PDA

Bekijk de volledige versie : philips 42PF9631 en DTS/DD 5.1



TonVogelaar
25-08-2006, 22:20
ik heb de bovenstaande TV maar krijg geen DTS of DD 5.1 uit mijn JVC RX8032 versterker. alles via HDMI. dvd speler is een Philips 7300H met een optische kabel.

wie o wie kan mij helpen hoe ik dit moet doen ??

:shock:

cyberson
26-08-2006, 06:10
Ik heb dezelfde TV maar die heeft met dit probleem weinig van doen volgens mij.
Op het moment dat je een dvd erin doet moet hij eigenlijk automatisch het juiste opgenomen geluid selecteren,dus doe jij een 5.1 opgenomen dvd erin dan zou hij dat moeten selecteren volgens mij (althans zo is het bij mij) uiteraard moet je wel zelf eerst de juiste ingang selecteren (coaxiaal,optish,analoog etcetra)
Ik heb wel mijn dvd speler coaxiaal aangesloten dat is volgens mij ook beter.
Nu is de vraag de dvd die jij erin doet is die wel 5.1 of dolby digital?
En ik denk dat die optishe kabel het probleem is.
Ik hoop je de goede richting op te hebben geholpen,je zal toch wat dingen moeten proberen om eruit te komen

Marcellow
26-08-2006, 10:12
Wellicht is het verstandig om in de instellingen van je DVD speler aan te zetten dat de speler dts moet doorgeven. Ook moet je je reciever even op "äuto dec" zetten, dan wordt het inkomende signaal automatisch gedecodeerd.

Succes

DVDProfilersFilmgek
27-08-2006, 09:58
ik heb de bovenstaande TV maar krijg geen DTS of DD 5.1 uit mijn JVC RX8032 versterker. alles via HDMI. dvd speler is een Philips 7300H met een optische kabel.

wie o wie kan mij helpen hoe ik dit moet doen ??

:shock:

Met je TV heeft het niets te maken.

Je dient de gebruiksaanwijzing van je reciever even door te nemen, wel vreemd dat je dit probleem nu hebt, de reciever is een al wat ouder model en wordt niet meer geleverd.

Hier wordt er ook wat over geschreven:

http://www.kieskeurig.nl/review/8E0EB6A95AC68075C1256CF0003CDB96.htm

OA:


kasato: Ik heb de 8032 al een tijdje maar krijg geen geluid uit mijn optische ingang .De setector staat goed want via coaxiaal komt er wel geluid van de DVD, ik heb een satellietontvanger via optisch aangesloten en volgens de programma info moet het signaal (ac3) digitaal zijn, Als ik in de optische stekker kijk brand die rood wat gaat er fout ?? reageer
yknits: onder het klepje op je versterker kun je instelleln inputen een knop voor input digitaal dan zou het moeten werken heeft bij mij 2 dgn geduurdt om dat uit te vogelen (16-11-2005)
arjen: Het is zeer belangrijk dat wanneer je een digitale schotel aan de receiver aansluit je ALLEEN het optische gedellte aansluit en de analoge aansluitingen vanaf de sataliettuner negeert. Dus alleen de spdif aansluiting aan de optische in op de receiver en het moet werken. Dit was indertijd ook bij mij het probleem totdat wij het analoge deel losmaakten, en ziedaar ik had ineens signaal via de receiver. (26-03-2005)

Kwestie van de gebruiksaanwijzingen lezen :!: