PDA

Bekijk de volledige versie : Speaker upgrade, mogelijke opties....



Johan van den D.
16-09-2006, 12:57
Gezien ik mijn stereo speakers flink ga upgraden maar een lange lijst mogelijkheden op papier heb staan ben ik ook benieuwd naar jullie gedachten hierover.
De merken/modellen die overblijven zullen aan een luister test onderworpen worden zodra het budget er is.
De modellen zijn van alle prijsklasse (goedkoop is niet altijd slechter en duurder niet altijd beter) en er zitten modellen bij die in principe ook buiten het budget vallen.
Mijn gedachten gaan uit naar de volgende speakers en alle tips en sugesties zijn welkom.

-Sonus Faber Concerto Domus en Grand Piano Domus.
-Focal/JMLab Profile 918 en 928 Signature.
-Mordaunt Short Performance 6 (ruim buiten budget meen ik maar toch..)
-Audio Physic Tempo.
-Mobile Fidelity OML-2
-Whafedale Opus 2
-Anthony Gallo Acoustics Nucleus® Reference 3.1

-Monitor Audio GS 60
-Canton Karat Reference 6.2
-Dali Ikon 7
-JMLab Chorus 836V en Electra 1027BE
-Phonar Veritas P5


Dit zijn zomaar wat types die ik bij mijn keuze wilt betrekkenen naast de klank is ook het uiterlijk van belang.

Jullie nog ideeen, tips of opmerkingen....... :!:

Alexander D
16-09-2006, 13:03
De Hepta expertise of Expertise Flagship
De Monitor Audio GS60
De Martin Logan clarity (tip van Bjorn voor bij mijn AVR350, zelf niet gehoord) :wink:


Zoveel moois om uit te kiezen. :wink:

Johan van den D.
16-09-2006, 13:10
De lijst kan inderdaad nog veel langer indien nodig, er is echt veel moois te koop maar heb wel in de gaten dat het al snel (erg snel zelfs) boven de €2500,- per stuk gaat.

Alexander D
16-09-2006, 13:13
De lijst kan inderdaad nog veel langer indien nodig, er is echt veel moois te koop maar heb wel in de gaten dat het al snel (erg snel zelfs) boven de €2500,- per stuk gaat.

Hepta heb ik vorig jaar al eens naar gekeken maar vind ik kwa klank niet echt helemaal mijn ding.

Het kan altijd gekker zoals je weet en het is heel verleidelijk maar deze passen nog in je budget vergeleken met wat je al hebt staan. De ML's zijn € 3500 per set en de MA's zijn € 3.000,- :wink:

Axel de Mol
16-09-2006, 13:14
boh... over zo'n bedragen kan ik niet eens dromen :shock:

Albert Kostwinder
16-09-2006, 13:15
Gezien ik mijn stereo speakers flink ga upgraden maar een lange lijst mogelijkheden op papier heb staan ben ik ook benieuwd naar jullie gedachten hierover.
De merken/modellen die overblijven zullen aan een luister test onderworpen worden zodra het budget er is.
De modellen zijn van alle prijsklasse (goedkoop is niet altijd slechter en duurder niet altijd beter) en er zitten modellen bij die in principe ook buiten het budget vallen.
Mijn gedachten gaan uit naar de volgende speakers en alle tips en sugesties zijn welkom.

-Sonus Faber Concerto Domus en Grand Piano Domus.
-Focal 918 en 928.
-Mordaunt Short Performance 6 (ruim buiten budget meen ik maar toch..)
-Audio Physic Tempo.
-Mobile Fidelity OML-2
-Whafedale Opus 2
-Anthony Gallo Acoustics Nucleus® Reference 3.1

Dit zijn zomaar wat types die ik bij mijn keuze wilt betrekkenen naast de klank is ook het uiterlijk van belang.

Jullie nog ideeen, tips of opmerkingen....... :!:

Ik denk dat de concerto domus af gaan vallen als je de grand piano gehoord hebt..... :wink:

Johan van den D.
16-09-2006, 13:43
De Hepta,s schuif ik nu te snel aan de kant omdat de eerlijkheid me gebied te zeggen dat het probleem waarschijnlijk aan de ruimte lag en niet geheel aan de speakers zelf.
Denk zelf aan de combinatie van de ruimte (groot vierkant en redelijk "hard") en de woofer in de zijkant van de speaker.
Hierdoor kwam het midden en hoog op mij ook een beetje vreemd over maargoed, eerlijk is eerlijk dat het dus wellicht niet alleen aan de speaker zelf lag.
De "mindere" modellen van Hepta vind ik alleen prettig bij niet te hoge volumes.

Johan van den D.
16-09-2006, 13:45
Ik denk dat de concerto domus af gaan vallen als je de grand piano gehoord hebt..... :wink:En ik wilde met de Grand Piano gaan beginnen van alle opties. :roll:

Johan van den D.
16-09-2006, 13:46
boh... over zo'n bedragen kan ik niet eens dromen :shock:Ook ik moet er wat voor doen, mijn gehele ht verkopen. :wink:

Alexander D
17-09-2006, 12:01
Johan,

Misschien zou je Totem nog op je shortlist kunnen zetten. :wink:

R Klemkerk
17-09-2006, 12:08
Toteeeeeeeeeeeem! Daar was ik helemaal weg van toen ik het hoorde, alleen heel veel boven mijn budget ...

Johan van den D.
18-09-2006, 16:06
Totem kan ikzelf niet kwa eigenschap dus zal ook een kans krijgen, denk dat ik maar een soort van 2de lijst gaat maken ivm de vele mogelijkheden binnen dat budget.
Toevallig kwam ik totem zondag tegen op mijn werk terwijl ik even op het i-net zat en dus mijn oog was er al op gevallen.

Johan van den D.
19-09-2006, 18:51
Even een paar modellen aan de lijst gevoegd.

Alexander D
19-09-2006, 18:52
Mooie opties erbij weer.

Waarom de Canton Karat en niet de Vento 809?

Alexander D
19-09-2006, 18:55
Op Areadvd staat sinds gisteren of vandaag een erg positieve test over de JMLab Chorus 816V, de kleinere vloerstaander!

Johan van den D.
19-09-2006, 19:35
Waarom de Canton Karat en niet de Vento 809?De reden is simpel, ik probeer de lijst zijn klein mogelijk te houden.
Ik probeer dat op hte moment dat er echt geluisterd moet gaan worden deze lijst al te hebben ingekort door middel van een voor selectie.
De huidige lijst is voor 90% gebaseerd op reviews, looks en prijs, de overige heb ik al eens gehoord of een "goedkoper" familie lid ervan.

Maar de reden is dus om de hoeveelheid binnen de perken te houden.

Alexander D
19-09-2006, 19:36
Waarom de Canton Karat en niet de Vento 809?De reden is simpel, ik probeer de lijst zijn klein mogelijk te houden.
Ik probeer dat op hte moment dat er echt geluisterd moet gaan worden deze lijst al te hebben ingekort door middel van een voor selectie.
De huidige lijst is voor 90% gebaseerd op reviews, looks en prijs, de overige heb ik al eens gehoord of een "goedkoper" familie lid ervan.

Maar de reden is dus om de hoeveelheid binnen de perken te houden.

Ja gelijk heb je ook. Tis zo al lastig genoeg.

Weet jij trouwens een Phonar dealer in Nederland? Behalve Stassen dan. :wink:

Johan van den D.
19-09-2006, 19:49
Weet jij trouwens een Phonar dealer in Nederland? Behalve Stassen dan. :wink:Nee, zover was/ben ik nog niet dus heb geen idee.

Peter Porrio
20-09-2006, 07:17
Weet jij trouwens een Phonar dealer in Nederland? Behalve Stassen dan. :wink:

Volgens mij is Stassen de enige verkoper van Phonar in Nederland. Voor meer dealers zul je naar Duitsland moeten, maar die hebben niet allemaal de Engelse uitvoeringen.

Alexander D
20-09-2006, 08:43
Weet jij trouwens een Phonar dealer in Nederland? Behalve Stassen dan. :wink:

Volgens mij is Stassen de enige verkoper van Phonar in Nederland. Voor meer dealers zul je naar Duitsland moeten, maar die hebben niet allemaal de Engelse uitvoeringen.

De Engelse uitvoeringen zijn wat warmer dan de 'standaard' Duitse versies die een wat scherper hoog hebben. Is dus een kwestie van persoonlijke voorkeur. Misschien klinkt de Duitse versie op Arcam wel wat mooier. En mocht Stassen beiden kunnen laten horen is dat makkelijk vergelijken! :wink:

Overigens bestaat er van de versie die Johan wil horen geen Engelse uitvoering. Die bestaan alleen van de P20/30/40 serie die dan een Engelse naam heeft met een extra 0.

bmateijsen
20-09-2006, 09:26
De Engelse uitvoeringen zijn wat warmer dan de 'standaard' Duitse versies die een wat scherper hoog hebben. Is dus een kwestie van persoonlijke voorkeur. Misschien klinkt de Duitse versie op Arcam wel wat mooier. En mocht Stassen beiden kunnen laten horen is dat makkelijk vergelijken! :wink:

Overigens bestaat er van de versie die Johan wil horen geen Engelse uitvoering. Die bestaan alleen van de P20/30/40 serie die dan een Engelse naam heeft met een extra 0.

Ik heb verschillende Phonar luidsprekers al gehoord, in combinatie met diverse apparatuur, ook met Arcam. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in alle situaties voor de prijsstelling deze luidsprekers best interessant vond, echter merkte ik wel dat meerdere gebieden voor mij 'negatief' worden benadrukt. Ik mis een stuk coherentie, en muzikaliteit.

Johan van den D.
23-09-2006, 15:03
Vandaag naar de eerste speakers wezen luisteren, de Anthony Gallo Acoustics Nucleus® Reference 3.1.
Apart design en klein, erg klein van formaat.
Eerste vlugge indruk van het geluid is opzich niet verkeerd, het hoog en midden (vocals,een erg belangrijk gebied waar veel merken een steekje laten vallen naar mijn idee) klonken rustig, mooi helder en open en rijkelijk voorzien van details.
Het laag echter kon me niet helemaal bekoren en kwam een beetje rommelig op me over, jammer.

Al met al zijn de speaker nog niet afgeschreven maar er zijn er nog vele te beluisteren.

Als versterking werd Musical Fidelity gebruikt en Xindak bekabeling, daarnaast bood de dealer aan om de speakers thuis te beluisteren zoals je van een goede dealer mag verwachten.

Naast diverse merken speakers stonden ook de Pioneer S-1EX speakers en bijbehorende center is en deze speakers zijn groot, erg groot.
De center komt al net zo groot over als mijn Kef Q7 speakers, de lengte zal wat kleiner zijn maar de omvang is groter dan de Q7.
Echter niet beluisterd deze speakers omdat ze 1- nog niet aan gesloten stonden en 2- mijn parkeertijd voorbij was.

Edgar Smit
25-09-2006, 13:08
Johan, een zeer onbekende maar naar het schijnt ook zeer goede speaker is de revolver R (W) 45 :
http://www.latham-ci.com/audio/images/producten/revolver/groot/RW45.jpg
specs (http://www.latham-ci.com/audio/revolver_detail.asp?select0=22&select2=25&Submit=Zoeken)
Via Latham te beluisteren dacht ik. Zelf nog nooit gehoord overigens.

EDIT, ook leuk:
Mission Pilastro:
http://www.mission.co.uk/images/models/50/main.jpg
stukje review:
Bringing together 25 years of the company's audio expertise, the Mission Pilastro loudspeaker is the flagship of the new series with a frequency response from 22Hz to 56kHz, along with an extremely high 95dB efficiency. The tweeter is state-of-the-art in itself-a 1-1/4-inch ring dome, ferrofluid-cooled design featuring a neodymium magnet, pressure-controlled rear chamber and integral phase plug. The dual 6-1/2-inch midrange drivers are constructed utilizing a special natural fiber cone material, precision elastic surround and Kapton voice coil former. The Pilastro's four 8-inch woofers employ an air-dried Nomex cone and a large-diameter, double layer voice coil on an aluminum former, and operate in conjunction with six complementary 8-inch ABR (Auxiliary Bass Radiator) passive radiators to achieve extreme bass extension. In addition, the Pilastro features an audiophile-grade hard-wired crossover network, connected using custom designed, silver plated OFCC (Oxygen-Free Continuous Copper) cabling. The Mission Pilastro performance is matched by its magnificent appearance, and the price tag to go with it - MSRP $ 40,000 a pair

Alexander D
29-09-2006, 08:30
Johan,

Nog luisterplannen voor dit weekend?

Johan van den D.
29-09-2006, 17:35
Nee er staat niets gepland maar misschien dat ik even een onverwachts bezoek breng aan een dealer in de stad.

Johan van den D.
30-09-2006, 19:22
Kan iemand de Tannoy Glenair speakers ?
http://www.tannoy.com/media/66df93f6de144e5ab3f0c51fc07bd788.jpg

Ze schijnen goed te zijn en ik kan ze eventueel met een enorme korting kopen, echter is de prijs dan nog steeds het maximale van mijn budget.

Alexander D
30-09-2006, 19:27
Ik weet dat ze een aardige duit kosten. :wink:

Heb ze zelf niet gehoord. Kennis van me wel. Die heeft nu TD serie en die wist me te vertellen dat ze veel ruimte nodig hadden.

No first hand experience. :(

R Klemkerk
30-09-2006, 19:29
Kan iemand de Tannoy Glenair speakers ?
http://www.tannoy.com/media/66df93f6de144e5ab3f0c51fc07bd788.jpg

Ze schijnen goed te zijn en ik kan ze eventueel met een enorme korting kopen, echter is de prijs dan nog steeds het maximale van mijn budget.

Johan! jij moet echt naar de VAD beurs gaan eind Oktober! Dat is echt iets voor jou. zeker nudat je speakers zoekt! Er is werkelijkwaar vanalles te vinden. :)

Volgens mij zijn dit speakers die ik beluisterd heb op Chord aparatuur en van den Hul bekabeling.

Klonk niet slecht, maar niet dusdanis dat ik ook echt onder de indruk was van het geluid! Zeker niet voor wat je ziet wat de Tannoy en die Chord toren kostte.

Dit is slechts een mening! Misschien moet je ze eens gaan beluisteren! :)

Alexander D
30-09-2006, 19:34
Nou is de VAD een leuke beurs maar echt luisteren blijft lastig. :wink:

R Klemkerk
30-09-2006, 19:36
Nou is de VAD een leuke beurs maar echt luisteren blijft lastig. :wink:

Klopt, maar het kan je zeker op ideeën brengen ;).

Johan van den D.
30-09-2006, 19:39
Ik weet dat ze een aardige duit kosten. :wink:

Heb ze zelf niet gehoord. Kennis van me wel. Die heeft nu TD serie en die wist me te vertellen dat ze veel ruimte nodig hadden.

No first hand experience. :(Ze kosten normaal €2500,- per stuk.

Alexander D
30-09-2006, 19:40
Ik weet dat ze een aardige duit kosten. :wink:

Heb ze zelf niet gehoord. Kennis van me wel. Die heeft nu TD serie en die wist me te vertellen dat ze veel ruimte nodig hadden.

No first hand experience. :(Ze kosten normaal €2500,- per stuk.

Vind ik een aardige duit..... :wink:

Johan van den D.
30-09-2006, 19:44
Klonk niet slecht, maar niet dusdanis dat ik ook echt onder de indruk was van het geluid! Zeker niet voor wat je ziet wat de Tannoy en die Chord toren kostte.

Dit is slechts een mening! Misschien moet je ze eens gaan beluisteren! :)Ik lees en hoor dus verschillende meningen over deze speakers, of de mening is helemaal geweldig of het zit ergens tussenin maar danwel aan de negatieve kant.
Ik kan ze dus kopen met een zeer riante korting maar er is één probleem, al klinken ze nog zo mooi ik vind het één van de lelijkste speakers die ik ooit gezien heb.

R Klemkerk
30-09-2006, 19:44
Ik weet dat ze een aardige duit kosten. :wink:

Heb ze zelf niet gehoord. Kennis van me wel. Die heeft nu TD serie en die wist me te vertellen dat ze veel ruimte nodig hadden.

No first hand experience. :(Ze kosten normaal €2500,- per stuk.

Vind ik een aardige duit..... :wink:

Voor 2500 euro per paar wil ik ze ook wel proberen na te bouwen ;) :lol: 8)

Alexander D
30-09-2006, 19:47
Klonk niet slecht, maar niet dusdanis dat ik ook echt onder de indruk was van het geluid! Zeker niet voor wat je ziet wat de Tannoy en die Chord toren kostte.

Dit is slechts een mening! Misschien moet je ze eens gaan beluisteren! :)Ik lees en hoor dus verschillende meningen over deze speakers, of de mening is helemaal geweldig of het zit ergens tussenin maar danwel aan de negatieve kant.
Ik kan ze dus kopen met een zeer riante korting maar er is één probleem, al klinken ze nog zo mooi ik vind het één van de lelijkste speakers die ik ooit gezien heb.

Bekijk effe de rest van de serie. Dan heb je rond de zeven speakers die tot de lelijkste behoren die je ooit gezien hebt.....

Je wil nu over naar stereo en misschien in de toekomst toch weer surround in de huiskamer (dacht ik toch??), is dit dan een geschikte speaker?

R Klemkerk
30-09-2006, 19:50
Klonk niet slecht, maar niet dusdanis dat ik ook echt onder de indruk was van het geluid! Zeker niet voor wat je ziet wat de Tannoy en die Chord toren kostte.

Dit is slechts een mening! Misschien moet je ze eens gaan beluisteren! :)Ik lees en hoor dus verschillende meningen over deze speakers, of de mening is helemaal geweldig of het zit ergens tussenin maar danwel aan de negatieve kant.
Ik kan ze dus kopen met een zeer riante korting maar er is één probleem, al klinken ze nog zo mooi ik vind het één van de lelijkste speakers die ik ooit gezien heb.

Het oog wil natuurlijk ook wat!! Ik vind het persoonlijk ook niets qua vormgeving. Zou er niet dood naast gevonden willen worden ;)

Johan van den D.
30-09-2006, 19:59
Bekijk effe de rest van de serie. Dan heb je rond de zeven speakers die tot de lelijkste behoren die je ooit gezien hebt.....

Je wil nu over naar stereo en misschien in de toekomst toch weer surround in de huiskamer (dacht ik toch??), is dit dan een geschikte speaker?Had de serie al vaker gezien maar nu ik dit aanbod kreeg toch maar wat info op i-net gezocht.

Stereo en surround zullen ten alle tijden gescheiden blijven.
Zodra de stereo klaar is komt er weer en receiver en een 5.1 setje bij, dit alles komt inderdaad in de woonkamer.
Kwa speakers moet je dan denken aan de A.Gallo,s , Tannoy Arena en dat soort dingen.
Goede kwaliteit voor het kleine formaat en hangend aan de muur.

De stereo speakers zullen hier niet voor gebruikt gaan worden dus.

Albert Kostwinder
01-10-2006, 11:25
Kan iemand de Tannoy Glenair speakers ?
http://www.tannoy.com/media/66df93f6de144e5ab3f0c51fc07bd788.jpg

Ze schijnen goed te zijn en ik kan ze eventueel met een enorme korting kopen, echter is de prijs dan nog steeds het maximale van mijn budget.

Ieeeuwww Johan, dit meen je toch niet? :shock:

Dipje, last van de maag, griepje? (ik probeer de oorzaak te achterhalen).

Ze staan vast leuk in een kasteel, maar wat een saaie dozen zeg.... :wink:

Johan van den D.
01-10-2006, 11:58
Ze staan vast leuk in een kasteel, maar wat een saaie dozen zeg.... :wink:Wees gerust, ik koop ze ook niet ondanks de zeer hoge korting.
Ik wilde gewoon wat meer weten over deze extreem lelijke dingen, echter het geluid zal alles behalve saai zijn.

Albert Kostwinder
01-10-2006, 12:03
Ze staan vast leuk in een kasteel, maar wat een saaie dozen zeg.... :wink:Wees gerust, ik koop ze ook niet ondanks de zeer hoge korting.
Ik wilde gewoon wat meer weten over deze extreem lelijke dingen, echter het geluid zal alles behalve saai zijn.

Oh, absoluut en zeker met die tweeter in de woofer (a la Kef) krijg je een aardig puntbron idee denk ik met mooie stage en plaatsing. Maar echt een opwindend design, nee niet bepaald. :wink:

Edgar Smit
02-10-2006, 17:22
Hij lijkt wel wat op een vereenvoudigde Tannoy Memory :
http://www.tannoy.com/media/c625e7ff1d3146a09872a508bcd1439e.jpg
linkje voor de liefhebber (http://www.tannoy.com/Default.asp?Id=4133)

Zien er eigenlijk ook niet uit als speakers maar als halve boekenkasten, maar ze klinken wel errug mooi!

Albert Kostwinder
02-10-2006, 19:02
Hij lijkt wel wat op een vereenvoudigde Tannoy Memory :
http://www.tannoy.com/media/c625e7ff1d3146a09872a508bcd1439e.jpg
linkje voor de liefhebber (http://www.tannoy.com/Default.asp?Id=4133)

Zien er eigenlijk ook niet uit als speakers maar als halve boekenkasten, maar ze klinken wel errug mooi!

Man, man, man, hier wil ik niet eens in begraven worden.. :?

Johan van den D.
02-10-2006, 21:05
Kosten een vermogen die krengen. :o

Ago
02-10-2006, 21:08
Hij lijkt wel wat op een vereenvoudigde Tannoy Memory :
http://www.tannoy.com/media/c625e7ff1d3146a09872a508bcd1439e.jpg
linkje voor de liefhebber (http://www.tannoy.com/Default.asp?Id=4133)

Zien er eigenlijk ook niet uit als speakers maar als halve boekenkasten, maar ze klinken wel errug mooi!

jezus!
hier kan elk moment een koekoek uitspringen! :mrgreen:

R Klemkerk
03-10-2006, 09:17
jezus!
hier kan elk moment een koekoek uitspringen! :mrgreen:

Dat zegt genoeg! :mrgreen:

Johan van den D.
03-10-2006, 16:55
Als jullie het lijstje met mogelijkheden bekijken zullen jullie ook begrijpen dat dit niet geheel mijn smaak is kwa uiterlijk.

R Klemkerk
03-10-2006, 17:16
Als jullie het lijstje met mogelijkheden bekijken zullen jullie ook begrijpen dat dit niet geheel mijn smaak is kwa uiterlijk.

uiteraard! Dat was al duidelijk ;)

Ik snap sowieso niet wiens smaak dit wel is overigens. :shock:

Edgar Smit
03-10-2006, 17:21
Als jullie het lijstje met mogelijkheden bekijken zullen jullie ook begrijpen dat dit niet geheel mijn smaak is kwa uiterlijk.

uiteraard! Dat was al duidelijk ;)

Ik snap sowieso niet wiens smaak dit wel is overigens. :shock:Qua sound vindt ik ze wel heel erg mooi, maar qua uiterlijk??

Edgar Smit
03-10-2006, 17:23
Johan, was je nog van plan eigenlijk om Visonik mee te nemen in je luistersessies, gewoon om ze eens te horen?

Johan van den D.
03-10-2006, 17:47
Johan, was je nog van plan eigenlijk om Visonik mee te nemen in je luistersessies, gewoon om ze eens te horen?Nee, de keuze gaat komen uit het lijstje wat ik nu heb staan en zelfs die kan ik eigenlijk al inkorten.
Die merken die grote kans maken zijn:
-Sonus Faber
-Martin Logan (op advies van Garmt)
-Living Voice (op advies van Garmt)
-Focal/JmLab
-Monito Audio.
-Wharfedale.

Edgar Smit
03-10-2006, 17:54
Johan, was je nog van plan eigenlijk om Visonik mee te nemen in je luistersessies, gewoon om ze eens te horen?Nee, de keuze gaat komen uit het lijstje wat ik nu heb staan en zelfs die kan ik eigenlijk al inkorten.
Die merken die grote kans maken zijn:
-Sonus Faber
-Martin Logan (op advies van Garmt)
-Living Voice (op advies van Garmt)
-Focal/JmLab
-Monito Audio.
-Wharfedale.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen over de Martin Logan Johan.
Ik heb ze zelf nog steeds niet gehoord, maar de mensen die dat wel hebben en die ik ken (da's wel zo handig) zijn er zeer enthousiast over,
vooral over de Vantage. Ik moet zeggen dat ze qua design wel zeer mooi vindt. Welke heeft Garmtz jouw aanbevolen eigenlijk?

Johan van den D.
03-10-2006, 18:33
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen over de Martin Logan Johan.
Ik heb ze zelf nog steeds niet gehoord, maar de mensen die dat wel hebben en die ik ken (da's wel zo handig) zijn er zeer enthousiast over,
vooral over de Vantage. Ik moet zeggen dat ze qua design wel zeer mooi vindt. Welke heeft Garmtz jouw aanbevolen eigenlijk?Ik heb Martin Logan ooit bij Garmt mogen ervaren en dat was super.
Zodra het volledige budget beschikbaar is zal ik bij Bjorn naar de Sonus Faber, Living Voice en Martin Logan geluisterd gaan worden voor de eerste indruk.
Aan de hand daarvan zal er ook bij mij thuis geluisterd moeten worden en juist daarom wil ik eerste de andere speakers beluisteren voordat de mensen van BB&G al die moeite doen voor mij.
Het model wat binnen mijn budget past is de Clarity.

A3aan
04-10-2006, 10:16
Kan iemand de Tannoy Glenair speakers ?
http://www.tannoy.com/media/66df93f6de144e5ab3f0c51fc07bd788.jpg

Ze schijnen goed te zijn en ik kan ze eventueel met een enorme korting kopen, echter is de prijs dan nog steeds het maximale van mijn budget.Gek misschien, maar ik vind dit juist heel erg mooie speakers.

Nu houd ik wel van simpel, zichtbare techniek e.d.

oplossing: [spoiler:80b138d598]smaken verschillen[/spoiler:80b138d598]

Ago
04-10-2006, 11:32
Kan iemand de Tannoy Glenair speakers ?
http://www.tannoy.com/media/66df93f6de144e5ab3f0c51fc07bd788.jpg

Ze schijnen goed te zijn en ik kan ze eventueel met een enorme korting kopen, echter is de prijs dan nog steeds het maximale van mijn budget.Gek misschien, maar ik vind dit juist heel erg mooie speakers.

Nu houd ik wel van simpel, zichtbare techniek e.d.

oplossing: [spoiler:43494defc9]smaken verschillen[/spoiler:43494defc9]
ik vond de koekoeksklok lelijk, bij deze spreekt de kleur me niet aan, in het zwart zou ik ze zeker niet verstoppen ;)

Edgar Smit
04-10-2006, 22:17
De Clarity is ook erg mooi (alle Martin Logans wel eigenlijk) vooral in het zwart. Design telt ook mee toch, dat wordt nog een zware dobber voor je denk ik, want je keuzes zijn stuk voor stuk echt mooie en zeer goede speakers.

Johan van den D.
05-10-2006, 16:09
Ik denk niet dat het echt een moeilijke keuze gaat worden Edgar, je kan het zo moeilijk maken als je wilt natuurlijk.
Kwa design zijn ze allemaal bij voorbaat al goed zoals die in mijn eerste lijstje staan, nu nog de speaker zoeken die het beste bij mijn smaak past.
Er zijn eigenlijk nog vier modellen over enwel de volgende:
Monitor Audio GS60 (met name in het zwart erg mooi en zal binnenkort beluisterd worden)
Sonus Faber
Living Voice (op advies van Garmt)
Martin Logan (op advies van Garmt maar deze zijn behoorlijk groot (1,35 hoog meen ik) wat eigenlijk wel een min puntje is.

Speakers mogen best groot zijn maar ik denk dat met name de ML erg aanwezig zullen zijn door hun aparte uiterlijk, echter is het wel een heel mooi uiterlijk wat het minpuntje aan de kant zet.

Als ik nu zou moeten kiezen zal het wellicht tussen de GS60 en Grand Piano gaan maargoed, ik sta open voor meer uiteraard.

Ook zullen de laatste 4 genoemde speakers beluisterd gaan worden maar heeft nog geen haast zolang mijn pj nog niet verkocht is.

Alexander D
05-10-2006, 16:15
Een Grand Piano op een A85 of de Concerto's?

Johan van den D.
05-10-2006, 16:19
In principe de Grand Piano,s

Rob Eric Blank
05-10-2006, 17:21
Die Glenairs klinken wel erg goed!
Ooit kunnen beluisteren in Wageningen bij de lokale HiFi dealer aldaar. Deze vallen nog mee die andere Tannoys uit de Prestige lijn zijn bakbeesten.

Edgar Smit
06-10-2006, 10:37
ik was gisteren eens bij de MM in Den haag en zag:
Visonik Concept 9 = 1999 per stuk!
Canton Reference 6.1 = 1295 per stuk!
en zelfs de Focal 901 hebben ze daar nu staan.
Johan, sorry voor de offtopic, maar wellicht heeft iemand er wat aan.

Ago
06-10-2006, 10:39
ik was gisteren eens bij de MM in Den haag en zag:
Visonik Concept 9 = 1999 per stuk!
Canton Reference 6.1 = 1295 per stuk!
en zelfs de Focal 901 hebben ze daar nu staan.
Johan, sorry voor de offtopic, maar wellicht heeft iemand er wat aan.
zet dan bij "koopjes" :roll:
:wink:

Edgar Smit
06-10-2006, 10:51
klikkerdeklik (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1016890#1016890)

Alexander D
26-10-2006, 09:30
Johan,

Bij Stassen zijn de Mordaunt Short Performance 6 vandaag eenmalig € 1.699,-.

Ago
26-10-2006, 10:05
rennen :lol:

Johan van den D.
26-10-2006, 15:59
Johan,

Bij Stassen zijn de Mordaunt Short Performance 6 vandaag eenmalig € 1.699,-.Da,s niet duur in vergelijking met de normale prijs van €2500,- per stuk meen ik.
Echter vind ik ze niet echt mooi, ze hebben wel iets maar toch.
Het geluid zal overigens wel goed zijn met toch hier en daar wat minpuntje voor die klasse.

Maargoed, de dag is toch al bijna om.... :P

Alexander D
26-10-2006, 18:34
Maargoed, de dag is toch al bijna om.... :P

Jij hebt je keuze al lang gemaakt. :wink:

Johan van den D.
26-10-2006, 19:41
Nog niet helemaal maar de MS zat al niet meer in het lijstje.
Het zal nu gaan tussen de Sonus Faber Grand Piano/Concerto, Monitor Audio GS60 en op Garmt zijn advies, Living Voice.
In principe gaat hier de keuze vallen of ik moet nog iets bijzonders tegen het lijf lopen.

Axel de Mol
26-10-2006, 20:40
Chique speakers allemaal, vind persoonlijk de Sonus faber's erg mooi om te zien zo. Zal ook wel een mooi geluid uit komen. Heb persoonlijk nog nooit echt een goede installatie gehoord. Ben ik eigenlijk wel een keer van plan. Budget van de set die ik ga kopen wordt maar 1000 voor 2 speakers + versterker + bekabeling, dus dit zit niet echt allemaal in mijn budget ;)

R Klemkerk
26-10-2006, 20:55
Ik ben echt enorm benieuwd wat je zult gaan kiezen. Ik ken jouw muzieksmaak niet, dus ik kan ook niet kijken/aanvoelen welke speaker jou het beste zou gaan liggen..

Ik draai hoofdzakelijk Soul/Jazz/Acoustisch en zo af en toe Rock en R&B.

Toch moet ik zeggen dat zelfs Rock en R&B goed klinken op mijn SF. Rock krijgt wel wat minder "body" dan op wat grotere speakers, maar met de toevoeging van de SPL sub moet ik zeggen dat het niet onaardig klinkt! :)

Maar inderdaad, mijn sonusjes zijn helemaal in hun sas op de muzieksoorten die ik graag draai. :)

R Klemkerk
26-10-2006, 20:56
Chique speakers allemaal, vind persoonlijk de Sonus faber's erg mooi om te zien zo. Zal ook wel een mooi geluid uit komen. Heb persoonlijk nog nooit echt een goede installatie gehoord. Ben ik eigenlijk wel een keer van plan. Budget van de set die ik ga kopen wordt maar 1000 voor 2 speakers + versterker + bekabeling, dus dit zit niet echt allemaal in mijn budget ;)

Daar kan je net een paar SF Concertino's van kopen in piano lak ;).

Wil je de net wat mooiere teak kleur die ik ook heb, kost het al snel 150 euro extra.

Axel de Mol
26-10-2006, 21:07
Hehe, ik luister vooral Rock en af en toe wat Jazz/Soul/Acoustisch dus waarschijnlijk heb ik wel wat speakers nodig met wat meer body. Hoewel dat als ik een redelijke installatie heb, dat ik wat meer Jazz/Soul/Acoustisch ga luisteren en mijn muzieksmaak wat ga verbreden. Met de kleine simpele al-in-one hifi set die ik nu heb klinkt eigenlijk de rock enzo een beetje normaal. Daarna is het zeker de moeite waard om mijn muzieksmaak wat te verbreden.

Johan van den D.
26-10-2006, 21:21
Chique speakers allemaal, vind persoonlijk de Sonus faber's erg mooi om te zien zo. Zal ook wel een mooi geluid uit komen. Heb persoonlijk nog nooit echt een goede installatie gehoord. Ben ik eigenlijk wel een keer van plan. Budget van de set die ik ga kopen wordt maar 1000 voor 2 speakers + versterker + bekabeling, dus dit zit niet echt allemaal in mijn budget ;)Klopt, ik ben dan ook aan het kijken voor een budget van zo,n 3000 a 3500 voor twee speakers.
Echter blijkt dat nog knap lastig te zijn want er zijn veel, heel veel speakers in dat segment.
Ander punt is dat ook de looks voor ons erg belangrijk zijn maar in dit budget kun je looks zeker met super kwaliteit combineren.
Gaat dus helemaal goed komen.

Ik heb zelf al redelijk veel top installaties gehoord en telkens is het eerste wat ik dan denk "dit is zijn geld niet waard, het klinkt goed maar toch"............

Echter als je die kwaliteit wilt behalen zal je vaak wel moeten, ik had tot nu toe ook nooit gedacht om naar speakers te kijken (om serieus te gaan kopen) van zo,n 7000 a 8000 guldens. (om die munt er maar even bij te halen)

Zeg dus nooit nooit. :wink:

Johan van den D.
26-10-2006, 21:24
Ik ben echt enorm benieuwd wat je zult gaan kiezen. Ik ken jouw muzieksmaak niet, dus ik kan ook niet kijken/aanvoelen welke speaker jou het beste zou gaan liggen..

Ik draai hoofdzakelijk Soul/Jazz/Acoustisch en zo af en toe Rock en R&B.

Toch moet ik zeggen dat zelfs Rock en R&B goed klinken op mijn SF. Rock krijgt wel wat minder "body" dan op wat grotere speakers, maar met de toevoeging van de SPL sub moet ik zeggen dat het niet onaardig klinkt! :)

Maar inderdaad, mijn sonusjes zijn helemaal in hun sas op de muzieksoorten die ik graag draai. :)Tja, mijn muziek smaak is erg breed en omvat eigenlijk alle muzieksoorten op hard rock na.

joostpolletje
26-10-2006, 21:33
Ik wil straks ook eens lekker genieten van Jazz/Soul/Acoustisch wat ik over het algemeen al wel heel mooi vind.

Tips voor Cd's?

R Klemkerk
26-10-2006, 21:47
Ik wil straks ook eens lekker genieten van Jazz/Soul/Acoustisch wat ik over het algemeen al wel heel mooi vind.

Tips voor Cd's?

je hebt een PM om verdere topicvervuiling tegen te gaan.

@Johan,

Toch denk ik dat de Sonus Faber Grand Piano je toch neit zal tegenvallen! Deze heeft behoorlijk wat body, ondanks dat hij zich profileert als een klassieke speaker. 8)

Johan van den D.
26-10-2006, 22:20
je hebt een PM om verdere topicvervuiling tegen te gaan.Geen probleem, ik wil het ook graag weten. :mrgreen:


Toch denk ik dat de Sonus Faber Grand Piano je toch neit zal tegenvallen! Deze heeft behoorlijk wat body, ondanks dat hij zich profileert als een klassieke speaker. 8)Dat zullen we gaan ondervinden in mijn kamer.

Edgar Smit
26-10-2006, 22:56
je hebt een PM om verdere topicvervuiling tegen te gaan.Geen probleem, ik wil het ook graag weten. :mrgreen:


Toch denk ik dat de Sonus Faber Grand Piano je toch neit zal tegenvallen! Deze heeft behoorlijk wat body, ondanks dat hij zich profileert als een klassieke speaker. 8)Dat zullen we gaan ondervinden in mijn kamer.Een zeer goed nummer is semplicimento van Andrea Boccelli, goede speakers zullen bepaalde passages hierin strak weergeven, terwijl anderen het wat rommelig zullen laten overkomen. Ook nummer 4 (I only have eyes for you) van Catching Tales van Jamie Cullum is een leuke tester. En ook een hele leuke, het begin van Money for nothing van de Dire Straights, of Private investigations.

Axel de Mol
26-10-2006, 23:24
Ik wil straks ook eens lekker genieten van Jazz/Soul/Acoustisch wat ik over het algemeen al wel heel mooi vind.

Tips voor Cd's?

je hebt een PM om verdere topicvervuiling tegen te gaan.

@Johan,

Toch denk ik dat de Sonus Faber Grand Piano je toch neit zal tegenvallen! Deze heeft behoorlijk wat body, ondanks dat hij zich profileert als een klassieke speaker. 8)
dan zou ik ook graag een PM'etje met dezelfde info willen hebben :)

Ago
27-10-2006, 08:11
Ik wil straks ook eens lekker genieten van Jazz/Soul/Acoustisch wat ik over het algemeen al wel heel mooi vind.

Tips voor Cd's?

je hebt een PM om verdere topicvervuiling tegen te gaan.

@Johan,

Toch denk ik dat de Sonus Faber Grand Piano je toch neit zal tegenvallen! Deze heeft behoorlijk wat body, ondanks dat hij zich profileert als een klassieke speaker. 8)
dan zou ik ook graag een PM'etje met dezelfde info willen hebben :)
ik ook :D

en jij noemt dat vervuiling :mrgreen:

Seth__Gekko
27-10-2006, 09:25
Gewoon posten man!

R Klemkerk
27-10-2006, 10:02
Eerst een tip is om je aan te melden op de itunes store. Hier kun je heel gemakkelijk album samples luisteren via je computer. Dit doe ik ook altijd ter orrientatie. Opzoeken en laden gaat super snel!

Artiesten - album die zeker de moeite waard zijn:

Nathalie Merchant - Ophelia
Alle cds van jamie Cullum (Beetje pop jazzy, maar wel heerlijke muziek!)
Norah Jones
Katie Melua
Miles Davis - Kind of Blue (Die moet sowieso in elke jazz liefhebber zijn collectie zitten!)
Jack Johnson (Acoustisch)
Jose Gonzales (Sobere muziek, maar wel prachtig!! hij heeft ook de soundtrack voor de bravia (stuiterballen) reclame gedaan voor Sony)
John Coltrane (Jazz)
Lee Amos - Lee Amos (Deze heb ik net zelf besteld)
Herbie Hancock (geweldige legendarische Jazz artiest)
Stanly Clarke

Sowieso een label waar je eens naar zou moeten kijken is "Blue Note". Hun geven naar mijn mening de echte mooie jazz cd;s uit.

Ago
27-10-2006, 10:08
Stanly Clarke
Wat is dat voor soort muziek, Robbert?

joostpolletje
27-10-2006, 10:31
Robert dankje voor de PM.. Meerdere zijn er bij gebaat dus hier heb je hem ook gepost.

R Klemkerk
27-10-2006, 10:33
Stanly Clarke
Wat is dat voor soort muziek, Robbert?

Jazz :)

Ago
27-10-2006, 10:42
jij gaat voor de grote, veilige namen ;)
hier nog wat tips dan voor de liefhebbers:
Gregg Karukas, Peter White, Norman Brown, Lee Ritenour, George Benson, Peter Cincotti, Bob James, Joe Sample etc etc

R Klemkerk
27-10-2006, 12:45
jij gaat voor de grote, veilige namen ;)
hier nog wat tips dan voor de liefhebbers:
Gregg Karukas, Peter White, Norman Brown, Lee Ritenour, George Benson, Peter Cincotti, Bob James, Joe Sample etc etc

Ik zit ook nog in de ontdekkingsfase van Jazz ;) Ben nu nog een beetje mijn smaak aan het ontdekken wat Jazz betreft.

Aangezien er enorm veel Jazz is, kan dat wel even duren ;) Dus ja, ik koop eerst de bekende namen om mijn collectie waardevol aan te vullen (must haves) en daarna wil ik wat expirimenteels/anders gaan kopen voor mijn collectie ;)

joostpolletje
27-10-2006, 19:55
En het acoustische muziek?
Tips?

R Klemkerk
27-10-2006, 21:28
Jack Johnson is enorm gaaf!
Amos Lee

Dat is het enige wat ik van acoustisch heb kunnen vinden wat ik mooi vind (Ik ben meer een Jazz man ;))

Jos A.
27-10-2006, 23:13
Als je van Norah Jones en Katie Melua houdt, probeer dan ook eens Diana Krall. Het is wel iets minder bij de tijd, maar zeker zo mooi.

Freno
27-10-2006, 23:46
Ik wil straks ook eens lekker genieten van Jazz/Soul/Acoustisch wat ik over het algemeen al wel heel mooi vind.

Tips voor Cd's?


Probeer eens Tunng.
Even wennen, maar oh zo audiophiel
Omschrijving: akkoustische instrumenten, zang en daarbij/doorheen samples.
Lijkt soms overdreven soms alsof er storing klinkt, maar wel intrigerend en super zuiver.
Voor meer mooie cd's kijk op stockfish records

Diana Krall is ook mooi.

joostpolletje
28-10-2006, 10:15
Jack Johnson is enorm gaaf!
Amos Lee

Dat is het enige wat ik van acoustisch heb kunnen vinden wat ik mooi vind (Ik ben meer een Jazz man ;))

Jack in inmiddels al besteld ja.. :)

Maakt ook de muziek voor de film Curious George.

Albert Kostwinder
28-10-2006, 11:07
Ik wil straks ook eens lekker genieten van Jazz/Soul/Acoustisch wat ik over het algemeen al wel heel mooi vind.

Tips voor Cd's?

je hebt een PM om verdere topicvervuiling tegen te gaan.

@Johan,

Toch denk ik dat de Sonus Faber Grand Piano je toch neit zal tegenvallen! Deze heeft behoorlijk wat body, ondanks dat hij zich profileert als een klassieke speaker. 8)

Klassiek bedoel je qua opbouw? of bedoel je enkel voor Klassieke muziek geschikt? want daar ben ik het niet mee eens. De Piano is typisch een luidspreker mits met een goed signaal gevoed passie aan elke soort muziek zal geven. Je kunt klassiek door de Piano wel meer gaan waarderen denk ik... :wink:

Axel de Mol
28-10-2006, 15:54
Eerst een tip is om je aan te melden op de itunes store. Hier kun je heel gemakkelijk album samples luisteren via je computer. Dit doe ik ook altijd ter orrientatie. Opzoeken en laden gaat super snel!

Artiesten - album die zeker de moeite waard zijn:

Nathalie Merchant - Ophelia
Alle cds van jamie Cullum (Beetje pop jazzy, maar wel heerlijke muziek!)
Norah Jones
Katie Melua
Miles Davis - Kind of Blue (Die moet sowieso in elke jazz liefhebber zijn collectie zitten!)
Jack Johnson (Acoustisch)
Jose Gonzales (Sobere muziek, maar wel prachtig!! hij heeft ook de soundtrack voor de bravia (stuiterballen) reclame gedaan voor Sony)
John Coltrane (Jazz)
Lee Amos - Lee Amos (Deze heb ik net zelf besteld)
Herbie Hancock (geweldige legendarische Jazz artiest)
Stanly Clarke

Sowieso een label waar je eens naar zou moeten kijken is "Blue Note". Hun geven naar mijn mening de echte mooie jazz cd;s uit.

Is er eigenlijk al een soort van muziek aanraadtopic? Jammer dat er wel een forumgedeelte is over muziekdvd's is maar niet over cd's. Het is dan wel een DVD forum maar veel mensen gebruiken hun systeem toch ook om cd's te luisteren.

edit: heb er een poll over gestart. Zie Subforum voor overige geluidsdragers (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=47398)

R Klemkerk
28-10-2006, 17:47
Inderdaad, Stockfish records is wel erg gaaf! :)

@Axel,

Goed idee! Maar een Topic erover zou al voldoende zijn. Desnoods mag het topic hier in HT Algemeen staan, zodat er op 1 centrale plek gediscussierd en advies gegeven kan worden mbt cd's.

joostpolletje
28-10-2006, 19:29
Toen ik dit las dacht ik ook al na over een topic met CD aanraders.. En muziek aanraders.
Goed dus!

Johan van den D.
28-10-2006, 19:40
Inderdaad, Stockfish records is wel erg gaaf! :)

@Axel,

Goed idee! Maar een Topic erover zou al voldoende zijn. Desnoods mag het topic hier in HT Algemeen staan, zodat er op 1 centrale plek gediscussierd en advies gegeven kan worden mbt cd's.Het zal zeker een waardevolle aanvulling zijn.

Axel de Mol
28-10-2006, 21:14
*HIER* (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=47400) is het topic dus te vinden.

Edgar Smit
30-10-2006, 21:45
*HIER* (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=47400) is het topic dus te vinden.Zeer goede aanvulling :wink:

Johan van den D.
04-11-2006, 17:59
Ok, weer even terug on-topic.

Inmiddels lijken er onverwachts toch weer vorderingen te komen ivm de upgrade van speakers en zijn de contacten in volle gang.

Wordt vervolgd...... :roll:

Johan van den D.
04-11-2006, 22:16
Morgen een luistersessie voor de Monitor Audio Gold GS60. 8)

Edgar Smit
04-11-2006, 22:24
Morgen een luistersessie voor de Monitor Audio Gold GS60. 8)Ben zeer benieuwd Johan.....

Johan van den D.
04-11-2006, 22:32
Morgen een luistersessie voor de Monitor Audio Gold GS60. 8)Ben zeer benieuwd Johan.....Ik ook........ :mrgreen:

Maar het is nu zo goed als zeker dat dit de nieuwe speakers gaan worden.

Alexander D
05-11-2006, 09:09
Morgen een luistersessie voor de Monitor Audio Gold GS60. 8)Ben zeer benieuwd Johan.....Ik ook........ :mrgreen:

Maar het is nu zo goed als zeker dat dit de nieuwe speakers gaan worden.

Hoe komt dat? Ik dacht dat je toch een voorkeur had voor SF.

Johan van den D.
05-11-2006, 09:30
Morgen een luistersessie voor de Monitor Audio Gold GS60. 8)Ben zeer benieuwd Johan.....Ik ook........ :mrgreen:

Maar het is nu zo goed als zeker dat dit de nieuwe speakers gaan worden.

Hoe komt dat? Ik dacht dat je toch een voorkeur had voor SF.Niet zozeer een voorkeur maar Sonus Faber was één van de modellen op mijn lijst.
De reden waarom dan toch nu toch vrijwel zeker de MA GS60 is omdat de Sonus Faber Grand Piano nog steeds buiten mijn budget valt omdat mijn projector nog steeds niet verkocht is.
Mijn beschikbare budget is nu dus beperkter en de GS60 zijn nu net te realiseren omdat deze 2de hands worden aangeboden.
Ze zijn een goed half jaartje oud en gezien dit model ook op de lijst stond........
Zo zit het dus een beetje en het financiele gat tussen deze GS60 en de SF GP is aanzienlijk.
Er zijn dus twee opties en wel de volgende, ik wacht totdat ik wel het budget voor de GP heb óf ik ga nu voor deze GS60 (ook niet de minste dacht ik)
Ik kies dus waarschijnlijk voor optie 2.

Het zijn beide top speakers maar de €€€ bepalen nu de keuze (en mijn ongeduld :roll: )

Als alternatief zal ik voor de Sonus Faber Concerto kunnen gaan (nu ook binnen bereik) maargoed, het is gewoon een keuze om voor de GS60 te gaan als ze goed bevallen vanmiddag.

joostpolletje
05-11-2006, 09:47
Ik verwacht daar een hoop van, Wat een mooie speaker!!
Succes ermee, En uiteraard foto's

Johan van den D.
05-11-2006, 15:48
Inmiddels wezen luisteren en helaas nog niet tot de koop over kunnen gaan.
De speakers hebben mij niet direct kunnen overtuigen helaas, ze zijn zeker goed maar ik miste iets, lastig uitleggen wat maar de verkoper ervaar hetzelfde probleem.
Nu denken we dat het aan de akoestiek van de ruimte ligt.
Nu is mijn akoestiek 100% anders maar heb het risico nog niet durven nemen.

Echter zal ik zo spoedig mogelijk een andere luisterafspraak maken voor dezelfde speakers maar dan bij iemand anders om te kijken hoe het geheel daar klinkt.
Is het geluid daar wel "compleet" dan zal ik waarschijnlijk alsnog tot de koop overgaan.

Alexander D
05-11-2006, 17:35
Tja, gezien de ontevredenheid van de verkoper over de speakers is het natuurlijk niet raar dat ze jou ook niet kunnen overtuigen.

Wel jammer.

Johan van den D.
05-11-2006, 17:47
Ligt waarschijnlijk niet aan de speakers zelf Alexander maar aan zijn akoestiek.
Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ze klonken zeker goed.
Maar om de absolute zekerheid te krijgen ga ik dezelfde speakers nog even bij iemand anders beluisteren en dus een andere akoestiek.

Zijn kamer was apart van vorm en verre van ideaal, daarnaast was het interieur zeer kaal en dus al met al niet echt ideaal.

We gaan nu dus een paar dingen proberen uit te sluiten en we beginnen om te bekijken of probleem nu bij de speaker of de akoestiek ligt.

Maar slecht waren ze zeker niet en dus is deze optie zeker nog niet afgesloten.

Alexander D
05-11-2006, 18:30
Ligt waarschijnlijk niet aan de speakers zelf Alexander maar aan zijn akoestiek.
Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ze klonken zeker goed.
Maar om de absolute zekerheid te krijgen ga ik dezelfde speakers nog even bij iemand anders beluisteren en dus een andere akoestiek.

Zijn kamer was apart van vorm en verre van ideaal, daarnaast was het interieur zeer kaal en dus al met al niet echt ideaal.

We gaan nu dus een paar dingen proberen uit te sluiten en we beginnen om te bekijken of probleem nu bij de speaker of de akoestiek ligt.

Maar slecht waren ze zeker niet en dus is deze optie zeker nog niet afgesloten.

Ik ken zijn 'probleem' topic en ik ken de speakers dus ik durf voor 90% zeker te zeggen dat het aan zijn ruimte ligt. Ik heb ze laatst gehoord op een A90 versterker en dat klonk ronduit fantastisch. :wink:

Johan van den D.
05-11-2006, 18:37
Dat denken wij ook, het is een lastige ruimte bij hem en niet zo eenvoudig wat aan te doen.
Bij mij is het geheel anders en dus zal het goed moeten komen.

Johan van den D.
06-11-2006, 21:14
Inmiddels bij iemand anders naar de GS 60 wezen luisteren het het resultaat is dat het een compleet andere speaker leek.
Nu klopte wel alles zoals het hoort en je ook mag verwachten en kan niet anders concluderen dan dat de GS60 gewoon een super speaker is.

R Klemkerk
06-11-2006, 23:49
Inmiddels bij iemand anders naar de GS 60 wezen luisteren het het resultaat is dat het een compleet andere speaker leek.
Nu klopte wel alles zoals het hoort en je ook mag verwachten en kan niet anders concluderen dan dat de GS60 gewoon een super speaker is.

Het voordeel wat jij ook hebt, Johan, is dat jij een vloerbedekking hebt ipv een houten vloer, en waarschijnlijk is jouw akoestiek een stuk optimaler dan wat bij Joris het geval is.

Zo te horen bevalt hij je nu wel. Ik zou zeggen, kopen die hap! Prachtige speakers zijn het voor een mooie prijs gezien de leeftijd. 8)

Johan van den D.
07-11-2006, 06:08
Het tapijt is inderdaad een voordeel zoals het nu lijkt, teminste daar ga ik wel vanuit.
De speakers zijn inderdaad nog jong, ze zijn net het ½ jaartje gepasseerd.

Alexander D
07-11-2006, 08:24
Het tapijt is inderdaad een voordeel zoals het nu lijkt, teminste daar ga ik wel vanuit.
De speakers zijn inderdaad nog jong, ze zijn net het ½ jaartje gepasseerd.

En wanneer ga je ze ophalen???? :lol:

Ago
07-11-2006, 09:19
niet zo pushen jongens, laat hem een weloverwogen keuze maken, we hebben het hier niet over een pakje suiker

Axel de Mol
07-11-2006, 10:00
nee, er passen wel meer pakjes suiker in zo'n speaker....

Johan van den D.
07-11-2006, 14:11
Wees gerust jongens, alles komt goed maar wel op z,n tijd.... :o

Johan van den D.
07-11-2006, 21:12
De beslissing is gevallen en het zijn de Monitor Audio Gold GS-60 geworden.

De zoektocht is dus ten einde. :!:

Edgar Smit
07-11-2006, 21:12
Het tapijt is inderdaad een voordeel zoals het nu lijkt, teminste daar ga ik wel vanuit.
De speakers zijn inderdaad nog jong, ze zijn net het ½ jaartje gepasseerd.Ze zijn dus eigenlijk net goed ingespeeld :wink: .
Goed dat je die extra luistersessie hebt gedaan, en gelukkig bevestigde deze wat wij al dachten en verwachtten.

Ik wacht vol spanning de foto's en uitgebreid testverslag af :wink:

Edgar Smit
07-11-2006, 21:14
De beslissing is gevallen en het zijn de Monitor Audio Gold GS-60 geworden.

De zoektocht is dus ten einde. :!:Feli met je aankoop Johan (y)

Johan van den D.
07-11-2006, 21:49
Dank je.

Ago
07-11-2006, 22:40
veel luistergenot

Jos A.
07-11-2006, 23:04
Mooie luidsprekers met ongetwijfeld een nog mooier geluid, veel plezier ermee.

En om niet geheel uit de toon te vallen: foto's? :P

Alexander D
08-11-2006, 08:23
Gefeliciteerd Johan. Zeker prachtspeakers waar je veel plezier van gaat beleven.

Rob Eric Blank
08-11-2006, 08:34
Johan, top speakers zeer aangenaam.
Ik heb ze ooit eens kunnen beluisteren en zeker een stel beauty's.

R Klemkerk
08-11-2006, 09:10
Deze keuze kwam natuurlijk niet als een verrassing ;)

Veel plezier met de speakers! mooie aankoop.

en nu houd je eigenlijk nog budget over ;) Hoe mooi kan het soms zijn :D

Seth__Gekko
08-11-2006, 09:47
Zien er mooi uit. Foto's bekeken op htforum.

Johan van den D.
08-11-2006, 15:52
Zien er mooi uit. Foto's bekeken op htforum. :mrgreen:
Mijn foto's staat er nog niet op ....... :shock:

Maar inderdaad jongens, ze klinken super en zien er ook nog eens super uit.
Ze komen niet zo groot over als ze zijn vanwege het slanke uiterlijk maar als de Kef Q7 er naast staat besef je wel degelijk dat ze groot zijn.
Dan de foto's.............tja.

Ik heb de gehele dag door geprobeerd leuke foto's te maken maar door het bijzonder donkere en grauwe weer heb ik nog geen mooie foto's ( :roll: ) kunnen maken vanwege bijzonder slechte lichtval.
Echter heb ik er wel een paar en ondanks de belabberde kwaliteit zal ik ze straks toch maar vast in mijn topic plaatsen, zodra er beter zijn zal ik de slechte vervangen.

Ben ook nog steeds lekker aan het schuiven (gaat zeer lastig vanwege gewicht en spikes die in mijn tapijt prikken) voor het beste resultaat.

@Robbert
Er is inderdaad nog budget over als je het eerste budget als basis neemt, echter moet dit nog wel vrij komen omdat dat nog in de pj zit.
Van dit budget komt er waarschijnlijk een Isol-8 product en een 4-tal nieuwe powercords.

Johan van den D.
19-11-2006, 12:02
Vandaag weer een opmerkelijke ervaring.
Omdat er straks iemand naar de Kef Q7 komt luisteren heb ik deze zojuist weer even aangesloten maar wat een verschil met de GS60. :shock:

Van de Q7 naar de GS60 leek het verschil kleiner dan nu andersom, toen was ik best zeer tevreden met de Q7 maar als ik nu terug zal moeten naar de Q7 zal ik waarschijnlijk niet meer kunnen wennen.
Het verschil zit hem in de diepte, details en helderheid van het geluid.
Het geluid van de Q7 is gewoon minder muziekaal en veel oppervlakkiger dan de GS60.
Uiteraard moeten we niet vergeten dat het een compleet andere klasse is maar toch, de ervaring voor en na en weer terug is erg opvallend. :wink:

Alexander D
19-11-2006, 12:04
Een goede keuze dus. :wink:

Als je die speakers verkoopt blijft dus nog alleen je projector over van je ht'tje?

Johan van den D.
19-11-2006, 12:24
Goede keuze inderdaad met als klein puntje het laag wat nog niet geheel naar zin is.
De speakers kunnen het wel, bij bepaalde nummers en films is het laag zeer diep, strak en krachtig maar in de meeste gevallen mis ik dit net een beetje.
De Q7 lijkt dit in eerste instantie beter voor elkaar te hebben maar als je de GS60 de juiste tracks geeft gaat ie ver over de Q7 heen.
Wellicht dat het filter gewoon zo is af gefilterd, ik wil hierdoor dus op termijn toch gaan kijkn wat een subwoofer kan doen in mijn set.

De projector is vrijwel het enige wat dan nog over is inderdaad, er is wel iemand die wil komen kijken maar vanwege de grote afstand en niet echt overeen komende data,s is het er nog niet van gekomen.
De prijs is echter vast en wordt ie niet verkocht ga ik toch zelf weer kijken of er op één of andere manier wat te verzinnen is zodat ik hem in mijn woonkamer kan gebruiken.
Hier zal echter veel bij komen kijken maargoed, lager ga ik niet en het grote beeld is toch wel lekker eigenlijk........... :roll: :wink:
Rest er nog wat kabels maar de meeste horen bij de projector op de digi-coax na van QED.
Ook heb ik nog een Gramma liggen die ik wellicht in de verkoop ga doen maar dat is nog niet zeker.
De QED subwoofer kabel is in principe ook verkocht als het geld op m,n rekening staat.

EDIT: de Q7 zijn inmiddels verkocht en zodra de projector verkocht is heb ik ook nog een top dvd speler in de verkoop, de Sony DVP-S7700 in absolute nieuwstaat. :wink:

Jasper_K
23-11-2006, 20:36
Gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe speakers, al ben ik dan wat laat.

Wat ik alleen wilde vragen: in je eerste lijstje stond ook een Audio Physic. Heb je die nog beluisterd? Waarom is die afgevallen?

Johan van den D.
23-11-2006, 21:08
Niet beluisterd dus kan je er eigenlijk niets zinnigs over vertellen.

Johan van den D.
06-12-2006, 20:41
Inmiddels een tijdje met de GS-60 gespeeld en het is duidelijk dat dit een zeer lastige speaker is kwa plaatsing, ze zijn hier zeer gevoellig voor.
Eerst had ik wel wat laag maar minimaal voor m,n gevoel.
Nu zijn de speaker zo,n 1 a 1½ naar rechts verplaats en het resulaat is indrukwekkend met een diep, krachtig en strak laag.

Lastige speaker kwa plaatsing (dit brengt uiteraard ook direct een beperking met zich mee) maar ben er zeker tevreden over.