PDA

Bekijk de volledige versie : Plasma aansluiten



Remon Saris
13-08-2006, 12:34
Ik ga van de week de Panasonic 42pv600 kopen. Maar hoe ga ik deze aansluiten i.c.m. mijn nad t533 dvd speler. Of moet ik nu ook een andere dvd speler kopen?

De nad heeft alleen scart (rgb) en composiet, s-video en optical digital uit..

Graag tips...

Bertje D
13-08-2006, 12:45
Kijk eens hier:

http://www.panasonic.nl


SD Memory Card slot ja
HDMI aansluiting ja (2x)
Component Video aansluiting Progressive (Y, Pb, Pr/3x cinch)
21-pin scart in/uit AV1: AV in, TV uit, RGB in/AV2: AV in-uit, S-Video in, Q-Link/AV3: AV in-uit, S-Video in, RGB in, Q-Link
S-video in AV4 (4-pin, front)
Composiet video in AV4 (cinch, front)
Audio in (video) AV4 (L en R cinch, front)
Audio in (HDMI/Component/PC) L en R (cinch, achter)
Monitor uit Cinch, achter
Audio uit L en R (cinch, achter)/hoofdtelefoon (front)
PC aansluiting Mini D-sub (15-pin, achter)



Tis niet zo moeilijk zoeken hoor

Seth__Gekko
13-08-2006, 12:50
Als je dvd speler geen hdmi/component uitgang heeft, dan zou ik een hele goede scart rgb gebruiken. Neem een kijkje op de powerbuy sectie, daar kun je waarschijnlijk met een flinke korting een van de beste scartkabels aanschaffen.

DVDProfilersFilmgek
14-08-2006, 01:21
Ik ga van de week de Panasonic 42pv600 kopen. Maar hoe ga ik deze aansluiten i.c.m. mijn nad t533 dvd speler. Of moet ik nu ook een andere dvd speler kopen?

De nad heeft alleen scart (rgb) en composiet, s-video en optical digital uit..

Graag tips...

Tip?

Koop een knappe DVD-speler met HDMI uitgang, tussen de 100 en 150 euro kun je al heel aardig verwend worden met een speler van Pioneer of als je budget wil LG. houd de nad voor de slaapkamer of als reserve :roll:

Remon Saris
14-08-2006, 09:42
niet zo'n mooi geluid als die nad...

Ik heb een hele goede stereo, maar niet de ruimte voor surround. Dus ik maak gebruik van de 2-track uit..

Ik wil wel graag een beetje kwaliteit in stereo...

bmateijsen
14-08-2006, 13:03
Sluit het eerst aan met RGB scart. HDMI hoeft niet per definitie een verbetering te zijn, dit hangt namelijk af van de implementatie in de speler.

Wanneer je geen achteruitgang wil op je huidige stereo geluid, dan is de DV137 van Arcam de aanrader. We hebben het dan wel over 1995 euro.

Groet,

Bjorn


niet zo'n mooi geluid als die nad...

Ik heb een hele goede stereo, maar niet de ruimte voor surround. Dus ik maak gebruik van de 2-track uit..

Ik wil wel graag een beetje kwaliteit in stereo...

DVDProfilersFilmgek
14-08-2006, 13:16
niet zo'n mooi geluid als die nad...

Ik heb een hele goede stereo, maar niet de ruimte voor surround. Dus ik maak gebruik van de 2-track uit..

Ik wil wel graag een beetje kwaliteit in stereo...

Deze heeft een goede beoordeling gekregen, de Pioneer DV-490V-S, in zowel beeld als geluid.

Als je van je toekomstige plasma ook het beeld optimaal wilt genieten, dan kun je hem er misschien bij nemen. Pioneer voor het beeld, de nad voor stereo, en misschien is die Pioneer wel zo goed, dat de nad alsnog verhuist :wink:

BTW, je schreef dat de speler een composiet uitgang heeft, maar je bedoeld waarschijnlijk component :!:
Met een paar knappe kabels moet je op 576p dan toch ook een aardig beeldje moeten kunnen krijgen :?:

Houd in gedachte dat de nad t533 niet het jongste model is en dat ondertussen de techniek niet heeft stilgezeten. :roll:

Remon Saris
14-08-2006, 14:31
Maar de NAD heeft nog wel progressive scan. Heb ik daar nog iets aan? Nu gebruik ik het niet omdat mijn Sony Breedbeeld tv dit niet ondersteund..

Wat is progressive scan eigenlijk precies?

DVDProfilersFilmgek
14-08-2006, 14:52
Maar de NAD heeft nog wel progressive scan. Heb ik daar nog iets aan? Nu gebruik ik het niet omdat mijn Sony Breedbeeld tv dit niet ondersteund..

Wat is progressive scan eigenlijk precies?

De "oude" analoge techniek schrijft het beeld met de oneven en even lijnen om de beurt. Een digitaal scherm kan de oneven en even lijnen in 1x op het scherm zetten, het is iets uitgebreider hier te lezen:

http://www.thuisbioscoop.nl/uitleg_pal_ntsc_hdtv.html

scheelt mij weer wat tikwerk :wink:

Ja je hebt er wat aan met je nieuwe TV, maar een speler met HDMI is in het voordeel, daar zitten apparaatjes bij die heel mooi kunnen upscalen. Je kunt dan een beeldkwaliteit verkrijgen die vergelijkbaar is met HD. (afhankelijk van de bronkwaliteit)