PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha RX-V595aRDS



rObErTzz
17-08-2001, 10:24
Hier weer eens een Tony Nitwit. Ik ben nu al een paar dagen intensief aan het bekijken wat nu een aardige receiver is. Ik heb mijn oog laten vallen op bovenstaande receiver. Voordat ik ga kopen wil ik toch de mening even van de DIE-HARDZ.... Kan dit ermee door of heb ik mijzelf niet goed genoeg georienteerd. Vertel me eens waarom een andere een betere keus is of dat ik gelijk de goede heb gemaakt.

THANX in front, rear and side...

bmateijsen
17-08-2001, 10:39
Op de site van www.homecinemachoice.com staat een review van zijn voorloper. de 592. Hoewel deze sterk veroudert is, laat hij wel de zwakheden zien van Yamaha.

Ga je de receiver alleen gebruiken voor Home cinema? Indien ja, dan is Yamaha een goede keus. Beluister hem wel goed van tevoren.

Indien je een muziekliefhebber bent, en pietluttig bent over de kwaliteit zou ik absoluut geen Yamaha kopen, maar meer gaan denken over NAD, Onkyo of Denon.

De denon 1801 is een prima receiver, goede geluidskwaliteit zowel stereo als home cinema...

Probeer zoveel mogelijk in de winkel de set te beluisteren, misschien zelfs op je eigen luidsprekers (indien je die al bezit) en luister goed of je alle details hoort... de geluiden kan plaatsen t.o.v. het beeld. (trein komt van rechtsachter, maar geluidswise direct van rechts.>>niet goed dus)

Any way, indien je nog vragen hebt,hoor ik het graag.
Groet

bmateijsen
17-08-2001, 10:48
kijk ook eens op www.hear.nl onder reviews...
Er staan een paar reviews op voor Onkyo, bijv TX-DS575
kost ongeveer 1500 gulden. Is ook vergelijkbaar met de Denon 1801.

Eric van Ballegoie
17-08-2001, 12:06
hoi,

Ik heb zelf de versterker waarnaar je opzoek bent en het is voor DVD een prima apparaat, maar voor stereo niet echt geweldig. Yamaha's zijn altijg wat 'schel' ten opzichte van andere merken en afhankelijk van je speakers kan dat hinderlijk zijn bij muziek.

Voor film is het echter een prima apparaat en de DSP programma's van Yamaha zijn uitermate goed.

PM
14-09-2001, 09:29
Kijk ook eens naar de RX-V800. Deze heb ik zelf en bevalt heel erg goed. Het is ook een iets nieuwer model!:cool:

Deze klinkt niet schel. En je bepaalt het geluid toch voor 80% met je speakers... het geluid van de versterker scheelt niet heel veel.

Ga eens naar een goede zaak toe en laat ze verschillende merken versterkers naast elkaar zetten en hoor dat er niet heel veel verschil in zit en dat speakers veel meer het geluid bepalen

forzavado
14-09-2001, 12:06
Ben ik het helemaal mee eens. Ga gewoon naar de winkel en ga simpelweg luisteren want het blijft een persoonlijke keuze van wat je wel en niet mooi vindt klinken.
Ik het zelf ervaring met de merken Yamaha (795) en Denon (1801 en 3801). Ik ben het met het voorafgaande eens dat de Yamaha schel kan gaan klinken, maar dat is op te vangen met je speaker en kabel keuze (voor mij was het niet zo'n probleem). Ik vind de Yamaha echt overtuigen in films (DSP!!!) terwijl de Denon dat weer met de stereoweergave doet (is met films absoluut niet slecht!), de sterke punten van deze merken liggen gewoon op een ander gebied. Beide zijn gewoon goede apparaten en de keus is gewoonweg persoonlijk.
Ikzelf heb uiteindelijk voor de Denon gekozen omdat deze een 7-kanaals mogelijkheid bied, maar qua klank trekken beide merken mij wel aan. Ik zou dan ook naar een goede zaak gaan en een middagje rustig gaan luisteren.