PDA

Bekijk de volledige versie : Upscaling via component



Lode Nulens
10-08-2006, 13:30
Ik heb twee vraagjes:

1) Ik ben van plan de Panasonic TH-37PV60 aan te kopen met een nieuw dvd recorder. De dvd speler kan via component 576p (vb. de DRMEH55 van Pana) uitsturen. De plasma kan technisch gezien 720p weergeven.

Is het mogelijk in te stellen dat ondanks het 576p component signaal van de dvd, de plasma een upscaling doet naar 720p? Ik heb de handleiding van beide toestellen gedownload, maar kan dit niet terugvinden. Via een HDMI (vb drm-eh65) kan je uiteraard vanuit de dvd 720p uitsturen, maar dat toestel incl een goede hdmi kabel kost dan weer een stuk meer. (het betreft voornamelijk het weergeven van koopDVD's)

2) Ik heb al vernomen dat als je dvd via HDMI met je tv verbindt en dvd via optische kabel met je receiver er lip-sync problemen kunne optreden. Zijn daar ervaringen mee (vandaar dat ik initieel de voorkeur geef aan component)

Groetjes en alvast bedankt

Lode

DVDProfilersFilmgek
10-08-2006, 16:24
Ik heb twee vraagjes:

1) Ik ben van plan de Panasonic TH-37PV60 aan te kopen met een nieuw dvd recorder. De dvd speler kan via component 576p (vb. de DRMEH55 van Pana) uitsturen. De plasma kan technisch gezien 720p weergeven.

Is het mogelijk in te stellen dat ondanks het 576p component signaal van de dvd, de plasma een upscaling doet naar 720p? Ik heb de handleiding van beide toestellen gedownload, maar kan dit niet terugvinden. Via een HDMI (vb drm-eh65) kan je uiteraard vanuit de dvd 720p uitsturen, maar dat toestel incl een goede hdmi kabel kost dan weer een stuk meer. (het betreft voornamelijk het weergeven van koopDVD's)

2) Ik heb al vernomen dat als je dvd via HDMI met je tv verbindt en dvd via optische kabel met je receiver er lip-sync problemen kunne optreden. Zijn daar ervaringen mee (vandaar dat ik initieel de voorkeur geef aan component)

Groetjes en alvast bedankt

Lode

Ik heb nog geen lip-sync problemen gehad met HDMI en optisch/coax naar de reciever....

Koop DVD mooi weergeven :?: gebruik dan een losse DVD speler met HDMI, er zijn al wel wat voorbeelden te vinden op dit forum. Tussen de 90 en 160 euro is wat moois te krijgen. Als koop DVD's belangrijker zijn dan opgenomen materiaal, neem dan een redelijke recorder en een goede DVD speler met HDMI. Je spaart je recorder, en hebt 2 onafhankelijke apparaten :idea:

joostpolletje
10-08-2006, 16:58
Ik heb twee vraagjes:


2) Ik heb al vernomen dat als je dvd via HDMI met je tv verbindt en dvd via optische kabel met je receiver er lip-sync problemen kunne optreden. Zijn daar ervaringen mee (vandaar dat ik initieel de voorkeur geef aan component)

Groetjes en alvast bedankt

Lode

Totaal geen last van :!:

Lode Nulens
11-08-2006, 15:11
Bedankt, heb trouwens gezien dat je vb bij de panasonic S52 lip sync kan bijsturen.

Nu, een S52 en een EH55 van panasonic samen kost net iets meer dan een EH65... tenzij iemand een andere goede HD-recorder kan aanbevelen die een stuk goedkoper is.

Weet iemand of je de plasma een signaal kan doen upscalen (van vb 576p vanuit component naar 720p in de plasma) ipv via de dvd-speler of recorder?