PDA

Bekijk de volledige versie : Help! Mijn tv bromt door aansluiten kabels



johan de boer
11-08-2006, 11:21
Ik zit met een probleempje.

Mijn nieuwe tv (Philips) geeft een brommend geluid wanner de dvd-speler (LG) met een scart-kabel en de coax-kabel gelijktijdig aangesloten zijn op de tv.

Ik moet nu dus steeds mijn scart-kabel eruit trekken als ik gewoon tv wil kijken en mijn kabel eruit trekken als ik een dvd-tje wil zien (geluid is niet erg hard, maar een storend brommend geluid op de achtergrond)

Bij mijn oude tv was heb ik dit probleem nooit gehad.

Weet iemand waar dit door kan komen en hoe ik dit op kan lossen??

Alvast bedankt..
Groeten Johan

p.s. Ik heb al geprobeerd om de opstelling te veranderen, andere coax-kabel te gebruiken, kabels te verleggen etc. Dit hielp dus niet helaas

Seth__Gekko
11-08-2006, 11:37
Misschien eens met een echte goede scart proberen, heeft al meerdere malen soortgelijke problemen opgelost, de scart kabel pikt storing van je antenne kabel op.

Edgar Smit
12-08-2006, 22:13
Johan, probeer eens het volgende:
zet de dvd speler eens helemaal uit, dus niet standby, als je hem niet gebruikt. Sommige spelers blijven ook in standby stand een signaal afgeven wat de storing zou kunnen veroorzaken.
Ook het advies van Seth snijdt hout, sommige scartkabels zijn van dermate erbarmeijke kwaliteit dat coax signalen storend zijn.
Als laatste advies, probeer een andere coax stekker, een volledig stalen stekker ipv de standaard plastic stekker.