PDA

Bekijk de volledige versie : Beginners vragen over HDTV Casema



Mortyr
11-09-2006, 21:59
-Kun je ook HDTV krijgen zonder een kanalen pakket te nemen (hoef al die zenders niet)?
-Is er veel verschil tussen de Samsung DCB-9401R en Samsung DCB-H360R? Welke te nemen, advies graag.
-Ontvang ik dan alle kanalen in HD digitaal formaat?

Mr_Parker
11-09-2006, 23:45
-Kun je ook HDTV krijgen zonder een kanalen pakket te nemen (hoef al die zenders niet)?
-Is er veel verschil tussen de Samsung DCB-9401R en Samsung DCB-H360R? Welke te nemen, advies graag.
-Ontvang ik dan alle kanalen in HD digitaal formaat?

Ik heb dan geen Casema maar @Home maar goed.

- Bij @Home kun je naast het "gratis" pakket een verdere samenstellng op basis van diverse pakketen en losse zenders zelf bepalen. Zo is het mogelijk om naast het basis pakket allen nog het HD pakket erbij te nemen. Ik verwacht dat dit net zo is bij Casema.
- Ja er is verschil tussen de DCB-9401R en de DCB-H360R, hoewel beide nog problemen hebben, elk zijn eigen dat wel.
De eerste is alleen SD en de tweede kan ook HD.
- NEE!

Even de laaste twee samen wat meer uitgelegd.

De nieuwere H360R decoder kan naast alle SD kwaliteit kanalen ook de HD kanalen ontvangen en door sturen naar bijv de tv.
Afhankelijk van je tv kun je de deocder instellen op 576i/p, 720p of 1080i. De decoder zorgt dan dat ongeacht de zender die gekeken wordt het uitgangs signaal het betreffende formaat heeft. Hij rekent het dus om naar die resolutie. De normale zenders als Ned 1 etc worden in 576i doorgestuurd door hilversum, en overwegend ook zo opgenomen. Je decoder dan wel tv verzint er dus een hoop info bij.
Dit neemt niet weg dat het door dit omrekenen afhankelijk van je tv wel beter kan komen uit te zien, met nadruk op kan!
De hd kanalen zenden verschillend uit, de een is 720p en de ander 1080i, weer afhankelijk van je instelling op de decoder wordt de een omgereken en de ander niet. Overigens kun je met een druk op de knop de output resolutie van de decoder aanpassen indien gewenst.

De oudere samsung is net als alle andere decoders alleengeschikt voor de normale SD kanalen en zend alls door in 576i en niet anders. De extra HD kanalen worden ook niet opgevangen en omgerekend naar 576i, hij kan ze gewoon weg niet vinden.

Hopelijk is hier me alles een stukje duidelijker.

Mortyr
12-09-2006, 00:00
Bedankt voor je reactie.
Mijn voornaamste reden dat ik digitaal wil aanschaffen is voor de superior beeld en geluid. Maar misschien is het toch beter om even te wachten totdat een aantal kinderziektes de wereld uit zijn?
Ik heb een Plasma tv, is er dan behalve vergulde kabels en digaal/HDTV te bestellen nog iets anders wat ik kan doen om de beeld kwaliteit te verhogen?