PDA

Bekijk de volledige versie : Visonik sub



DWE
09-08-2006, 14:39
Hallo, ben rustig aan het uitkijken om een nieuwe (zwaardere) sub te kopen. Heb momenteel een Tannoy TS8, welke een zeer goede sub is, hij speelt zeer alert en precies en is nog muzikaal ook maar bij hoge volumes en dan vooral bij het filmgebeuren op hoog volume vind ik hem wat te kort komen. Hoewel hij 200w vermogen heeft zit de woofer (8 inch) echt wel in een heel compact kastje gebouwd en dat speelt hem op luidere niveau's toch wel parten. Eigenlijk een perfecte sub voor in kleinere ruimtes.
Nu kan ik via mijn zwager een Visonik sub aanschaffen aan een interessante prijs. Deze heeft een 12 inch woofer en 200w vermogen, heb enkel nog maar de 8 inch Visonik gehoord en die beviel me wel enigzins maar overtrof niet echt de Tannoy, wat ik van de 12 inch echter wel verwacht.
Kan iemand me wat meer vertellen over Visonik en dan vooral hun subs?
Er is weinig of niets van terug te vinden in forums of testen.

Alexander D
09-08-2006, 15:26
Ik heb geen ervaring met de subs van Visonik maar kan je wel vertellen dat Visonik een goed merk is.

De David is alssattelietspeakersysteem al heel lang op de markt en klinkt ook nu nog steeds heel goed. Natuurlijk met de nodige aanpassingen in de loop der jaren. De Concept is de topserie en die klinkt ook echt top maar ligt dan ook in een andere prijsklasse.

Nou weet ik niet voor wat voor prijs je de sub 12.2 kunt krijgen maar als ik naar de verkoopprijs kijk zou ik toch ook eens een SVS PB-12plus gaan beluisteren die nu te krijgen is voor € 1.175,00 :wink:

DWE
09-08-2006, 17:00
Ik heb geen ervaring met de subs van Visonik maar kan je wel vertellen dat Visonik een goed merk is.

De David is alssattelietspeakersysteem al heel lang op de markt en klinkt ook nu nog steeds heel goed. Natuurlijk met de nodige aanpassingen in de loop der jaren. De Concept is de topserie en die klinkt ook echt top maar ligt dan ook in een andere prijsklasse.

Nou weet ik niet voor wat voor prijs je de sub 12.2 kunt krijgen maar als ik naar de verkoopprijs kijk zou ik toch ook eens een SVS PB-12plus gaan beluisteren die nu te krijgen is voor € 1.175,00 :wink:

Mijn eerste idee was eigenlijk om voor een SVS te gaan maar nu heb ik links en rechts al opgevangen dat deze uitermate geschikt zijn voor films maar een stuk minder voor muziek?
Het spijtige is dat ik ze nergens kan beluisteren. En 1200 euro blind uitgeven voor een sub die je niet gehoord hebt blijft toch een risico.

Johan van den D.
09-08-2006, 17:06
Ook voor muziek zijn ze nog steeds erg goed, voor fims zijn ze subliem.

Maar er zit een dealer in Belgie die op alle mogelijke manieren meewerkt als je een svs wilt beluisteren/testen.

DWE
09-08-2006, 17:11
Ook voor muziek zijn ze nog steeds erg goed, voor fims zijn ze subliem.

Maar er zit een dealer in Belgie die op alle mogelijke manieren meewerkt als je een svs wilt beluisteren/testen.

Ok thnx, dit weekend kan ik de 12 inch Visonik beluisteren, als deze niet echt kan bekoren, ga ik maar wat dieper in de geldbuidel tasten en eens mijn licht opsteken bij svs.

erik_van_meer
09-08-2006, 17:30
Heb vroeger (2 jaar terug) een 8" Visonik in bezit gehad en die deed z'n werk voortreffelijk. Ongekend hoeveel lucht deze relatief kleine subwoofer verplaatste... Alleen veel mensen zijn niet bekend met Visonik, maarja, onbekend maakt onbemind...

Rob Eric Blank
09-08-2006, 17:40
Misschien een Velodyne sub. Die zijn ook zeer muzikaal en top voor films.

Alexander D
09-08-2006, 18:27
Ik heb geen ervaring met de subs van Visonik maar kan je wel vertellen dat Visonik een goed merk is.

De David is alssattelietspeakersysteem al heel lang op de markt en klinkt ook nu nog steeds heel goed. Natuurlijk met de nodige aanpassingen in de loop der jaren. De Concept is de topserie en die klinkt ook echt top maar ligt dan ook in een andere prijsklasse.

Nou weet ik niet voor wat voor prijs je de sub 12.2 kunt krijgen maar als ik naar de verkoopprijs kijk zou ik toch ook eens een SVS PB-12plus gaan beluisteren die nu te krijgen is voor € 1.175,00 :wink:

Mijn eerste idee was eigenlijk om voor een SVS te gaan maar nu heb ik links en rechts al opgevangen dat deze uitermate geschikt zijn voor films maar een stuk minder voor muziek?
Het spijtige is dat ik ze nergens kan beluisteren. En 1200 euro blind uitgeven voor een sub die je niet gehoord hebt blijft toch een risico.

die SVS dealer in België waar J.vandendool het over had kun je contacten via: www.svsound.be

deejay1970
10-08-2006, 00:13
Beste DWE,

Als je meer info wil, kan je mij altijd contacteren via dit forum, of via onze website.
Je kan bij ons altijd vrijblijvend komen luisteren, zowel naar de 'film' kwaliteiten als de 'muzikale of magische' kwaliteiten van de SVS subjes :wink: Of gewoon even te rade gaan bij de talrijke SVS eigenaars op dit forum.

Zowel de PB10 als de PB12 Plus zijn momenteel te beluisteren.

Op de nieuwe modellen, PB12NSD en SB12Plus blijft het nog even wachten tot september, respectievelijk oktober.


Vr.gr.
Mario

Edgar Smit
17-08-2006, 10:27
Visonik is een merk wat je eigenlijk weinig tegenkomt, terwijl het toch zeer goede producten levert.
Hun subs zijn strak en goed, maar geen idee hoe ze zich verhouden tot een SVS of Velodyne.
zowel SVS als Velodyne zijn toch we de toppers op subgebied en ik raad je dan ook aan om als je de Visonik gehoord hebt toch ook eens beide toppers te gaan beluisteren zodat je in ieder geval een weloverwogen besluit neemt.
Je kunt je euries maar 1 keer uitgeven (althans, ik wel :wink:).

DWE
26-09-2006, 10:33
Uiteindelijk is het dan toch de Visonik sub 12.2 geworden.
Kon er één kopen nieuw in de doos voor 1/4 van de winkelprijs dus deze kans kon ik niet laten liggen. Ben overigens zeer tevreden over deze sub tot nog toe, hoewel de afstelling nog niet optimaal is.
Maar ik bestel binnenkort eens een decibelmeter om alles juist af te regelen, ook moet hij nog worden ingespeeld overigens.

Maar nu heb ik één probleempje, namelijk deze sub is in kleur Beech. De rest van mijn speakers zijn zwart, niet echt passend dus.
Iemand tips hoe ik mijn subwoofer zwart kan maken op een mooie en veilige manier?

Rob Eric Blank
26-09-2006, 10:43
Uiteindelijk is het dan toch de Visonik sub 12.2 geworden.
Kon er één kopen nieuw in de doos voor 1/4 van de winkelprijs dus deze kans kon ik niet laten liggen. Ben overigens zeer tevreden over deze sub tot nog toe, hoewel de afstelling nog niet optimaal is.
Maar ik bestel binnenkort eens een decibelmeter om alles juist af te regelen, ook moet hij nog worden ingespeeld overigens.

Maar nu heb ik één probleempje, namelijk deze sub is in kleur Beech. De rest van mijn speakers zijn zwart, niet echt passend dus.
Iemand tips hoe ik mijn subwoofer zwart kan maken op een mooie en veilige manier?Gefeliciteerd met je sub, 1/4 van de prijs.......An offer you can't refuse!

Zwart maken, opnieuw fineren. Is moeilijk maar wel erg mooi. Laten spuiten, bv. met autolak.

DWE
26-09-2006, 12:06
Is het veilig om de sub te spuiten, ben maar bang dat er vuiligheid binnenin komt? En fineren, hoe doet men dat??

Rob Eric Blank
26-09-2006, 12:14
Is het veilig om de sub te spuiten, ben maar bang dat er vuiligheid binnenin komt? En fineren, hoe doet men dat??Je moet de sub goed afplannen. Ik zou eigenlijk de Unit eruit halen en het gat dichtplakken (als ik zou spuiten).
Als je gaat fineren dan moet je fineer kopen. Dat is een kunststoflaag die je op hout kunt plakken (de buitenste laag van speakers bestaan uit fineer). Je heb ook houtfineer, waar een dun laagje hout dmv. een lijmlaag op de ondergrond geplakt kan worden. Dit is best lastig in de hoeken en randen van de sub.

Alexander D
26-09-2006, 12:43
Uiteindelijk is het dan toch de Visonik sub 12.2 geworden.
Kon er één kopen nieuw in de doos voor 1/4 van de winkelprijs dus deze kans kon ik niet laten liggen. Ben overigens zeer tevreden over deze sub tot nog toe, hoewel de afstelling nog niet optimaal is.
Maar ik bestel binnenkort eens een decibelmeter om alles juist af te regelen, ook moet hij nog worden ingespeeld overigens.

Maar nu heb ik één probleempje, namelijk deze sub is in kleur Beech. De rest van mijn speakers zijn zwart, niet echt passend dus.
Iemand tips hoe ik mijn subwoofer zwart kan maken op een mooie en veilige manier?

Het maakt toch niet zoveel uit als je sub een andere kleur heeft? Als de kleur zwart niet precies hetzelfde is zou ik het ook niet mooi vinden.

Heb zelf m'n sub (ander merk dan speakers) een helemaal afwijkende kleur genomen. Dat vind ik mooier dan net niet matchende kleuren.

darkraver
26-09-2006, 13:33
gewoon SCHOENPOETS gebruiken joh :D

Nu heb je hem voor een prikkie gekregen maar dan is de kleur weer niet goed 8)

DWE
26-09-2006, 15:44
Tja mijn vrouw vind hem afschuwelijk in deze kleur, en zelf vind ik hem eerlijk gezegd ook niet in het interieur passen nu.
Fineren zie ik eigenlijk niet zo goed zitten, tenminste niet om zelf te doen maar iemand een idee wat de prijs is om dit te laten doen? Moet ff kijken dat ik straks niet duurder uitkom dan als ik hem gewoon in het zwart gekocht had :roll:

Nog andere tips zijn altijd welkom, al zie ik het met schoenpoets niet echt goed komen :wink:

Edgar Smit
26-09-2006, 17:00
Heb je kinderen? geef ze gewoon wat dikke zwarte Eddingstiften en het komt helemaal goed! :wink:

Maar even serieus, je kunt dekkende lak nemen in de kleur die het dichtst bij je speakers komt, en dan de unit eruithalen, gat afplakken en spuiten/schilderen. Spuiten is in principe mooier, maar dat moet je wel kunnen (schilderen ook trouwens).
EDIT:
deze sub je nu dus:
http://www.visonik.nl/bilder/Sub12.jpg
maar dan in deze kleur:
http://www.visonik.nl/furniere/buche.png
De sub is downfiring, dus je hoeft alleen de openingen/gaten e.d. af te plakken. Even op zijn kop zetten om van onderaf de unit zelf af te plakken en spuiten maar.

Johan van den D.
26-09-2006, 17:44
Laten spuiten is de beste en mooiste optie.

darkraver
26-09-2006, 18:20
gewoon verkopen en een SVS kopen is nog beter :idea:

Edgar Smit
26-09-2006, 18:26
Laten spuiten is de beste en mooiste optie.
helemaal mee eens Johan :wink:.

Ago
26-09-2006, 20:39
Laten spuiten is de beste en mooiste optie.
helemaal mee eens Johan :wink:.
ik spuit 'm wel voor een 1/4 van de prijs, dan heb je voor 1/2 van de prijs een prachtige zwarte sub 8) :lol: