PDA

Bekijk de volledige versie : Xindak Interlink test



Rob Eric Blank
16-08-2006, 08:03
Ik krijg binnenkort een reeks Xindak interlinks om te testen.
AC05, AC01, AC03 en FA1 ga ik beluisteren op mijn set en waarschijnlijk zal ik hiervan 2 sets aanschaffen.

Seth__Gekko
16-08-2006, 08:06
Da's een mooie service, hoe zijn deze interlinks prijstechnisch?

hstadman
16-08-2006, 08:08
Veel plezier! :wink:

Marcellow
16-08-2006, 14:37
Prachtige kabels, maar toch boven mijn budget

Johan van den D.
16-08-2006, 18:50
Jammer dat je niet gelijk een FA Gold kan proberen, gewoon voor de lol.

Rob Eric Blank
17-08-2006, 13:00
Jammer dat je niet gelijk een FA Gold kan proberen, gewoon voor de lol.Die FA-01 is al boven mijn budget. Waarschijnlijk zal ik een AC-01 aanschaffen (die is erg goedkoop....) en een AC-03. Maar ik krijg ze vandaag binnen (maar ik ga naar Lowlands) en volgende week lekker luisteren.

Johan van den D.
17-08-2006, 15:28
Vandaar ook voor de lol, heeft verders niet met budget te maken natuurlijk.
Gewoon even kijken wat het top model van Xindak weet te presteren.

Rob Eric Blank
23-08-2006, 16:53
Dit kwam vandaag binnen
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/XindakCables.jpg
Dus even 4 soorten interlinks en deze ga ik de komende tijd testen en 2 sets aanschaffen!

Alexander D
23-08-2006, 18:01
Waarom twee verschillende kabels en niet dezelfde?

Johan van den D.
23-08-2006, 19:46
De beste van deze 4 zal ie er 2 van bestellen denk ik.

Alexander D
23-08-2006, 20:25
De beste van deze 4 zal ie er 2 van bestellen denk ik.

Hij schreef een paar berichten hierboven dat hij waarschijnlijk een AC-1 en een AC-3 gaat aanschaffen, vandaar mijn vraag. :wink:

Johan van den D.
23-08-2006, 21:44
Ah ok vandaar..........

Sicco
24-08-2006, 07:11
heb je een regeling getroffen met een winkel ofzo, dat je deze kan testen? want je stuurt degene die niet koopt terug neem ik aan?

Rob Eric Blank
24-08-2006, 08:05
Waarom twee verschillende kabels en niet dezelfde?Misschien ook wel 2 dezelfde.
3 van deze Interlinks zijn 1 meter en die kan ik niet eens aan mijn cd-speler testen. Waarschijnlijk zal ik niet de beste aanschaffen vanwege het prijskaartje.

@Sicco, die ik niet koop stuur ik terug. Dit zijn ook ingespeelde demo modellen.

Chiau T.
24-08-2006, 08:10
Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen van de AC-05 in vergelijk met AC-03 eigenlijk. Ik wacht met smacht af. :wink:

Alexander D
24-08-2006, 08:23
Waarom twee verschillende kabels en niet dezelfde?Misschien ook wel 2 dezelfde.
3 van deze Interlinks zijn 1 meter en die kan ik niet eens aan mijn cd-speler testen. Waarschijnlijk zal ik niet de beste aanschaffen vanwege het prijskaartje.

@Sicco, die ik niet koop stuur ik terug. Dit zijn ook ingespeelde demo modellen.

Waar ga je ze wel op testen dan?

Rob Eric Blank
24-08-2006, 08:33
Waarom twee verschillende kabels en niet dezelfde?Misschien ook wel 2 dezelfde.
3 van deze Interlinks zijn 1 meter en die kan ik niet eens aan mijn cd-speler testen. Waarschijnlijk zal ik niet de beste aanschaffen vanwege het prijskaartje.

@Sicco, die ik niet koop stuur ik terug. Dit zijn ook ingespeelde demo modellen.

Waar ga je ze wel op testen dan?Ik test nu de verbinding van mijn receiver naar mijn eindtrap (mijn mono blokken).

Sicco
24-08-2006, 08:38
waar kun je die demo modellen lenen Rob? is voor mij misschien ook wel een keer interessant...

Rob Eric Blank
24-08-2006, 08:45
Even contact opnemen met de importeur.
Hifi4you

Rob Eric Blank
24-08-2006, 09:32
Work in progress
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/Xindaktest01.jpg

Wat kabels testen met bekende cd's!

Rob Eric Blank
24-08-2006, 10:40
Gistermiddag en avond de AC-03 beluisterd en het viel mij niet tegen. Een warmere kabel zonder vol te lopen en deze geeft ook details in drum partijen. De stage lijkt ook wel iets breder.
Ik test met een aantal cd's die ik ook zal gebruiken voor het luisteren naar de andere interlinks.
Turin Brakes - the Optimist E.P.
Muse - Blackholes and Revelations
Coldplay - Parachutes
Radiohead - Hail to the Thief
Radiohead - Ok Computer
Depeche Mode - Violator (remasterd)

Inmiddels heb ik de AC-01 een tijdje spelen (was reeds ingespeeld) en deze is wat killer dan de AC-03 en eigenlijk goed te vergelijken met de v.d. Hul die ik reeds heb. Ik schrijf al mijn bevindingen eerst op papier en ga zo mijn keuze maken.

Rob Eric Blank
24-08-2006, 12:26
Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen van de AC-05 in vergelijk met AC-03 eigenlijk. Ik wacht met smacht af. :wink:Ik heb de AC-0.5 eraan gehangen en deze viel mij van de 3 AC kabels wel een beetje tegen. De AC-0.5 is nogal vlak en heeft weinig (tov de andere Xindaks, heel goed voor het budget!) stage te bieden en mis wat details.
Ik heb nu 3 kabels beluisterd
AC-0.5; een wat vlakkere kabel, mist wat breedte en diepte details.
AC-01; redelijk analytische kabel, alleen bij volle passage's komt niet alles tot zn recht.
AC-03; Een warmere kabel met erg veel detail en grote stage. Evenaart een live ervaring het meest!

Rob Eric Blank
26-08-2006, 09:30
Inmiddels speel ik met de topper, de FA-01. Deze geeft erg, maar dan ook erg veel details weer en de stem knalt werkelijk eruit. De stem wordt enorm naar voren gebracht en de rest is sprankelend zonder scherp te worden.
Ik draai nu met de AC-03 aan mijn cd-speler en de FA-01 aan mijn monoblokken. Dit zorgt voor een sprankelend geheel met een warme omranding. De AC-03 is redelijk warm, maar geeft daardoor een heerlijk preformance weg die je kunt vergelijken met een live optreden. De combinatie van die kabels doen het erg goed op mijn set. Ik speel lekker verder, om alles beter ingespeeld te krijgen!

Seth__Gekko
26-08-2006, 11:09
Nog geen beslissing?

Rob Eric Blank
26-08-2006, 15:33
Nog geen beslissing?Nee, contact gehad met de importeur en er komen zeer binnenkort nieuwe prijzen voor deze producten. Als ik mij niet zou laten leiden door het budget dan heb ik grote twijfel tussen de AC-03 en FA-01. Verschillende kabels, waarbij de AC-03 een heerlijk warm live beeld voorschoteld. De FA-01 is een stuk analytischer, waar het stem geluid ontzettend mooi op de voorgrond komt.
Ik draai nu de komende tijd nog even de combinatie van deze kabels en de AC-01 en AC-0.5 worden het niet.

Rob Eric Blank
06-09-2006, 09:21
Inmiddels 1 set v.d. Hul D300 MkIII verkocht. Daar komt iig 1 Xindak FA-01 voor terug. Deze geeft veel meer detail en zorgt dat de zand op de voorgrond komt.
Misschien komt er nog een FA-01, maar twijfel nog tussen een FA-01 en AC-03.

Johan van den D.
07-09-2006, 12:27
Rob, wellicht is de Xindak CFA-1 interlink nog een mooie optie voor je.
Heb er zelf geen ervaring mee (is ook een nieuwe kabel) maar ik verwacht er wel veel van eigenlijk.
CFA-1 (http://www.xindak.com/english/showtopic.asp?Catalog=0&id=460)

Rob Eric Blank
12-09-2006, 07:09
CFA-1 lijkt wel ok. Waarschijnlijk worden het de FA-01 (die al prijzig genoeg is, zeker als je er 2 nodig hebt).
Deze Xindak kabels zijn vanaf 1 oktober te koop op www.xindak.nl, inclusief verzending, invoerrechten en nederlandse garantie.
Dus ik ga 1 oktober bekijken wat deze kabels zullen gaan doen. Of ik 2 Fa-01's ga aanschaffen of ook 1 AC-03 aan zal schaffen.

H665
30-09-2006, 20:29
Zelf heb ik ervaring met de Xindak AC-05 en AC-03.

De AC-05 kan je links laten liggen. Erg matte weergave.

De AC-03 is een ander verhaal. In mijn vorige set klonk hij wat vlak. Zeker in vergelijking met zijn concurrent van Siltech (SQ28-G3). Sinds kort heb ik ander luidsprekers die een meer "live"karakter hebben dan hun voorgangers. De heldere weergave van de Siltechs waren een beetje teveel van het goede en dus de Xindaks maar weer eens aangesloten. Goed, in vergelijking met Siltech ontbreekt het wat aan detail, diepte, en lucht rond de instrumenten en stemmen maar de weergave is nu meer homogeen en aangenamer om naar te luisteren.

Ik zou het klankkarakter van de AC-03 willen omschrijven als neutraal met een zacht randje. Dit in vergelijking met Transparent(warm) en Siltech (helder). De Xindak haalt niet op alle punten het niveau van de concurrentie maar heeft een beduidend betere prijs/kwaliteit verhouding. Maar uiteindelijk zijn je oren de beste raadgever.

Ik ben beniewd of de FA-01 de kabel is waar ik naar op zoek ben...


Binnenkort ga ik een ander Chinees produkt uitproberen; Ballad Audio. Als het net zo klinkt als het eruit ziet dan beloofd het nog wat:)

Rob Eric Blank
02-10-2006, 08:27
De FA-01 is een tikje analytischer dan de AC-03, zelf vind ik de AC-03 wel fijn maar zijn ook wel wat aan de warme kant. De FA-01 is wat helderder, zonder schel te worden.

Rob Eric Blank
06-10-2006, 13:51
De Xindak FA-01 gaat 96 euro kosten en daar ga ik er dan 2 van bestellen en laat de AC-03 links liggen. De AC-03 is ook een zeer fijne kabel, maar misschien met Marantz net te warm en soft. De FA-01 is net wat feller en detail rijker.

H665
27-10-2006, 13:14
Inmiddels ook de Ballad Audio beluisterd. Ligt in dezelfde klasse als de AC-03 echter is het midden hoog iets meer aangezet dus klinkt iets minder laid back en ziet er optisch nog een stuk fraaier uit(niet dat je oren daar wat aan hebben :lol: )

Voor de liefhebber, ik heb mijn setje Xindak AC03 te koop...is Nordost Red Dawn voor in de plaats gekomen.

Rob Eric Blank
27-10-2006, 13:53
Inmiddels ook de Ballad Audio beluisterd. Ligt in dezelfde klasse als de AC-03 echter is het midden hoog iets meer aangezet dus klinkt iets minder laid back en ziet er optisch nog een stuk fraaier uit(niet dat je oren daar wat aan hebben :lol: )

Voor de liefhebber, ik heb mijn setje Xindak AC03 te koop...is Nordost Red Dawn voor in de plaats gekomen.De FA-01 heeft ook zeker meer midden hoog dan de AC-03 en is ook minder laidback.
Helaas met de Ballad Audio geen ervaring.