PDA

Bekijk de volledige versie : Very low budget oplossing?



Cor H.
15-08-2006, 14:57
Ik ben opzoek naar een low-budget 5.1 oplossing. (Dit omdat ik een nu een tv ga aanschaffen rond de 1200,-). Mijn bedoeling is hetvolgende, een midrange versterker/reciever tussen de 300/400 Euro. En nu komt het

Op dit moment heb ik twee van deze Sony speakers:

http://img304.imageshack.us/img304/2300/dscf3964small9cp.jpg
http://img304.imageshack.us/img304/7680/dscf3966small6dd.jpg

Deze horen bij mijn huidige stereo, deze wil ik dan gaan gebruiken voor de reciever. Ik ben druk aan het zoeken voor dezelfde speakers tweedehands. Maar gaat dit een beetje leuk klinken? En als ik niet twee soortgelijke speakers kan vinden welke 2 speakers en center raden jullie mij aan om dit te completeren?

Ik weet dat ik ook in de range van 500 a 600 euro een complete HT set met reciever en sattelietjes kan aanschaffen bij de Correct of MM, maar ik kan mij niet voorstellen dat sattelietjes beter klinken dan deze speakers. Of zit ik ernaast?

Hotsparky
15-08-2006, 15:28
Ik zie dat je speakers zoekt. Ik heb 4 Klipsch B2 boekenplanken te koop staan. Als je daar een leuke center tussen zet heb je een goede set, ook heb je dan 4 dezelfde speakers inc kabel die zowel met stereo als surround goed presteren.

Ook zijn de boekenplanken een hele klasse hoger dan de verschillende satelietsetjes. Voor meer infomatie kijk even op:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45617

Edgar Smit
15-08-2006, 15:33
voor het zoeken van dergelijke speakers zijn marktplaats e.d. en ook de lokale tweedehandswinkels uitermate geschikt. Mocht het niet lukken, tsja, op welke termijn? Hoe lang kun/wil je wachten voordat je besluit andere speakers aan te schaffen?

De setjes met sattelieten zijn voornamelijk geschikt voor filmgebruik, muziek is vaak niet lekker om ze voor te gebruiken, dus de hamvraag, wat ga je met die receiver doen?

Veel muziek luisteren? gebruik dan gewoon deze als fronts en wacht tot je ze gebruikt hebt gevonden.

veel films? hou je huidige versterker met deze speakers voor muziek en koop een 5.1 sattelietset voor de films.

Van alles wat? koop een 5.1 sattelietset met een A/B schakeling op de receiver, deze als fronts A of B voor de muziek en de sattelieten ernaast voor de film. Op deze manier geniet je optimaal en kun je als je toch dezelfde speakers vind alsnog de sattelieten vervangen.

BasH
15-08-2006, 16:16
Ik heb op dit moment een Canton Movie 5-setje te koop staan. Is een mooie tijdelijke 5.1-oplossing inclusief actieve sub en stands en muurbeugels. Over de prijs worden we het vast wel eens. PM me maar indien je interesse hebt.

Groeten,
Bas

Cor H.
15-08-2006, 16:20
voor het zoeken van dergelijke speakers zijn marktplaats e.d. en ook de lokale tweedehandswinkels uitermate geschikt. Mocht het niet lukken, tsja, op welke termijn? Hoe lang kun/wil je wachten voordat je besluit andere speakers aan te schaffen?

De setjes met sattelieten zijn voornamelijk geschikt voor filmgebruik, muziek is vaak niet lekker om ze voor te gebruiken, dus de hamvraag, wat ga je met die receiver doen?

Veel muziek luisteren? gebruik dan gewoon deze als fronts en wacht tot je ze gebruikt hebt gevonden.

veel films? hou je huidige versterker met deze speakers voor muziek en koop een 5.1 sattelietset voor de films.

Van alles wat? koop een 5.1 sattelietset met een A/B schakeling op de receiver, deze als fronts A of B voor de muziek en de sattelieten ernaast voor de film. Op deze manier geniet je optimaal en kun je als je toch dezelfde speakers vind alsnog de sattelieten vervangen.

Edgar, als ik hier twee soortgelijke speakers bij haal en een goede front + sub heb ik dan ook een prima set voor films?

Cor H.
15-08-2006, 19:12
MIjn ouders hebben nog een paar 100Watters op zolderstaan, met eenzelfde soort afwerking ook van Sony. Kan ik het iig eerst even proberen!
Waar moet ik opletten bij het combineren van de speakers bij het kopen van een Reciever?

Edgar Smit
15-08-2006, 21:31
Sattelietjes zijn echt voor film bedoeld.
Bookshelfs zoals jouw huidige sony's zullen het klankbeeld veel mooier maken, ook voor films.
Het mooist is om rondom gelijke speakers te hebben, of in ieder geval uit dezelfde serie een combo van bijv zuilen en bookshelfs.

voor je receiver moet je alleen even op het aantal Ohm letten, het aantal Ohm van je speakers moet in principe niet lager zijn dan dat van je receiver. Aantal watt zou ik niet teveel boven de 100 watt nemen.

DVDProfilersFilmgek
16-08-2006, 06:36
MIjn ouders hebben nog een paar 100Watters op zolderstaan, met eenzelfde soort afwerking ook van Sony. Kan ik het iig eerst even proberen!
Waar moet ik opletten bij het combineren van de speakers bij het kopen van een Reciever?

Als je al speakers hebt, en zeker speakers die je al wilt vervangen, dan heb je met je receiver nergens op te letten dan de goede ervaringen van anderen of je goede eigen ervaringen als je her en der luisterervaringen op gaat doen.....

(neem een denon 1906 als je het zelf niet meer even weet, zit je voor een gunstige prijs aan een gunstige receiver waar je alle kanten mee heen kunt :wink: ) andere goede merken zijn hier ook al meermaals genoemd, je weet hoe het forum werkt, je komt er wel 8)

Natuurlijk kun je zolang de 4 genoemde speakers gebruiken, en met wisselen en testen kom je er vanzelf achter welke het meest geschikt zijn als fronts of rears..... Armoe maakt vindingrijk :wink:

Cor H.
16-08-2006, 07:17
Kijk dat moest ik even horen!
Bedankt heren, als het zover is dan laat ik het wel weten. Kan echter wel eventjes duren.

Edgar Smit
16-08-2006, 07:46
Geeft niets, je bent al sinds 2004 lid en nu pas bezig met de hardware, dus zo rond 2009 zien we de updates wel verschijnen :wink:.
Kijk dat moest ik even horen!
Bedankt heren, als het zover is dan laat ik het wel weten. Kan echter wel eventjes duren.

Seth__Gekko
16-08-2006, 07:59
Ach ik heb ook een flinke tijd moeten sparen om te kunnen upgraden. 2009 kan ik misschien een SVS aanschaffen!

Cor H.
16-08-2006, 08:21
Als die verekte tv nou niet zo duur was...

Rob Eric Blank
16-08-2006, 08:25
Ach ik heb ook een flinke tijd moeten sparen om te kunnen upgraden. 2009 kan ik misschien een SVS aanschaffen!Koop nou een Velodyne......

Edgar Smit
16-08-2006, 08:27
Je had er ook bij de Aldi of Lidl kunnen kopen hoor :twisted: :wink:
Als die verekte tv nou niet zo duur was...

joostpolletje
16-08-2006, 10:37
Hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45404) staat een uiterst schappelijk geprijsd tweedehands speakersetje van JBL :).

Precies, Is een zeer mooie prijs voor wat je krijgt. I kheb er 3maanden geleden 289 voor betaald.

carmi005
16-08-2006, 10:48
Hallo, ik weet niet of het interessant is, maar ik kwam deze tegen.

http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_kenmerkadviseur.asp?ZoekMethode=O&Page=OPR&CC=C12&HC=BEG&SC=N06

Tis volgens mij geen geld.

joostpolletje
16-08-2006, 11:01
Zou ik voor het geld toch eerder voor de JBL gaan, Niet omdat ik het verkoop, Maar puur om de kwaliteit

Cor H.
16-08-2006, 13:00
Ik probeer het eerst met de 4 speakers, nu alleen nog een goede center zien te vinden.

En nog een Reciever, ik denk dat ik in dat geval wel ga voor een Denon 1906.

Mocht het echt niet bevallen dan kijk ik zeker tweedehands.