PDA

Bekijk de volledige versie : KRF-X9090? goed of niet goed



lenne
14-08-2006, 16:28
Hallo,

ik ben nieuw en maagdelijk op deze site :-)

Ik heb mij als start een KENWOOD KRF-X9090 gekocht om mijn systeem op verder uit te bouwen. Daar dit mij een redelijk toestel eruit ziet graag wat informatie en hopenlijk 'positieve' reacties over dit toestel.

iemand enige ervaringen met dit toestel en/of tips?

Ik heb ook al een omega 300 gekocht van magnat, naar aanleiding van dit forum

Gr Alain

Seth__Gekko
14-08-2006, 16:32
Oei, ik hoop wel dat je eerst hebt geluisterd naar de componenten, want alleen op looks alleen blijft het wel een hele gok om het aan te schaffen. Ik weet niet of er nog meer mede Kenwood eigenaren hier zijn, ik heb er in ieder geval nog nooit een mogen beluisteren (meerkanaals kenwood)

lenne
14-08-2006, 16:51
ja hallo,

dat begint hier goed zeg :-o

Kheb gezien dat er HT liefhebbers waren die met vorige modellen werk(t)en dus in de veronderstelling was dat dit een redelijk toestelletje was, vooral omdat hij THX voorbereid is.
Kheb deze wel voor een prik kunnen kopen 377euro, terwijl deze in onze contreien toch boven de 800euro geprijsd is

Seth__Gekko
14-08-2006, 17:00
THX voorbereid?
THX is een certificaat, Dat de producten voldoen aan de gevraagde eisen, Het is gewoon een logo, die je set het THX certificaat geeft.

THX voorbereid, ik denk dat je wat anders bedoelt :?:

Maar er zal altijd steevast worden verteld hier:
Ga eerst luisteren naar de componenten voordat je iets koopt

lenne
14-08-2006, 17:08
Kheb het wat te simplistisch uitgedrukt.

Dit bedoelde ik eigenlijk:
THX Select2 / THX Surround EX
THX is de norm die is voorgedragen door Lucas Film Ltd. voor het weergeven van krachtige filmtheater-geluiden in de huiskamer. THX SELECT heeft de ideale eigenschapen voor gangbare home theatre toepassingen, daarom voldoen Kenwood high-end receivers aan de THX SELECT specificaties. De THXprocessor geeft filmtheater-geluiden op drie manieren weer in uw huiskamer. De eerste manier is middels her-equalizatie. Hiermee wordt het verschil overbrugd tussen de akoestische karakteristieken van theater en huiskamer. De tweede manier vindt plaats middels het aanpassen van de geluidskleuring, om een natuurlijk gevoel van beweging tot stand te brengen als de geluiden zich verplaatsen. De derde manier is door decorrelatie, wat u het ruimtelijke geluid van een filmtheater middels surround luidsprekers doet beleven.

DVDProfilersFilmgek
14-08-2006, 17:20
ja hallo,

dat begint hier goed zeg :-o

Kheb gezien dat er HT liefhebbers waren die met vorige modellen werk(t)en dus in de veronderstelling was dat dit een redelijk toestelletje was, vooral omdat hij THX voorbereid is.
Kheb deze wel voor een prik kunnen kopen 377euro, terwijl deze in onze contreien toch boven de 800euro geprijsd is

Net prijsje, webprijs vangt aan bij 500 :!:
Is hij nieuw uit de doos, of is hij als demo gebruikt in de winkel :?:
Iets kopen op de looks is niet erg verstandig, moet je vooral niet bij je speakers gaan doen :!:

Je hoopt wat positiefs te horen :?: en wat als het nu niet positief is :?:
Als het niet positief is hoor je dat hier ook :wink: , moet je wel even in gedachte houden. Het voornaamste is dat jezelf tevreden bent met je aankoop.

Dat THX, het staat natuurlijk wel aardig, maar is nergens een garantie voor, er zijn heel goede apparaten die het niet hebben, en net zo goed, of beter verkopen dan de apparaten waar het wel op staat. THX zegt dus niet veel, hier is men er over het algemeen niet van onder de indruk 8)

Je hebt nu ook een mooie sub, en het volgende zijn je speakers :?: of ga je voor een DVD speler/recorder :?: Op welk gebied verwacht je een Tip :?:

Johan van den D.
14-08-2006, 17:26
Persoonlijk heb ik niets met Kenwood maar kan ook mensen die er helemaal weg van zijn.
Producten zijn op zich niet slechts maar ik heb er niets mee omdat het mij niet kan bekoren.
Ligt het product je wel dan heb je zeker een fijn apparaat en als de prijs dan ook nog eens leuk is. :wink:

THX is leuk maar geeft geen enkele meerwaarde helaas, maak je hier dus niet druk over.

lenne
14-08-2006, 19:49
Kheb deze nieuw gekocht in Duitsland via internetwinkel. Nu betreffende Kenwood versterker, inderdaad, oogt niet zo super als een harmann kardon bv maar is wel solider qua bouw(vd volumeknop), + en in mijn ogen kan ik gemakkelijker bij eventuele service na koop voor een Kenwood terecht dan eender welk merk (muv natuurlijk Pioneer). Bij ons zitten er verschillende dealers v Kenwood.

Magnat daarintegen heb ik jaren verdeeld, maar dan in de carhifi-klasse, daan weet ik van dat zij heel hoogstaande speakers hadden, maar de invoerder bij ons gaf weinig service( waardoor hij dan ook over kop is gegaan) en daarmee heb ik dan ermee gestopt. Kweet dat car & home mijlenbreed uit elkaar liggen maar Magnat heeft mijn hart & oren bekoord. Daarmee zou ik dan graag met de speakers in Magnat blijven, of muv de subwoofer niet aan te raden?

A3aan
15-08-2006, 10:26
Nou lenne, die maagdelijkheid ben je ondertussen kwijt. Was het fijn, de eerste keer?? :wink: :wink:

nog even wat minder leuk nieuws:
de Kenwood-dealers bij jou in de buurt zijn vast in staat reparaties te (doen) verrichten etc. Maar voor GARANTIE moet je toch zijn bij de zaak waar je je apparaat GEKOCHT hebt, in jouw geval dus die Duitse internetwinkel (en als die niet meer zou bestaan bij de Duitse importeur).

Ondertussen: heb je het ding al aan het spelen? En hoe bevalt je dat? (want dat is natuurlijk de z.g. hamvraag!)

DVDProfilersFilmgek
15-08-2006, 15:32
Kheb deze nieuw gekocht in Duitsland via internetwinkel. Nu betreffende Kenwood versterker, inderdaad, oogt niet zo super als een harmann kardon bv maar is wel solider qua bouw(vd volumeknop), + en in mijn ogen kan ik gemakkelijker bij eventuele service na koop voor een Kenwood terecht dan eender welk merk (muv natuurlijk Pioneer). Bij ons zitten er verschillende dealers v Kenwood.

Magnat daarintegen heb ik jaren verdeeld, maar dan in de carhifi-klasse, daan weet ik van dat zij heel hoogstaande speakers hadden, maar de invoerder bij ons gaf weinig service( waardoor hij dan ook over kop is gegaan) en daarmee heb ik dan ermee gestopt. Kweet dat car & home mijlenbreed uit elkaar liggen maar Magnat heeft mijn hart & oren bekoord. Daarmee zou ik dan graag met de speakers in Magnat blijven, of muv de subwoofer niet aan te raden?

Ik ken Magnat uit een periode van wat jaartjes terug, toen het merk nog niet grootschalig actief was en nog heel leuke speakers maakten. Ze werden bekend, en toen er een beetje de klad in, ze werden commercieel en verloren een beetje uit het oog waar het om gaat.... het geluid.

Ze bouwden rap hun naam af bij de mensen die wel op de hoogte waren. Magnat heeft niet echt zijn best gedaan om weer tot de top te gaan behoren, en misschien is dat ook wel helemaal niet hun bedoeling. Ze hebben heel mooie en vooral betaalbare subs gemaakt, en ik ben Magnat een beetje uit het oog verloren, dus weet niet of ze dat momenteel nog doen.

Als je zelf een set Magnat speakers op het oog hebt, en je vind die set goed klinken, wie houd je dan tegen :?: Toch kun je altijd nog even gaan rondluisteren en kom je in de prijsklasse die je in je gedachte hebt nog andere speakers tegen die je nog meer aanspreken. Ik zou in ieder geval nog even mijn oor te luisteren leggen :wink: :idea:

Bij een sub maakt het niet veel uit welk merk speakers erbij staan, de klankkleur wordt niet in hoofdzaak bepaald door de sub maar door de rest, een beetje sub is wel zodanig in te regelen dat hij naadloos aansluit bij de rest. ( en dan heb ik het niet over die mini - compacte zooi zoals die Bose melkpakken en clones van allerlei merken, maar over gewone volwaardige speakers)

Johan van den D.
15-08-2006, 16:14
Van het huidige Magnat weet ik ook niet hoe het staat met de kwaliteit maar de Magnat van enkele jaren gelden was van redelijk hoge kwaliteit.
Beetje onderschat merk in NL helaas.

Cor H.
15-08-2006, 16:28
knip :oops:

Sander Haarmans
16-08-2006, 09:05
Ik heb zelf ook een Kenwood receiver (KRF-X7775D) en ben hier nog steeds zeer tevreden mee.
Diegene die jij gekocht hebt ziet er erg goed uit qua specs en voor een zeer nette prijs.
En of je bij Magnat moet blijven qua speakers kan ik je helaas niet vertellen want heb hier geen ervaring mee. Het enige wat ik je kan mededelen is dat Mission zeer goed matched met Kenwood, hiermee creƫer je een zeer warm en aangenaam geluid. Maar ja zelf luisteren is het aller belangrijkst.

Scizza
12-09-2006, 04:59
Beste Lenne,

ik ben ook op zoek naar deze receiver en ik zou graag willen weten waar je deze hebt gekocht. Het goedkoopste waar ik hem voor kan vinden is boven de 400 euro...

Alvast bedankt

lenne
17-09-2006, 21:08
Hallo,

ik heb deze gekocht bij hirsch_ille_de

terug te vinden via ebay

Groetjes

btw, een fantastisch toestel. Warme klank, ontzettend veel instellingen