PDA

Bekijk de volledige versie : PC aansluiten op LCD-tv



FrankH
23-08-2006, 13:45
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag:

Mijn PC heeft videokaart met 2x vga uitgang (Ati all in one wonder)
Mijn LCD TV (Panasonic TX-32LX1F) heeft heeft echter geen VGA, DVI of HDMI ingang, alleen maar een component ingang, ook wel YUV genoemd.(rood groen en blauw tulpstekkers).

Kan ik nu met een kabel met aan de ene kant de VGA-stekker en aan de andere kant de drie tulpstekkers, PC en TV met elkaar verbinden en hoe is de beeldkwaliteit dan met een dergelijke verbinding? Kan ik dan bijvoorbeeld over het net surfen en is de tekst dan nog leesbaar?

Momenteel heb ik de PC en TV met elkaar verbonden met zo'n draadloos marmitek gigasetje via composiet video maar dat geeft niet zo'n denderend beeld. De tekst is onleesbaar, een filmpje bekijken vanaf de harddisk gaat nog net.

TIA

Peter Porrio
23-08-2006, 14:08
Er bestaan wel kabels voor. Via Google vind ik er al 1 voor 6 dollar. Echter, ik zou niet weten of dit een beetje goede kwaliteit geeft.

Andere duurdere oplossingen zijn speciale kastjes die je ertussen zet, maar die zijn zo 300 euro.

En dan moet je nog maar hopen dat je LCD van de PC resolutie een beetje fatsoenlijk beeld weet te maken.

Voordeel van LCD's met een VGA aansluiting is dat je PC deze als monitor herkent en ook de juiste resolutie uitstuurt voor het scherm. Bij jouw scherm zul je even in de handleiding moeten zoeken welke resoluties je de LCD het beste kunt "voeren".

Alleen bij de juiste resolutie zul je een acceptabel beeld hebben.

FrankH
23-08-2006, 14:49
Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Inmiddels had ik de kabel ook al opgegoogled, waar ik echter benieuwd naar ben is of er mensen zijn die hier in de praktijk ervaring mee hebben.
De kabel die ik nodig heb is 15m lang (denk niet dat ik die voor 6 euro heb :wink: )

De resolutie van mijn LCD-tv is WXGA (1280x768 pixels) deze resolutie wordt door mijn videokaart ondersteunt.
Dus... als er iemand is die me nog iets meer kan vertellen, ik hou me aanbevolen!!

DVDProfilersFilmgek
31-08-2006, 16:49
Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Inmiddels had ik de kabel ook al opgegoogled, waar ik echter benieuwd naar ben is of er mensen zijn die hier in de praktijk ervaring mee hebben.
De kabel die ik nodig heb is 15m lang (denk niet dat ik die voor 6 euro heb :wink: )

De resolutie van mijn LCD-tv is WXGA (1280x768 pixels) deze resolutie wordt door mijn videokaart ondersteunt.
Dus... als er iemand is die me nog iets meer kan vertellen, ik hou me aanbevolen!!

Nog even doorzoeken, dit kastje komt in de richting:

http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=411

maar ondersteund helaas net weer niet jouw schermresolutie.

Wie zoekt zal vinden :wink: