PDA

Bekijk de volledige versie : Windows Media Center 2005



8t88
15-08-2006, 10:45
Hallo,

Iemand al ervaring met deze versie van Media Center? Ik zit eraan te denken om volgend jaar een PC te bouwen met deze software en aangezien deze versie ook HD ondersteunt kan ik er dan waarschijnlijk zowel een Blue-ray speler als een HD-DVD speler inbouwen en ben ik voorlopig voor een redelijk bedrag klaar.
Graag jullie reakties, en zoveel mogelijk tips en truuks!

Groeten Marco

Albert Kostwinder
15-08-2006, 11:13
Wow, volgend jaar pas? dat is een eind weg, zeker als je ziet hoe snel hardware voor pc's veranderd.

Ik zou lekker doorsparen en pas deze vraag stellen als je er echt aan toe bent... Dan heb je hopelijk al betaalbare alles in een dvd spelers die zowel hd als blu ray ook kunnen weergeven al zou ikzelf liever een stand alone oplossing prefereren... :wink:

joostpolletje
15-08-2006, 11:22
Precies, een ingebouwdde speler is ook wel rond de 600euro, Dan zou een standalone speler ook haalbaar zijn!

Albert Kostwinder
15-08-2006, 11:29
Precies, een ingebouwdde speler is ook wel rond de 600euro, Dan zou een standalone speler ook haalbaar zijn!

Yep, en al je films en hd clips aan de betrouwbaarheid van Bill Gates toevertrouwen???..... brrrrr gheghe :twisted:

andrebin
04-09-2006, 10:30
Marco - ik zou ff wachten op Vista - Media Centre zit in de "ulitmate" versie

Andre

8t88
05-09-2006, 14:05
Marco - ik zou ff wachten op Vista - Media Centre zit in de "ulitmate" versie

Andre

Ja is wel een leuk plan, jammer alleen dat de systeemeisen van Vista zo achterlijk hoog zijn.... Denk dat het toch de 2005 versie gaat worden. :lol:

securer
10-11-2006, 22:45
Ik heb mce2005 hier enkele maanden draaien en ben erg tevreden. Was wel aanvankelijk wat geklooi om bijv. standby helemaal naar wens te krijgen (S3) en beeldkwaliteit te optimaliseren via s-video naar scart maar toen dat eenmaal achter de rug was draaide hij perfekt. Ik gebruik hem voor tv opnamen, muziek, films etc (ook aangesloten op receiver via spdif). Hij leest bijv. ook netjes van mijn NAS die in de meterkast hangt. Heb geen ervaring met HD.
Bij mij draait hij dedicated als mediacenter dus ik gebruik hem niet als PC. Ik denk dat dat wat meer problemen zou kunnen opleveren aangezien je dan toch mogelijk te maken hebt met settings die af en toe veranderen of andere softwarewijzigingen door installaties. Je moet trouwens wel van tweaken houden op pc/software gebied. Indien niet dan zou ik gewoon voor een standalone apparaat gaan.

8t88
11-11-2006, 11:16
Ik heb mce2005 hier enkele maanden draaien en ben erg tevreden. Was wel aanvankelijk wat geklooi om bijv. standby helemaal naar wens te krijgen (S3) en beeldkwaliteit te optimaliseren via s-video naar scart maar toen dat eenmaal achter de rug was draaide hij perfekt. Ik gebruik hem voor tv opnamen, muziek, films etc (ook aangesloten op receiver via spdif). Hij leest bijv. ook netjes van mijn NAS die in de meterkast hangt. Heb geen ervaring met HD.
Bij mij draait hij dedicated als mediacenter dus ik gebruik hem niet als PC. Ik denk dat dat wat meer problemen zou kunnen opleveren aangezien je dan toch mogelijk te maken hebt met settings die af en toe veranderen of andere softwarewijzigingen door installaties. Je moet trouwens wel van tweaken houden op pc/software gebied. Indien niet dan zou ik gewoon voor een standalone apparaat gaan.

Heb een modded xbox gekocht, dit werkt meesterlijk... enige nadeel hieraan is dat er geen BR of HD mogelijkheden zijn. Maar kan altijd later kijken wat Xbox360 of PS3 gaan doen (prijs en techniek)

securer
11-11-2006, 12:06
Zo'n xbox heb ik ook maar ik vind mce net wat prettiger (fool-proof voor de rest van mijn gezin) werken + het voordeel van tv recordings.