PDA

Bekijk de volledige versie : 1 disc versie vs. 2 disc versie



BigLebowski
02-09-2006, 10:35
Ik kon geen thread vinden over vergelijkingen tussen 1 en 2 (of meer) disc versies. Zelf vraag ik me nog wel eens af of het nou echt de moeite loont om de (duurdere) 2 disc versie aan te schaffen of dat de 1 disc versie prima volstaat. Helaas ontbreken bij reviews meestal de gegevens hierover of wordt slechts 1 versie besproken.

Soms is de 1 disc versie identiek aan de 2 disc versie, maar ontbreken alleen de extra's. De extra's kunnen natuurlijk interessant zijn, maar ook lang niet altijd. Verschilt ook voor de één of de ander. Andere keren is er een (groot) verschil tussen geluidssporen en beeldkwaliteit etc. Dit vind ik persoonlijk belangrijker omdat ik de film graag in de best mogelijke kwaliteit zie. Dit kan echter ook al met de 1 disc versie het geval zijn.

Wat zijn bijv. de verschillen tussen de 1 en 2 disc versies van de volgende films? En loont het de moeite om eventueel 1 disc versies te vervangen, omdat het beeld en geluid beter zijn, of niet? Of korter gezegd: wat maakt de 2 disc versie beter dan de 1 disc versie (als die tenminste beter is)?

- Sophie Scholl
- Night of the living Dead
- The Pianist
- Batman Begins

Reloaded
02-09-2006, 11:39
met een beetje opzoekwerk is dit allemaal wel te vinden op het internet (site van distribiteur, www.dvdcompare.com, dvd.nl, google.............)

Rotterdam5314
02-09-2006, 11:40
Dit is idd een goed onderwerp (y)

Ik twijdel ook heel vaak tussen de 2 Disc versie of de 1 Disc versie
Over het algemeen vindt ik de extra's niet echt belangrijk

maar het gaat mij dan meer om de kwaliteit van het beeld, geluid ect ect

Over de volgende versie's zou ik ook graag het verschil willen weten
Graag zou ik ook willen weten of deze versie's (2 disc SE) verkrijgbaar is in R2NL.

Silence of the Lambs
Jackie Brown
Pulp Fiction
Saving Private Ryan
Snatch
The Shawshank Redemption (is deze er in R2NL?)
Taxi Driver
The Usual suspects

Bettina
02-09-2006, 11:44
Ik Ga zelf meestal voor de twee disc versie, ik vind extra's meestal wel leuk.

Bij Sophie scholl wilde ik perse de 2 disc versie omdat de extra's zeer de moeite waard zijn. OA gesprekken met mensen die haar echt gekend hebben.





Ik kon geen thread vinden over vergelijkingen tussen 1 en 2 (of meer) disc versies. Zelf vraag ik me nog wel eens af of het nou echt de moeite loont om de (duurdere) 2 disc versie aan te schaffen of dat de 1 disc versie prima volstaat. Helaas ontbreken bij reviews meestal de gegevens hierover of wordt slechts 1 versie besproken.

Soms is de 1 disc versie identiek aan de 2 disc versie, maar ontbreken alleen de extra's. De extra's kunnen natuurlijk interessant zijn, maar ook lang niet altijd. Verschilt ook voor de één of de ander. Andere keren is er een (groot) verschil tussen geluidssporen en beeldkwaliteit etc. Dit vind ik persoonlijk belangrijker omdat ik de film graag in de best mogelijke kwaliteit zie. Dit kan echter ook al met de 1 disc versie het geval zijn.

Wat zijn bijv. de verschillen tussen de 1 en 2 disc versies van de volgende films? En loont het de moeite om eventueel 1 disc versies te vervangen, omdat het beeld en geluid beter zijn, of niet? Of korter gezegd: wat maakt de 2 disc versie beter dan de 1 disc versie (als die tenminste beter is)?

- Sophie Scholl
- Night of the living Dead
- The Pianist
- Batman Begins

Frank
02-09-2006, 12:26
Batman Begins
Van deze titel zijn twee versies uitgebracht:
- 2-DVD - Originele versie
- 1-DVD - Disc 1 van de originele versie (geen verschil dus)


Silence of the Lambs
Van deze titel zijn drie versies uitgebracht:
- 2-DVD - Originele versie
- 1-DVD - Disc 1 van originele versie (geen verschil dus)
- 2-DVD - Ultimate Edition met DTS, dezelfde extra's als de originele versie plus nieuwe extra's


Saving Private Ryan
Van deze titel zijn drie versies uitgebracht
- 2-DVD - Originele versie
- 2-DVD met DTS - Dezelfde extra's als de 2-DVD
- 2-DVD met DTS - Bevat compleet nieuwe extra's


Snatch
Van deze titel is geen 2-DVD uitgebracht.


The Shawshank Redemption (is deze er in R2NL?)
Van deze titel is geen 2-DVD uitgebracht.


Taxi Driver
Van deze titel zijn twee versies uitgebracht
- 1-DVD - Originele versie
- 1-DVD - Columbia Classics Collection met dezelfde extra's als de originele versie


The Usual suspects
Van deze titel zijn twee versies uitgebracht:
- 2-DVD - Originele versie
- 1-DVD - Disc 1 van de originele versie (geen verschil dus)

BigLebowski
02-09-2006, 13:04
met een beetje opzoekwerk is dit allemaal wel te vinden op het internet (site van distribiteur, www.dvdcompare.com, dvd.nl, google.............)

Op internet is veel te vinden inderdaad, daarom zoek ik ook hier temidden van allemaal kenners :wink:

Bovendien ken ik de sites dvdcompare.net (http://www.dvdcompare.net/), dvdbeaver.com (http://www.dvdbeaver.com/) en dvd-home (http://www.dvd-home.nl/) maar daar vind je niet alles en - in de eerste twee gevallen - ook weinig of niks over de vergelijkingen tussen verschillende Nederlandse versies. Bij de recencies van dvd.nl (http://www.dvd.nl/reviews.php) mis ik ook onnoemelijk veel. Ook als het om vergelijkingen gaat. Sophie Scholl is al een goed voorbeeld. Ik zie hier de Nederlandse versies nergens tussen staan, laat staan een vergelijking!

Kortom, een thread als deze lijkt mij niet onhandig. De tijd zal het leren of anderen er hetzelfde over denken.

BigLebowski
02-09-2006, 13:10
Ik Ga zelf meestal voor de twee disc versie, ik vind extra's meestal wel leuk.

Bij Sophie scholl wilde ik perse de 2 disc versie omdat de extra's zeer de moeite waard zijn. OA gesprekken met mensen die haar echt gekend hebben.


Dat lijkt mij dus ook wel een interessante meerwaarde. Hier heb ik wat aan (y) Weet je verder of er ook een kwalitatief verschil is in beeld en geluid tussen beide versies?

Rotterdam5314
02-09-2006, 13:20
@ Frank

Thanks (y)

Mathieu Ghekiere
02-09-2006, 16:26
Ik ga bijna altijd voor 2 disc versies: ik hou van extras, zo simpel is het.
Tenzij ik lees (zie RVC uitgave van Kill Bill) dat de extra disc bijvoorbeeld maar een kwartiertje extra bevat, dan laat ik het voor wat het is, maar dat komt meestal niet voor.

zetmoon
02-09-2006, 16:44
Let er wel op dat bij bijv. de DFW 1-disc versie van "A love song
for Bobby Long" de beeldkwaliteit heel slecht is!

Frank
02-09-2006, 18:03
Let er wel op dat bij bijv. de DFW 1-disc versie van "A love song
for Bobby Long" de beeldkwaliteit heel slecht is!
Bij alle filmpakker-titels van DFW moet je oppassen.

zetmoon
02-09-2006, 18:22
Let er wel op dat bij bijv. de DFW 1-disc versie van "A love song
for Bobby Long" de beeldkwaliteit heel slecht is!
Bij alle filmpakker-titels van DFW moet je oppassen.

Dat bedoel ik!

Dennis Kuijper
02-09-2006, 18:50
Let er wel op dat bij bijv. de DFW 1-disc versie van "A love song
for Bobby Long" de beeldkwaliteit heel slecht is!
Bij alle filmpakker-titels van DFW moet je oppassen.
Aviator en Unleashed waren wel ok volgens mij.
An unfinished life moet ik nog zien van de filmpakker.

zetmoon
02-09-2006, 19:31
Let er wel op dat bij bijv. de DFW 1-disc versie van "A love song
for Bobby Long" de beeldkwaliteit heel slecht is!
Bij alle filmpakker-titels van DFW moet je oppassen.
Aviator en Unleashed waren wel ok volgens mij.
An unfinished life moet ik nog zien van de filmpakker.

Aviator heeft in alle koopversies het verkeerde beeldformaat!
De huurversie is wel goed en die heb ik onlangs gekocht voor 4 euro!

Dennis Kuijper
02-09-2006, 19:32
Let er wel op dat bij bijv. de DFW 1-disc versie van "A love song
for Bobby Long" de beeldkwaliteit heel slecht is!
Bij alle filmpakker-titels van DFW moet je oppassen.
Aviator en Unleashed waren wel ok volgens mij.
An unfinished life moet ik nog zien van de filmpakker.

Aviator heeft in alle koopversies het verkeerde beeldformaat!
De huurversie is wel goed en die heb ik onlangs gekocht voor 4 euro!
Ik had het over de beeldkwaliteit niet het formaat want dat was bekend.

Werner
02-09-2006, 23:35
Silence of the Lambs
Saving Private Ryan
The Usual suspects

Die zeker wel, Shawshank Redemption zeker niet. Zeker SOTL is een dikke aanrader, substantiële goeie extra's, maar de Ultimate Edition (die van Sony) heeft er nét een paar meer dan de Special Edition (van MGM), alhoewel het allebei 2-discversies zijn.