PDA

Bekijk de volledige versie : Decoder video output?



Sméagol
31-08-2006, 02:06
Aangezien we hier (Schiedam) binnenkort ook digitaal kunnen ontvangen, wou ik nog wat info over decoders (in 't algemeen). Klopt mijn veronderstelling dat de gemiddelde decoder die door Nederlandse kabelexploitanten gebruikt worden, alleen over een scart output beschikt?

Het punt is namenlijk dat ik er pas achterkwam dat er per TV naast een extra decoder ook gewoon een extra abonnement nodig was. Ik ben helemaal voor technische vooruitgang, maar deze overname van Caiway in mijn stad en deze geforceerde digitale televisie zag ik toch niet echt zitten. Ik realiseerde me dat naast 't zenderaanbod vooral die geforceerde extra abonnementen 't probleem waren waren, je neemt per computer toch ook geen internet abonnement? En analoge televisie was ook altijd zo.

Misschien dat 't technisch een probleem zou zijn, maar ik kan me dat niet indenken. Dus als iemand me dat uit kan leggen? Ik snap dat dit een voordehand liggende oplossing zou zijn, en dat er zat mensen voor mij op dit briljante idee kwamen, daarom ben ik benieuwd wat 't probleem is, tenzij 't echt een puur commerciële reden heeft. Zijn er überhaupt decoders met een coax uitgang? Naast 't abonnement delen, lost 't natuurlijk ook andere problemen op (videorecorder, afstandsbediening etc).