PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe zit dat nu met Jet Li?



Kees v Kekem
28-08-2006, 16:06
Een tijd geleden ging het verhaal dat Fearless de laatste film zou zijn van Jet Li en dat hij daarna zou gaan stoppen omdat de gevechten zijn lichaam kapot maakten.
Ik keek net op IMDB en daar zag ik de volgende uitspraak van hem:
"I stepped into the martial arts movie market when I was only 16. I think I have proved my ability in this field and it won't make sense for me to continue for another five or 10 years. Huo Yuanjia is a conclusion to my life as a martial arts star."

Maarrr...
Als je dan kijkt in zijn filmographie dan zie ik daar staan:
'Rogue (2007) (post-production) .... Rogue' waarin hij zelf de hoofdpersoon zou gaan spelen.

Weet iemand hoe het nu precies zit met zijn carriere en met wat hij van plan is te gaan doen de komende tijd? Ik hoop echt dat hij door blijft gaan want ik vind zijn films heel gaaf.

Hayko de Boer
28-08-2006, 16:09
Post-Production houdt in dat de film (waarschijnlijk) al voor het grootste deel is opgenomen en nog wordt afgemonteerd, ge-edit, van muziek voorzien etc.

Hij wordt echter pas uitgebracht in 2007.

jan_tran
28-08-2006, 16:11
-> Film Discussies

Dennis Kuijper
28-08-2006, 17:02
En misschien gaat hij wel in films spelen zonder vechten erin.

jorra
28-08-2006, 17:05
Fearless zou zijn laatste martial arts film zijn. :roll:
En als je kijkt naar die laatste hollywoodproductie waar Jet Li in mee speelt is dat geen martial arts movie. Dat hij stopt met Martial arts films maken betekent niet dat hij niet meer in films gaat meespelen.

ps. Er is een gerucht dat hij nog een film wil gaan maken samen met Jackie Chan.

Kees v Kekem
28-08-2006, 17:33
Oké, ik had niet echt gekeken naar de inhoud van die nieuwe film.
Er stond wel op IMDB dat Jet Li gezegd had dat hij heel graag nog een keer met Jackie Chan zou willen samen spelen, maar dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat Jet Li daarin niet zal gaan vechten.

JagoKI
28-08-2006, 17:41
Een tijd geleden ging het verhaal dat Fearless de laatste film zou zijn van Jet Li en dat hij daarna zou gaan stoppen omdat de gevechten zijn lichaam kapot maakten.

Sinds wanneer zijn die knokpartijen in films echt dan ? Ik kan me best voorstellen dat ie wilt gaan kappen met 'echte' martial arts als dat lichaamelijk te zwaar wordt. Als die goeie ouwe lui zoals bv Jackie Chan, Steven Seagal, die een stuk ouder zijn dan Jet Li, nog steeds tot op heden vechtfilms maken (ok misschien niet zo hard en spectaculair als hun wat oudere werk) waarom kan hij opeens niet meer ?

Kees v Kekem
28-08-2006, 18:33
Dat is ook alleen maar wat ik gehoord heb maar ik weet niet hoe het precies zit.

mark t
28-08-2006, 18:43
Als die goeie ouwe lui zoals bv Jackie Chan, Steven Seagal, die een stuk ouder zijn dan Jet Li, nog steeds tot op heden vechtfilms maken (ok misschien niet zo hard en spectaculair als hun wat oudere werk) waarom kan hij opeens niet meer ?Waarschijnlijk omdat hij de gevechten niet overtuigend/interessant genoeg vind als ze niet zo hard en spectaculair zijn als in z'n oudere werk. Ik neem aan dat hij geen trek heeft in films waarin hij z'n oude niveau niet meer kan handhaven.

En ik geef hem geen ongelijk. Steven Segal heeft een paar aardige B-films gemaakt aan het begin van z'n carrière, maar daarna is hij alleen maar vadsiger en minder overtuigend geworden. En aangezien hij geen bijster goede acteur is, zijn z'n films ook een paar niveau's minder geworden. De man is een karikatuur van zichzelf geworden.

En Jackie Chan is hoe langer hoe meer de slapstick-kant opgegaan. Op zich best aardig, maar het is toch een ander type film als die waarin Jackie Chan speelt.

JagoKI
28-08-2006, 19:25
Als je de ímport films van Jet Li bekijkt, dan zie je dat die veeel meer in mars heeft dan ie laat zien in die hollywood producties. Die zijn dan ook echt hard en spectaculair.

Hij was al flink gaan 'minderen' om zich te houden aan de hollywood maatstaven. Als ie nu het niveau van zijn 'oude' films niet kan halen geloof ik dat. Maar als ie ook maar een percentage daarvan kan laten zien in z'n huidige films dan is dat meer dan genoeg lijkt me.

Ik snap het gewoon niet, ik volg z'n carriere al voordat hij in films speelde omdat ik zelf ook een fiks aantal jaren 'zijn' style van vechtsport doe. En geloof me, die man heeft een enorm goed conditie, bouw en uithoudingsvermogen. Ik denk dat ik het gewoon jammer vindt als ie het echt zou doen.

Bob Hiemstra
28-08-2006, 19:35
Een tijd geleden ging het verhaal dat Fearless de laatste film zou zijn van Jet Li en dat hij daarna zou gaan stoppen omdat de gevechten zijn lichaam kapot maakten.

Sinds wanneer zijn die knokpartijen in films echt dan ? Ik kan me best voorstellen dat ie wilt gaan kappen met 'echte' martial arts als dat lichaamelijk te zwaar wordt. Als die goeie ouwe lui zoals bv Jackie Chan, Steven Seagal, die een stuk ouder zijn dan Jet Li, nog steeds tot op heden vechtfilms maken (ok misschien niet zo hard en spectaculair als hun wat oudere werk) waarom kan hij opeens niet meer ?

Jackie Chan doet bijvoorbeeld al zijn stunts zelf en heeft volgens mij zo'n beetje alle botten in zijn lichaam wel een keertje gebroken.
Dus het lijkt me niet echt gezond voor je lichaam.
Ik neem aan dat Jet Li toch ook veel stunts voor zijn rekening neemt in zijn films en dat er heus wel vanalles mis gaat.

Flying Dagger
28-08-2006, 19:51
Jet Li heeft toen hij jong was een ernstig ongeval gehad, waardoor er blijkbaar een blijvende dreiging van permanente schade is.
Dat leek eerst de reden te zijn dat hij zou stoppen met MA films.

Toen bleek dat er iets lost in translation was, en hij alleen ging stoppen met Wushu films (zoals fearless). Ander soortige MA films blijft hij dus gewoon maken, lijkt het.

Aerodynamisch
28-08-2006, 20:43
Ik dacht dat Jet Li alleen zou stoppen met Wushu films als Fearless en Hero en dat hij zich voornamelijk zou richten op Amerikaanse films.

Flying Dagger
28-08-2006, 21:10
Heb hier interview met Jet Li liggen, en het gaat idd puur om Wushu films. Hij heeft al zijn personal beliefs in Fearless verwerkt, en volgens eigen zeggen zou daarom elke volgende wushu film een herhaling van bepaalde elementen zijn. Hij heeft dit hoofdstuk dus afgesloten voor zichzelf.

Bob Hiemstra
28-08-2006, 21:12
Heb hier interview met Jet Li liggen, en het gaat idd puur om Wushu films. Hij heeft al zijn personal beliefs in Fearless verwerkt, en volgens eigen zeggen zou daarom elke volgende wushu film een herhaling van bepaalde elementen zijn. Hij heeft dit hoofdstuk dus afgesloten voor zichzelf.

Dat is eigenlijk wel jammer, vind dat toch wel zijn beste films.

Flying Dagger
28-08-2006, 21:18
Tja. Wil niet zeggen dat hij geen historische MA films doet hoor. Komt er geloof ik eentje aan van Yuen Woo Ping, over verdedigen van Chinese Muur oid..