PDA

Bekijk de volledige versie : Wie heeft deze speakers al gehoord ?



Johan van den D.
07-09-2006, 17:44
Heeft iemand deze Pioneer speakers al gehoord of gezien ?
Vind ze er zelf zeer goed uitzien maar helaas kosten ze ook erg veel, Ruim €6000,- per paar.
http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/s1exw_detailpage.jpg

Johan van den D.
07-09-2006, 17:47
Nog een plaatje voor een HT opstelling.
http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/sv1exw_detailpage.jpg

Alexander D
07-09-2006, 19:04
Volgens mij stonden deze speakers op de VAD afgelopen jaar. Klonk wel aangenaam voor zover dat te beoordelen is in een overvolle zaal. :wink:

Ken je deze (http://www.areadvd.de/hardware/2005/pioneer_ex_1.shtml) test?

Johan van den D.
07-09-2006, 20:14
Nee die test kon ik nog niet, kwam de speakers vandaag pas voor het eerst tegen.
Maar je heb ze niet echt goed kunnen beluisteren begrijp ik.

R Klemkerk
07-09-2006, 22:26
wauw! geweldige speakers! Ik vindt ze er prachtig uitzien eerlijk gezegd!!

Ik ga dit jaar ook weer naar de VAD toe om wat inspiratie op te doen voor mijn volgende aanschaffen van o.a een netfilter.

Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar de kabels van Transparent. Schijnen enorm goed te zijn. Vooral die stofzuigerslangen van speakerkabels :D

Johan van den D.
08-09-2006, 07:21
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar de kabels van Transparent. Schijnen enorm goed te zijn. Vooral die stofzuigerslangen van speakerkabels :DErg dure kabels en helaas heb ik ze zelf ook nog nooit mogen ervaren.

bmateijsen
08-09-2006, 07:47
Ik heb deze nu 2 keer mogen horen. De luidsprekers zijn zeer goed gebouwd, hoewel je wel de eerste keer even schrikt van de grootte. ;).

Ik vind ze een zeer duidelijk karakter hebben, wat mij niet helemaal kon betrekken. Verder hebben ze een enorme ruimte nodig en flink wat stroom om echt een beetje te leven.

Er zijn naar mijn idee muzikalere oplossingen ;).

Johan van den D.
08-09-2006, 08:28
Ok Bjorn bedankt.
Pioneer kan dus in principe wel goede speakers maken zoals blijkt maar ze moeten je kwa eigenschap dus wel aanspreken (eigenlijk zoals met alle speakers).
Ikzelf vond het zeer opvallend om dit van Pioneer tegen te komen vandaar het mijn aandacht trok.

Alexander D
08-09-2006, 08:32
Nee die test kon ik nog niet, kwam de speakers vandaag pas voor het eerst tegen.
Maar je heb ze niet echt goed kunnen beluisteren begrijp ik.

Goed genoeg om te weten dat het goed klonk, niet goed genoeg om te zeggen of het toch redelijk gigabedrag als set ook waard zijn want laten we eerlijk zijn: als je voor € 16.000,- (of zoiets) een 5.0 set gaat kopen zijn er ook leuke alternatieven. :wink:

Rob Eric Blank
08-09-2006, 09:26
Zien erg idd wel erg gaaf uit, alleen Pioneer......
De naam en het imago zijn ook wat waard natuurlijk en een Pioneer logo maakt dat niet geheel waar.

Alexander D
08-09-2006, 09:37
Zien erg idd wel erg gaaf uit, alleen Pioneer......
De naam en het imago zijn ook wat waard natuurlijk en een Pioneer logo maakt dat niet geheel waar.

Pioneer is misschien geen grote naam op het gebied van speakers maar wat maakt dat nou uit?

Uiteindelijk zit je (in het donker) te genieten topgeluid en dan zal het MIJ worst zijn welke naam er op de speakers staat. :wink:

Johan van den D.
08-09-2006, 10:00
Zien erg idd wel erg gaaf uit, alleen Pioneer......
De naam en het imago zijn ook wat waard natuurlijk en een Pioneer logo maakt dat niet geheel waar.Toch als je kijkt naar de Pioneer plasma schermen........zijn toch de top op dat gebied.
Pioneer is in principe een onderschat merk evenals Sony.

Maar inderdaad, ook ik had dit soort speakers niet bij Pioneer gezocht.

Aan de andere kant, als ze inderdaad in staat zijn om serieus goede speakers te bouwen waarom maken ze hier dan niet meer gebruik van.

Alexander D
08-09-2006, 10:22
Zien erg idd wel erg gaaf uit, alleen Pioneer......
De naam en het imago zijn ook wat waard natuurlijk en een Pioneer logo maakt dat niet geheel waar.Toch als je kijkt naar de Pioneer plasma schermen........zijn toch de top op dat gebied.
Pioneer is in principe een onderschat merk evenals Sony.

Maar inderdaad, ook ik had dit soort speakers niet bij Pioneer gezocht.

Aan de andere kant, als ze inderdaad in staat zijn om serieus goede speakers te bouwen waarom maken ze hier dan niet meer gebruik van.

Volgens mij hebben ze deze speakers gebouwd in samenwerking met een externe partij.

Rob Eric Blank
08-09-2006, 10:28
Pioneer tv's is weer iets heel anders!
Maar het gaat er idd om wat voor geluid deze dingen produceren. Dus de naam is niet super belangrijk, als het maar lekker klinkt voor het budget. De looks zijn ook niet super belangrijk, maar je staat er toch tegen aan te kijken. En zonder goeie looks krijg ik ze het huis niet in.

Alexander D
08-09-2006, 10:32
Pioneer tv's is weer iets heel anders!
Maar het gaat er idd om wat voor geluid deze dingen produceren. Dus de naam is niet super belangrijk, als het maar lekker klinkt voor het budget. De looks zijn ook niet super belangrijk, maar je staat er toch tegen aan te kijken. En zonder goeie looks krijg ik ze het huis niet in.

De looks van deze Pio's bevallen me wel. Superstrak, zeker in deze kleur!

Rob Eric Blank
08-09-2006, 10:40
De looks zijn zeker wel ok! Die kleur zou niet in mijn huis staan, maar vind ze wel erg gaaf.

Johan van den D.
08-09-2006, 11:04
Kleur geen probleem.

http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/sv1exql_detailpage.jpg
http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/cp2ex_detailpage.jpg

Rob Eric Blank
08-09-2006, 11:57
WOW, deze kleur vind ik net een tikje beter!
Toch wel erg gaaf.......Denk dat het budgetair niet helemaal rond te krijgen is.

Seth__Gekko
08-09-2006, 13:13
Voor dit geld hadden ze wel iets verfijndere stands mogen ontwerpen.

Johan van den D.
08-09-2006, 13:25
Kom net wat prijzen tegen.

Om te beginnen met de stands.
CP2EX kost €634,-
CP7EX (center) €399,-.

De speakers kosten het volgende.

S1EX €6050,- per paar (adviesprijs van €6999,-)
S2EX €4322,- per paar (adviesprijs van €4999,-)
S7EX €2999,- als adviesprijs. centerspeaker

Alexander D
08-09-2006, 20:15
Hier (http://www.audiovision.nl/0274b2983701dbd04/index.html) staat je center in de aanbieding. :wink:

Johan van den D.
08-09-2006, 20:18
Had ik gezien ja.
Morgen moet ik toch langs bij die zaak, kan ik gelijk even kijken of ie de rest ook heeft staan. :wink: