PDA

Bekijk de volledige versie : You Only Live Twice (UE) [DVD]



Arnold van Oostrum
11-08-2006, 10:26
You Only Live Twice (UE) [DVD]

Met zijn vijfde Bond vertolking op rij raakt Sean Connery nu in Oosterse sferen.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2615)

xposure
11-08-2006, 11:26
Ik heb de oude box (met SE's) en naar aanleiding van deze review (van de film, uiteraard niet de kwaliteit of extra's) ga ik deze maar weer eens kijken.

Raar dat het voice dubben te zien is af en toe, dat terwijl het in Goldfinger uitstekend gedaan is.

nlamste3
11-08-2006, 12:07
Ik heb de oude box (met SE's) en naar aanleiding van deze review (van de film, uiteraard niet de kwaliteit of extra's) ga ik deze maar weer eens kijken.

Kijk dit is nu waar het bij DVD om moet gaan. Niet of de CE of de UE beter is dan de ander. Nee, gewoon keer op keer genieten van de films waar je enthousiast van wordt.

Prima recentie. Bij het vergelijken van de twee verschillende versies was me het verschil in kleur enz niet meteen opgevallen terwijl het hier wel heel erg anders is.

Jeroen vS
11-08-2006, 15:45
Ik heb de oude box (met SE's) en naar aanleiding van deze review (van de film, uiteraard niet de kwaliteit of extra's) ga ik deze maar weer eens kijken.

Kijk dit is nu waar het bij DVD om moet gaan. Niet of de CE of de UE beter is dan de ander. Nee, gewoon keer op keer genieten van de films waar je enthousiast van wordt.

Prima recentie. Bij het vergelijken van de twee verschillende versies was me het verschil in kleur enz niet meteen opgevallen terwijl het hier wel heel erg anders is.

Mij lijken de UE's veel fletser van kleur. Alsof de eerste met Ariel Color is gewassen en de ander regelmatig met merk X. Ligt dat aan de plaatjes of is het verschil echt zo groot. Ik prefereer namelijk, aan de hand van de vergelijkingen bij deze recencies, de SE print.

Rob van Kempen
11-08-2006, 19:08
Jammer dat de James Bond UE reviews een hoog copy-paste gehalte hebben. Zo lijkt elke JB UE-review vrijwel hetzelfde en dus minder interessant. Ik lees bij elke review (vrijwel) hetzelfde. Is elke UE dan even goed? Dat kan toch bijna niet... :cry:

Zelf heb ik de SE's thuis liggen. De UE's laat ik voorlopig nog links liggen, aangezien ik tevreden ben met mijn SE's en de UE behalve duur ook nog veelal flets eruit vind zien. Maar misschien lijkt dat maar zo :wink:

pietdvd
11-08-2006, 19:21
Ik heb nog ff lopen zoeken naar wat reviews van de Se´s waarvan Dvd.nl geen reviews heeft en een daarvan was die van You only live twice.

http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=76

De andere 2.

Moonraker http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=72
For Your Eyes only http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=68

Hans De Bisschop
11-08-2006, 21:12
Mij lijken de UE's veel fletser van kleur. Alsof de eerste met Ariel Color is gewassen en de ander regelmatig met merk X. Ligt dat aan de plaatjes of is het verschil echt zo groot. Ik prefereer namelijk, aan de hand van de vergelijkingen bij deze recencies, de SE print.
Dat is ook mijn eerste indruk. Met de kleuren had men over het algemeen niet moeten prutsen vind ik. Ik was al bij geweest met het opkuisen van de prints dwz. vuiltjes, beschadigingen en het grofste grain naar de andere wereld helpen. Met kleuren gan prutsen is altijd riskant. Zeker wanneer het eindresultaat dan ineens veel fletser blijkt te zijn dan de "oude" print.

Ik heb ook al screenshots uit andere films uit de reeks gezien waar er wel verbetering merkbaar was, maar andere screenshots uit diezelfde film toonden dan weer net hetzelfde als wat we hier zien: fletse kleuren.

Het houdt me wel tegen om ze aan te schaffen eerlijk gezegd.

chimera01
12-08-2006, 07:43
Ik heb Dr. No, TB & LALD gezien in de UE editie en mij valt met name op hoe goed deze oude film ineens uitzien. Ze zien eruit alsof ze gisteren gemaakt zijn, dit zag ik met name bij TB als beste.

Deze film YOLT zal ik echter eerst nog maar eens in de cinema gaan zien deze week.

Reinbo
12-08-2006, 09:29
Beste Bond film met prachtige cinematografie. Ik vind de UE een stuk mooier. Het is misschien iets fletser, maar de huidskleur is een stuk echter. Helaas heb ik de SE box al en ga ik ze dus niet op nieuw kopen.

Tarkus
11-11-2011, 11:46
De 5de uit de reeks en ook dit keer voldoende actie en spanning.
Ik merkte wel wat foutjes in deze film, o.a. in het begin van de film waarbij Bond en het meisje plots van plaats wisselden in de sportwagen, en ook de special effects in de ruimte zijn wel van een kwaliteit die we nu als lachwekkend beschouwen, ze lijken wel uit een poppenfilm te komen.
Maar toch wel een goede spionagefilm.