PDA

Bekijk de volledige versie : Memento R2 release onduidelijkheid



DrBob
01-04-2002, 16:14
NL versie?? dieis toch nog niet uit?? weet je zeker dat het geen import is??

Alexander de Man
01-04-2002, 18:41
De hoes is Nederlands met een Quote's van het AD en Nieuwe Revu. Verder bevat de DVD de volgende extra's : Trailer, Cast & Crew, Christopher Nolan Interview (30min). Stemra en NVPI logotjes. © 2002 Universal Pictures Benelux. Is denk ik toch de goede versie :D

Jeroen Groot
01-04-2002, 18:58
Memento ZOU ook in DTS komen, totdat ze die info een paar weken geleden opeens aan gingen passen. Ik hoop dat het de goede versie was, dan heeft ie toch DTS :D

Alexander de Man
01-04-2002, 18:59
dat dacht ik dus ook. ik was dus ff aan het sjoppen en zag hem dus helemaal vooraan liggen.

De hoes (http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2827176102)

DrBob
01-04-2002, 19:01
Aah dat zou helemaal een mooie verassing zijn, alsie stiekem toch DTS zou zijn :D Moet ik alleen nog uitkijken waar ik hem ga kopen/bestellen, ik wil wel de DTS versie dan...

Oh en hoe is de film verder trouwens? :D

Sander Haarmans
01-04-2002, 20:34
Best een goede film, heb hem een tijd geleden gehuurd.
Wel een film waar je 100% je aandacht bij moet houden.
De film begint zeg maar bij het einde van de film en dan gaat hij weer een tijd terug en krijg je telkens flashbacks.
Begrijp best dat sommige mensen dit echt een waardeloze film vinden als je niet tegen dit soort opbouw van films kan en snel bent afgeleid.

Zou wel heel fijn zijn als hij inderdaad in DTS uit komt, de huurversie was ook DTS.
Koop hem wel een keer als hij ergens voor een redelijke prijs ligt of in de aanbieding (makro, MM);)

BasH
01-04-2002, 21:57
Als jullie op zouden letten, zou je hebben gezien dat onder op het plaatje duidelijk: alleen bestemd voor verhuur staat. Het gaat hier dus om de huur-versie en daarvan was al bekend dat hij DTS had. Of de koop-versie het ook heeft, is hiermee niet bewezen.

Groeten,

BasH

MAD
01-04-2002, 22:12
Afgelopen zaterdag gekocht bij MM Rotterdam Alexandrium voor ik dacht €24. NL versie met DTS

Ik weet het niet hoor Bash, maar dit klinkt niet echt als een verhuurversie. Misschien zijn ze het tekstje "Alleen bestemd voor verhuur" vergeten weg te halen op de koopversie, of denk je soms dat MM illegale (verhuur)versies verkoopt??

Alexander de Man
02-04-2002, 06:35
Als jullie op zouden letten, zou je hebben gezien dat onder op het plaatje duidelijk: alleen bestemd voor verhuur staat. Het gaat hier dus om de huur-versie en daarvan was al bekend dat hij DTS had. Of de koop-versie het ook heeft, is hiermee niet bewezen.

Groeten,

BasH

Das mijn fout :rolleyes:. Dat plaatje is niet van mij afkomstig en dus niet zelf gescand. Ik had even snel geken of het dezelfde was en heb over dat stukje "uitsluitend bestemd voor verhuur" gekeken. Op mijn versie staat dus ook in het blauw "uitsluitend bestemd voor verkoop". Sorry voor de verwarring

Mark S
02-04-2002, 07:49
Vraagje aan de gelukkige eigenaren van Memento:
zit die "reverse" easter-egg er op?

Sander Dubbeldam
02-04-2002, 08:13
**little off-topic**

in de regio 2 sectie liep ik een keer te zeiken, dat memento geen dts had. ok heb je dus 2 versies, dat kan!

kijk ik bij de MM Rotterdam Centrum - memento DD 5.1
kijk ik bij de MM Rotterdam Alexandrium - Memento DTS :confused:

Dat eigen inkoopbeleid helpt heel die filialen naar de knoppen

Luchtgordijn Bogey
02-04-2002, 09:00
kijk ik bij de MM Rotterdam Centrum - memento DD 5.1

De versie die ik gisterenmiddag 1 april rond 17:40 in een verder bijna verlaten MediaMartkt Centrum in mijn handen had had DTS. Zelfde hoes als de door Alexander gescande, enkele posts eerder.
Dus ik weet niet wanneer je gekeken hebt, maar het zal wel niet vanochtend of gisterenmiddag geweest zijn..

Het lijkt alsof je het over de UK-importversie hebt (zonder DTS, geen NL-ondertitels, alleen Engelse ondertiteling). Die is in vrij veel winkels verkrijgbaar geweest de afgelopen tijd, inclusief FRS, Rodisc en diverse MediaMarkten.

Rochan
02-04-2002, 09:41
Vraagje aan de gelukkige eigenaren van Memento:
zit die "reverse" easter-egg er op?

En weet iemand al een antwoord op bovengenoemde vraag, ik ben zelf ook nieuwsgierig??:D

Jeroen Groot
02-04-2002, 13:06
Nou, ik ga morgen naar MM Arena en dan zie ik het wel. DD 5.1 of DTS? Als ie er voor een goede prijs ligt maakt dat me niet zoveel uit. Ik hoop natuurlijk DTS, maar deze thread begint wat dat betreft een beetje verwarrend te worden. Iemand (een bezitter) uitsluitsel?

Wesley
02-04-2002, 13:48
Ik dacht dat memento op 4/4/2002 uitkwam... enevijs, alle2 de versies (DD 5.1 en DTS) zijn nederlands ondertiteld?

DrBob
02-04-2002, 13:51
Memento komt inderdaad pas op 4/4 uit. Alle versies die dus nu in de winkel liggen zijn dus import, en kunnen dus ook verschillend zijn. Zo zag ik bij van Leest vandaag een DD 5.1 versie, maar hebben anderen dus wel een DTS versie weten te krijgen ergens anders. Officieel zou de NL versie (die op 4/4 uitkomt dus) volgens mij geen DTS hebben...

Rochan
02-04-2002, 15:46
Memento komt inderdaad pas op 4/4 uit. Alle versies die dus nu in de winkel liggen zijn dus import, en kunnen dus ook verschillend zijn. Zo zag ik bij van Leest vandaag een DD 5.1 versie, maar hebben anderen dus wel een DTS versie weten te krijgen ergens anders. Officieel zou de NL versie (die op 4/4 uitkomt dus) volgens mij geen DTS hebben...

Ik weet niet of de release datum klopt. Het is al eerder voorgekomen dat sommige winkels bepaalde films eerder hebben en dan ook in de verkoop doen (Tombraider, Swordfish). Maar het is wel allemaal verwarrend voor de consument, ook de informatie omtrent de specificaties (wel of geen DTS) is ook erg verwarrend.
Ik zal het wel zien als ik de dvd zelf in mijn handen heb!!!

:confused: :confused: :confused:

DrBob
02-04-2002, 15:52
Ja je hebt gelijk, als ik ergens een DTS versie zie voor niet teveel geld koop ik hem gewoon :) alleen blijft het ff oppassen met bestellen via internet...

Theo B
02-04-2002, 16:59
De Nederlandse versie lijk verdacht veel op de Belgische, dus wel met DTS, maar zonder Easter Egg, en waarschijnlijk ook in het verkeerde beeldformaat van 1.78:1 ipv 2.35:1. Misschien kan iemand dat bevestigen (of liever nog tegenspreken)?

Alexander de Man
02-04-2002, 17:27
De Nederlandse versie lijk verdacht veel op de Belgische, dus wel met DTS, maar zonder Easter Egg, en waarschijnlijk ook in het verkeerde beeldformaat van 1.78:1 ipv 2.35:1. Misschien kan iemand dat bevestigen (of liever nog tegenspreken)?

De versie van mij is idd GEEN 2.35:1

Luchtgordijn Bogey
02-04-2002, 17:45
De versie van mij is idd GEEN 2.35:1

Bedankt voor de informatie, Alexander!

Dit is interessant, en goed om te weten.
Op de hoes die je eerder plaatste staat ook alleen "16:9", en niet iets over de beeldverhouding.

Ook staat op de hoes "Alleen voor verhuur". De MediaMarkten in Rotterdam verkopen dus de Nederlandse verhuurversie met 'afgekapt' (16:9 pan/scan), maar wel anamorphic beeld (niet zo best) en DTS-geluid (OK).

Een goede reden om mijn geld nog maar even in mijn portemonnee te houden.

Overigens is het niet zo bijzonder dat in de handel DVDs met "Alleen voor verhuur" op de hoezen verschijnt. Alle versies die ik gezien heb van "The Road to El Dorado" (zelf gekocht bij Blokker gekocht, maar ook bij MediaMarkt gezien) hebben dat bijvoorbeeld ook op de hoes staan.

Rochan
02-04-2002, 19:31
Nog voordat de film daadwerkelijk in de verkoop is brengt het al zoveel mysteries en discussies te weeg en roept het zo veel vraagtekens op. !!!!:confused: :D

HEGO
03-04-2002, 09:30
Memento Ned.editie sinds vrijdag 29-3 in bezit Nog steeds geen Easter Egg kunnen ontdekken. Beeld form 16:9 Audio 5,1 +DTS.
Extra's Trailer , Cast & Crew, Christopher Nolan interview 30 min.
Op de zijkant staat uitsluitend bestemd voor verkoop

John Rolfe
03-04-2002, 10:00
Vraagje aan de gelukkige eigenaren van Memento:
zit die "reverse" easter-egg er op?

Ik heb zelf geen idee, maar in DVD Gratis stond dat die Easter Egg er wel op zal zitten.

Rob P.
03-04-2002, 11:05
Memento Ned.editie sinds vrijdag 29-3 in bezit Nog steeds geen Easter Egg kunnen ontdekken. Beeld form 16:9 Audio 5,1 +DTS.
Extra's Trailer , Cast & Crew, Christopher Nolan interview 30 min.
Op de zijkant staat uitsluitend bestemd voor verkoop

Ik heb de Import, als er een "Easter egg" opzit moet dat in ieder geval de omgekeerde film zijn.
Hoe vind je 'm bij de Import?
Het menu is als het goed is geanimeerd, je ziet telkens foto's op je af komen. Onder iedere foto staat waar je heengaat als je er op klikt. Alleen de laatste foto niet, als je deze dus kiest krijg je de film omgedraait.

colani
03-04-2002, 11:08
Volgens mij is al dat verwarrende een grote publiciteitsstunt, omdat de verkoop nu net zo verwarrend wordt als de film zelf. Ik wacht nog wel een maandje, ik wil alleen de DVD die de easter-egg heeft. Voor de rest zal het me allemaal een worst wezen, zolang de film maar 5.1 is DTS of DD en niet zwart-wit.

Luchtgordijn Bogey
03-04-2002, 13:30
In tegenstelling tot de door Alexander de Man gescande hoes, zijn de hoezen bij MM Rdam Centrum voorzien van de tekst (in blauw) "Alleen voor verkoop", en niet in rood "Alleen voor verhuur" Dit geconstateerd op woensdag 3-4.

Ik had dus eerder de verkeerde conclusies getrokken v.w.b. het gelijk zijn van de versies tussen MM Rdam Centrum en MM Rdam Alexander. Qua hoes is er dus wel een verschil.

Overige uiterlijke kenmerken zijn hetzelfde, zoals de aanduidingen "16:9" en DTS. Doet me vermoeden dat de Nederlandse verhuurversie en verkoopversie hetzelfde zijn, en dus waarschijnlijk ook hetzelfde t.a.v Pan/Scen (1:1,78 i.p.v 1:2,35).

Edwin V
03-04-2002, 16:11
Sommige zaken leggen een DVD al in de winkel voor de officiële releasedatum. Andere zaken volgen dan soms ook.

Jeroen Groot
03-04-2002, 16:25
Vandaag in Amsterdam deze DVD bij de Mediamarkt in redelijk grote aantallen aangetroffen. Het gaat hier om:
Nederlandse versie
Geluid: DTS :)
Beeldratio: 16:9 widescreen (weet niet of ie 2,35:1 is)
Prijs: €24,95

Ik heb hem nog even laten liggen, aangezien ik verwacht dat ie vanaf de officiële release (4/4) nog wat goedkoper wordt, aangezien er dan concurrenten komen voor de MM (bijvoorbeeld Makro).

Jeroen Driessen
03-04-2002, 18:19
Ik ga sowieso nog even wachten met allemaal dat geharrewar rondom deze film. Ik weet in ieder geval dat de Uk versie goed is, maar als de NL ook in die buurt komt, dan wil ik liever die...nog ff geduld :)

colani
04-04-2002, 07:39
Iedereen heeft het over de easter-egg in Memento R2, maar weet iemand al hoe je deze activeert. Dit heb ik ergens gevonden, kan iemand die een DVD van Memento gekocht heeft, mij vertellen of dit werkt :)


"Easter Egg
Chronological order and credits


Access The Egg

This is the coolest special feature ever, but is on the Region 2 version of the film.

Go to the special features menu, as the menu spins through the different options just before the writing "trailer" appears on the bottom of the polaroid press Enter on your remote control. You'll find you have accessed a re-edited version of the film in chronological order. " (gepikt van www.dvdeastereggs.com)

Jeroen Groot
04-04-2002, 08:41
Iedereen heeft het over de easter-egg in Memento R2, maar weet iemand al hoe je deze activeert. Dit heb ik ergens gevonden, kan iemand die een DVD van Memento gekocht heeft, mij vertellen of dit werkt :)
<knip>
(gepikt van www.dvdeastereggs.com)
Dit klinkt goed! Ben zeer benieuwd. kan het helaas zelf nog niet testen, want ik heb Otnemem gisteren nog even laten staan

Vince B
04-04-2002, 09:08
Heee, als dit waar is rij ik vanmiddag nog naar de MM toe... :p

Heb nog even gekeken naar die site waar de egg vandaan komt, en hij zou het toch wel moeten doen....

Iemand die dit nog even zou willen checken? :rolleyes:

Eventueel een ISBN nummertje erbij misschien (of hoe zo'n nummer ook mag heten...;) )? Aangezien er een aantal versies in omloop lijken te zijn.... :confused:

Iemand??

Luchtgordijn Bogey
04-04-2002, 10:54
In tegenstelling tot de door Alexander de Man gescande hoes, zijn de hoezen bij MM Rdam Centrum voorzien van de tekst (in blauw) "Alleen voor verkoop", en niet in rood "Alleen voor verhuur" Dit geconstateerd op woensdag 3-4.


Op woensdag 3-4 ook nog MM Rdam Alexander gecheckt. Ook daar staat op de hoezen (de stapel vrij diep doorgelopen) gewoon de blauwe tekst "Alleen voor verkoop", en niet "Alleen voor verhuur", zoals eerder door Alexander de Man aangeschafte.

Het waren dus misschien maar een paar exemplaren met de verkeerde hoes.

Rob P.
04-04-2002, 11:29
Iedereen heeft het over de easter-egg in Memento R2, maar weet iemand al hoe je deze activeert. Dit heb ik ergens gevonden, kan iemand die een DVD van Memento gekocht heeft, mij vertellen of dit werkt :)


"Easter Egg
Chronological order and credits


Access The Egg

This is the coolest special feature ever, but is on the Region 2 version of the film.

Go to the special features menu, as the menu spins through the different options just before the writing "trailer" appears on the bottom of the polaroid press Enter on your remote control. You'll find you have accessed a re-edited version of the film in chronological order. " (gepikt van www.dvdeastereggs.com
)

Ahum..uche uche?? Deze vraag heb ik al op deze thread beantwoord, so don't take all the credit!:D :D :D ;)

Rochan
04-04-2002, 12:15
Volgens het blad "DVDgratis" zit de Easter Egg ook in de Nederlandese uitgave van Memento. Er staat het volgende:
een uiterts amusante Easter Egg, die we jullie niet willen onthouden. Die geeft je namelijk de mogelijkheid om de scenes te rangschikken in chronologische volgorde zodat je de film "logisch" verloop kan bekijken. Als het hoofdmenu eindigt, verschijnt er een 'enter button' in beeld die je toegang tot deze toch wel prettige 'eenrichtingsverkeersversie'
Bron magazine DVDGRATIS.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, omdat ik de film nog moet kopen. Maar voor die het wel hebben probeer ze en veel plezier.:D :cool: :)

Rob P.
04-04-2002, 13:14
Volgens het blad "DVDgratis" zit de Easter Egg ook in de Nederlandese uitgave van Memento. Er staat het volgende:
een uiterts amusante Easter Egg.....probeer ze en veel plezier.

En dat is al de 3e keer dezelfde post in één thread:rolleyes: ;)

Jorini2121
04-04-2002, 13:17
Zwaar lopen zoeken vandaag naar Memento, maar nog niet gevonden. FRS, van Leest, Discovery....ze hebben em nog niet....in ieder geval in Nijmegen niet.

Weet iemand of de Makro em al heeft vandaag (4/4)?

:( Ik wil em zien.......

Rochan
04-04-2002, 14:06
En dat is al de 3e keer dezelfde post in één thread:rolleyes: ;)

Maar wordt er niet 2 keer gesproken over de R2 UK versie en ik heb het over R2 NL release!!!!:D

Pepijn Wildbret
04-04-2002, 14:30
Maar heeft iemand het nou al daadwerkelijk uitgeprobeerd met de Nl versie?

Weet iemand overigens welke knop op de PS2 controller de Enter knop is? (deze heb je nodig om bij het easteregg te komen) Ik ben dat klote boekie kwijt.

Vince
04-04-2002, 16:00
Kom net van de MM Amsterdam, meteen Memento meegenomen € 24.99 trouwens, best pittig voor zo'n soort film...

Maar eh..... ik kan de easter egg niet vinden hoor....Voel me weer eens flink genaait !

:( :( :( :(

Wel 5.1 en DTS...

Misschien dat iemand anders em kan vinden?

streepjescode is 0 044007 824627

Rob P.
04-04-2002, 16:42
Maar heeft iemand het nou al daadwerkelijk uitgeprobeerd met de Nl versie?

Weet iemand overigens welke knop op de PS2 controller de Enter knop is? (deze heb je nodig om bij het easteregg te komen) Ik ben dat klote boekie kwijt.

X = enter, of select indrukken, zie je alle functies geloof ik, maar x weet ik zeker.
Heb een tijdje geen DVD's meer in mijn PS2 afgespeeld, MGS2 zit er in vastgebrand dus...

Rob P.
04-04-2002, 16:44
Maar wordt er niet 2 keer gesproken over de R2 UK versie en ik heb het over R2 NL release!!!!:D

Maar die Easter eggs zijn hetzelfde (te activeren):D :D

Nathan Strik
04-04-2002, 16:47
Weet iemand overigens welke knop op de PS2 controller de Enter knop is? Ja, X is ENTER.

Nog wat handige toetsjes:
Driehoekje is MENU
En onder de analoge sticks (L3 en R3) zitten de taal en ondertitel keuzes.

Vince
04-04-2002, 17:00
Maar die Easter eggs zijn hetzelfde (te activeren):D :D

Ik heb net de nederlandse versie gekocht, maar ik kan de easter egg niet vinden hoor, kun je me nog even vertellen hoe je dat dan precies bij de nederlandse versie moet doen, want mij lukt het namelijk niet :(

THANX alvast !

Rob P.
04-04-2002, 17:20
In de eerste plaats: staat er op de achterkant van de hoes iets over hidden feature of The beginning of the end?

Is het ook een geanimeerd menu waarbij de foto's naar je toe komen?

Als dit zo is moet je bij de laatste foto, waar niks onder staat, (bij mij is dat een foto van Guy Pierce's buik,) op enter drukken, en dan gaat ie.

(dat is 4, Rochan :D ;) )

Jorini2121
05-04-2002, 11:29
In de eerste plaats: staat er op de achterkant van de hoes iets over hidden feature of The beginning of the end?

Is het ook een geanimeerd menu waarbij de foto's naar je toe komen?

Als dit zo is moet je bij de laatste foto, waar niks onder staat, (bij mij is dat een foto van Guy Pierce's buik,) op enter drukken, en dan gaat ie.

(dat is 4, Rochan :D ;) )


Er staat bij mij niks op de hoes over een hidden feature.

En het menu is niet met foto's die naar je toe komen, maar met kleine filmfragmenten.

Dus, als er al een een hidden feature op zit dan moet ie in ieder geval anders geactiveerd worden dan jouw versie. Ik heb de hidden feature nog niet kunnen vinden, dus ik vrees het ergste...

Pepijn Wildbret
05-04-2002, 11:38
Ook ik heb de Regio 2 NL versie en ook bij

- mij staat er niets op de hoes in de trant van "Special Feat"
- Is het menu volledig anders dan sommige mensen hier zeggen
- En kan ik dus geen easter eggs vinden

Ik ben dus bang dat ik weer moet wachten op de SE :D

Jeroen Groot
05-04-2002, 18:10
Om deze redenen heb ik hem dus vandaag laten staan bij de MM A'dam (en vanwege de prijs, want ik vind €24.99 te duur).
Ik zag op de achterkant van de hoes alleen de volgende extra's staan: Cast & Crew, Trailer en documentaire. Geen hidden features, eastereggs of special features. Even afwachten dus maar weer, want ik wil die easteregg hebben.

Jorini2121
05-04-2002, 18:13
Om deze redenen heb ik hem dus vandaag laten staan bij de MM A'dam (en vanwege de prijs, want ik vind €24.99 te duur).
Ik zag op de achterkant van de hoes alleen de volgende extra's staan: Cast & Crew, Trailer en documentaire. Geen hidden features, eastereggs of special features. Even afwachten dus maar weer, want ik wil die easteregg hebben.

Ik hoop ook stiekem dat die easter egg erop staat, maar het is niet heel belangrijk. De film is en blijft steengoed. Daar gaat het toch om?

Vince
05-04-2002, 18:15
Volgens het blad "DVDgratis" zit de Easter Egg ook in de Nederlandese uitgave van Memento. Er staat het volgende:
een uiterts amusante Easter Egg, die we jullie niet willen onthouden. Die geeft je namelijk de mogelijkheid om de scenes te rangschikken in chronologische volgorde zodat je de film "logisch" verloop kan bekijken. Als het hoofdmenu eindigt, verschijnt er een 'enter button' in beeld die je toegang tot deze toch wel prettige 'eenrichtingsverkeersversie'
Bron magazine DVDGRATIS.


Fijn dat je weer zo'n blad mag geloven zeg. Mooi geen easter egg op de regio 2 ned edition....
Maak dan geen blad als je niet weet waar je over praat. Nu ben ik hierdoor overstag gegaan. Weer een klote DVD versie van een fantastische film erbij (usual suspects, American History X etc...)

Jeroen Groot
05-04-2002, 18:42
Ik hoop ook stiekem dat die easter egg erop staat, maar het is niet heel belangrijk. De film is en blijft steengoed. Daar gaat het toch om?
Tuurlijk gaat het in hoofdzaak om de film, maar er bestaat een goede versie en die wil ik dan wel hebben. Dus ik wacht wel even.

Rochan
05-04-2002, 21:40
Tuurlijk gaat het in hoofdzaak om de film, maar er bestaat een goede versie en die wil ik dan wel hebben. Dus ik wacht wel even.

Ik denk toch als ik alles zo gelzen heb, dat als je toch de film in chronologische volgorde wil zien de U.K. versie moet nemen. De S.E. die in de States gaat uitkomen heeft het ook niet, volgens de
laatste berichten die ik de verschillende sites heb gevonden. Zie de specificaties die ik gepost heb bij Memento S.E.;)

Rochan
05-04-2002, 21:46
Volgens het blad "DVDgratis" zit de Easter Egg ook in de Nederlandese uitgave van Memento. Er staat het volgende:
een uiterts amusante Easter Egg, die we jullie niet willen onthouden. Die geeft je namelijk de mogelijkheid om de scenes te rangschikken in chronologische volgorde zodat je de film "logisch" verloop kan bekijken. Als het hoofdmenu eindigt, verschijnt er een 'enter button' in beeld die je toegang tot deze toch wel prettige 'eenrichtingsverkeersversie'
Bron magazine DVDGRATIS.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, omdat ik de film nog moet kopen. Maar voor die het wel hebben probeer ze en veel plezier.:D :cool: :)

Zouden ze het dan bij dvdgratis het hebben uitgeprobeerd bij de huurversie??:confused:

colani
06-04-2002, 11:47
Het is mij duidelijk, je moet gewoon de UK - versie hebben net als toen met Snow White and the Seven Dwarves. Nu de vraag waar koop ik die zo goedkoop mogelijk... (internet of winkel)

FeilonG
06-04-2002, 18:59
hoe zit het nou met het beeldformaat van de 'officiele' NL release? Is dit 2.35:1 anamorf, of een of andere pan en scan versie....

Wesley
06-04-2002, 19:38
Jezus kunnen ze niet gewoon alle R2's utzelfde maken :confused: :mad:

Rochan
06-04-2002, 22:37
Jezus kunnen ze niet gewoon alle R2's utzelfde maken :confused: :mad:

Ben ik het 100 procent mee eens. Al die verschillende uitvoeringen in de verschillende landen wordt je helemaal gek van.:mad: :confused: :(

Jeroen Driessen
08-04-2002, 09:44
Ben ik het 100 procent mee eens. Al die verschillende uitvoeringen in de verschillende landen wordt je helemaal gek van.:mad: :confused: :( Kan de Crew niet eens een woordvoerder uitnodigen van een filmmij. om dit eens toe te lichten, want ik snap er ook niks meer van. Hoe kan het nu ooit goedkoper zijn om 20 verschillende versies van 1 product uit te brengen. Ik heb toch echt op school geleerd dat massaproductie de goedkoopste manier is.
En dan nog niet eens gesproken over steeds uitgebreidere SE's die je om de oren vliegen... Ik durf bijna geen DVD meer te kopen tenzij er niet ultimate 4 disc giftset opstaat :D

bilbo baggins21
08-04-2002, 17:05
het enige probleem dat ik heb is dat ik nog geen memento in velde noch wegen gevonden heb!!Geen FRS en geen AH kan iemand mij vertellen wanneer de FRS die denkt uit te gaan brengen want ik heb geen tijd om naar de MM A'dam te gaanhttp://www.plauder-smilies.de/angryfire.gif

Jorini2121
08-04-2002, 17:36
het enige probleem dat ik heb is dat ik nog geen memento in velde noch wegen gevonden heb!!Geen FRS en geen AH kan iemand mij vertellen wanneer de FRS die denkt uit te gaan brengen want ik heb geen tijd om naar de MM A'dam te gaanhttp://www.plauder-smilies.de/angryfire.gif



Ik heb em ook niet gevonden bij de FRS etc.....uiteindelijk heb ik em gevonden bij Van Leest....misschien moet je het daar eens proberen? (ik weet het....ze zijn niet goedkoop....maar ze hebben em wel) :cool:

Sander Haarmans
08-04-2002, 19:13
Het is misschien (erg) jammer dat de easter egg op de regio 2 NL niet aanwezig is, maar het leuke van deze NL dvd versie is wel dat hij DTS ES is. (Staat overigens niet op de cover maar kom je pas achter als je de dvd op dts zet en de film laat beginnen, de ES lampjes gaan branden):D
Persoonlijk vind ik dit weer een stuk interresanter dan een easter egg.
Overigens, ik vind het echt een hele goede film waar je wel 100% je aandacht bij moet houden.:)

Luchtgordijn Bogey
08-04-2002, 19:45
hoe zit het nou met het beeldformaat van de 'officiele' NL release? Is dit 2.35:1 anamorf, of een of andere pan en scan versie....

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien gaandeweg duidelijk werd dat Alexander de Man (in de Pricewatch thread van deze titel (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=70453#post70453)) de huurversie te pakken had.

Dus de koopversie:
- is hij 1:2,35 (black=beautiful balken op een breedbeeld-tv) zoals de originele bioscoop- en UK-versie
of:
- is hij gepan/scand naar 1:1,78/1:1,85? (afgeknipte zijkantjes en dus beeldvullend op een breedbeeld-tv) zoals de NL-huurversie.

Dat hij anamorphic is, lijkt me wel duidelijk, want dat staat ook op de verpakking van de koopversie.

Misschien dat een gelukkig bezitter zoals Sander H. hier iets over kan zeggen?

Vince
08-04-2002, 19:54
Ik heb ook de officiele NL versie gekocht, en om even op te sommen:

Geen 2,35:1 :mad: (helaas....) maar naar ik meen 1,78:1
Wel DD 5.1 en DTS :p
Geen Easter Egg :( :mad:

Beeld vind ik overigens niet heel erg scherp, heb veel DVD's waarvan het beeld mooier is....

Al met al weer een FANTASTISCHE FILM :D in een matige DVD uitvoering.... :(

Als je toch een mooie Regio 2 uitvoering hebt (UK versie, 2,35:1, DD 5.1, Easter Egg) Gooi er dan gewoon wat Ned subs onder en klaar is Klara???? :confused: Of ligt het aan mij.....

HEGO
08-04-2002, 22:48
Is er wel een goede produktie-maatschappij in Nederland !!!!
Buena Vista die maar aanrommelt met het uit brengen van hun
z.g S.E. uitvoeringenen en verknipte Disney,s.Dat belooft wat met
Monster Inc als ze die ook nog eventjes met 4:3 uitbrengen wordt
totale oorlog. Dan Universal Jurrasic Park3 met Frans DTS geluidsspoor ,Memento in verknipte vorm en zonder Easter Egg
Fox met Die Hard 2 zonder LFE spoor Planet of the Apes zonder
menu 6 DVDrom content Wie volgt het gaat goed met de dvd-verkoop bij de media-markt

Jeroen Groot
08-04-2002, 23:20
Dan Universal Jurrasic Park3 met Frans DTS geluidsspoor ,Memento in verknipte vorm en zonder Easter Egg
Fox met Die Hard 2 zonder LFE spoor Planet of the Apes zonder
menu 6 DVDrom content Wie volgt het gaat goed met de dvd-verkoop bij de media-markt
Interpunctie??? :D ;) :D

netfox
11-04-2002, 17:22
Ik heb vandaag de R2 versie van Memento ontvangen. Dit is de DVD met het menu waarbij je tussen allerlei briefjes en foto's etc. vliegt. Ik kan helaas geen Easter Egg vinden. Nu maar gewoon hopen dat hij er wel is, maar niemand hem nog heeft kunnen vinden ;) Bij de bijenkorf zag ik eergisteren trouwens een Memento DVD met een sticker die riep "With End to Beginning hidden feature" of iets dergelijks ;) had ik die nu maar meegenomen...

Pieter-Jan Kuyten
11-04-2002, 17:45
Bij de Engelse versie moet je eerst naar het special features menu om bij de easter egg te kunnen. Het S.F. menu bestaat uit een oneindig naar je toe tollende reeks polaroids(in polaroids), waarbij er een korte onderbreking zit na ongeveer 8 foto's (foto van guy pearce met een polaroid op zijn buik).

Als je op dat moment op enter (of play, weet ik niet meer zeker) drukt dan krijg je "The beginning of the End" voor je neus.

Misschien moet iemand maar eens kijken of dit bij de NL versie ook werkt.

Dus even herhalen, niet in het hoofdmenu (met al die rondvliegende fragmenten) maar in het Special Features menu.

Pepijn Wildbret
11-04-2002, 18:07
Het probleem is dus, dat ook het special feature menu op de benelux versie heel anders is ingedeeld. Rond vliegende poloroids komen dus ook niet voor.

Overigens stond in de FREE (het gratis cd / dvd magazine van de FRS) ook heel breed uitgemeten dat deze dvd een easter egg zou bevatten (voor de correcte volgorde). Dit is de zelfde dvd als de gene die ik bij de MM Arena gekocht heb. Maar ook ik kan dus de deze hidden future niet vinden!!!!! :(

BasH
11-04-2002, 18:29
Uit het filmblad 'Preview' van deze maand:


Waarom wordt 'de beste thriller sinds jaren' zo respectloos uitgebracht in een 16:9-beeldformaat terwijl het eigenlijk 2.35:1 moet zijn? Voor wie waarde hecht aan het oorspronkelijke beeld biedt de Engelse DVD uitkomst. Die bevat naast het interview met de regisseur bovendien veel meer interessante extra's, onder meer de optie om de film in chronologische volgorde te bekijken. De keuze is dus snel gemaakt.

Dit lijkt me een passend antwoord op de beeldformaat- en hidden-feature-discussie. Daar kunnen wat mij betreft geen 3 DTS-sporen tegenop.

Groeten,

BasH

Luther Hartog
11-04-2002, 18:33
In de Free staat trouwens ook dat die Easter Egg erop zit, hebben jullie wel goed genoeg gekeken?

netfox
11-04-2002, 19:30
Het menu is gewoon heel anders van opzet. Ik weet dus niet waar ik zou moeten kijken....

Rochan
11-04-2002, 21:07
Maar ja waar maken jullie toch druk over. Als de regisseur had gewild, dat de film gewoon in chronoligsche volgorde zou moeten zijn, dan had hij de film ook zo uitgebracht. :D :D :D :D :D :D Dus gewoon nemen zoals hij het gemaakt heeft. :p :p

BasH
11-04-2002, 21:34
Ik zag dat er in mei wel een R1 limited edition wordt uitgebracht. Misschien dat die er bij ons ook nog gaat komen. Even wachten met de aankoop dus...

Groeten,

BasH

Posse
12-04-2002, 21:22
flink balen, ook geen easter egg te vinden op mijn exemplaar r2nl
upc:0-044007-824627

grrrrr..

grz daan

Art
13-04-2002, 17:05
In de Free staat trouwens ook dat die Easter Egg erop zit, hebben jullie wel goed genoeg gekeken?

Klopt staat inderdaad in de Free. En en er staan ook nog wat andere extra's op. Maar nu las ik in de Preview(biosblad) dat Memento alleen een Engelstalige extra had van een interview met de regisseur en dit blad zegt dat je beter de R1 kan aanschaffen. En het beeld is, volgens beide bladen, 16:9 terwijl het eigenlijk 2.35:1 had moeten zijn. Dus kortom is volgens de Free een aanrader en volgens Preview een slechte release. Wie van de twee heeft gelijk?:confused: Trouwens de Easter-egg is de film in chronologische volgorde:cool:

netfox
13-04-2002, 17:06
Ik ga mee met de mening van de Preview.

Art
13-04-2002, 17:07
Ik ga mee met de mening van de Preview.

En die Easteregg zit er dus niet op:(

Art
13-04-2002, 17:11
En die Easteregg zit er dus niet op:(

Ik snap het niet dat Free hem wel vermeld:confused: Vreemd:mad:

netfox
13-04-2002, 17:16
De Free heeft er commercieel belang bij....

Art
13-04-2002, 17:22
Heeft iemand dit al geprobeerd?:confused:

Access the special features section of the DVD. Wait for the "Memento Mori"picture to move and the pic of Leonard with a pic in his mouth to take up most of the screen (best wait for the words "Memento Mori"to be barely visible at the edge of the screen). Press enter/play. A screen will come up telling you you have found the hidden version of the film. Click on 'play".

Ik hoor het wel als het uberhaupt werkt bij iemand :D

netfox
13-04-2002, 17:27
Werkt niet. Het menu is geheel anders van opzet...

Art
13-04-2002, 17:30
Werkt niet. Het menu is geheel anders van opzet...

Tja dan weet ik het niet meer:( Ik had dit gevonden op een Engelstalige site die zei dat deze hint van toepassing was op regio2:( Misschien zijn er 2 versies in omloop?:confused: :rolleyes:

netfox
13-04-2002, 17:34
Tja dan weet ik het niet meer:( Ik had dit gevonden op een Engelstalige site die zei dat deze hint van toepassing was op regio2:( Misschien zijn er 2 versies in omloop?:confused: :rolleyes:
Dat is inderdaad zo.

Art
13-04-2002, 18:07
Dat is inderdaad zo.

2 versies van regio2?:confused:

Theo B
13-04-2002, 18:39
Wel meer dan 2. Een Belgische, een Franse, een Engelse, een Nederlandse, etc (?).

Art
13-04-2002, 19:32
Wel meer dan 2. Een Belgische, een Franse, een Engelse, een Nederlandse, etc (?).

:D Ik bedoel uiteraard de Nederlandse versie:D

Rochan
14-04-2002, 00:24
:D Ik bedoel uiteraard de Nederlandse versie:D

Er zijn 2 versies, de huurversie en de koopversie:D ;)

Edwin vd Ende
14-04-2002, 01:39
Ik denk dat ik komende week in de UK maar eens in de winkels ga zoeken naar de goedkoopste aanbieder van de UK versie van deze DVD. Dat DTS geloof ik wel, als ik maar het originele beeld heb, want da's toch wel belangrijk :)