PDA

Bekijk de volledige versie : Welk luistermateriaal voor de centerspeaker?



Marten
05-09-2006, 16:55
Beste mensen,

Dit is mijn eerste inhoudelijke post op het forum, hoewel ik hiervoor al wel een verkoopadvertentie heb geplaatst en ook al lange tijd mee lees, hier worden altijd zeer boeiende dingen gezegd en gedaan, complimenten daarvoor.

Anyway, mijn vraag. Ik heb dus laatst mijn Eltax liberty's verkocht en zit nu zonder centerspeaker. Mijn fronts zijn B&W 602 S3's, ofwel de B&W LCR60 of de LCR600 leek mij dus de voor de hand liggende keuze als centerspeaker en hier ga ik deze week dan ook naar luisteren.

Nu vraag ik mij alleen af, kan ik zomaar wat willekeurig materiaal meenemen om te luisteren, of zijn er echt bepaalde scenes van bepaalde films (of een bepaald type scene), die bijzonder geschikt zijn om te horen wat een center te bieden heeft?

hstadman
05-09-2006, 17:00
Neem een film mee die hoofdzakelijk dialogen kent. Dan ligt de nadruk toch op de centerspeaker. :wink:

Freno
14-09-2006, 19:28
Een muziek dvd met zang of soloinstrumenten (sax).

Freno
14-09-2006, 19:31
Een muziek dvd met zang of soloinstrumenten (sax).

Seth__Gekko
14-09-2006, 19:51
Reservoir Dogs, mooie dialogen :iwnk:

Freno
14-09-2006, 20:04
De reden dat ik muziek dvd's aanbeveel is, omdat je wel weet hoe een saxofoon of een gitaar klinkt. Met stemmen is het moeilijker te bepalen of het natuur getrouw is, je kent immers de stem niet echt van de vertolker.

Gerco Stuivenberg
14-09-2006, 22:52
De reden dat ik muziek dvd's aanbeveel is, omdat je wel weet hoe een saxofoon of een gitaar klinkt. Met stemmen is het moeilijker te bepalen of het natuur getrouw is, je kent immers de stem niet echt van de vertolker.

Bij muziek-DVD's zijn de solostemmen meestal verdeeld over alle luidsprekers die voor je staan. Film heeft bij mij daarom de voorkeur. Een stem die ik zou gebruiken is die van "Morpheus" (Laurence Fishburn) in de Matrix films of van Mel Gibson in Payback of Ransom e.d.

Is het geluid van WB films tenminste toch nog ergens goed voor. :lol:

Marten
15-09-2006, 00:08
Dank aan allen! Het is de LCR60 geworden. Past, ook volgens B&W, toch meer bij mijn frontspeakers dan zijn zeer grote broer, zeker voor mijn toch bescheiden woonkamer brengt 'het kleintje' meer dan genoeg. Het overgebleven budget gaat zitten in een upgrade van naamloze koperkabel naar Van den Hul :)

hstadman
15-09-2006, 02:25
Dank aan allen! Het is de LCR60 geworden. Past, ook volgens B&W, toch meer bij mijn frontspeakers dan zijn zeer grote broer, zeker voor mijn toch bescheiden woonkamer brengt 'het kleintje' meer dan genoeg. Het overgebleven budget gaat zitten in een upgrade van naamloze koperkabel naar Van den Hul :)

Van harte. :wink:

joostpolletje
15-09-2006, 07:13
Dank aan allen! Het is de LCR60 geworden. Past, ook volgens B&W, toch meer bij mijn frontspeakers dan zijn zeer grote broer, zeker voor mijn toch bescheiden woonkamer brengt 'het kleintje' meer dan genoeg. Het overgebleven budget gaat zitten in een upgrade van naamloze koperkabel naar Van den Hul :)

Succes ermee!!

Niet upgraden naar QED SA? Via de Powerbuy!?

Marten
15-09-2006, 10:52
Haha, dank je, maar vraag me af of dat wel een upgrade zou zijn ;). Ik ben wat luidsprekerkabel betreft nu wel voorzien, interlinks zou ik graag nog eens vervangen, maar het budget is even op helaas.

Gerco Stuivenberg
17-09-2006, 18:30
Veel luisterplezier! :D