PDA

Bekijk de volledige versie : Scartaansluiting



peter van Koesveld
17-08-2006, 14:42
Ik wil mijn TV aansluiten op een videorecorder en heb slechts een 5/8" buis als verbinding. Hierin moet een coaxkabel en een scartkabel. Om ruimte te winnen is mijn vraag of iemand weet welke aders ik minimaal nodig heb, zodat ik een dunne kabel kan gebruiken.

Marcellow
17-08-2006, 14:54
Je bedoeld met een "5/8" buis als verbinding" dat de kabels door een buis van 5/8'' moeten??

Je kunt evt een tweetal losse scart stekkers kopen en een deze met een kabel (zo'n rood, wit, gele tulpstekker) verbinden!

Deze stekkers moeten er wel doorheen kunnen.

Succes!

DVDProfilersFilmgek
17-08-2006, 15:30
Ik wil mijn TV aansluiten op een videorecorder en heb slechts een 5/8" buis als verbinding. Hierin moet een coaxkabel en een scartkabel. Om ruimte te winnen is mijn vraag of iemand weet welke aders ik minimaal nodig heb, zodat ik een dunne kabel kan gebruiken.

Videorecorder...... zo 1 met een bandje :?:

Dan kun je bovengenoemde oplossing wel gebruiken, gele,witte en rode tulp, maar waarom moet de kabel door een buis, tv en recorder staan over het algemeen toch dicht bijelkaar :?:
Als het met tape is, dan bedoel je waarschijnlijk met coax de antennekabel :?:

In bovengenoemde gevallen spreken we over analoge signalen, en juist hier dien je wat betere kabels te gebruiken als je nog enigzins goed beeld wilt overhouden :!:

Herjan
17-08-2006, 15:39
Eerste hit op Google... (http://www.vandenhul.com/artpap/wiring-scart.htm)