PDA

Bekijk de volledige versie : HDMI Kabels



R Klemkerk
14-08-2006, 18:30
Hallo forumvrienden,

Ik heb sinds kort mijn prachtige Denon 2800 MKII van de hand gedaan, puur omdat ik wil gaan naar een HDMI speler. Nu ben ik op de Pioneer DV-490S gekomen.

Prachtig model en speelt alles kwalitatief af wat ik zoek. Nu zit ik het het volgende probleem:

Welke kabel pak ik hier bij?

Er zijn natuurlijk veel keuzes in verschillende kabels. Zelf ben ik opzoek naar een 2 meter HDMI kabel.


Ik heb o.a al gekeken naar:

QED
Monster
Vd Hul
Oehlbach
Noname-merkje (40e)

Nu vroeg ik me af of de verschillen van een HDMI kabel wel duidelijk genoeg zijn om direct te kiezen voor een duurdere kabel. Aangezien het signaal digitaal is, en van vrij korte afstand is, lijkt het mij vrijwel niet mogelijk dat er digitale artifects ontstaan door deze afstand.

Maar nu is mijn vraag, wat zijn de beweegredenen om te kiezen voor een betere hdmi kabel? Voor mij is het helaas nog niet helemaal duidelijk :)

DVDProfilersFilmgek
14-08-2006, 18:54
Hallo forumvrienden,

Ik heb sinds kort mijn prachtige Denon 2800 MKII van de hand gedaan, puur omdat ik wil gaan naar een HDMI speler. Nu ben ik op de Pioneer DV-490S gekomen.

Prachtig model en speelt alles kwalitatief af wat ik zoek. Nu zit ik het het volgende probleem:

Welke kabel pak ik hier bij?

Er zijn natuurlijk veel keuzes in verschillende kabels. Zelf ben ik opzoek naar een 2 meter HDMI kabel.


Ik heb o.a al gekeken naar:

QED
Monster
Vd Hul
Oehlbach
Noname-merkje (40e)

Nu vroeg ik me af of de verschillen van een HDMI kabel wel duidelijk genoeg zijn om direct te kiezen voor een duurdere kabel. Aangezien het signaal digitaal is, en van vrij korte afstand is, lijkt het mij vrijwel niet mogelijk dat er digitale artifects ontstaan door deze afstand.

Maar nu is mijn vraag, wat zijn de beweegredenen om te kiezen voor een betere hdmi kabel? Voor mij is het helaas nog niet helemaal duidelijk :)

Mij is dat ook niet duidelijk, heb zelf nog 26 euro betaald voor een Hyper Wire en dat is al weer 50% teveel :cry:
Deze kost maar de helft:

http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=1303

en als ze die hadden gehad, dan had ik die wel genomen. :wink:

Alexander D
14-08-2006, 18:57
Maar nu is mijn vraag, wat zijn de beweegredenen om te kiezen voor een betere hdmi kabel? Voor mij is het helaas nog niet helemaal duidelijk :)

Niet door enige technische kennis onderbouwde redenen:

1. Deze zag er het mooiste uit.
2. M'n andere kabels zijn van hetzelfde merk.

Verder kan ik me misschien voorstellen dat er verschil zit in connectoren, in afscherming en dat de specificaties van belang zijn.

Ik zag laatst toevallig dat er bij de QED kabels staat dat "all QED HDMI cables are fully compliant with the new 1.2a HDMI specifications."

Misschien dat dat voor goedkopere/oudere kabels niet het geval is en dat je daar in de toekomst misschien door tegen een beperking aanloopt, bijvoorbeeld bij HDMI 1.3.

Ik denk maar hardop. :wink:

Johan van den D.
14-08-2006, 20:46
Zomaar nog een merkje:
Furutech (http://www.furutech.com/produ_2.asp?ProdNo=136)
Kimber (http://www.kimber.com/Products/DigitalCables/HDMI/HDMI.aspx)

Echter zijn deze volgens mij weer duurder dan de eerder genoemde merken.
Met name de Furutech en vooral de QED SR vind ik er zeer goed uitzien maar heb verders nog geen ervaring met HDMI kabels.
Keek nu alleen even naar de looks. :P

http://www.qed.co.uk/images/additional/0000454.jpg

Albert Kostwinder
14-08-2006, 21:30
Bettercables bij bv. www.livingcinema.nl vanaf € 79,-- voor 2 meter.

Gebruik zelf een van 12 meter en werkelijk top!! :wink:

Frenkel
14-08-2006, 22:05
Bettercables bij bv. www.livingcinema.nl vanaf € 79,-- voor 2 meter.

Gebruik zelf een van 12 meter en werkelijk top!! :wink:

Ik gebruik zelf al een jaartje een 2 meter Molex HDMI kabel van 30 Euro, en die voldoet prima voor DVD.
Maar als ik op dit moment zou moeten kiezen voor een HDMI kabel zou het zeker een Bettercables worden.
Zo heb je een toekomstzekere kabel (van een merk die internationaal zeer hoog aangeschreven staat) in handen die zonder problemen 1080P kan doorgeven.

Jammer genoeg waren een jaar geleden deze kabels hier nog niet verkrijgbaar, en was je afhangkelijk van import uit de USA, waarbij ze erg hoge verzendkosten hanteren.

R Klemkerk
14-08-2006, 23:02
Bettercables bij bv. www.livingcinema.nl vanaf € 79,-- voor 2 meter.

Gebruik zelf een van 12 meter en werkelijk top!! :wink:

Ik gebruik zelf al een jaartje een 2 meter Molex HDMI kabel van 30 Euro, en die voldoet prima voor DVD.
Maar als ik op dit moment zou moeten kiezen voor een HDMI kabel zou het zeker een Bettercables worden.
Zo heb je een toekomstzekere kabel (van een merk die internationaal zeer hoog aangeschreven staat) in handen die zonder problemen 1080P kan doorgeven.

Jammer genoeg waren een jaar geleden deze kabels hier nog niet verkrijgbaar, en was je afhangkelijk van import uit de USA, waarbij ze erg hoge verzendkosten hanteren.

Waarom zou je kiezen voor een BetterCable. Ik snap dat de afscherming en de gebruikte stekkers misschien iets meer solide zijn.

Maargoed, ik ga ook niet lopen te slepen met die kabel! die stop ik 1x erin en dan blijft ie zitten, dus in principe doet de kabel alleen wachten.

Ik wil sowieso een gold-plated hdmi kabel hebben. dat is iets wat vast staat.

Die Supra kabels lijken me enorm interessant! Niet te duur, en zal kwalitatief wel inorde zijn, gezien de goede stroomkabels en speakerkabels. :)

Zijn die ook ergens in de omstreken van Eindhoven te krijgen?

DVDProfilersFilmgek
15-08-2006, 05:47
Zomaar nog een merkje:
Furutech (http://www.furutech.com/produ_2.asp?ProdNo=136)
Kimber (http://www.kimber.com/Products/DigitalCables/HDMI/HDMI.aspx)

Echter zijn deze volgens mij weer duurder dan de eerder genoemde merken.
Met name de Furutech en vooral de QED SR vind ik er zeer goed uitzien maar heb verders nog geen ervaring met HDMI kabels.
Keek nu alleen even naar de looks. :P

http://www.qed.co.uk/images/additional/0000454.jpg

Zonde om achter in je TV te rammen, ziet er uit als een sierraad :wink:

Heel mooi, maar ook bij mij wordt het aangesloten, en alleen bij een grootscheepse verplaatsing zal het ooit misschien nog eens losgemaakt worden.

laten we eerlijk zijn, zo'n hele dure kabel sluit je toch niet aan op een spelertje van 100 euro, en mensen die een spelertje van 100 euro al een behoorlijk bedrag vinden, daar ga je toch niet van geloven dat ze er ook nog eens een kabeltje van 100 euro op aansluiten :?:

Heel mooi spul voor mensen met High end spullen, waar je zelfs de kabels en aansluitingen met bewondering van bekijkt.

Frenkel
15-08-2006, 06:10
Waarom zou je kiezen voor een BetterCable. Ik snap dat de afscherming en de gebruikte stekkers misschien iets meer solide zijn.

Maargoed, ik ga ook niet lopen te slepen met die kabel! die stop ik 1x erin en dan blijft ie zitten, dus in principe doet de kabel alleen wachten.

Ik wil sowieso een gold-plated hdmi kabel hebben. dat is iets wat vast staat.

Die Supra kabels lijken me enorm interessant! Niet te duur, en zal kwalitatief wel inorde zijn, gezien de goede stroomkabels en speakerkabels. :)

Zijn die ook ergens in de omstreken van Eindhoven te krijgen?

De 2 meter Bettercables is maar 10 Euro duurder dan de Supra, en als je de internationale foras en reviews er op na leest zijn Bettercables gewoon superieure kabels voor hun prijs.

BTW
Op http://www.viertron.nl/Supra/Supra.htm is een dealerlijst te vinden van Supra

Albert Kostwinder
15-08-2006, 09:08
Maargoed, ik ga ook niet lopen te slepen met die kabel! die stop ik 1x erin en dan blijft ie zitten, dus in principe doet de kabel alleen wachten.

Ik wil sowieso een gold-plated hdmi kabel hebben. dat is iets wat vast staat.



Ik snap deze redenatie niet, het gaat er om dat je top beeld hebt op het moment dat je ze gebruikt! Dan wil je toch geen ruis of blokjes zien zodra je boven de 720p komt. Uit staat het toch altijd meer dan aan. De bettercables zijn trouwens zeer mooi gold plated :wink:

R Klemkerk
15-08-2006, 10:38
Maargoed, ik ga ook niet lopen te slepen met die kabel! die stop ik 1x erin en dan blijft ie zitten, dus in principe doet de kabel alleen wachten.

Ik wil sowieso een gold-plated hdmi kabel hebben. dat is iets wat vast staat.



Ik snap deze redenatie niet, het gaat er om dat je top beeld hebt op het moment dat je ze gebruikt! Dan wil je toch geen ruis of blokjes zien zodra je boven de 720p komt. Uit staat het toch altijd meer dan aan. De bettercables zijn trouwens zeer mooi gold plated :wink:

Ik heb toch de keuze gemaakt om voor een goedkope kabel te gaan. Tegen die tijd dat ik iets anders wil hebben, kan dat altijd nog.

Albert Kostwinder
15-08-2006, 11:37
Maargoed, ik ga ook niet lopen te slepen met die kabel! die stop ik 1x erin en dan blijft ie zitten, dus in principe doet de kabel alleen wachten.

Ik wil sowieso een gold-plated hdmi kabel hebben. dat is iets wat vast staat.



Ik snap deze redenatie niet, het gaat er om dat je top beeld hebt op het moment dat je ze gebruikt! Dan wil je toch geen ruis of blokjes zien zodra je boven de 720p komt. Uit staat het toch altijd meer dan aan. De bettercables zijn trouwens zeer mooi gold plated :wink:

Ik heb toch de keuze gemaakt om voor een goedkope kabel te gaan. Tegen die tijd dat ik iets anders wil hebben, kan dat altijd nog.

goedkope kabel nu + iets duurdere straks = gelijk de juiste kabel en zelfde prijs nu als goedkope kabel nu + iets duurdere straks... :wink:

mark_a
15-08-2006, 11:56
Op e-bay kan je de QED HDMI-P voor 60 euro inclusief verzendkosten vinden. Heel goed getest door What-Hifi.

Gelijk maar even een link van de advertentie http://cgi.ebay.co.uk/QED-QUNEX-HDMI-P-CABLE-1mtr-IN-LENGTH-NEW-HD-Ready_W0QQitemZ190019437231QQihZ009QQcategoryZ3283 7QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem.

Heb je de speler al gekocht? Ik zal zelf eerder gaan voor de 696 gaan. Scheelt 40 euro en dan heb je een kwalitatief betere speler.

R Klemkerk
15-08-2006, 12:08
Op e-bay kan je de QED HDMI-P voor 60 euro inclusief verzendkosten vinden. Heel goed getest door What-Hifi.

Gelijk maar even een link van de advertentie http://cgi.ebay.co.uk/QED-QUNEX-HDMI-P-CABLE-1mtr-IN-LENGTH-NEW-HD-Ready_W0QQitemZ190019437231QQihZ009QQcategoryZ3283 7QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem.

Heb je de speler al gekocht? Ik zal zelf eerder gaan voor de 696 gaan. Scheelt 40 euro en dan heb je een kwalitatief betere speler.

1 meter is te weinig voor me. Ik moet zeker 2 meter hebben.

Dat de 696 een kwalitatief betere speler is, is grote onzin! Het enige verschil tussen de 490 en de 696 is dat deze SACD en DVD-A afspeelt, wat ik toch niet doe!

Qua gebruikte hardware zijn ze identiek! Ik heb namelijk hierover met een pioneer vertegenwoordiger gesproken die laatst bij ons in de winkel was.

Dus die 40 euro bespaar ik mezelf voor iets wat ik niet ga spelen, en koop daarvoor wel een hdmi kabeltje.

Alexander D
15-08-2006, 12:09
Op e-bay kan je de QED HDMI-P voor 60 euro inclusief verzendkosten vinden. Heel goed getest door What-Hifi.

Gelijk maar even een link van de advertentie http://cgi.ebay.co.uk/QED-QUNEX-HDMI-P-CABLE-1mtr-IN-LENGTH-NEW-HD-Ready_W0QQitemZ190019437231QQihZ009QQcategoryZ3283 7QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem.

Heb je de speler al gekocht? Ik zal zelf eerder gaan voor de 696 gaan. Scheelt 40 euro en dan heb je een kwalitatief betere speler.

1 meter is te weinig voor me. Ik moet zeker 2 meter hebben.

Dat de 696 een kwalitatief betere speler is, is grote onzin! Het enige verschil tussen de 490 en de 696 is dat deze SACD en DVD-A afspeelt, wat ik toch niet doe!

Qua gebruikte hardware zijn ze identiek! Ik heb namelijk hierover met een pioneer vertegenwoordiger gesproken die laatst bij ons in de winkel was.

Dus die 40 euro bespaar ik mezelf voor iets wat ik niet ga spelen, en koop daarvoor wel een hdmi kabeltje.

Heeft die 490 ook al een scaler? :shock: 8)

R Klemkerk
15-08-2006, 12:11
Maargoed, ik ga ook niet lopen te slepen met die kabel! die stop ik 1x erin en dan blijft ie zitten, dus in principe doet de kabel alleen wachten.

Ik wil sowieso een gold-plated hdmi kabel hebben. dat is iets wat vast staat.



Ik snap deze redenatie niet, het gaat er om dat je top beeld hebt op het moment dat je ze gebruikt! Dan wil je toch geen ruis of blokjes zien zodra je boven de 720p komt. Uit staat het toch altijd meer dan aan. De bettercables zijn trouwens zeer mooi gold plated :wink:

Ik heb toch de keuze gemaakt om voor een goedkope kabel te gaan. Tegen die tijd dat ik iets anders wil hebben, kan dat altijd nog.

goedkope kabel nu + iets duurdere straks = gelijk de juiste kabel en zelfde prijs nu als goedkope kabel nu + iets duurdere straks... :wink:

Ja, maar niemand kan mij overtuigen dat een betere kabel ook daadwerkelijk verschil uitmaakt. Iedereen heeft het over het uiterlijk, en niet zozeer op de kwaliteit van het beeld, want naar mijn mening zal dat geen fluit uitmaken tussen een middenmoter en een kabel rond de 80 euro. Ik denk namelijk zelf dat het puur het uiterlijk en het merk is waardoor je betaalt.

mark_a
15-08-2006, 12:12
Op e-bay kan je de QED HDMI-P voor 60 euro inclusief verzendkosten vinden. Heel goed getest door What-Hifi.

Gelijk maar even een link van de advertentie http://cgi.ebay.co.uk/QED-QUNEX-HDMI-P-CABLE-1mtr-IN-LENGTH-NEW-HD-Ready_W0QQitemZ190019437231QQihZ009QQcategoryZ3283 7QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem.

Heb je de speler al gekocht? Ik zal zelf eerder gaan voor de 696 gaan. Scheelt 40 euro en dan heb je een kwalitatief betere speler.

1 meter is te weinig voor me. Ik moet zeker 2 meter hebben.

Dat de 696 een kwalitatief betere speler is, is grote onzin! Het enige verschil tussen de 490 en de 696 is dat deze SACD en DVD-A afspeelt, wat ik toch niet doe!

Qua gebruikte hardware zijn ze identiek! Ik heb namelijk hierover met een pioneer vertegenwoordiger gesproken die laatst bij ons in de winkel was.

Dus die 40 euro bespaar ik mezelf voor iets wat ik niet ga spelen, en koop daarvoor wel een hdmi kabeltje.

Okee rustig ik geloof je. Dat is het voordel van jouw werk. Maar als je verder kijkt kan je ook 2 meter vinden. Waarom nu niet 30 euro meer uitgeven voor een kabel dan later spijt hebben en alsnog een andere kabel kopen?

R Klemkerk
15-08-2006, 12:12
Op e-bay kan je de QED HDMI-P voor 60 euro inclusief verzendkosten vinden. Heel goed getest door What-Hifi.

Gelijk maar even een link van de advertentie http://cgi.ebay.co.uk/QED-QUNEX-HDMI-P-CABLE-1mtr-IN-LENGTH-NEW-HD-Ready_W0QQitemZ190019437231QQihZ009QQcategoryZ3283 7QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem.

Heb je de speler al gekocht? Ik zal zelf eerder gaan voor de 696 gaan. Scheelt 40 euro en dan heb je een kwalitatief betere speler.

1 meter is te weinig voor me. Ik moet zeker 2 meter hebben.

Dat de 696 een kwalitatief betere speler is, is grote onzin! Het enige verschil tussen de 490 en de 696 is dat deze SACD en DVD-A afspeelt, wat ik toch niet doe!

Qua gebruikte hardware zijn ze identiek! Ik heb namelijk hierover met een pioneer vertegenwoordiger gesproken die laatst bij ons in de winkel was.

Dus die 40 euro bespaar ik mezelf voor iets wat ik niet ga spelen, en koop daarvoor wel een hdmi kabeltje.

Heeft die 490 ook al een scaler? :shock: 8)

Yepsl! ook de 490 heeft een scaler :)

R Klemkerk
15-08-2006, 12:13
Dat de 696 een kwalitatief betere speler is, is grote onzin! Het enige verschil tussen de 490 en de 696 is dat deze SACD en DVD-A afspeelt, wat ik toch niet doe!
Op zich jammer, want SACD klinkt fantastisch, ook in stereo. [En let wel dat SACD conform de voorschriften van de standaard altijd een 2-kanaals spoor bevat]

Geloof ik graag, maar ten eerste zijn de cds die in SACD te krijgen zijn vaak niet mijn smaak, ten 2de vind ik ze te duur, en ten 3de, vind ik het geen 40 euro extra waard ;)

R Klemkerk
15-08-2006, 12:14
want naar mijn mening zal dat geen fluit uitmaken tussen een middenmoter en een kabel rond de 80 euro. Ik denk namelijk zelf dat het puur het uiterlijk en het merk is waardoor je betaalt.
Nu weet ik het zeker, iemand heeft Robbert's account gehacked! :twisted: ;)

Voor analoge kabels ben ik wel zeker overtuigd dat een betere kabel wel degelijk uitmaakt op de beeldkwaliteit.

Maar digitaal ben ik gewoon niet overtuigd!

Albert Kostwinder
15-08-2006, 14:25
Ja, maar niemand kan mij overtuigen dat een betere kabel ook daadwerkelijk verschil uitmaakt. Iedereen heeft het over het uiterlijk, en niet zozeer op de kwaliteit van het beeld, want naar mijn mening zal dat geen fluit uitmaken tussen een middenmoter en een kabel rond de 80 euro. Ik denk namelijk zelf dat het puur het uiterlijk en het merk is waardoor je betaalt.

Schiet mij maar lek. Dus je koopt bv een mooie plasma, aardige dvd speler en dan kan een middelmatige middenmoter tjap tjoy kabel wel waarvan ik je uit ervaring zeg dat je dan meer artifacten hebt zoals ruis blokjes en onstabiel beeld etc. Uiterlijk interesseert mij geen mallemoer. Tja, het maakt mij niets uit hoor, hoef het niet te betalen en gelukkig niet naar te kijken. Ik kan je enkel zeggen dat je jezelf tekort doet door op een kabel te bezuinigen. Als de bekabeling goed is kan het slechte beeld of geluid daar tenminsten niet aan liggen en slechter wordt het er ook niet van........

DVDProfilersFilmgek
15-08-2006, 14:36
Maargoed, ik ga ook niet lopen te slepen met die kabel! die stop ik 1x erin en dan blijft ie zitten, dus in principe doet de kabel alleen wachten.

Ik wil sowieso een gold-plated hdmi kabel hebben. dat is iets wat vast staat.



Ik snap deze redenatie niet, het gaat er om dat je top beeld hebt op het moment dat je ze gebruikt! Dan wil je toch geen ruis of blokjes zien zodra je boven de 720p komt. Uit staat het toch altijd meer dan aan. De bettercables zijn trouwens zeer mooi gold plated :wink:

Ruis of blokjes uit een digitale kabel? Kan misschien gebeuren met een slechte component verbinding, maar ik heb het met mijn 2,5 meter (wel gold plated) Hyper Wire kabel in ieder geval niet meegemaakt.

Ik kijk nu een aantal maandjes DVD geupscaled op 1080i en heb nog geen blokjes in beeld hebben gehad....... of het moet die ene keer geweest zijn dat ik van iemand even een internetdownload mocht "bewonderen". Dat was dus gewoon een bagger bron, en ook al gebruik je dan een kabel van 1000 euro, wedden dat ie dan net zoveel blokt als die van 26 euro :wink:

Nu heb ik geen superduur kabeltje tussen de Xbox en de TV(yep, verbonden via component) en ook deze geeft via 1080i een perfect plaatje, dure kabels zijn voor de high end liefhebbers, en daar verwacht ik ze ook. Als we alles een beetje in verhouding blijven zien, dan ga je toch geen speakerkabel van 20 euro de meter aansluiten op een speaker van 100 euro, ik denk dat je dan de realiteit uit het oog aan het verliezen bent.

Alle waar naar z'n geld, en ook in de budgetklasse kabels kan zelfs een leek nog wel de echte troep onderscheiden van het spul dat waar geeft voor je geld. Doe mij maar waar voor mijn geld, dan maar geen merknaam op de kabel, garantie op je spullen heb je bij degene waar je het koopt.

En HDMI kabels die bepaalde nieuwe specificatie's ondersteunen:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Quote:

Ik zag laatst toevallig dat er bij de QED kabels staat dat "all QED HDMI cables are fully compliant with the new 1.2a HDMI specifications."

Misschien dat dat voor goedkopere/oudere kabels niet het geval is en dat je daar in de toekomst misschien door tegen een beperking aanloopt, bijvoorbeeld bij HDMI 1.3.

End Quote

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zijn ook iets om een paar vraagtekens bij te zetten, net als bij die fabrikant die al zijn spullen goldplated verkocht en dan ook de optische kabels van een goudkleurig laagje voorzag bij de connectors..... :roll:

Van mij hoef je niet in dure schoenen rond te lopen om erbij te horen.....

bmateijsen
15-08-2006, 14:57
Bij digitale videokabels geldt dat net zo. Het is met HDMI met name van belang dat 1080p kan worden behaald vanwege de capaciteit van de kabel. Verder afscherming en lengte heeft veel invloed op de performance van de kabel.

Groet,

Bjorn




want naar mijn mening zal dat geen fluit uitmaken tussen een middenmoter en een kabel rond de 80 euro. Ik denk namelijk zelf dat het puur het uiterlijk en het merk is waardoor je betaalt.
Nu weet ik het zeker, iemand heeft Robbert's account gehacked! :twisted: ;)

Voor analoge kabels ben ik wel zeker overtuigd dat een betere kabel wel degelijk uitmaakt op de beeldkwaliteit.

Maar digitaal ben ik gewoon niet overtuigd!

Alexander D
15-08-2006, 15:09
Volgens mij heeft elke HDMI kabel voldoende capaciteit voor HDTV maar zou hdmi 1.3 weer een hogere bandbreedte ondersteunen.

@DVDProfilersFilmgek: je kunt natuurlijk overal vraagtekens bij zetten maar als je bijvoorbeeld apparatuur hebt die volledig hdmi 1.3 ondersteunen en je kabel kan niet alle signalen verwerken die deze hdmi versie kan versturen is dat toch jammer. :wink:

Albert Kostwinder
15-08-2006, 15:22
Maargoed, ik ga ook niet lopen te slepen met die kabel! die stop ik 1x erin en dan blijft ie zitten, dus in principe doet de kabel alleen wachten.

Ik wil sowieso een gold-plated hdmi kabel hebben. dat is iets wat vast staat.



Ik snap deze redenatie niet, het gaat er om dat je top beeld hebt op het moment dat je ze gebruikt! Dan wil je toch geen ruis of blokjes zien zodra je boven de 720p komt. Uit staat het toch altijd meer dan aan. De bettercables zijn trouwens zeer mooi gold plated :wink:

Ruis of blokjes uit een digitale kabel? Kan misschien gebeuren met een slechte component verbinding, maar ik heb het met mijn 2,5 meter (wel gold plated) Hyper Wire kabel in ieder geval niet meegemaakt.

Ik kijk nu een aantal maandjes DVD geupscaled op 1080i en heb nog geen blokjes in beeld hebben gehad....... of het moet die ene keer geweest zijn dat ik van iemand even een internetdownload mocht "bewonderen". Dat was dus gewoon een bagger bron, en ook al gebruik je dan een kabel van 1000 euro, wedden dat ie dan net zoveel blokt als die van 26 euro :wink:

Nu heb ik geen superduur kabeltje tussen de Xbox en de TV(yep, verbonden via component) en ook deze geeft via 1080i een perfect plaatje, dure kabels zijn voor de high end liefhebbers, en daar verwacht ik ze ook. Als we alles een beetje in verhouding blijven zien, dan ga je toch geen speakerkabel van 20 euro de meter aansluiten op een speaker van 100 euro, ik denk dat je dan de realiteit uit het oog aan het verliezen bent.

Alle waar naar z'n geld, en ook in de budgetklasse kabels kan zelfs een leek nog wel de echte troep onderscheiden van het spul dat waar geeft voor je geld. Doe mij maar waar voor mijn geld, dan maar geen merknaam op de kabel, garantie op je spullen heb je bij degene waar je het koopt.

En HDMI kabels die bepaalde nieuwe specificatie's ondersteunen:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Quote:

Ik zag laatst toevallig dat er bij de QED kabels staat dat "all QED HDMI cables are fully compliant with the new 1.2a HDMI specifications."

Misschien dat dat voor goedkopere/oudere kabels niet het geval is en dat je daar in de toekomst misschien door tegen een beperking aanloopt, bijvoorbeeld bij HDMI 1.3.

End Quote

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zijn ook iets om een paar vraagtekens bij te zetten, net als bij die fabrikant die al zijn spullen goldplated verkocht en dan ook de optische kabels van een goudkleurig laagje voorzag bij de connectors..... :roll:

Van mij hoef je niet in dure schoenen rond te lopen om erbij te horen.....

Nou, neem maar eens een 12 meter Hdmi kabel van Molex en ga upscalen naar 1080p......lachen, als je van groene blokjes en ruis houdt... :wink:

Johan van den D.
15-08-2006, 16:26
Zomaar nog een merkje:
Furutech (http://www.furutech.com/produ_2.asp?ProdNo=136)
Kimber (http://www.kimber.com/Products/DigitalCables/HDMI/HDMI.aspx)

Echter zijn deze volgens mij weer duurder dan de eerder genoemde merken.
Met name de Furutech en vooral de QED SR vind ik er zeer goed uitzien maar heb verders nog geen ervaring met HDMI kabels.
Keek nu alleen even naar de looks. :P

http://www.qed.co.uk/images/additional/0000454.jpg

Zonde om achter in je TV te rammen, ziet er uit als een sierraad :wink:

Heel mooi, maar ook bij mij wordt het aangesloten, en alleen bij een grootscheepse verplaatsing zal het ooit misschien nog eens losgemaakt worden.

laten we eerlijk zijn, zo'n hele dure kabel sluit je toch niet aan op een spelertje van 100 euro, en mensen die een spelertje van 100 euro al een behoorlijk bedrag vinden, daar ga je toch niet van geloven dat ze er ook nog eens een kabeltje van 100 euro op aansluiten :?:

Heel mooi spul voor mensen met High end spullen, waar je zelfs de kabels en aansluitingen met bewondering van bekijkt.Ik heb geen idee wat deze kost, het uiterlijk viel me wel op in ieder geval en de kwaliteit van QED kennende kan het geen slechte kabel zijn.

Maar zoals ik al zei heb ik nog geen ruime ervaring met HDMI.

DVDProfilersFilmgek
15-08-2006, 16:37
Volgens mij heeft elke HDMI kabel voldoende capaciteit voor HDTV maar zou hdmi 1.3 weer een hogere bandbreedte ondersteunen.

@DVDProfilersFilmgek: je kunt natuurlijk overal vraagtekens bij zetten maar als je bijvoorbeeld apparatuur hebt die volledig hdmi 1.3 ondersteunen en je kabel kan niet alle signalen verwerken die deze hdmi versie kan versturen is dat toch jammer. :wink:

Vooral erg jammer als die kabel ook nog eens meer dan 100 euro heeft gekost :wink:

Voorlopig staat er nog maar weinig in de winkel aan software en hardware dat tot 1080p in staat is, en dan nog zal ik geen haast maken om dat te gaan aanschaffen. Dat is voor de pioneers die als eerste over de dam willen. Voorlopig wacht ik het allemaal even rustig af met een geupscaled DVD'tje , en over dat kabeltje van 26 euro kom ik over een paar jaar ook wel weer heen als het niet voldoende blijkt te zijn :wink:

Alexander D
15-08-2006, 19:04
Volgens mij heeft elke HDMI kabel voldoende capaciteit voor HDTV maar zou hdmi 1.3 weer een hogere bandbreedte ondersteunen.

@DVDProfilersFilmgek: je kunt natuurlijk overal vraagtekens bij zetten maar als je bijvoorbeeld apparatuur hebt die volledig hdmi 1.3 ondersteunen en je kabel kan niet alle signalen verwerken die deze hdmi versie kan versturen is dat toch jammer. :wink:

Vooral erg jammer als die kabel ook nog eens meer dan 100 euro heeft gekost :wink:

Voorlopig staat er nog maar weinig in de winkel aan software en hardware dat tot 1080p in staat is, en dan nog zal ik geen haast maken om dat te gaan aanschaffen. Dat is voor de pioneers die als eerste over de dam willen. Voorlopig wacht ik het allemaal even rustig af met een geupscaled DVD'tje , en over dat kabeltje van 26 euro kom ik over een paar jaar ook wel weer heen als het niet voldoende blijkt te zijn :wink:

Je mist de boodschap weer volkomen. Maakt verder niet uit. Ik heb geen uitspraken gedaan over prijs maar enkel een reactie gegeven op je twijfels bij het verhaal over hdmi1.2a compliant zijn, dat jij denkt dat het niets uitmaakt. Maw: een hdmi kabel is een hdmi kabel en dus altijd goed. Uit de specs blijkt dat dit niet het geval is.

Zie hier de specs:Klik hier (http://www.hdmi.com/about/faq.asp#hdmi_specification)

DVDProfilersFilmgek
16-08-2006, 05:50
Volgens mij heeft elke HDMI kabel voldoende capaciteit voor HDTV maar zou hdmi 1.3 weer een hogere bandbreedte ondersteunen.

@DVDProfilersFilmgek: je kunt natuurlijk overal vraagtekens bij zetten maar als je bijvoorbeeld apparatuur hebt die volledig hdmi 1.3 ondersteunen en je kabel kan niet alle signalen verwerken die deze hdmi versie kan versturen is dat toch jammer. :wink:

Vooral erg jammer als die kabel ook nog eens meer dan 100 euro heeft gekost :wink:

Voorlopig staat er nog maar weinig in de winkel aan software en hardware dat tot 1080p in staat is, en dan nog zal ik geen haast maken om dat te gaan aanschaffen. Dat is voor de pioneers die als eerste over de dam willen. Voorlopig wacht ik het allemaal even rustig af met een geupscaled DVD'tje , en over dat kabeltje van 26 euro kom ik over een paar jaar ook wel weer heen als het niet voldoende blijkt te zijn :wink:

Je mist de boodschap weer volkomen. Maakt verder niet uit. Ik heb geen uitspraken gedaan over prijs maar enkel een reactie gegeven op je twijfels bij het verhaal over hdmi1.2a compliant zijn, dat jij denkt dat het niets uitmaakt. Maw: een hdmi kabel is een hdmi kabel en dus altijd goed. Uit de specs blijkt dat dit niet het geval is.

Zie hier de specs:Klik hier (http://www.hdmi.com/about/faq.asp#hdmi_specification)

Ik denk dat ik je boodschap inderdaad niet helemaal begrepen heb, het ging hier om het gegeven of je een DVD speler met een hele dure kabel moet aansluiten of dat het ook kan met een goedkopere, en dat hoeft niet altijd een slechte kabel te zijn.

Toen heb ik een paar hele mooie kabels gezien hier, echt juweeltjes, je zou bijna je set achterstevoren in je kamer zetten om alleen al die dure kabels te kunnen zien, maar dat terzijde.

Nog steeds ben ik van mening dat het met een Hyper wire van 26 euro heel goed zal gaan, en ook die kabel van 13 euro zal je echt niet in de steek laten.

Dan kom je met nieuwe hdmi 1.3, maar kom laat ons even landen, dat zijn specs die ooit misschien nog eens op de markt komen, de apparatuur bestaat er nog niet eens van, en daar zou ik me met m'n kabelthe van 13 euro zorgen over moeten maken, nou ik dacht het niet :!:

Die mensen die zo'n 100 en nog meer euro kabel hebben, die maken zich misschien zorgen :roll: , maar als die net zo makkelijk 100 euro uitgeven voor een kabeltje, dan zal het met de zorgen daarover ook wel weer meevallen :wink:

Voorlopig is het HD TV avontuur voor de publieke omroepen op een laag pitje gezet, is het kabelaanbod zeer magertjes en de te betalen vergoeding daarvoor in de toekomst nog veel duisterder......, en dan zal ik mij druk over hdmi 1.3 moeten maken.... nee echt niet, Blue Ray en HD DVD, zijn al uitgesteld en nog eens uitgesteld..... voorlopig wens ik denk ik liever te wachten op de opvolger van die 2, :wink: , misschien gaat er zo wel een lachende derde mee heen.

Spelertje van 100 euro, kabeltje van een eurootje of 15. Spelertje van een 1000 euro, ach daar past wel een kabeltje van 100 euro bij, was het niet hier dat ik ergens las , dat de prijs 10x over de kop gaat om 2x beter te worden :?:

Sorry, ik houd van kwaliteit en waar voor zijn geld, echte high end is aan mij niet besteed. Ik hoef er niet eens over te dromen, en net als die hele mooie auto's, het zal een kwestie worden van de hoofdprijs in de staats, of anders nooit 8)

R Klemkerk
16-08-2006, 07:01
Ook schijnt het zo te zijn dat veel huidige lcd tv's die versie 1.3 niet eens ondersteunen omdat deze versie nog niet dusdanig ontwikkeld is om ondersteund te kunnen worden.

De versie 1.3 is verschillend ten opzichte van de andere versies omdat deze DTS-HD etc door kan sturen, dat kunnen de voorgaande types niet ;)

Hier maak ik me niet zo druk om, aangezien ik toch stereo apparatuur bezit. ;)

Er is op dit moment idd nog geen enkele tv of andere apparatuur die versie 1.3 ondersteunt, dus dat zien we dan wel weer in die toekomst mocht dat voor mij van toepassing zijn ;)

Alexander D
16-08-2006, 08:30
Ook schijnt het zo te zijn dat veel huidige lcd tv's die versie 1.3 niet eens ondersteunen omdat deze versie nog niet dusdanig ontwikkeld is om ondersteund te kunnen worden.

De versie 1.3 is verschillend ten opzichte van de andere versies omdat deze DTS-HD etc door kan sturen, dat kunnen de voorgaande types niet ;)

Hier maak ik me niet zo druk om, aangezien ik toch stereo apparatuur bezit. ;)

Er is op dit moment idd nog geen enkele tv of andere apparatuur die versie 1.3 ondersteunt, dus dat zien we dan wel weer in die toekomst mocht dat voor mij van toepassing zijn ;)

Ik dacht de ps3 hdmi1.3 gaat ondersteunen.

En nogmaals: het gaat me niet over drukmaken, het ging me enkel over het feit dat een hdmi kabel niet altijd geschikt is/zal zijn in de toekomst en dat heeft niets met de prijs te maken. :wink:

Maar volgens mij zitten we redelijk op 1 lijn.

R Klemkerk
16-08-2006, 18:43
Ook schijnt het zo te zijn dat veel huidige lcd tv's die versie 1.3 niet eens ondersteunen omdat deze versie nog niet dusdanig ontwikkeld is om ondersteund te kunnen worden.

De versie 1.3 is verschillend ten opzichte van de andere versies omdat deze DTS-HD etc door kan sturen, dat kunnen de voorgaande types niet ;)

Hier maak ik me niet zo druk om, aangezien ik toch stereo apparatuur bezit. ;)

Er is op dit moment idd nog geen enkele tv of andere apparatuur die versie 1.3 ondersteunt, dus dat zien we dan wel weer in die toekomst mocht dat voor mij van toepassing zijn ;)

Ik dacht de ps3 hdmi1.3 gaat ondersteunen.

En nogmaals: het gaat me niet over drukmaken, het ging me enkel over het feit dat een hdmi kabel niet altijd geschikt is/zal zijn in de toekomst en dat heeft niets met de prijs te maken. :wink:

Maar volgens mij zitten we redelijk op 1 lijn.

Ik heb vandaag in de winkel even een test gedaan met de HDMI kabel van 40 euro, en de Monstercable 2m van 119.

Mijn bevindingen waren dat er geen zichtbaar kwaliteitsverschil was tussen de kabels.

Dat de monster beter afgewerkt was, was duidelijk, daar valt niet over te twisten.

Toch heb ik voor de HDMI van 40 euro gekozen.

Ik heb de dvd speler zojuist aangesloten en hij geeft fantastisch beeld!!!

Ik ben vooralsnog zeer tevreden!

Nu eens kijken hoe dat kreng regiovrij te maken is ;)

R Klemkerk
16-08-2006, 21:47
en hij is inmiddels ook regiovrij gemaakt ;)

DVDProfilersFilmgek
17-08-2006, 05:55
en hij is inmiddels ook regiovrij gemaakt ;)

Heel mooi :wink: , hoe :?: waar :?: gratis of waren er kosten aan verbonden :?:

R Klemkerk
17-08-2006, 06:57
en hij is inmiddels ook regiovrij gemaakt ;)

Heel mooi :wink: , hoe :?: waar :?: gratis of waren er kosten aan verbonden :?:

Ik heb even een palm geleend van een vriend van me en het zef gedaan :)

Albert Kostwinder
17-08-2006, 10:06
Ook schijnt het zo te zijn dat veel huidige lcd tv's die versie 1.3 niet eens ondersteunen omdat deze versie nog niet dusdanig ontwikkeld is om ondersteund te kunnen worden.

De versie 1.3 is verschillend ten opzichte van de andere versies omdat deze DTS-HD etc door kan sturen, dat kunnen de voorgaande types niet ;)

Hier maak ik me niet zo druk om, aangezien ik toch stereo apparatuur bezit. ;)

Er is op dit moment idd nog geen enkele tv of andere apparatuur die versie 1.3 ondersteunt, dus dat zien we dan wel weer in die toekomst mocht dat voor mij van toepassing zijn ;)

Ik dacht de ps3 hdmi1.3 gaat ondersteunen.

En nogmaals: het gaat me niet over drukmaken, het ging me enkel over het feit dat een hdmi kabel niet altijd geschikt is/zal zijn in de toekomst en dat heeft niets met de prijs te maken. :wink:

Maar volgens mij zitten we redelijk op 1 lijn.

Ik heb vandaag in de winkel even een test gedaan met de HDMI kabel van 40 euro, en de Monstercable 2m van 119.

Mijn bevindingen waren dat er geen zichtbaar kwaliteitsverschil was tussen de kabels.

Dat de monster beter afgewerkt was, was duidelijk, daar valt niet over te twisten.

Toch heb ik voor de HDMI van 40 euro gekozen.

Ik heb de dvd speler zojuist aangesloten en hij geeft fantastisch beeld!!!

Ik ben vooralsnog zeer tevreden!

Nu eens kijken hoe dat kreng regiovrij te maken is ;)

Je moet het natuurlijk in verhouding zien. Hoe beter de gebruikte apparatuur hoe eerder je verschillen met duurdere kabels zal ervaren. Een dure kabel op een tjap tjoy speler zal geen effect hebben terwijl een slechte kabel op een dure speler juist nadelig zal zijn. :wink:

R Klemkerk
17-08-2006, 18:34
En dit is ook maar een overbrugging voor de nieuwe generatie spelers die op de deur staan te kloppen, dus echt heel belangrijk is dat op dit moment nog niet!

Op het moment dat het belangrijker is, koop ik wel een Nordost hdmi kabeltje ;)

Alexander D
17-08-2006, 18:42
Op het moment dat het belangrijker is, koop ik wel een Nordost hdmi kabeltje ;)

Koop dan meteen iets fatsoenlijks...... :mrgreen:

R Klemkerk
17-08-2006, 19:44
Op het moment dat het belangrijker is, koop ik wel een Nordost hdmi kabeltje ;)

Koop dan meteen iets fatsoenlijks...... :mrgreen:

Naah ;) was ook maar een geintje!