PDA

Bekijk de volledige versie : Ornec powerbuy ervaringen, deel ze hier.



Edgar Smit
23-08-2006, 12:36
Zoals bekend is er een Ornec powerbuy geweest waarbij veel filters (G&W Powerplants) en ook veel powerkabels besteld zijn. De eerste stuks zijn inmiddels al afgeleverd, echter ze moeten nog even ingespeeld worden.

De bedoeling is dus hier je ervaringen te posten.

hstadman
23-08-2006, 14:17
Ik heb hem vandaag ook binnengekregen. Ik weet dat het filter na een paar dagen anders gaat klinken, geef het dus eerst een paar dagen om in te spelen! :wink:

Aan alle deelnemers, veel plezier met jullie aangeschafte apparaten! Ik hoop dat ze jullie plezier aan audio en video mogen verhogen. :wink:

Seth__Gekko
23-08-2006, 16:47
Ik ga hem ook zo aansluiten (met meegeleverde kabel) ik ben erg benieuwd.

Misschien kunnen we hier ook eens kijken welke power cable er goed op dit filter presteerd.

@ hstadman, wat heb jij voor een powercord aan van de filter naar de wandcontactdoos?

hstadman
23-08-2006, 17:27
Ik ga hem ook zo aansluiten (met meegeleverde kabel) ik ben erg benieuwd.

Misschien kunnen we hier ook eens kijken welke power cable er goed op dit filter presteerd.

@ hstadman, wat heb jij voor een powercord aan van de filter naar de wandcontactdoos?

Mijn eigen gemaakte powerkabel met furutech rhodium connectors en high end kabel ertussen. Niet te vergelijken met de meeste commerciele of normale powerkabels. :wink: Veruit de beste powerkabel, ook beter dan een dure commerciele kabel die ik ook heb. :wink:

Sicco
23-08-2006, 20:16
wat zou zo'n kabel gaan kosten Harry als we die door jou laten maken? :)

hstadman
23-08-2006, 20:21
wat zou zo'n kabel gaan kosten Harry als we die door jou laten maken? :)

Maakt niet uit wie die kabel zou maken(alhoewel ik het gratis zou doen :wink: );de onderdelen alleen al maken het geen standaard kabel voor iedereen. :wink:

Bertje
23-08-2006, 20:25
Ik heb de mijne ook afgehaald vandaag en gelijk alle HT-app. er op aangesloten, heb nu niet zoveel tijd om te luisteren helaas.

Wat ik nu al wel zie is dat het tv-beeld (kabelsignaal op CRT) beter is.
Minder ruis en een strakker, ook met dvd (speler heb ik er ook maar ingeprikt).
Het lijkt wel of er meer diepte inzit.

Voor geluid moet hij nog inspelen denk ik en heb ik meer tijd nodig om een en ander te beoordelen.

Ook de mijne is (helaas) voorzien van de 6 witte "kontaktstopppen".

Ook nog wat vraagjes:

Ik krijg echter met geen mogelijkheid spanning uit de achterste twee zwarte aparte aansluitingen, is dit normaal? (nu nog niet nodig maar later eventueel?).

Wat geven de lampjes aan (phase display en grounding display),
en wanneer moeten ze wel of niet gaan branden?
(stekkerblok zelf is aangesloten op ongeaard wandcontactdoos).

hstadman
23-08-2006, 20:41
Ik heb de mijne ook afgehaald vandaag en gelijk alle HT-app. er op aangesloten, heb nu niet zoveel tijd om te luisteren helaas.

Wat ik nu al wel zie is dat het tv-beeld (kabelsignaal op CRT) beter is.
Minder ruis en een strakker, ook met dvd (speler heb ik er ook maar ingeprikt).
Het lijkt wel of er meer diepte inzit.

Voor geluid moet hij nog inspelen denk ik en heb ik meer tijd nodig om een en ander te beoordelen.

Ook de mijne is (helaas) voorzien van de 6 witte "kontaktstopppen".

Ook nog wat vraagjes:

Ik krijg echter met geen mogelijkheid spanning uit de achterste twee zwarte aparte aansluitingen, is dit normaal? (nu nog niet nodig maar later eventueel?).

Wat geven de lampjes aan (phase display en grounding display),
en wanneer moeten ze wel of niet gaan branden?
(stekkerblok zelf is aangesloten op ongeaard wandcontactdoos).

Mooi om te horen dat je nu al verschillen ziet. :wink:

phase betekend dat het aangeeft of de fase ook op de fase van het stekkerblok is aangesloten(populair gezegd + op plus, - op -) en grounding geeft aan of de aarde is aangesloten maar bij mijn eerste 2 werkten de lampjes ook al niet. :lol:

Het filter zal de eerste dagen nog wel wat gecomprimeerd klinken maar na een paar dagen zal het flink opener gaan klinken met betere detaillering. :wink:

vpegt
23-08-2006, 22:07
Mooi om te horen dat je nu al verschillen ziet. :wink:

phase betekend dat het aangeeft of de fase ook op de fase van het stekkerblok is aangesloten(populair gezegd + op plus, - op -) en grounding geeft aan of de aarde is aangesloten maar bij mijn eerste 2 werkten de lampjes ook al niet. :lol:



Bedoel je je de fase van het stopcontact? En Hoe kom je er dan achter zonder de lampjes of je in fase hebt aangesloten??

Ik heb dit filter gekocht buiten de powerbuy om omdat ik te laat was. Ook bij mij doen de lampjes het niet. Er zit een resetknop op die ook niets doet. De witte stopkontakten kunnen mij ook al niet bekoren. De zwarte kontakten doen het echter wel bij mij.

Sicco
23-08-2006, 22:23
hmm, klinkt een beetje goedkoop allemaal???

Edgar Smit
23-08-2006, 22:29
het is vruj makkelijk demonteerbaar, wellicht een idee om hem even open te maken.

hstadman
24-08-2006, 00:13
Mooi om te horen dat je nu al verschillen ziet. :wink:

phase betekend dat het aangeeft of de fase ook op de fase van het stekkerblok is aangesloten(populair gezegd + op plus, - op -) en grounding geeft aan of de aarde is aangesloten maar bij mijn eerste 2 werkten de lampjes ook al niet. :lol:



Bedoel je je de fase van het stopcontact? En Hoe kom je er dan achter zonder de lampjes of je in fase hebt aangesloten??

Ik heb dit filter gekocht buiten de powerbuy om omdat ik te laat was. Ook bij mij doen de lampjes het niet. Er zit een resetknop op die ook niets doet. De witte stopkontakten kunnen mij ook al niet bekoren. De zwarte kontakten doen het echter wel bij mij.

Die lampjes heb je niet nodig; haal een spanningzoeker van een euro bij de praxis vandaan en je weet meteen waar de fase zit. :wink:

Die resetknop is ervoor als beveiliging, dat is dus de overspanningsbeveiliging en geen resetknop die je bij sommige andere elektronische apparaten ziet. De resetknop vliegt eruit als er meer dan 15 amp wordt gevraagd of meer dan 3300 watt! dan kun je hem gewoon weer indrukken en werkt het filter weer! :wink:

hetzelfde als zeg maar je hoofdschakelaar weer terugzetten als die er is uitgeklapt! :wink:



Ik blijf erbij dat dit filter voor het geld gewoon goed klinkt en werkt. :wink:


Maar eh, koop je audio apparatuur omdat het mooi oogt of omdat het goed klinkt?! :roll: :wink:
Wil je mooier, kom je al erg snel op het 3-4 voudige van de prijs die echt niet meer doen dan dit filter.

hstadman
24-08-2006, 00:18
het is vruj makkelijk demonteerbaar, wellicht een idee om hem even open te maken.

yup, de lampjes (led's light emitting diode) zijn eventueel erg gemakkelijk te vervangen ook. :wink:

Seth__Gekko
24-08-2006, 12:13
Ik heb de mijne ook aangesloten, Eerst op een geaard stopcontact, en waarempel, alle 2 de LEDjes branden!

Toen helaas op een ongeard, waar ik mijn set heb staan. Nu snap ik dat het ground ledje niks doet, maar als ik de stekker in de ongeaarde wandcontactdoos plug, dan zie ik niet de fase. Ook niet als ik de stekker omdraai. Dit is het geval met de meegeleverde euro kabel, ik zal nog eens met de lap/furutech/wattgate kijken maar helemaal snappen doe ik het niet.

Kijk maar zonder lampjes:

http://img220.imageshack.us/img220/7005/gwfilter3al9.jpg

Precies 230 :?:
http://img228.imageshack.us/img228/4080/gwfilter2kv4.jpg

Seth__Gekko
24-08-2006, 17:54
Ik heb voor de kabel tussen de wandcontactdoos en de GW filter nog maar een kabeltje besteld:
http://www.audioconnexion.de/en/Bilder/clearnetzkabel.jpg

Past mooi bij de andere 2 die ik al heb!

hstadman
24-08-2006, 17:59
En hoe klinkt het sicco?! :?: :idea: :wink:

Edgar Smit
24-08-2006, 21:23
Het metertje, de lampjes en het alu frontje zijn natuurlijk leuk, maar hoeveel mensen zullen zo'n ding nu echt in het zicht hebben liggen?

Harry, vraagje aan jou, als je dit filter aansluit op de bijgeleverde kabel of met een echte powerkabel, hoor je dus evengoed verschil?

Seth__Gekko
24-08-2006, 23:31
Ik meende dat ook bij het aansluitsnoer op de gw veel verschil kan worden behaald, hij heeft zijn eigen fabrikaat high end kabel er niet voor niks op aangesloten. Ik vind deze kabel vooralsnog wel even voldoende.

Sicco
24-08-2006, 23:44
ik heb hem nog niet binnen Harry....
wat is dit voor kabel Seth, en waar te koop voor hoeveel? Powerkabels heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten... :)

hstadman
25-08-2006, 00:56
Het metertje, de lampjes en het alu frontje zijn natuurlijk leuk, maar hoeveel mensen zullen zo'n ding nu echt in het zicht hebben liggen?

Harry, vraagje aan jou, als je dit filter aansluit op de bijgeleverde kabel of met een echte powerkabel, hoor je dus evengoed verschil?

Ik hoorde erg veel verschillen, zelfs meer dan ik op voorhand had verwacht! Met de bijgeleverde kabel klonk het goed maar het kan beter! Met de commerciele goede powerkabel klinkt het echt al een stuk beter en met mijn eigen gemaakte furutech powerkabel klinkt het gewoon het beste. :wink:

ja, verschil hoor je met name in transparantie, dus het stereobeeld is schoner, je kunt als het ware dieper in het stereobeeld kijken(luisteren), detaillering, dus fijne details in de muziek en de achtergrond wordt zwarter(de zachtste passages zijn nu veel gemakkelijker en luider te horen) naarmate je er een betere powerkabel opzet!

Dit geldt in meer of mindere mate ook voor je versterker en voor je bron!

Als je blijft luisteren Edgar, hoor je het filter ingespeeld raken en langzamerhand anders gaan klinken en veel opener gaan klinken. :wink:

hstadman
25-08-2006, 01:04
ik heb hem nog niet binnen Harry....
wat is dit voor kabel Seth, en waar te koop voor hoeveel? Powerkabels heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten... :)

Is die van jouw al verstuurd dan?
check je status even op de ornec site, als er een t staat van tracking waar je op kunt klikkken, is het filter onderweg naar je. :wink:

hstadman
25-08-2006, 01:22
Ik heb voor de kabel tussen de wandcontactdoos en de GW filter nog maar een kabeltje besteld:

Past mooi bij de andere 2 die ik al heb!

kabel ziet er goed uit, zo te zien de koper uitvoeringen van de stekkers en wat voor kabel? :?: :idea:

Sicco
25-08-2006, 08:13
hij is wel al verstuurd ja.
tracking nummer is echter niet bekend bij DHL, dus ik wacht maar gewoon rustig af :)

iemand nog wat meer info over die kabel van Seth? wat kost zoiets nou bijvoorbeeld?

Seth__Gekko
25-08-2006, 08:13
Wattgate 320i Clear, Furutech FI-E11 CU, LappKabel Ölflex 110CY 3x2,5mm²

Kun je hier bestellen (http://www.audioconnexion.de/en/mainscable.html)

Ik heb nu reeds 2 van deze in bezit alleen dan wel met de goude uitvoering van de Furutech schuko. Snel even een mailtje naar audioconnexxion dat op deze ook maar de Gold moet komen als dat nog kan. :P

Sicco
25-08-2006, 08:15
ah ok, handig tegelijkertijd posten ;)

Sicco
25-08-2006, 08:16
sodeju.... €70 voor een kabel....
dat komt dan de volgende keer wel weer :)

Seth__Gekko
25-08-2006, 08:22
sodeju.... €70 voor een kabel....
dat komt dan de volgende keer wel weer :)Hmm sja, inderdaad, de kabel is stukken duurder dan het filter. Maar ach ik vind het wel wat hebben die tuinslangen aan je apparatuur, ben zeer te spreken over de kabel op mijn receiver en ook op mijn Sub.

Sicco
25-08-2006, 08:30
Weet jij zo of ik de kabel van mijn denon 1906 kan vervangen? Dit is namelijk ook gewoon een standaard kabeltje, maar voor zover ik heb kunnen ontdekken kan ik deze niet los maken?

Seth__Gekko
25-08-2006, 08:35
Als de power cable van je Denon niet zo er af te halen is, dan moet er een nieuwe vrouwelijke connector op je Denon gemaakt worden, dan is dat niet een kwestie van een nieuwe kabel kopen en er aan zetten maar deze ingang moet er op gesoldeerd en afgemonteerd worden.

Ik weet niet of je dit wel wilt. Ik heb even bekeken, volgens mij zit in het rode rondje jouw powercable hè...die is niet zo zonder modificatie te vervangen.

http://img237.imageshack.us/img237/5563/1906vh3.jpg

Even voor de volledigheid, dit is de mijne, kan je dus wel een andere power-cable in prikken:

http://img219.imageshack.us/img219/1436/5600te4.jpg

Sicco
25-08-2006, 08:40
klopt, dat is de powercable.
hmm, dus niet zomaar te doen. zou het wel weer veel verschil maken, of valt dat bij receivers wel mee? en stel dat ik het zou willen doen, waar kan ik doorvoor terecht, of wordt dat echt een DIY klus? :)

Seth__Gekko
25-08-2006, 08:43
Ik heb geen ervaring met het overzetten van die connectoren. Ik heb wel meer detail en openheid in mijn receiver met de nieuwe kabel, en ziet er ook heel veel strakker uit.

hstadman
25-08-2006, 15:13
sodeju.... €70 voor een kabel....
dat komt dan de volgende keer wel weer :)

70 euro voor een complete kabel? Is echt niet duur hoor!

Sicco
25-08-2006, 15:18
Harry: ik ben echt NIX gewend he, dat weet je toch inmiddels wel :) ik kom net kijken in het HT wereldje en moet nog een beetje wennen aan sommige prijzen. in het begin vond ik €100 voor een filter ook veel ;) beetje bij beetje leer ik het wel.

Seth__Gekko
25-08-2006, 15:57
Woppa, op mijn Powercable toch maar de Furutech gold laten zetten ipv de koperen. Scheelt maar €10.-

Rob Eric Blank
25-08-2006, 16:19
sodeju.... €70 voor een kabel....
dat komt dan de volgende keer wel weer :)Hmm sja, inderdaad, de kabel is stukken duurder dan het filter. Maar ach ik vind het wel wat hebben die tuinslangen aan je apparatuur, ben zeer te spreken over de kabel op mijn receiver en ook op mijn Sub.Blijft mooi dat soort kabels....ik ben nu van de snake skin. Op 1 powercable, op mijn luidsprekerkabels en straks ook op mn interlinks!
En een stukkie dikker ;-)

hstadman
25-08-2006, 16:44
Ik hoor alleen nog maar verhaaltjes over kabels, ik wil graag weten wat het filter voor jullie doet! :wink:

Edgar Smit
25-08-2006, 16:48
Mijn apparaten zijn niet van dergelijke kwaliteit dat ik superdure kabels erop ga aansluiten. Het filter met mijn zelf nog te fabrieken snoer zal het moeten doen.

Wat ga ik zelf fabrieken:
Kalthoff eurostekker, zware koperen stekker met onderuitloop en enorm stevige electricienskabel ertussen.

Daarbij staat mijn apparatuur al op wat ooit de wasmachine aasluiting was, dus eigen groep heeft het al, zij het eigenlijk onbedoeld :wink: kwam toevallig zo uit.

hstadman
25-08-2006, 17:03
Mijn apparaten zijn niet van dergelijke kwaliteit dat ik superdure kabels erop ga aansluiten. Het filter met mijn zelf nog te fabrieken snoer zal het moeten doen.

Wat ga ik zelf fabrieken:
Kalthoff eurostekker, zware koperen stekker met onderuitloop en enorm stevige electricienskabel ertussen.

Daarbij staat mijn apparatuur al op wat ooit de wasmachine aasluiting was, dus eigen groep heeft het al, zij het eigenlijk onbedoeld :wink: kwam toevallig zo uit.

Hoor je nu al verschillen met het filter, Edgar? Zal straks na inspelen nog beter worden. :wink:

Edgar Smit
25-08-2006, 21:38
Ik heb het filter nog niet aangesloten, ik wil eerst mijn kabel afhebben en dan moet ik even mijn bestelling bij de hifisupply powerbuy op dat andere forum afwachten :wink: .

Seth__Gekko
26-08-2006, 12:06
Ik heb em wel lekker aangesloten, lekker aan het inspelen met de meegeleverde kabel, tv ziet er lekker uit, maar ik zie er niet veel verschil in. Ook maar gelijk de dvd speler en de dvd recorder aangesloten, die heeft wel minder ruis.

Seth__Gekko
26-08-2006, 19:57
Moet nog een plekje maken achter mijn sub, mijn vriendin vind het niet zo jofel staan zo:

http://img93.imageshack.us/img93/9595/filter4pa1.jpg

Wel leuk hoe de betere power cords afsteken bij de mini's :twisted:

Sicco
26-08-2006, 22:11
sow eej, dat is een behoorlijk verschil inderdaad, die kabels! :D ziet er een stuk profi'er uit zo ;)

hstadman
01-09-2006, 12:09
En? wat vinden we van het powerfilter?

Zijn er al exemplaren ingespeeld?

Sicco
02-09-2006, 00:31
hmm, inspelen was iets van 200 uur toch?
zolang zullen de meesten hem nog niet eens in huis hebben volgens mij, laat staan dat ie al zo lang staat te spelen ;)

die van mij gaat vanmorgen officieel in gebruik genomen worden in de nieuwe opstelling.

hstadman
02-09-2006, 00:37
hmm, inspelen was iets van 200 uur toch?
zolang zullen de meesten hem nog niet eens in huis hebben volgens mij, laat staan dat ie al zo lang staat te spelen ;)

die van mij gaat vanmorgen officieel in gebruik genomen worden in de nieuwe opstelling.

Het filter opzich niet en de standaardkabel ook slechts ongeveer een week tot 2 weken. Een custom powerkabel kan zeker langer in beslag nemen en zeker ook zolang vergen als Moondust aangeeft. :wink:

Ik hoor het filter al aardig open komen. :wink:

Ik hoor trouwens vaker dat interlinks lang moeten inspelen in plaats van powerkabels.

Sicco
02-09-2006, 00:41
ah Harry is nog wakker ;)
dan stel ik meteen in dit draadje een ander vraagje over een draadje ;)

mijn pioneer dv490 heeft een losse powercable, maar dan niet dezelfde als het powerfilter maar eentje die je ook vaak op stereotorens terugziet. zo'n platte stekker in een soort 8-vorm dus. zijn hier ook betere varrianten van te krijgen zoals bij andere powercables?

hstadman
02-09-2006, 00:53
ah Harry is nog wakker ;)
dan stel ik meteen in dit draadje een ander vraagje over een draadje ;)

mijn pioneer dv490 heeft een losse powercable, maar dan niet dezelfde als het powerfilter maar eentje die je ook vaak op stereotorens terugziet. zo'n platte stekker in een soort 8-vorm dus. zijn hier ook betere varrianten van te krijgen zoals bij andere powercables?

Heb je eventueel een plaatje? :wink:

Sicco
02-09-2006, 00:56
zo eentje:

http://www.gameland.nl/demo/catalog/images/li%20054.JPG

hstadman
02-09-2006, 00:58
zo eentje:

http://www.gameland.nl/demo/catalog/images/li%20054.JPG

aj, die had ik inderdaad al in gedachten...heb ik niet zo vaak gezien...zal je eens helpen met zoeken. :wink:

Edgar Smit
02-09-2006, 01:00
Volgens mij kun je die toch voor een ongeaard powermodel vervangen?

Sicco
02-09-2006, 01:00
thnx, ik heb ook geen idee hoe die dingen heten :)

Edgar Smit
02-09-2006, 01:03
Volgens mij een scheerapparaataansluiting, maar dat weet ik niet zeker.

EDIT, klopt inderdaad, ook wel een C7 Eurostekker. Bij hifituning kun je er een speciale adapter voor kopen (10euro) om alsnog een reguliere powerkabel te gebruiken.
http://www.hifi-tuning.com/Preisliste-Dateien/image016.jpghttp://www.hifi-tuning.com/Preisliste-Dateien/image012.jpghttp://www.hifi-tuning.com/Preisliste-Dateien/image014.jpg
linkje (http://www.hifi-tuning.com/stecker_adapter_de.html)
thnx, ik heb ook geen idee hoe die dingen heten :)

Sicco
02-09-2006, 01:04
Volgens mij kun je die toch voor een ongeaard powermodel vervangen?

heb je een linkje voor me? weet namelijk niet welke je hiermee bedoelt :)

Edgar Smit
02-09-2006, 01:13
uurlijk, zie mijn EDIt in de vorige post :wink:. staat iets onder het midden en heet aldaar:

Adapter von Kaltgerätebuchsenstecker auf C7 Eurokupplung (Rasierapparatestecker)


Volgens mij kun je die toch voor een ongeaard powermodel vervangen?

heb je een linkje voor me? weet namelijk niet welke je hiermee bedoelt :)

Sicco
02-09-2006, 01:18
ok dan! super! staat op mijn lijstje voor als ik ooit een kabel upgrade ga doen :)

hstadman
02-09-2006, 01:20
ok dan! super! staat op mijn lijstje voor als ik ooit een kabel upgrade ga doen :)

Voor hetzelfde geld soldeer jezelf even een euro inlet aan je apparaat en heb je geen verloopstekker nodig, die het geluid zeker weer nadelig zal beinvloeden.

Alexander D
02-09-2006, 10:08
Inderdaad, met zo'n verloopstukje of adapter ertussen heeft het minder nut een duurdere powercable te nemen.

Nou is je Panasonic heel laag dus misschien is er geen plaats voor een gewone aansluiting maar er zijn adressen genoeg waar je beter powercables kunt bestellen met een goede scheerapparaatstekker (zoals het in de volksmond vaak genoemd wordt)

Pm maar als interesse.

Sicco
02-09-2006, 10:22
PM :) want ik ben niet zo van het zelf solderen...

Edgar Smit
02-09-2006, 22:51
Dat dacht ik dus ook, maar ik ze zo laat gisterene toch even niet vinden op het net. vandaar maar even de link naar de adapter.
Inderdaad, met zo'n verloopstukje of adapter ertussen heeft het minder nut een duurdere powercable te nemen.

Nou is je Panasonic heel laag dus misschien is er geen plaats voor een gewone aansluiting maar er zijn adressen genoeg waar je beter powercables kunt bestellen met een goede scheerapparaatstekker (zoals het in de volksmond vaak genoemd wordt)

Pm maar als interesse.

hstadman
03-09-2006, 17:01
PM :) want ik ben niet zo van het zelf solderen...

Ik kan op het internet geen losse scheerapparaat stekkers vinden. :? :shock: :?:

Alexander D
03-09-2006, 17:29
PM :) want ik ben niet zo van het zelf solderen...

Ik kan op het internet geen losse scheerapparaat stekkers vinden. :? :shock: :?:

Groneberg maakt ze bijvoorbeeld. En Apsa. :wink:

hstadman
03-09-2006, 17:33
PM :) want ik ben niet zo van het zelf solderen...

Ik kan op het internet geen losse scheerapparaat stekkers vinden. :? :shock: :?:

Groneberg maakt ze bijvoorbeeld. En Apsa. :wink:

Dank u. (y)

Alexander D
03-09-2006, 17:49
PM :) want ik ben niet zo van het zelf solderen...

Ik kan op het internet geen losse scheerapparaat stekkers vinden. :? :shock: :?:

Groneberg maakt ze bijvoorbeeld. En Apsa. :wink:

Dank u. (y)

En Dienadel verkoopt de Groneberg trouwens. :wink:

En Hifisupply verkoopt HifiTuning.

Edgar Smit
03-09-2006, 21:56
Hifisupply heeft standaard ook alleen die adapter vanhifituning. Wellicht is het op aanvraag wel beschikbaar.

Alexander D
04-09-2006, 09:01
Hifisupply heeft standaard ook alleen die adapter vanhifituning. Wellicht is het op aanvraag wel beschikbaar.

Nee hoor... :wink: (http://www.hifisupply.nl/web/N_art_1135.html)

Edgar Smit
04-09-2006, 11:31
GR^$%$##%$# ik kon hem dus niet vinden op de site :wink:.
Verkeerd gekeken of overheengelezen, laten we het daar maar op houden :wink:.

Hifisupply heeft standaard ook alleen die adapter vanhifituning. Wellicht is het op aanvraag wel beschikbaar.

Nee hoor... :wink: (http://www.hifisupply.nl/web/N_art_1135.html)

Alexander D
04-09-2006, 11:38
No worries. Kan, zo blijkt, de beste overkomen..... :wink:


GR^$%$##%$# ik kon hem dus niet vinden op de site :wink:.
Verkeerd gekeken of overheengelezen, laten we het daar maar op houden :wink:.

Hifisupply heeft standaard ook alleen die adapter vanhifituning. Wellicht is het op aanvraag wel beschikbaar.

Nee hoor... :wink: (http://www.hifisupply.nl/web/N_art_1135.html)

Chiau T.
04-09-2006, 14:36
Even over het filter, ik hoor wel wat minieme verschillen, hopelijk dat het wat beter wordt in de loop der tijd. Bas is strakker geworden (yes!) en volgens mij zijn de hoge tonen (treble) wat 'scherper' geworden.

(Pff, moeilijk om geluid te omschrijven...)

hstadman
04-09-2006, 16:38
Even over het filter, ik hoor wel wat minieme verschillen, hopelijk dat het wat beter wordt in de loop der tijd. Bas is strakker geworden (yes!) en volgens mij zijn de hoge tonen (treble) wat 'scherper' geworden.

(Pff, moeilijk om geluid te omschrijven...)

Klopt, in het begin hoor je dat meteen de bas wat strakker en beter gecontroleerd wordt. De hoge tonen zijn beter gedefinieerd, alhowel, je volges mij in het extreem hoog iets sparkle moet inleveren. Dit weegt niet op tegen de voordelen! Maar het moet nog wat beter worden na inspelen...dan moet alles wat opener worden met strakkere plaatsing, meer lucht en een beter gedefinieerd laag, midden en hoog. :wink:
Je kunt dan als het ware iets dieper en gemakkelijker in de muziek kijken. :wink:

Johan van den D.
06-09-2006, 16:09
Moet nog een plekje maken achter mijn sub, mijn vriendin vind het niet zo jofel staan zo:

Ze heeft wel een beetje gelijk als ik eerlijk moet zijn.

vpegt
06-09-2006, 22:01
Ik heb de filter nu twee weken. Tevens heb ik de de Xindak FP gold besteld die ik heb aangesloten op mijn dvd-speler. Vorige week heb ik powercords binnen gekregen uit Duitsland via audioconnexion. Hiermee heb de filter aangesloten op het electriciteitsnet en mijn receiver aangesloten op het filter.
Inderdaad ,dat zal wel allemaal moeten inspelen. :wink:
Het geluidsbeeld lijkt in een strakker keurslijf te zitten . Vooral in het laag.
Ik vind dat wel prettig. Nu heb ik vanavond , als experiment alles weer even aangesloten op mijn oude stekkerdoos. Nu dat klonk toch ook wel weer prettig losjes. Dat strakke, afgemetene gepropotioneerde vind ik wel prettig maar niet echt ontspannend om naar te luisteren. Ik heb alles weer teruggedraaid om alles verder te laten inspelen.
Minpunt vind ik verder dat het extreem hoog ( de tjak van de drums bv) niet zuiver klinkt. Het wordt een tsjjjj. Het allerhoogste hoog wordt een brei zonder detail en dat stoort mij mateloos. De rest van het geluidsbeeld is strak en dat gedeelte lijkt werkelijk nergens op. Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. Heeft iemand een tip voor mij dit te fixen behalve dan te hopen dat het weggaat na het inspelen ?? :cry:

Edgar Smit
07-09-2006, 00:07
Alsa het niet weggaat na zo'n 200 uur inspelen, zou ik eerst powerkabel voor powerkabel vervangen voor de oude. Steeds eentje terugzetten en dan luisteren. Wellicht kun je de boosdoenende kabel vinden en het probleem oplossen.

Anders zou je nog wat kunnen doen met interlinks of speakerkabel, vandenhul schijnt een redelijk warme klank te hebben, misschien dat je daarmee het hoog wat beter in toom kan krijgen.

hstadman
07-09-2006, 00:19
Ik heb de filter nu twee weken. Tevens heb ik de de Xindak FP gold besteld die ik heb aangesloten op mijn dvd-speler. Vorige week heb ik powercords binnen gekregen uit Duitsland via audioconnexion. Hiermee heb de filter aangesloten op het electriciteitsnet en mijn receiver aangesloten op het filter.
Inderdaad ,dat zal wel allemaal moeten inspelen. :wink:
Het geluidsbeeld lijkt in een strakker keurslijf te zitten . Vooral in het laag.
Ik vind dat wel prettig. Nu heb ik vanavond , als experiment alles weer even aangesloten op mijn oude stekkerdoos. Nu dat klonk toch ook wel weer prettig losjes. Dat strakke, afgemetene gepropotioneerde vind ik wel prettig maar niet echt ontspannend om naar te luisteren. Ik heb alles weer teruggedraaid om alles verder te laten inspelen.
Minpunt vind ik verder dat het extreem hoog ( de tjak van de drums bv) niet zuiver klinkt. Het wordt een tsjjjj. Het allerhoogste hoog wordt een brei zonder detail en dat stoort mij mateloos. De rest van het geluidsbeeld is strak en dat gedeelte lijkt werkelijk nergens op. Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. Heeft iemand een tip voor mij dit te fixen behalve dan te hopen dat het weggaat na het inspelen ?? :cry:


Hmmm, klinkt het geluidsbeeld wel open of klinkt het nog gecomprimeerd en dof? Als dat zo is, is het filter nog niet ingespeeld! Zo niet, zou ik eens wat andere powerkabels op het filter proberen. Het scheelt echt veel welke powerkabel je op het filter zet; dit heb ik zelf met verschillende kwaliteitskabels uitgetest. de beste kabel op het filter geeft ook het beste resultaat. Bij mij klinkt het al veel opener en de hit van de drum klinkt strak, gedetailleerd en open.

Ik hoorde duidelijk dat het rechterkanaal nog niet was ingespeeld, na een paar weken kwam dit open en alles klinkt mooi, los en open en in balans.

Ik zou het toch eerder zoeken in de powerkabels, probeer eens de originele kabel?

Anders probeer deze combinatie;

alle andere apparatuur op het filter behalve je versterker, de meeste versterkers filteren zelf ook al in meerdere of mindere mate in de voeding zelf. Kijk uit met verzilverde powerkabels of zilverpowerkabels, zilver kan namelijk vrij hard in het hoog en laag klinken!

Inspelen veranderd ook nog een en ander aan klank en soundstage!

Als het filter ingespeeld is klinkt het net zo open als eerder alleen gedetailleerder en strakker. Als de soundstage nog steeds kleiner is, is het nog niet ingespeeld!

Johan van den D.
07-09-2006, 07:42
En in het laatste geval kan je altijd nog het filter achterwegen laten, deze kunnen namelijk het signaal negatief blijven beinvloeden als het om de uiteindelijke klank gaat.
Ze hebben dan wel een positieve invloed op de "stroom" op zich maar dat uit zich dan negatief in de klank, klink wellicht tegenstrijdig maar je zal de eerste niet zijn waar zich dit voor doet.

hstadman
07-09-2006, 16:24
En in het laatste geval kan je altijd nog het filter achterwegen laten, deze kunnen namelijk het signaal negatief blijven beinvloeden als het om de uiteindelijke klank gaat.
Ze hebben dan wel een positieve invloed op de "stroom" op zich maar dat uit zich dan negatief in de klank, klink wellicht tegenstrijdig maar je zal de eerste niet zijn waar zich dit voor doet.

Jouw klachten lijken in eerste instantie nog op een niet ingepseeld filter!

Mocht je na inspelen niet geheel tevreden zijn zou ik het zo opstellen:

tv in het filter
dvd speler in het filter
cd speler in het filter

echter je versterker of receiver niet in het filter, zodat die niet wordt gefilterd! En eventueel je sub. deze twee moet je uitproberen op het filter of het wel of niet een gunstig effect heeft.

Ben je meteen van je probleem af en heb je wel de voordelen van het filter op de andere apparatuur!

Ik ken helaas niet de problemen die jij hebt...het klinkt alsof het filter iets versterkt wat er in eerste instantie al ingezeten heeft, let wel het filter zet als het ware een loep over het geluidsbeeld en laat daarom ook beter horen wat en waar het eventueel mis is in je setup.

Zoals gezegd, ik ken niet die problemen met het filter. :shock:
Drumslagen zijn erg gedetailleerd en exact, ook mijn bekkens klinken zuiver en natuurlijk zonder te hard te worden.

Ik denk eerder aan je powerkabels, of kabels die nog niet ingespeeld zijn!

Het kan ook zjn dat je interlinks door het beter worden van het geluid minder presteren.


Johan, de klachten waar jij op doelt hebben meer betrekking op de snelheid van je versterker en dynamiek. Sommige versterkers filteren zelf al behoorlijk en als je die ook nog eens op een filter zet gaat de dynamiek eruit en klinken ze nogal tam en langzaam. Ik lees niet dat dat het geval is.

je zou eventueel ook nog de condensatoren vervangen in het filter en de bekabeling. Elke condensator heeft zijn eigen karakteristieke klank! Black gate condensatoren bijv. moeten zeker minimaal 300 uur inspelen!!!
De condensatoren in het filter zijn goed maar er zijn zeker nog wel betere condensatoren te vinden!

Ik zit er zelf ook aan te denken om dat eens uit te proberen om te zien of dat nog veel verschil maakt. :wink:

Je ziet, er zijn mogelijkheden genoeg, maar je moet wel geduld hebben daar sommige componenten een lange inspeeltijd vergen!

Johan van den D.
07-09-2006, 16:47
Dat was inderdaad waar ik op doelde maar dan niet specifiek op dit geval maar meer in het algemeen.

vpegt
11-09-2006, 21:40
Ik heb het wel begrepen : eerst goed inspelen en dan pas conclusies trekken. Ik laat de apparatuur nu 's nachts aanstaan op laag volume .

Ik hen in het week-end de laatse dvd van Seal weer een gedraaid en ik vond de geluidskwaliteit al stukken beter dan de week ervoor. Het orkest op de achtergrond was in ieder geval opeens wel aanwezig :lol: . Het irriteerde in elk geval niet.

Het breierige in het allerhoogst blijft echter. Het kan inderdaad zijn dat een probleem met de apparatuur nu pas duidelijk wordt door de powercords of de filter zoals Hstadman opmerkt. Dan heb ik een ander probleem. Het valt me ook op dat het verschijnsel verschilt van cd tot cd en radiostation tot radiostation, dvd tot dvd . De kwaliteit van de geluidsdrager speelt dus ook eem grote rol.
Mocht het blijven zoals het is dan kan ik de oplossing ook zoeken in een andere kabel. De VDH D 352 is verzilvert. Of in de akoestiek.

Eerst maar geduld betrachten : niet mijn grootste kwaliteit :?

Johan van den D.
11-09-2006, 22:00
De kwaliteit van de geluidsdrager speelt dus ook eem grote rol.
Dat heeft een zeer grote invloed op het geheel, je kunt gerust zeggen het meest.

hstadman
11-09-2006, 22:36
Ik heb het wel begrepen : eerst goed inspelen en dan pas conclusies trekken. Ik laat de apparatuur nu 's nachts aanstaan op laag volume .

Ik hen in het week-end de laatse dvd van Seal weer een gedraaid en ik vond de geluidskwaliteit al stukken beter dan de week ervoor. Het orkest op de achtergrond was in ieder geval opeens wel aanwezig :lol: . Het irriteerde in elk geval niet.

Het breierige in het allerhoogst blijft echter. Het kan inderdaad zijn dat een probleem met de apparatuur nu pas duidelijk wordt door de powercords of de filter zoals Hstadman opmerkt. Dan heb ik een ander probleem. Het valt me ook op dat het verschijnsel verschilt van cd tot cd en radiostation tot radiostation, dvd tot dvd . De kwaliteit van de geluidsdrager speelt dus ook eem grote rol.
Mocht het blijven zoals het is dan kan ik de oplossing ook zoeken in een andere kabel. De VDH D 352 is verzilvert. Of in de akoestiek.

Eerst maar geduld betrachten : niet mijn grootste kwaliteit :?

Ach, ervaring he. :wink:

Ik weet uit persoonlijke ervaring dat het lang kan duren; ik heb sommige dingen vanaf het begin tot eind horen inspelen en het langste ooit bedroeg liefst een half jaar. :wink: Plotseling onder het luisteren sprong het geluidsbeeld helemaal open...een behoorlijke openbaring. :wink:

Er kan inderdaad nogal een groot verschil zitten in kwaliteit van persing en opname. Ook cd's werken met een soort mal en als die aan het einde van zijn latijn is klinken die cd's dus ook minder goed dan de cd's die in het begin zijn geperst. :wink:

Mocht na lang inspelen nog steeds het hoog wat minder zijn, kun je de condensatoren in het filter vervangen voor audio grade exemplaren(wil ik wel gratis voor je doen) of eens een andere interlink uitproberen. :wink:

walterkoi
11-09-2006, 22:44
ok, maar wat is een power filter, wat doet het , waar is het voor nodig enz enz,,,

sorry ik ben leek!!!

gr walter

hstadman
11-09-2006, 23:06
ok, maar wat is een power filter, wat doet het , waar is het voor nodig enz enz,,,

sorry ik ben leek!!!

gr walter

Geeft niet, iedereen moet wel eens wat leren toch?! :wink:

Er zijn eigenlijk 2 soorten filters;

lichte filters die het hoog lichtjes filteren, zodat de storing en alle andere zaken die in het net terechtkomen eruit worden gehaald. hierdoor wordt de achtergrond zwarter, zoals ze dat noemen en neemt de detaillering, plaatsing etc. toe.

het 2de soort maakt als het ware zijn eigen stroom. Het is als het ware een stroomcentrale in het klein. Er zitten voeding(en) in en vaak ook nog dezelfde filtering als in het eerste soort en geeft een volkomen schone stroom af. Een volkomen schone sinus dus, als je die op een oscilloscoop zou bekijken. Nadeel hiervan is dat ze limieten kennen in het snel verwerken van pieken, waardoor soms versterkers worden gelimiteerd in de dynamiek en erg tam en mak en sloom gaan klinken. Voor echt zware versterkers meestal dus niet een goed idee. tweede punt is dat ze vrij prijzig zijn. de goedkoopste gaan naar het opgenomen wattage en beginnen zo rond de 1000 euro en gaan door tot 5-6000 euro.

Dit zijn als het ware klasse a versterkers die ook stroom trekken dat kost ook extra veel stroom en ze geven veel warmte af.

het toepassen van filtering moet dus met beleid gebeuren maar de lichte variant kan meestal zonder problemen toegepast worden.

Edgar Smit
26-09-2006, 14:56
Ik heb eindelijk tidj gehad om het filter aan te sluiten, en vanmorgen eens vlug wat radio geluisterd. Ik weet het, niet de beste bron, maar toch om te kijken of ik verschil hoorde. Naar mijn idee klonk het wat gedetaillerder dan daarvoor, maar dit was slechts een snelle impressie.

hstadman
26-09-2006, 14:57
Ik heb eindelijk tidj gehad om het filter aan te sluiten, en vanmorgen eens vlug wat radio geluisterd. Ik weet het, niet de beste bron, maar toch om te kijken of ik verschil hoorde. Naar mijn idee klonk het wat gedetaillerder dan daarvoor, maar dit was slechts een snelle impressie.Mooi zo, Edgar. :wink:

]eep
25-10-2006, 01:59
deze draad is een beetje levenloos he? Blijkt maar weer dat de voorpret het leukste is.

Van het G&W filter heb ik eerlijk gezegd nog geen verbetering kunnen horen in het geluidsbeeld. Met nadruk op ik en op eerlijk. En de powerkabel al helemaal niet, behalve dan dat ie idd afschermd.

Maar dat is het grote nieuws ook niet. Ik heb eindelijk mijn oude versterker terug, en mijn kabels die ik uitgeleend had aan Balboa, en we hebben eens lekker zitten luisteren naar die Yarland FV34A tegen de Audio Note Oto SE. Grofweg een verschil van €2000 in prijs. De een is een EL34 SET tegen EL84 SE in parallel (niet push-pull lijkt me want dan is het geen SE).

Daar zit wat meer verschil in dan alleen maar een powerfilter, verschil in karakter, maar niet in kwaliteit. De Audio Note klinkt voller en met meer power maar ook wat minder duidelijk in de 3D plaatsing. De YArland heeft een uitstekende ruimtelijke plaatsing en detail, klinkt zeer neutraal maar mist duidelijk wat power in de onderste octaaf.
Met de Audio Note heb ik altijd wat probleem gehad met direct de plaats van de zanger in het midden te vinden, met de Yarland is het 'pats, daar staat ie'. Dat vind ik zeer prettig.

We waren er beiden wel over uit dat wij het verschil van €2000 er niet uit terughoren!! :D

Edgar Smit
25-10-2006, 08:36
Inmiddels hangt het flter alweer een tijdje en ik moet zeggen, het totale geluid is wat gedetailleerder en wat strakker. maar voordat ik eens echt heel goed ga luisteren, wacht ik even op mijn Qed SA zodat mijn set voorlopig weer "af" is.

hstadman
25-10-2006, 20:53
eep]deze draad is een beetje levenloos he? Blijkt maar weer dat de voorpret het leukste is.

Van het G&W filter heb ik eerlijk gezegd nog geen verbetering kunnen horen in het geluidsbeeld. Met nadruk op ik en op eerlijk. En de powerkabel al helemaal niet, behalve dan dat ie idd afschermd.

Maar dat is het grote nieuws ook niet. Ik heb eindelijk mijn oude versterker terug, en mijn kabels die ik uitgeleend had aan Balboa, en we hebben eens lekker zitten luisteren naar die Yarland FV34A tegen de Audio Note Oto SE. Grofweg een verschil van €2000 in prijs. De een is een EL34 SET tegen EL84 SE in parallel (niet push-pull lijkt me want dan is het geen SE).

Daar zit wat meer verschil in dan alleen maar een powerfilter, verschil in karakter, maar niet in kwaliteit. De Audio Note klinkt voller en met meer power maar ook wat minder duidelijk in de 3D plaatsing. De YArland heeft een uitstekende ruimtelijke plaatsing en detail, klinkt zeer neutraal maar mist duidelijk wat power in de onderste octaaf.
Met de Audio Note heb ik altijd wat probleem gehad met direct de plaats van de zanger in het midden te vinden, met de Yarland is het 'pats, daar staat ie'. Dat vind ik zeer prettig.

We waren er beiden wel over uit dat wij het verschil van €2000 er niet uit terughoren!! :D

Jeep, we zijn het er wel over eens dat kleine verbeteringen niet evenredig met de prijsverhoging zijn. Voor een 5% verbetering betaal je soms duizenden euro's. Verschillen zijn er wel, het hangt er alleen vanaf of je de prijs voor de verbeteringen wilt betalen. :wink:

Daarnaast, vergelijk je yarland eens met een duurdere audio note, waarschijnlijk dat je dan ook meer gaat horen. De goedkoopste dac van audio note in vergelijking met de duurdere audio note, die 6 voedingen gebruikt is ook een wereld van verschil. De ene vindt de standaard dac al uitmuntend, degene die er alles uit wil halen wat erin zit, zal eerder voor het top model gaan.

Het is bekend dat detailrijkdom gepaard gaat met afzwakking van de body, wil je meer body, zoals de audio note van jouw, gaat dat meestal gepaard met wat verlies aan microdetaillering. De duurdere hebben beide; de detaillering en de body en power. Reken maar dat 1 voeding of 6 voedingen erg veel verschil maakt in het geluidsbeeld. :wink:
Alles is een kwestie wat men er voor over heeft.

De yarland is een nieuwer design dan je audio note. Vergelijk de dvd en cdspelers eens met die van de eerste of 2de generatie. Nu heb je dvdspelers van 200 euro die op een vroegere 600 euro prijscatagorie presteren! Met name ook de cd spelers hebben een dusdanige verbetering ondergaan( met name de dac chips) dat met goedkopere producten ook soms betere resultaten kunnen worden behaald.

Bij mij zijn de verschillen met en zonder filter wel evident aanwezig, ik heb schijnbaar erg slechte stroomtoevoer daar elke avond regelmatig de lampen zwakker en feller gaan branden. :wink:

hstadman
25-10-2006, 20:58
Inmiddels hangt het flter alweer een tijdje en ik moet zeggen, het totale geluid is wat gedetailleerder en wat strakker. maar voordat ik eens echt heel goed ga luisteren, wacht ik even op mijn Qed SA zodat mijn set voorlopig weer "af" is.

Luister dan eerst, voordat je de nieuwe kabels gaat installeren, eens met en zonder filter?! Dan weet je zeker wat het filter doet! :wink:

eel
25-10-2006, 21:23
eep]deze draad is een beetje levenloos he? Blijkt maar weer dat de voorpret het leukste is.

Van het G&W filter heb ik eerlijk gezegd nog geen verbetering kunnen horen in het geluidsbeeld. Met nadruk op ik en op eerlijk. En de powerkabel al helemaal niet, behalve dan dat ie idd afschermd.

Maar dat is het grote nieuws ook niet. Ik heb eindelijk mijn oude versterker terug, en mijn kabels die ik uitgeleend had aan Balboa, en we hebben eens lekker zitten luisteren naar die Yarland FV34A tegen de Audio Note Oto SE. Grofweg een verschil van €2000 in prijs. De een is een EL34 SET tegen EL84 SE in parallel (niet push-pull lijkt me want dan is het geen SE).

Daar zit wat meer verschil in dan alleen maar een powerfilter, verschil in karakter, maar niet in kwaliteit. De Audio Note klinkt voller en met meer power maar ook wat minder duidelijk in de 3D plaatsing. De YArland heeft een uitstekende ruimtelijke plaatsing en detail, klinkt zeer neutraal maar mist duidelijk wat power in de onderste octaaf.
Met de Audio Note heb ik altijd wat probleem gehad met direct de plaats van de zanger in het midden te vinden, met de Yarland is het 'pats, daar staat ie'. Dat vind ik zeer prettig.

We waren er beiden wel over uit dat wij het verschil van €2000 er niet uit terughoren!! :D

Jeep, we zijn het er wel over eens dat kleine verbeteringen niet evenredig met de prijsverhoging zijn. Voor een 5% verbetering betaal je soms duizenden euro's. Verschillen zijn er wel, het hangt er alleen vanaf of je de prijs voor de verbeteringen wilt betalen. :wink:


En soms betaal je duizenden euro's en is het helemaal niet beter Stadman, besef je dat nu nog niet?

Johan van den D.
25-10-2006, 21:37
En soms betaal je duizenden euro's en is het helemaal niet beter Dit is terecht een goede opmerking

besef je dat nu nog niet?Alleen jammer dat je dit erachter zet, je zit gewoon uit te dagen en wacht op een reactie (zoals ik je nu geeft) om weer zo,n vage discussie te beginnen.

Jammer.

eel
25-10-2006, 22:22
En soms betaal je duizenden euro's en is het helemaal niet beter Dit is terecht een goede opmerking

besef je dat nu nog niet?Alleen jammer dat je dit erachter zet, je zit gewoon uit te dagen en wacht op een reactie (zoals ik je nu geeft) om weer zo,n vage discussie te beginnen.

Jammer.

Ik daag niet uit Johan.
Zie je dan zelf niet dat deze technische onbenul zoals altijd weer eens onzin neer weet te zetten. De enige post waarover ik niets zou kunnen zeggen die ik van hem de laatste tijd gezien heb gaat over een tekenfilm. Laat hij zich daar dan toe beperken.

Johan van den D.
25-10-2006, 22:24
Laat maar......... :?

Edgar Smit
25-10-2006, 22:50
Inmiddels hangt het flter alweer een tijdje en ik moet zeggen, het totale geluid is wat gedetailleerder en wat strakker. maar voordat ik eens echt heel goed ga luisteren, wacht ik even op mijn Qed SA zodat mijn set voorlopig weer "af" is.

Luister dan eerst, voordat je de nieuwe kabels gaat installeren, eens met en zonder filter?! Dan weet je zeker wat het filter doet! :wink:Dat was wel de planning inderdaad.

hstadman
26-10-2006, 00:00
eep]deze draad is een beetje levenloos he? Blijkt maar weer dat de voorpret het leukste is.

Van het G&W filter heb ik eerlijk gezegd nog geen verbetering kunnen horen in het geluidsbeeld. Met nadruk op ik en op eerlijk. En de powerkabel al helemaal niet, behalve dan dat ie idd afschermd.

Maar dat is het grote nieuws ook niet. Ik heb eindelijk mijn oude versterker terug, en mijn kabels die ik uitgeleend had aan Balboa, en we hebben eens lekker zitten luisteren naar die Yarland FV34A tegen de Audio Note Oto SE. Grofweg een verschil van €2000 in prijs. De een is een EL34 SET tegen EL84 SE in parallel (niet push-pull lijkt me want dan is het geen SE).

Daar zit wat meer verschil in dan alleen maar een powerfilter, verschil in karakter, maar niet in kwaliteit. De Audio Note klinkt voller en met meer power maar ook wat minder duidelijk in de 3D plaatsing. De YArland heeft een uitstekende ruimtelijke plaatsing en detail, klinkt zeer neutraal maar mist duidelijk wat power in de onderste octaaf.
Met de Audio Note heb ik altijd wat probleem gehad met direct de plaats van de zanger in het midden te vinden, met de Yarland is het 'pats, daar staat ie'. Dat vind ik zeer prettig.

We waren er beiden wel over uit dat wij het verschil van €2000 er niet uit terughoren!! :D

Jeep, we zijn het er wel over eens dat kleine verbeteringen niet evenredig met de prijsverhoging zijn. Voor een 5% verbetering betaal je soms duizenden euro's. Verschillen zijn er wel, het hangt er alleen vanaf of je de prijs voor de verbeteringen wilt betalen. :wink:


En soms betaal je duizenden euro's en is het helemaal niet beter Stadman, besef je dat nu nog niet?

SOMS, dus niet in alle gevallen. Dank u! :wink:

hstadman
26-10-2006, 00:03
En soms betaal je duizenden euro's en is het helemaal niet beter Dit is terecht een goede opmerking

besef je dat nu nog niet?Alleen jammer dat je dit erachter zet, je zit gewoon uit te dagen en wacht op een reactie (zoals ik je nu geeft) om weer zo,n vage discussie te beginnen.

Jammer.

Ik daag niet uit Johan.
Zie je dan zelf niet dat deze technische onbenul zoals altijd weer eens onzin neer weet te zetten. De enige post waarover ik niets zou kunnen zeggen die ik van hem de laatste tijd gezien heb gaat over een tekenfilm. Laat hij zich daar dan toe beperken.

Ik wist niet dat de kleuterschool weer uit was. :wink: :lol:

hstadman
26-10-2006, 00:05
Inmiddels hangt het flter alweer een tijdje en ik moet zeggen, het totale geluid is wat gedetailleerder en wat strakker. maar voordat ik eens echt heel goed ga luisteren, wacht ik even op mijn Qed SA zodat mijn set voorlopig weer "af" is.

Luister dan eerst, voordat je de nieuwe kabels gaat installeren, eens met en zonder filter?! Dan weet je zeker wat het filter doet! :wink:Dat was wel de planning inderdaad.

veel plezier edgar. :wink:

eel
26-10-2006, 09:49
Jouw klachten lijken in eerste instantie nog op een niet ingepseeld filter!


:mrgreen: dr. Stadman zijn diagnose. Heb je daar een receptje voor?



Je ziet, er zijn mogelijkheden genoeg, maar je moet wel geduld hebben daar sommige componenten een lange inspeeltijd vergen!

Je zei zelf pas dat het audiogeheugen erg kort is, waar ik het mee eens ben trouwens, maar hoe kun je nu in een half jaar (zoals je ergens hier zegt) de veranderingen bijhouden?
Je zit mensen weer eens iets wijs te maken Stadman.
Beweringen over inspelen waar iedere technicus zich een krul in zijn stropdas om lacht en Stadman die het maar allemaal uit blijft kramen.
Je bent onverbeterlijk!

andym
26-10-2006, 10:51
Jouw klachten lijken in eerste instantie nog op een niet ingepseeld filter!


:mrgreen: dr. Stadman zijn diagnose. Heb je daar een receptje voor?



Je ziet, er zijn mogelijkheden genoeg, maar je moet wel geduld hebben daar sommige componenten een lange inspeeltijd vergen!

Je zei zelf pas dat het audiogeheugen erg kort is, waar ik het mee eens ben trouwens, maar hoe kun je nu in een half jaar (zoals je ergens hier zegt) de veranderingen bijhouden?
Je zit mensen weer eens iets wijs te maken Stadman.
Beweringen over inspelen waar iedere technicus zich een krul in zijn stropdas om lacht en Stadman die het maar allemaal uit blijft kramen.
Je bent onverbeterlijk!

Sorry aal, ook al ben ik het meer met jou eens dan met H.stadman moet je nou een keer kappen, want je bent niet minder onverbetelijk dan hij op dit moment, let it rest man !

Erjee13
27-10-2006, 15:39
Ik wist niet dat de kleuterschool weer uit was. :wink: :lol:

Ja leuk, kleuterschool…. Ik heb er zelf goeie herinneringen aan. Niet om het een of ander hstadman maar Eel had een en ander misschien iets aardiger kunnen zeggen maar ik kan me zijn irritatie wel voorstellen. Als ik eens even kijk wat jij in deze thread allemaal beweert dan springen ook bij mij de veters uit de schoenen. Je brengt je persoonlijke mening hier ter tafel alsof het onomstotelijk vaststaat dat netfilters, netkabeltjes en wat dies meer zij te allen tijde effect hebben op het uiteindelijke geluid dat uit de luidspreker komt. Uit je reacties komt ook naar voren dat je jouw persoonlijke ervaring ook van toepassing vindt op anderen. Ook doe je technische beweringen die kant noch wal raken. Ik geef even een voorbeeld:



Er zijn eigenlijk 2 soorten filters;

lichte filters die het hoog lichtjes filteren, zodat de storing en alle andere zaken die in het net terechtkomen eruit worden gehaald. hierdoor wordt de achtergrond zwarter, zoals ze dat noemen en neemt de detaillering, plaatsing etc. toe.

het 2de soort maakt als het ware zijn eigen stroom. Het is als het ware een stroomcentrale in het klein. Er zitten voeding(en) in en vaak ook nog dezelfde filtering als in het eerste soort en geeft een volkomen schone stroom af. Een volkomen schone sinus dus, als je die op een oscilloscoop zou bekijken. Nadeel hiervan is dat ze limieten kennen in het snel verwerken van pieken, waardoor soms versterkers worden gelimiteerd in de dynamiek en erg tam en mak en sloom gaan klinken.(…)

(…) Dit zijn als het ware klasse a versterkers die ook stroom trekken dat kost ook extra veel stroom en ze geven veel warmte af.(…)

Hoe kunnen netfilters het “hoog lichtjes filteren” ? Wat je beweert klopt niet want netfilters zitten bij mijn weten niet in de signaalweg. Dan zeg je vervolgens dat bij het genereren van de 230 volt wisselspanning een “volkomen schone” sinus ontstaat. Ook dat is niet juist want de uitkomende spanning zal weliswaar “schoner” zijn dan rechtstreeks uit de netspanning maar “volkomen schoon” is niet aan de hand. Als je immers gaat meten kom je naast de 50 hertz nog van alles en nogwat tegen dat niet 50 hertz is. Naast dat er resten uit het lichtnet doorheen komen, is er vanzelfsprekend ook vervorming van het 50 hertz uitgangssignaal. De 50 hertz generator vervormd en vannzelfsprekend vervormt ook de versterker al is het maar weinig maar ook dat kun je niet “volkomen schoon” noemen.

Voor alle duidelijkheid: het is geen ramp dat er wat resten van schakelpulsen uit het lichtnet doorheenkomen want de meeste resten horen we niet uit de luidspreker komen omdat ze daar dan te zwak voor zijn. Dat geldt ook voor de genoemde vervorming. Deze laatste twee aspecten zijn vanzelfsprekend stof voor een andere discussie maar het gaat er om dat je bewering niet klopt dat de spanning “volkomen schoon” is.

Waarschijnlijk is dat “volkomen schoon” afkomstig uit van die vage marketingverhaaltjes die de netfilterfabrikanten ophangen om de consument tot koopgedrag aan te zetten. Fabrikanten in deze marktsector móeten er marketingtechnisch wel hard aan trekken want in 999 van de 1000 gevallen is de storingsonderdrukking in de voeding van de versterker die je koopt dusdanig goed dat je netfilter noch netspanningsgenerator nodig hebt…

Maar nog even verder met je tekst: Die speciale voedingen zouden volgens jou limieten kennen in het snel kunnen verwerken van pieken. Je zegt dat versterkers dan sloom gaan klinken omdat de dynamiek wordt gelimiteerd. Dit is baarlijke onzin. Als de netspanning ontoereikend is omdat de versterker meer stroom wil afnemen dan de netspanninggenerator kan leveren, stort de aan de versterker geleverde 230 volt wisselspanning in elkaar en gaat de versterker mogelijk oudhollands clippen - vervormen dus - of laat andere ellende horen. Maar niks “tam, mak of sloom” want als de capaciteit van de netspanninggenerator te gering is werkt de aangesloten versterker gewoon niet goed. Of je ja dan nee zo’n peperdure netspanninggenerator nodig hebt, is vanzelfsprekend een andere discussie maar niets wijst er op dat zo’n voorziening - mits in de juiste vermogensklasse gekozen - de impulsweergave van de versterker in de weg zit. Het karakteriseren als “tam, mak of sloom” zegt iets over wat je verwacht van zo’n netspanninggenerator en dan is het niet verwonderlijk als je dat dan ook zo denkt te horen en is er dan in intrinsiek opzicht niets aan de hand.

Voor zover ik weet zit er in die netspanninggeneratoren nooit een klasse A versterkers want als je uit die voedingen geen stroom afneemt is de stroomafname uit het lichtnet relatief laag. Een van de kenmerken van een klasse A versterker is dat naast een zeer laag rendement ongeacht de stroomafname het opgenomen vermogen constant hoog blijft. Van een aantal van die apparaten weet ik dat de ingebouwde vermogensversterker een relatief bescheiden ruststroom trekt dus kan het nooit klasse A zijn. Het een en ander wijst op klasse AB maar het kan vanzelfsprekend ook nog om een van de andere instellingen gaan maar klasse A is het in elk geval niet.

Hstadman laat duidelijk zijn dat het niet erg is als van al dit soort en voorgaande technische zaken niet op de hoogte bent. Doe alleen niet alsof je het wel weet want daardoor ontstaan misverstanden en irritaties. Om dezelfde reden lijkt het me niet verkeerd dat je je persoonlijke ervaringen niet als een feit presenteert. Vertel er bij dat het om jouw strik eigen mening gaat.

]eep
30-10-2006, 01:43
Ik reageer even op deze reactie omdat ik dan alles eigenlijk wel heb gehad.


eep]
Van het G&W filter heb ik eerlijk gezegd nog geen verbetering kunnen horen in het geluidsbeeld. Met nadruk op ik en op eerlijk. En de powerkabel al helemaal niet, behalve dan dat ie idd afschermd.

Ik heb eindelijk mijn oude versterker terug, en mijn kabels en we hebben eens lekker zitten luisteren naar die Yarland FV34A tegen de Audio Note Oto SE. Grofweg een verschil van €2000 in prijs. De een is een EL34 SET tegen EL84 SE in parallel.

Yarland FV34A tegen de Audio Note Oto SE.
Daar zit wat meer verschil in dan alleen maar een powerfilter, verschil in karakter, maar niet in kwaliteit. De Audio Note klinkt voller en met meer power maar ook wat minder duidelijk in de 3D plaatsing. De Yarland heeft een uitstekende ruimtelijke plaatsing en detail, klinkt zeer neutraal maar mist duidelijk wat power in de onderste octaaf.
Met de Audio Note heb ik altijd wat probleem gehad met direct de plaats van de zanger in het midden te vinden, met de Yarland is het 'pats, daar staat ie'. Dat vind ik zeer prettig.

We waren er beiden wel over uit dat wij het verschil van €2000 er niet uit terughoren!! :D

]eep, we zijn het er wel over eens dat kleine verbeteringen niet evenredig met de prijsverhoging zijn. Voor een 5% verbetering betaal je soms duizenden euro's. Verschillen zijn er wel, het hangt er alleen vanaf of je de prijs voor de verbeteringen wilt betalen.
Nee, normaal gesproken klopt dat wel. Ik betaal nu echter voor een kleine verbetering -/- €1000 (als ik de AN verkoop). Met goede oren en een goed verstand daartussen haal je meer verbetering dan met geld smijten.



Daarnaast, vergelijk je yarland eens met een duurdere audio note, waarschijnlijk dat je dan ook meer gaat horen. De goedkoopste dac van audio note in vergelijking met de duurdere audio note, die 6 voedingen gebruikt is ook een wereld van verschil. De ene vindt de standaard dac al uitmuntend, degene die er alles uit wil halen wat erin zit, zal eerder voor het top model gaan.

Eh, hoe? :roll: Heb jij er 1? :mrgreen:
Ik heb al eerder uitgelegd dat het grootste verschil zit in het verschil in schakeling. De Soro zal niet beter klinken, de Meishu wel. Want die heeft dezelfde schakeling als de Yarland met betere buizen (en betere componenten).


Het is bekend dat detailrijkdom gepaard gaat met afzwakking van de body, wil je meer body, zoals de audio note van jouw, gaat dat meestal gepaard met wat verlies aan microdetaillering. De duurdere hebben beide; de detaillering en de body en power. Reken maar dat 1 voeding of 6 voedingen erg veel verschil maakt in het geluidsbeeld.
Alles is een kwestie wat men er voor over heeft.

Nee, het is niet 'bekend', het een volgt niet automagisch uit het andere. Het ligt aan de schakeling PP vs. SE en aan het aantal windingen in de uitgangstrafo (8 of 4 Ohm uitgang). En het type buis. Zie ook tuberolling onderaan.



De yarland is een nieuwer design dan je audio note. Vergelijk de dvd en cdspelers eens met die van de eerste of 2de generatie. Nu heb je dvdspelers van 200 euro die op een vroegere 600 euro prijscatagorie presteren! Met name ook de cd spelers hebben een dusdanige verbetering ondergaan( met name de dac chips) dat met goedkopere producten ook soms betere resultaten kunnen worden behaald.

Wat een complete bulls**t. Waarom klinken NOS buizen dan vaak zoveel beter dan nieuwe productie? Buizenversterkers worden al zo lang gemaakt dat er bijna geen vooruitgang meer zit in de ontwikkeling, sterker nog: vaak moet het wiel opnieuw uitgevonden worden! Compleet het tegenovergestelde van de digitale techniek. Het zal me niet verbazen als de Yarland FV34A een zeer oud ontwerp is van ver voor de Oto SE.



Bij mij zijn de verschillen met en zonder filter wel evident aanwezig, ik heb schijnbaar erg slechte stroomtoevoer daar elke avond regelmatig de lampen zwakker en feller gaan branden.
Dat is mooi. Maar als je even goed leest dat zeg ik dat ik het niet heb kunnen constateren, behoudens de filtering. En mijn netspanning is net zo beroerd boven in de flat met oude bijna overbelaste bedrading.
Het lijkt me ook stug omdat ik een puur klasse-A versterker heb waarbij de ruststroom dus 100% van de tijd >= aan het signaal. Er is dus nergens een voeding die ineens meer stroom moet gaan leveren bij signaalpieken.

Verdere vergelijkingen
Luistertest Yarland FV34AIII, Audio Note Oto SE, Mission Cyrus III

Ik heb ook een paar dagen een Mission Cyrus 3 te leen die een vriend ooit aangeraden heb. Dat is geen misselijke transistorversterker en koste toen zo'n fl 1600. Maar hij kan niet tippen aan de Yarland. Hij gaat harder en heeft wel die diepste bas, maar daar houd het op. De Cyrus 3 klinkt wat neutraler/feller in het hoog en de bassen zijn wat droger maar ook minder fel/snel. Maar dat is niet zo belangrijk. De Audio Note gaat wel diep en zeer vol (te?) en heeft ook veel diepte, maar weet de stemmen minder precies te scheiden. Ik kan de loopjes wel goed volgen. Het klinkt erg vol en mooi maar minder precies en gedetailleerd.

Er is wel iets anders typerends wat me wel duidelijk opviel en dan moet ik eerst even wat uitleggen: als je een instrument of stem op het podium hoort dan stel ik me die voor als een wolk. Dat hoor je in het echt ook. Die stem kan verder naar voren of achteren staan en groter of kleiner lijken. In het echt hoor je van een persoon ook niet alleen zijn mond maar ook zijn borstkast resoneren dus het is nooit een punt in de ruimte, maar het moet ook niet te groot worden.

Als ik via de Yarland buizenversterker luister klopt dit redelijk goed. Niet te dichtbij en te klein, niet te ver weg en te groot. Het podium begint achter de speakers. Die wolk steekt af tegen de 'zwarte' achtergrond. Ik kan elk instrument precies plaatsen. Ik kan ingewikkelde loopjes ook prima volgen en stemmen van een koortje onderscheiden als aparte stemmen. Er zit ook veel diepte in (verschil tussen voorste stem en achterste instrument/nagalm/echo).
Als ik nu de Cyrus 3 gebruik lijkt het alsof de stem wat verder naar voren staat (geen probleem) maar als ik een stem of instrument hoor dat ie uit een wolk met ruis tevoorschijn komt. :S Als het geluid stopt, stopt het ook. Net of er zand op de vloer gestrooid is en dat weer verdwijnt, of als een druppel op het water valt dat je zo'n kroontje ziet. Bij ingewikkelde loopjes raak ik eerder de draad kwijt en een koortje lijkt meer op een uitgesmeerde brij. Stemmen/orgeltoon lopen ook wel eens 'vol' (net of je oren dichtzitten als het te hard gaat) En de ruimte loopt minder ver door naar achteren. Duidelijk minder diepte dus.

Ik heb een paar keer geswitched en ik hoor het steeds weer. Loopjes, koortje en vollopen heb ik samen met die vriend geconstateerd. Ik ga er geen oorzaken voor bedenken, maar ik weet wel dat ik de buizenversterker(s) veel schoner vind klinken. Het is dus duidelijk geen toevoeging (fijn clippen of harmonische vervorming) die de buizenversterker maakt maar juist het in tact laten van het originele signaal. Met de buizenversterker klinkt het meer zoals ik het in het echt ook hoor. Ik kan de Yarland vol opendraaien met het orgel van de St Eustache in Parijs (met van die volle zware tonen) en het blijft goed gaan. Met de Cyrus heb je het idee dat het 'te hard' gaat ook al draai ik hem niet verder open dan 9-10 uur (=~ zelfde luidsterkte).

BTW: de opstelling was identiek en ik heb vrij snel omgeplugd en heb steeds dezelfde paar nummers gebruikt. Mijn vriend was niet bevooroordeeld want hij weet niets van hifi enzo, hij zingt zelf in een koor. Hij heeft geen idee wat beter moet klinken of wat dan ook.

Tuberolling
Ik heb donderdag 4 setjes andere buizen binnengekregen en ik kan wel vast melden na 5 uur spelen dat het setje Electro Harmonics 6CA7 al een flinke verbetering in het geluidsbeeld geeft. Dit zijn de buizen waar ik het minste van verwacht eigenlijk. De bas is ook flink zwaarder, maar juist niet <70Hz waar het nodig is. Het wordt tussen de 100-150Hz juist een beetje te zwaar :(

Ik ga ze nog verder inspelen en daarna de KT77 en de =C= EL34. En de NOS 6n3p.