PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer / Onkyo / Denon hulp bij aanschaf



AiKoiN
18-08-2006, 22:41
Beste Lezer,

Ik ben al dagen aan het denk wat ik moet gaan kopen.
ik heb maar een klein budget van 1000 euro.
want ik woon pas op me zelf maar wil toch wel een avondje kunnen genieten van een dvd zonder daar telkens voor naar de bios te gaan :)

wat ik al heb gevonden (alle sets icm de Canton MX-100)

Pioneer 1016V-S met de Pioneer DV-696
Denon AVR-1907 met de Denon DV-1730
Onkyo TX-SR 604E met de Onkyo DV-SP404E

al deze sets zijn rond de 980 - 1049 euro.

Kan iemand mij een argument geven waarom welke ?
en of het redelijke dingen zijn waar ik de komende tijd +/- 7 jaar mee vooruit kan?

mvg

Ronald

JaBe
19-08-2006, 07:47
Hallo,

Op deze site kun je veel lezen over HT-apparatuur:
http://www.areadvd.de/hardware/index/hardware.shtml

Jan

Johan van den D.
19-08-2006, 09:44
Het is maar net waar je eigen voorkeur ligt en in principe zijn alle drie de opties niet slecht.
Het is dus maar net wel merk je zelf wilt.
Daarnaast kan je met alle drie de nodige jaren vooruit indien je dat wilt.

AiKoiN
19-08-2006, 09:59
ken geen woord duits :) sorry

maar kwa plaatjes is het wel leuk hahaha.


nou ik wil gewoon weten of ik een Pioneer mag vergelijken met Denon en Onkyo en andersom.

ik zal toch zelf gaan luisteren wat ik het mooist vind klinken, maar als ik van te voren geen selectie maak wat ik wil maken ze je gek in de winkel met nog meer.

Kwa mogelijk heden is de pioneer de beste, THX select 2, usb, hdmi
daarna volgt de Onkyo hdmi
en dan de denon.

kwa degelijkheid kwaliteit en componenten die bij het bouwen worden gebruikt hoop ik dat mensen mij hier op dit forum iets wijzer kunnen maken zodat ik bij de verkoper nog enige euro''s eraf kan praten :)

bedankt !

Johan van den D.
19-08-2006, 10:11
Je mag Pioneer zeker vergelijken met de overige merken, is immers gewoon een goed merk.

Alexander D
19-08-2006, 10:34
Tja, is moeilijke keuze. Als je het je alleen om dvd's afspelen gaat zou ik het in het geval van Pioneer net iets anders doen:

De DVD speler zou ik vervangen door een model lager. Het verschil met de 696 en de 490 is dat de eerstgenoemde ook DVD-audio en SACD afspeelt, wat voor jou geen meerwaarde heeft. Koop voor dat bedrag dan een leuke kabel. :wink:

Voor Denon heeft de receiver inderdaad de minste opties maar de dvdspeler is wel heel goed getest op areadvd (zie linkje van JaBe).

Ook de Onkyoset is een goede optie. De receiver geeft veel power en heeft hdmi en de dvdspeler is ook goed. Onkyo maakt overigens gebruik van Pioneer dvdspelers die naar eigen wensen worden gemodificeerd.

Misschien moet je een combo overwegen en de Pioneer of Onkyo receiver met de Denon speler combineren. :wink:

AiKoiN
19-08-2006, 11:50
hahah niet te moeilijk maken,

mijn vriendin gaat over de looks ;)
dus uuh...

moet wel van hetzelfde zijn en in het zilver anders :evil: vriendinnetje
die sponsert de helft namelijk die wil dat het mooi past in het kastje en van het zelfde evenbreed enz.

dus pioneer is kwa geluid zeker zo goed als onkyo en denon.
althans deze modellen. want ik hoor allemaal dingen over eindtrappen zijn dit en dat.
wil gewoon iets goed, de onkyo heeft bijv. componenten tot 50hz en de pioneer tot 100 en heb er maar 1 op de tv en heb nu al 2 apparaten misschien 3.


Wat ik en mijn vriendin willen.

goed kunnen genieten van een DVD (avondje bios in huis :))
regelmatig een cdtje luisteren en niet te vergeten de radio.

Alexander D
19-08-2006, 12:07
wil gewoon iets goed, de onkyo heeft bijv. componenten tot 50hz en de pioneer tot 100 en ...........

HUH? :shock: :? Wat bedoel je hiermee?


Wat ik en mijn vriendin willen.

goed kunnen genieten van een DVD (avondje bios in huis :))
regelmatig een cdtje luisteren en niet te vergeten de radio.

Dat kun je met alledrie de sets. De verschillen zijn, elke set heeft zijn sterke punten. Gewoon lekker gaan luisteren en kopen wat je het beste bevalt. :wink:

AiKoiN
19-08-2006, 12:16
de band breedte van het signaal is bij pioneer 100mhz
en bij onkyo 50MHz
dus heeft de onky minder ruimte band breedte voor componenten aansluitingen en upconverten daar van en minder geschikt voor hdtv.

maar kan je missschien dan vertellen wat bijv. de zwakke en sterken punten zijn van deze versterkers onderling de dvdspelers geloof ik wel.
alle maal kunnen de divx en hebben coax dus dat zit wel goe.

luisteren ga ik zowie zo doen bij de Hobo in denbosch, of de tqs in tilburg.

ik moet me namelijk ook niet blind gaan staren op de opties, maar wil wel kwaliteit, en als onkyo denon en pioneer gelijk liggen sja dan moet mijn vriendin graag de onky ivm een blauwe knop, ik de pioneer voor de functies dus word het kop of munt, maar als iemand hier met goede argumenten anders kan blijken graag !!

Alexander D
19-08-2006, 17:15
de band breedte van het signaal is bij pioneer 100mhz
en bij onkyo 50MHz
dus heeft de onky minder ruimte band breedte voor componenten aansluitingen en upconverten daar van en minder geschikt voor hdtv.

maar kan je missschien dan vertellen wat bijv. de zwakke en sterken punten zijn van deze versterkers onderling de dvdspelers geloof ik wel.
alle maal kunnen de divx en hebben coax dus dat zit wel goe.

luisteren ga ik zowie zo doen bij de Hobo in denbosch, of de tqs in tilburg.

ik moet me namelijk ook niet blind gaan staren op de opties, maar wil wel kwaliteit, en als onkyo denon en pioneer gelijk liggen sja dan moet mijn vriendin graag de onky ivm een blauwe knop, ik de pioneer voor de functies dus word het kop of munt, maar als iemand hier met goede argumenten anders kan blijken graag !!

Kwalitatief zit er weinig tot geen verschil tussen de receivers. De ene heeft misschien een bepaalde optie wel enz.

HDMI kan handig zijn en verder zou ik effe checken of ze allemaal lip-sync hebben.

AiKoiN
19-08-2006, 21:40
De Denon heeft 0-200ms de Onkyo 0-100ms en de Pioneer niet.

komt dat dan vaak voor sync problemen ?


ben ik zo verder aan het internetten en lezen... zucht kan maar beter stoppen kom ik ook nog Yamaha en Marantz tegen ook goede merken volgens veel sites.

Maar wat ik ook lees is dat per mens gelukkig klank verschilt en dat ieder zijn eigensmaak heeft.

het bedrijf pick2pay bij iemand bekend deze scheelt gouw 300 euro tot een gewone winkel en dat vind ik toch wel even het denken waard alleen al op een reciever !!!

Alexander D
20-08-2006, 10:49
De Denon heeft 0-200ms de Onkyo 0-100ms en de Pioneer niet.

komt dat dan vaak voor sync problemen ?


ben ik zo verder aan het internetten en lezen... zucht kan maar beter stoppen kom ik ook nog Yamaha en Marantz tegen ook goede merken volgens veel sites.

Maar wat ik ook lees is dat per mens gelukkig klank verschilt en dat ieder zijn eigensmaak heeft.

het bedrijf pick2pay bij iemand bekend deze scheelt gouw 300 euro tot een gewone winkel en dat vind ik toch wel even het denken waard alleen al op een reciever !!!

Als de Pioneer geen lip sync heeft zou ik die laten afvallen en de andere twee merken die je nog noemt opnemen in je keuze. Lip sync heb je vaker nodig met een LCD/Plasma dan met een CRT en het is bijzonder irritant als je een lipsync probleem hebt maar niet de optie op je receiver.

Verder wil ik je adviseren nu echt te stoppen met lezen en eerst een keer te gaan luisteren. :wink:

AiKoiN
21-08-2006, 01:06
ben en blijf een nederlander,

zo veel mogelijk zo goed mogelijk voor zo min mogelijk :lol:


Maar echt ik hoor mensen praten over dat denon en onkyo zeker een klasse beter is dan pioneer, waar zit dat hem dan in ?

kijk ik kan voor de pioneer gaan vanwege de meeste functionaliteit,
maar als het geluid er onder doet wijk ik liever uit naar een niet THX is en geen usb heeft.

inderdaad ben al weer van gedachten veranderd over de keuze en mogelijk heden. Heb me nu echt verdiept en mijn keuzes zijn net ietjes duurder geworden maar het moch van de baas :oops: .

Pioneer 2016 E 899
Onkyo 674e of 803e (even duur) E 750
Denon 2307 799,-

Ze hebben allemaal hdmi upconvert (zodat alle signalen via de hdmi kunnen analoog -> hdmi (uitgezonderd de 803e, wel -> component))
Pioneer is de enigste met USB.
Pioneer en de Onkyo 803e hebben beide THX Select.
De Denon en Pioneer Onkyo 803e hebben bijde 100Mhz bandbreedte bij
component.
Lipsynch hebben al deze apparaten.

Luisteren ga ik pas doen als ik goed georienteerd ben
als je naar een winkel gaat zonder voor onderzoek te doen en mening en meningsverschillen met andere te delen, zodat je meer te weten komt.
Als je nu naar een winkel gaat zonder even dvd.nl te hebben gevraagd smeren ze je alles aan en krijg je er spijt van.

Luisteren kan altijd als ik nog maar 2 receivers over hou

en is THX nu echt zo zinvol ?

bedankt !!

wacht op jullie kundig advies.

Alexander D
21-08-2006, 09:09
twee dingetjes:

THX is totaal niet zinvol en mocht je voor de Onkyo gaan zou ik zeker de 803 nemen. :wink:

Jos A.
21-08-2006, 10:49
Luisteren ga ik pas doen als ik goed georienteerd ben
als je naar een winkel gaat zonder voor onderzoek te doen en mening en meningsverschillen met andere te delen, zodat je meer te weten komt.
Als je nu naar een winkel gaat zonder even dvd.nl te hebben gevraagd smeren ze je alles aan en krijg je er spijt van.


Maar nu staar je je volledig blind op die merken en wijs je bij voorbaat eigenlijk al andere merken van de hand. Natuurlijk moet je vooronderzoek doen, maar ik denk dat je niet verder hoeft te gaan dan "Wat moet erop zitten, wat heb ik om er op aan te sluiten en hoeveel kan ik uitgeven?" Straks kom je in de winkel, heeft die verkoper een mooie aanbieding voor je maar wijs je die af omdat er toevallig Yamaha op het apparaat staat. Zolang je geen impulsaankopen doet kunnen ze je ook niks aansmeren ;).

AiKoiN
21-08-2006, 16:08
Ik ga denk ik voor de Denon,

ben een beetje knopjes geil en zeker het matrix display is mooi.
ik persoonlijk vind die Onkyo matrix displays niet mooi.

en deze apparaten kunnen beide het zelfde de 803e is momenteel zo goed koop ivm RoHS en is een model van 1,5 jaar oud

de Denon is van augustus/september kan hetzelfde en zal natuurlijk nieuwere technieken gebruiken.

ik wilde eerste de Onkyo ivm THX maar zoals ik dat lees is het helemaal niet intressant.

Marcellow
21-08-2006, 16:48
Ik ga denk ik voor de Denon,

ben een beetje knopjes geil en zeker het matrix display is mooi.
ik persoonlijk vind die Onkyo matrix displays niet mooi.

en deze apparaten kunnen beide het zelfde de 803e is momenteel zo goed koop ivm RoHS en is een model van 1,5 jaar oud

de Denon is van augustus/september kan hetzelfde en zal natuurlijk nieuwere technieken gebruiken.

ik wilde eerste de Onkyo ivm THX maar zoals ik dat lees is het helemaal niet intressant.

Dus je trekt je maar weinig aan van wat je hier verteld is..

Ook goed! Veel plezier ermee!

Alexander D
21-08-2006, 17:39
Ik ga denk ik voor de Denon,

ben een beetje knopjes geil en zeker het matrix display is mooi.
ik persoonlijk vind die Onkyo matrix displays niet mooi.

en deze apparaten kunnen beide het zelfde de 803e is momenteel zo goed koop ivm RoHS en is een model van 1,5 jaar oud

de Denon is van augustus/september kan hetzelfde en zal natuurlijk nieuwere technieken gebruiken.

ik wilde eerste de Onkyo ivm THX maar zoals ik dat lees is het helemaal niet intressant.

De Onkyo 803 is nog geen jaar op de markt. Het is model uit een hogere prijsklasse en nu voor een scherpe prijs verkrijgbaar. Heeft HDMI en alles wat je wil.......... :?

Seth__Gekko
21-08-2006, 17:42
Ik ga denk ik voor de Denon,

ben een beetje knopjes geil en zeker het matrix display is mooi.
ik persoonlijk vind die Onkyo matrix displays niet mooi.

en deze apparaten kunnen beide het zelfde de 803e is momenteel zo goed koop ivm RoHS en is een model van 1,5 jaar oud

de Denon is van augustus/september kan hetzelfde en zal natuurlijk nieuwere technieken gebruiken.

ik wilde eerste de Onkyo ivm THX maar zoals ik dat lees is het helemaal niet intressant.

De Onkyo 803 is nog geen jaar op de markt. Het is model uit een hogere prijsklasse en nu voor een scherpe prijs verkrijgbaar. Heeft HDMI en alles wat je wil.......... :?En genoeg knoppen erop!
http://www.tqs.nl/thuisbios/contents/media/txsr803.jpg

Alexander D
21-08-2006, 19:04
Ik ga denk ik voor de Denon,

ben een beetje knopjes geil en zeker het matrix display is mooi.
ik persoonlijk vind die Onkyo matrix displays niet mooi.

en deze apparaten kunnen beide het zelfde de 803e is momenteel zo goed koop ivm RoHS en is een model van 1,5 jaar oud

de Denon is van augustus/september kan hetzelfde en zal natuurlijk nieuwere technieken gebruiken.

ik wilde eerste de Onkyo ivm THX maar zoals ik dat lees is het helemaal niet intressant.

De Onkyo 803 is nog geen jaar op de markt. Het is model uit een hogere prijsklasse en nu voor een scherpe prijs verkrijgbaar. Heeft HDMI en alles wat je wil.......... :?En genoeg knoppen erop!
http://www.tqs.nl/thuisbios/contents/media/txsr803.jpg

Ja, want kijk maar wat er achter het klepje zit:

http://www.eu.onkyo.com/ir_img/10738915_66e2f49557.jpg

AiKoiN
21-08-2006, 20:58
Jawel wel de knopjes :lol:

ik bedoelde ook het matrix scherm.

maar ik laat me niet ontmoedigen, ga morgen naar eindhoven naar onkyo dealer en ff luisteren wat ik van onkyo vind.

inderdaad de 803E momenteel bied veel voor weinig.
voor 699 euro vind je er geen met die mogelijk heden.

de 804e is ook uitgekomen bij onkyo
verschil:

wel hdmi up-converter erin thats it, en natuurlijk RHoS :)

Jos A.
21-08-2006, 21:12
De Onkyo 803 is nog geen jaar op de markt. Het is model uit een hogere prijsklasse en nu voor een scherpe prijs verkrijgbaar. Heeft HDMI en alles wat je wil.......... :?En genoeg knoppen erop!


Ja, want kijk maar wat er achter het klepje zit:



En kijk die volumeknop, blauw! Als dat niet mooi is! Dat maakt dat display (waar je tijdens een film niet naar kijkt) weer helemaal goed.

Alexander D
22-08-2006, 09:11
Jawel wel de knopjes :lol:

ik bedoelde ook het matrix scherm.

maar ik laat me niet ontmoedigen, ga morgen naar eindhoven naar onkyo dealer en ff luisteren wat ik van onkyo vind.

inderdaad de 803E momenteel bied veel voor weinig.
voor 699 euro vind je er geen met die mogelijk heden.

de 804e is ook uitgekomen bij onkyo
verschil:

wel hdmi up-converter erin thats it, en natuurlijk RHoS :)

Voor 699 koop je een dan ZEER veel receiver. Die up-converter is minder belangrijk. Kijk dan voor een speler met een goede scaler!

Peter Porrio
22-08-2006, 10:03
Daarbij komt dat die Onkyo een pure audio mode heeft, dat voor stereo een hele verbetering is, omdat nietgebruikte circuits worden uitgeschakeld.

Mocht je ooit andere speakers willen kopen dan de Cantons, dan biedt deze reciever in ieder geval genoeg vermogen. Trouwens, dat display kun je ook uitzetten bij Onkyo.

Marcellow
22-08-2006, 10:44
Hmmm ik vind dat display nog wel cool... alleen die blauwe rand om je volumeknop minder. Kan die ook uit?

Alexander D
22-08-2006, 10:48
Hmmm ik vind dat display nog wel cool... alleen die blauwe rand om je volumeknop minder. Kan die ook uit?

Nee, dat blauw niet. Het display wel. :lol: :wink:

Peter Porrio
22-08-2006, 10:50
Hmmm ik vind dat display nog wel cool... alleen die blauwe rand om je volumeknop minder. Kan die ook uit?

Geen idee, maar je kunt altijd nog het draadje doorknippen :D

Een medewerker van een audiozaak vertelde me dat een klant de blauw verlichte volumeknop op z'n Harman/Kardon reciever niet mooi vond. Voor de rest vond hij 'm super. Hij heeft toen het draadje doorgeknipt en toen was het blauwe lichtje weg.

Marcellow
22-08-2006, 10:59
Is ook een optie natuurlijk!

AiKoiN
22-08-2006, 19:05
Ja het is afwegen,

de 2807 van denon vergelijken met de 803e

sja en dan ben ik nu ineens makkelijker geworden door gelukkig door te spitten, HDMI is helemaal niet zo intressant als het nog geen 1.3 heeft.

als je op die test kijkt die duitse dan zie je dat de onkyo in vergelijking met de denon een stukkie slechter is.

pfff en ben wezen luisteren naar het muziek iig.
Denon klinkt voor mij net ietjes warmer dan onkyo scheelt echt niet veel maar je hoort het wel, maar ja
mijn portomenee zegt ook 1099 of 699 :)

Alexander D
22-08-2006, 19:34
Ja het is afwegen,

de 2807 van denon vergelijken met de 803e

sja en dan ben ik nu ineens makkelijker geworden door gelukkig door te spitten, HDMI is helemaal niet zo intressant als het nog geen 1.3 heeft.

als je op die test kijkt die duitse dan zie je dat de onkyo in vergelijking met de denon een stukkie slechter is.

pfff en ben wezen luisteren naar het muziek iig.
Denon klinkt voor mij net ietjes warmer dan onkyo scheelt echt niet veel maar je hoort het wel, maar ja
mijn portomenee zegt ook 1099 of 699 :)

Slechter is een ruim begrip en erg afhankelijk van persoonlijke voorkeuren.

Beiden zijn zeer goed dus je moet kiezen wat je het beste vindt klinken maar volgens mij heb jij je keuze al lang gemaakt ongeacht wat wij hier schrijven.

Succes!
Ps. HDMI is ook bij 1.1/1.2/1.2A prettig. :wink:

AiKoiN
22-08-2006, 19:40
hahah geloof het of niet heb nog geen definitieve keuze gemaakt.

zaterdag gaat het vrouwje mee luisteren en dan pas definitief


als ik het mocht zeggen :) sja dan zaten we alleen met de verstereker al ruim boven de 2000 euro maarja daar heb je vrouwen voor.

ik denk dat prijs technisch gezien de 803e zeer zeer goed is
en dan de denon zeker niet slecht is.

AiKoiN
23-08-2006, 23:38
om het up2date te houden ga ik het morgen luisteren.


de onkyo 803e en de Denon 2807 icm de canton 100mx.
met mijn eigen mp3cd en muziek cd en een dvd van lotr.

wat daar uit komt laat ik jullie natuurlijk weten.

nog belangrijke tips voordat ik ga?

thnx for all the time, en de intresse !

ik laat het weten.

Alexander D
24-08-2006, 08:58
Waarom een MP3 cd? Dat is kwalitatief niet echt goed materiaal.

AiKoiN
24-08-2006, 09:23
kijken of de DAC hun werk goed doen natuurlijk en of bij

Denon de AL24 zin heeft of bij de Onkyo de Vector Lineshape

en de burr echt betere is dan die van onkyo.

een gewon audio cd natuurlijk ook.

AiKoiN
26-08-2006, 23:26
Nou mensen even voor jullie ik zou het nog laten weten.

Het is geworden........

De onkyo had het vrouwtje mee genomen en A vond het mooier klinken en vond het blauwe lichtje nog wel wat hebben.

dus zijn we mooi klaar :)

heb de 404e dvd speler erbij genomen en natuurlijk
een mooie set canton 100 MX (daarop hebben we ook onze cd's geluisterd)

op dit merk speakers (waren het mooist in onze ogen)
klonk de Denon wat opervlakkeriger en matter, de onkyo vol en warm.
tevens vertelde de verkoper mij en meerdere mensen.
als hun moesten kiezen tussen denon of onkyo dat onkyo kwalitatief (dus kwa componenten) de betere is en wat mooier klinkt. (no flame intended)

Dus ik ben een onkyo rijker en ga lekker genieten.

Bedankt allemaal voor jullie reacties !!!

Alexander D
27-08-2006, 11:20
Heel veel plezier ermee. 8)

Mooie combo inderdaad: Onkyo en Canton. :wink:

AiKoiN
27-08-2006, 13:05
ik hoop het wel,

maar het klonk zo veel beter had het niet verwacht het verschil te horen, ben blij dat ik eerst hier wat advies heb ingewonnen en dan ben gaan luisteren. Goed advies van jullie eerst luisteren dan koopen :)

anders had ik nu wel een mooie denon met mat en vlak geluid inplaats van een minder mooie onkyo met vol en warm geluid.

nogmaals allemaal erg bedankt :)

hehehe wat is een goed advocaten kantoor voor geluidsoverlast :twisted: