PDA

Bekijk de volledige versie : Bambi 2 [DVD]



Arnold van Oostrum
06-09-2006, 20:03
Bambi 2 [DVD]

Een nieuw avontuur gebaseerd op één van Disney’s meest geliefde films.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2649)

Werner
06-09-2006, 22:10
"Een nieuw avontuur gebaseerd op één van Disney’s meest geliefde films."

Dat zal vroeg of laat wel eens waar zijn, maar wat me stoort in de peptalk van Disney is dat de meest geliefde Disneyfilm toch altijd wel net toevallig degene is die nét op dvd is uitgebracht.

Albert Kostwinder
07-09-2006, 10:38
Er staat toch duidelijk één van Disney’s meest geliefde films?
en niet de meest geliefde film. :wink:

Maar hey, het is big business dus dergelijke leuzen doen het goed....

Sneaker
07-09-2006, 12:06
Komt er voor een leuk prijsje zeker in. Heb het normaal gesproken niet zo op vervolg films van mooie Disney klassiekers. Maar het is Bambi :D.

Werner
07-09-2006, 13:53
Er staat toch duidelijk één van Disney’s meest geliefde films?
en niet de meest geliefde film. :wink:

Tja, maar dat staat dan wel weer bij alle films...

Lagomorph
08-09-2006, 23:12
Wat lijkt me dit nou weer een ***productie... >_<
Wist je dat Walt Disney gewoon zelf een goed vervolgverhaal op Bambi heeft geschreven.
Waarschijnlijk hebben ze hiervoor gekozen zodat ze de figuurtjes klein en knuffelig konden houden...
Disney is dood.
Wat er overblijft is een stel inhalige demonen voor wie niets heilig genoeg is om hun tegen te houden meer materie te delven.

Werner
09-09-2006, 00:21
Disney is dood.
Wat er overblijft is een stel inhalige demonen voor wie niets heilig genoeg is om hun tegen te houden meer materie te delven.

Amen!
Alhoewel de *originele* films van na Walts overlijden nog steeds de moeite blijven, de ene al wat meer dan de andere. Vanaf The Little Mermaid gaat het toch een tijdje steil omhoog.

Met crapquels is er natuurlijk snel veel geld te verdienen.

Tuvok
22-10-2006, 14:11
Normaal gesproken ben ik tegen het maken van sequels op klassiekers. Toen ik dan ook het nieuws hoorde dat Disney een nieuw verhaal ging maken rond Bambi, was mijn eerste reactie afkeurend. Ik zie liever nieuwe orriginele films uit de Disney stal, dan een tweede deel van een al reeds bestaand verhaal. Na het zien van de trailer werd ik toch nieuwschierig. Het zag er nl niet uit als een sequel, zoals we er al zo veel van hebben gezien. De trailer sprankelde met mooie visuals en het trouw blijven aan de tekenstijl van het orrigineel. Toen ik hoor dat Disney veteraan Andreas Deja mee deed aan dit project wilde ik 'm zeker gaan zien.
Ik heb de film zojuist gezien en ik moet zeggen dat een pracht van een film is geworden. De unieke forrest-style uit het orrigineel is prachtig in beeld gebracht. De achtergronden en background annimation zijn rond uit schitterend. Het voelde aan als een film waaraan veel aandacht is gegeven. Ondanks het feit dat het orrigineel beter blijft, past deze sequel perfect in het geheel. Dit is weer eens een typische Disney film geworden met liedjes en een duidelijk moraal.
De hedendaagse Disney is inderdaad dood. Er wordt achter Dreamworks aangehold om maar zo veel mogelijk CGI films uit te brengen, want dat is momenteel 'in'. Ik kijk dan ook al rijkhalzend uit naar The Frog Princess, Disneys eerstvolgende 2d geannimeerde musical, want daar ligt de grote kracht van Disney. Helaas moeten we daar nog wel een tijdje op wachten. Tot die tijd is Bambi 2 een verademing tussen al dat CGI geweld.

Ik raad iedereen aan die van traditionele animatie houdt, deze film te gaan bekijken. Laat je verrassen door deze eerste echte sequel waar Disney met recht trots op mag zijn.

Henk Heideveld
26-10-2006, 14:47
Gedverderrie, het zoveelste deel 2, minder dan deel 1. :cry: