PDA

Bekijk de volledige versie : Pal Progressive scan



bmateijsen
17-08-2001, 10:08
Ik zie op dit moment nog steeds alleen NTSC Progressive scan dvd-spelers en vraag me af of er al merken zijn die PAL Progressive scan hebben...

Groet Bjorn

Eric van Ballegoie
17-08-2001, 10:39
Er is een speler van het noname-merk 'Skyworth' die progressive scan kan weergeven op zowel PAL als NTSC. De speler kost redelijk weinig geld (minder dan fl 1000) en heeft een zeer goede de-interlace chip van Sage/Faroudja. Ik weet dat er momenteel een bedrijf bezig is om dit apparaat te importern, maar hoe het daar precies mee staat is me niet duidelijk. Ik zal nog eens navraag gaan doen.

tonnaomi
17-08-2001, 22:42
Progressive video. Dit is de beste kwaliteit die er mogelijk is. Slechts enkele (Europese) spelers bieden deze mogelijkheid via 3 BNC of RCA aansluitingen. De TV moet dan ook over een progressive scan aansluiting beschikken
Component video. Deze kwaliteit is de volgende beste kwaliteit. Spelers leveren RGB output via de SCART aansluiting. Er is echter geen standaard voor het signaal. Dit kan variƫren van SMPTE 253M (286 mV sync, 0% luma setup with 700 mV peak, +/-300 mV color excursion), Betacam (286 mV sync, 7.5% luma setup with 714 mV peak, +/-350 mV color excursion), M-II (300 mV sync, 7.5% luma setup with 700 mV peak, +/-324.5 mV color excursion), of niet-standaard variaties. Voor de aansluiting op apparatuur met RGB input is meestal een YUV-convertor nodig.


tHX BYE BYE