PDA

Bekijk de volledige versie : actieve surround speakers 5.1



Hakkie
12-09-2006, 23:11
Hallo,

Straks heb ik mn htpc en overweeg mn receiver met B&W 600-serie naar zolder te verhuizen (bij mn xbox) en mn woonkamer te voorzien van "pc-speakers".

Dan heb ik slechts een bron (htpc) en een weergever (lcd) in mn woonkamer. Luister nl nooit cd's, luister wel radios (straks internetradio) en kijk veel televisie en regematig dvd's.

Optisch gezien vind ik de Logitech het mooist, maar heb dr slechte verhalen over gelezen (plopper de plop ;-)). Dan vind ik (en mn vriendin) de Teufel Concept G THX 7.1 best mooi, praktisch en kwalitatief denk ook heel goed. Zeg maar de "zuilen" zijn het minst flexibel op te stellen en vallen denk af.

Nu heb ik o.a. de volgende gezien (maar sta open voor suggesties):

Teufel Concept G THX 7.1 (http://teufel.de/de/Multimedia/s_536.cfm)
http://teufel.de/images/upload/ACF9CE.jpg

Logitech Z-5500 Digital (http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2177,CONTENTID=9486)
http://www.logitech.com/lang/images/0/12579.jpg

F&D F-16XP 5.1 Home Theater Speaker Systeem is een ook optie maar niet mn voorkeur. Ze zijn te aanwezig en kan op internet niets zinnigs over vingen.
http://www.multimediapc.nl/images/T%2016XP.jpg

En als ik het dubbele uitgeef, kan ik voor Teufel Concept S + R (http://teufel.de/de/Heimkino/s_1036.cfm?show=order) gaan. Ze zijn ook te aanwezig en best prijzig.
http://teufel.de/images/upload/cons_S1R.jpg

Heeft iemand ervaringen, bevindingen of aanbevelingen?? Hoor het graag.

Alexander D
13-09-2006, 08:08
Als je geen zuilen wil, geen 'plop' risico wil nemen en de kleine Teufels mooi vindt, dan is het toch makkelijk. :wink:

joostpolletje
13-09-2006, 08:22
ZOu toch voor de Logitecht gaan..

En ach als je echt budget hebt, dit hele lijstje schrappen!!

Ik heb anders ook nog een JBL SCS 200.5 TK staan.. Die blazen deze setjes boven wel weg

Alexander D
13-09-2006, 08:31
ZOu toch voor de Logitecht gaan..

En ach als je echt budget hebt, dit hele lijstje schrappen!!

Ik heb anders ook nog een JBL SCS 200.5 TK staan.. Die blazen deze setjes boven wel weg

Waarom voor de Logitech gaan?

joostpolletje
13-09-2006, 08:43
ZOu toch voor de Logitecht gaan..

En ach als je echt budget hebt, dit hele lijstje schrappen!!

Ik heb anders ook nog een JBL SCS 200.5 TK staan.. Die blazen deze setjes boven wel weg

Waarom voor de Logitech gaan?

Omdat,

Ik van heel veel mensen hoor(ander forum) dat de setjes van Logitech een zeer krachtig geluid geven, en een zuiver geluid.. In hun prijsklasse voor een compleet setje een hele goeie!

Bij de Logitech zit een controlecentrum (die als een soort reciever zijn werk doet)

Maar zoals ik al aangeef, Ik zou voor iets heel anders gaan..

JBL een optie!

Hakkie
13-09-2006, 09:29
Met de JBL's blijf ik mn receiver nodig hebben, dan ga ik eerder voor de Kef eitjes of zo. Budget ben ik redelijk flexibel, geef liever minder uit met een hoog pret-gehalte. Dan kan ik ook nog andere dingen doen.

Heeft logitech eigenlijk het geplop naar volle tevredenheid hersteld??

joostpolletje
13-09-2006, 09:39
Logitech heeft het probleem niet verholpen...

Echter, Ikken diversen mensen die de laatste tijd een Z5400/5500 gekocht hebben, en er geen problemen mee kennen!

Herjan
13-09-2006, 10:09
Absoluut een set van Teufel. Stukken beter dan Logitech! Ik heb zelf een set van Teufel (Concept E Magnum) voor de games-pc van m'n vriendin (world of warcraft, don't ask...) en het geluid is enorm vol, helder. Eén groot nadeel: de TPG-bezorger (of andere leverancier) zal je geen kerstkaartje sturen, want de doos is niet te tillen! Komt met name door de sub. Die van mij weegt 17kg! Ik kon 'm in m'n eentje nog maar net naar boven tillen. M'n collega heeft de Concept G THX en die had een steekwagentje nodig...

Nee, bij mij geen twijfel: ga voor een Teufel. Bedenk van te voren wel of je een 7.1 set kwijt kunt. Ik moest zelf al erg creatief kabels leggen en plekken voor de satelieten bij een 5.1 set. En die Concept E Magnum is al overtreffend qua geluid en bouw ten opzichte van Logitech en Creative. Ik weet niet waar je woont, maar je mag best eens komen luisteren.

Houd ook rekening met bezorgkosten van zo'n 30 euro.

Hakkie
13-09-2006, 20:33
Absoluut een set van Teufel. Stukken beter dan Logitech! Ik heb zelf een set van Teufel (Concept E Magnum) voor de games-pc van m'n vriendin (world of warcraft, don't ask...) en het geluid is enorm vol, helder. Eén groot nadeel: de TPG-bezorger (of andere leverancier) zal je geen kerstkaartje sturen, want de doos is niet te tillen! Komt met name door de sub. Die van mij weegt 17kg! Ik kon 'm in m'n eentje nog maar net naar boven tillen. M'n collega heeft de Concept G THX en die had een steekwagentje nodig...

7 speakers kan ik idd niet kwijt in mn woonkamer, dacht 2 stuks gewoon niet aan te sluiten (kan toch geen kwaad?). Maar de Teufel Concept E Magnum is ook een optie, samen met de Decoderstation3. 259 euro (+30) is best scherp, en bij deze zit een echte centerspeaker bij. :)

Evt. luisteren zou heel attent zijn, maar woon zelf in Flevoland en jij in Zuid Holland?? Misschien iets te ver uit mekaar voor een luistersessie :(

Is de game-room van je vriendin redelijk van formaat, kunnen de speakertjes een kamer van 5x3 vullen, vast wel toch??

Gr

Herjan
13-09-2006, 23:26
Poeh... 5 meter lang is vrij veel, maar denk 't wel. In ieder geval beter dan Creative en Logitech. Maar komen de fronts en rears echt op die afstand?

De meeste sat/sub-setjes zullen er moeite mee hebben. Onze computerkamer is zo'n 2.5x3.5 meter en dat gaat zonder problemen. Ik heb 'm nog nooit voluit gehad en zeker de sub niet.

Als je trouwens toch niet 7.1 wilt, zou ik inderdaad de Concept E Magnum nemen. Sub is 17kg en de sat's zijn 1kg per stuk (center iets meer). Stabiel zat voor een game-set en voor HT in kleinere kamers.

Maar natuurlijk is ook Teufel niet te vergelijken met een set bestaande uit standmounters of zuilen en een goede sub. Maar ik persoonlijk vind ik dit wel 1 van de betere sat/sub-sets. Veel voller geluid, minder schel hoog en beter gecontroleerd laag dan Logitech (heb ik iets meer ervaring mee dan Creative, maar de Creative surroundset van m'n collega vond ik ook niks).

Ik ken dat decoder-ding verder totaal niet, dus ben wel beniewd naar jouw bevindingen, mocht je die kopen.

joostpolletje
14-09-2006, 09:21
Herjan, Ik lees altijd dat jij zeer positief bent over Teufel, zou er ook wel eens willen horen keer. Puur voor beleving keertje..

Herjan
14-09-2006, 09:58
Ik stuur je wel even een PM met adresgegevens.

Hakkie
14-09-2006, 11:05
Poeh... 5 meter lang is vrij veel, maar denk 't wel. In ieder geval beter dan Creative en Logitech. Maar komen de fronts en rears echt op die afstand?

De meeste sat/sub-setjes zullen er moeite mee hebben. Onze computerkamer is zo'n 2.5x3.5 meter en dat gaat zonder problemen. Ik heb 'm nog nooit voluit gehad en zeker de sub niet.

Ik ken dat decoder-ding verder totaal niet, dus ben wel beniewd naar jouw bevindingen, mocht je die kopen.

De televisie komt in het midden van de lange muur te hangen, bank zal daar dus ongeveer 2,5 voor staan. De fronts komen dan links rechts plusminus 1,5 tot 2m te staan op de vensterbank. 1 rears komt strak naast de bank en 1 op ongeveer 2 tot 2,5 meter. Zo zou het komen als ik tot aanschaf overga.

Groot voordeel is wel dat als het geen succes wordt, de boel naar zolder gaat bij de xbox (kleinere ruimte) en de grote speakers beneden alsnog blijven (maar dat weet mn vriendin nog niet ;-))

Wil je me pm-en voor je woonplaats, misschien dat we dr dan een daggie van maken (en moeten binnenkort misschien naar Alphen a/d Rijn).

Herjan
14-09-2006, 11:37
PM komt er aan. Neem je vriendin mee, dan kan ze misschien nog wat enthousiaster worden door mijn vriendin. ;)

Hakkie
15-09-2006, 07:42
PM komt er aan. Neem je vriendin mee, dan kan ze misschien nog wat enthousiaster worden door mijn vriendin. ;) Ik zal het zeker in gedachten houden, in elk geval bedankt voor het aanbod. Laat Joostpolletje ook weten of ie Teufel-minded wordt :D
Allen bedankt voor de inbreng. :)