PDA

Bekijk de volledige versie : Manipulatie scorelijst te bewijzen.



Henk Heideveld
03-04-2002, 16:13
Ja, er wordt wel degelijk gemanipuleerd en enigszins verziekt.
Een DVD staat met 15 stemmen op de tweede plaats, met een gemiddelde score van 8,85. Da's dus heel simpel 15 x 8,85 = 132,75
Mooi, nu kent een volgende een score van op zijn slechts 1 toe.
Wat ontstaat dan 133,75 : 16 = 8,36. Doe je dat herhaald dan kom je op 8,0 en daalt zo'n DVD in een schok van 1 naar 15e plaats. Dat geloof ik niet meer, da's mi.i. manipulatie.
In een tijdsbestek van enkele minuten scoort deze DVD een aantal enen, terwijl het 15 keer bijna een 9 scoorde.
Da's volstrekt ongeloofwaardig. Ik zie er de lol niet van in.

Martin van Tuijl
03-04-2002, 17:06
Da's volstrekt ongeloofwaardig. Ik zie er de lol niet van in. Waardeloos inderdaad. Het enigste wat je daar aan kan doen is ongeloofwaardige stemmen er uit vissen. Maar dan blijf je aan de gang ben ik bang. Het idee was leuk en werd enthousiast ontvangen, maar ik hoef ook even niet meer.

NiHiels
03-04-2002, 17:41
Ik kan helaas niets anders zeggen dat het heel jammer is.

Hopelijk vind de crew snel een oplossing voor dit probleem

Henk Heideveld
04-04-2002, 12:09
Ik kan helaas niets anders zeggen dat het heel jammer is.
Hopelijk vind de crew snel een oplossing voor dit probleem
Positief ingestelde mensen extra stemrecht geven,:D :D misschien een idee????:confused: :confused:
Of te werk gaan zo als thans bij de verkiezingen in een gemiddeld Afrikaans land te werk wordt gegaan:D :D Wij kunnen nog wat leren van die Afrikaanders.:p
Of we maken Pim Fortuyn lijsstrekker van Pink Floyd. Oh, nee toch weer een slecht idee Pim Fortuyn heeft juist de pest aan paars.:mad: :mad:

Martin van Tuijl
04-04-2002, 12:33
Of we maken Pim Fortuyn lijsstrekker van Pink Floyd. Oh, nee toch weer een slecht idee Pim Fortuyn heeft juist de pest aan paars.:mad: :mad: :D

Alexander de Mol
04-04-2002, 13:18
Of we maken Pim Fortuyn lijsstrekker van Pink Floyd. Oh, nee toch weer een slecht idee Pim Fortuyn heeft juist de pest aan paars.:mad: :mad: Paars is nog geen roze....en roze daar heeft Fortuyn geen moeite mee. Maar goed, dit is off topic. ;)

Het is natuurlijk moeilijk om hier wat aan te doen. Iedere geregistreerde gebruiker kan gebruik maken van zijn stemrecht. We hopen dat iedereen dan ook naar eer en geweten handelt en pas stemt als men de DVD ook daadwerkelijk heeft beoordeeld. Het effect van enkele 'stemtechnische misdragingen' zal ongetwijfeld wegebben na verloop van tijd. Het gemiddelde bepaalt nu eenmaal de klassering.

Henk Heideveld
04-04-2002, 13:24
[i]Originally posted by Alexander de Mol Het effect van enkele 'stemtechnische misdragingen' zal ongetwijfeld wegebben na verloop van tijd. Het gemiddelde bepaalt nu eenmaal de klassering.
En anders gewoon TOTAL WAR OF THE WORLDS:D :D :D :D

Henk Heideveld
04-04-2002, 13:43
Paars is nog geen roze....en roze daar heeft Fortuyn geen moeite mee. Maar goed, dit is off topic. ;)
Verdraaid je hebt gelijk. Pink is roze, nee ik bedoel Pim is roze. Nou dan kan ie dus probleemloos lijstduwer worden voor deze Pink Floyd DVD. We moeten geen middel onbenut laten. :D :D
Zullen we dan meteen Melkert inschakelen om Gladiator in de peiling wat naar beneden te krijgen?:p

Eric van Ballegoie
06-04-2002, 12:12
Uiteraard is een DVD makkelijk naar beneden of naar boven te stemmen op het moment dat deze nog weinig stemmen heeft, dat moge duidelijk zijn en daar is niets aan te doen.
Maar hoe meer mensen erop stemmen hoe 'gemiddelder' het cijfer. We geven niet voor niets het aantal stemmen weer achter de score, aan de hand van het aantal stemmen kun je makkelijk zien hoeveel de score 'waard' is.

Remco Out
06-04-2002, 18:02
Waarom zou iemand een film een 1 geven of een 10 bij weinig stemmen, waarschijnlijk omdat hij/zij de film te hoog of te laag vind staan, dus het is dan altijd wel een mening van die persoon. Meestal niet reeel bekeken, maar toch is het een mening van die persoon. Dus het is niet echt manipulatie vind ik en zoals Eric ook al zegt als er veel stemmen zijn uitgebracht op den duur zal de gemiddelde score wel op een goede plaats staan denk ik, want de meerderheid zal toch wel op een normale, goed afgewogen manier stemmen. Dus ik maak me er niet echt druk over, bovendien kijk ik bijna nooit op de scorelijst, maar kijk ik gewoon naar de recensie en de reacties en dan kan ik ook wel afwegen of de film en dvd goed is of niet.

R. Schaap
08-04-2002, 10:47
Wie zijn dan eigenlijk die mafkezen die zo vaag stemmen? Kan iemand van hun misschien reageren waarom hij dvds een 1 of een 10 geeft.
Ik vind dat iedereen zelf mag weten wat hij stemt en dat elke stem evenzwaar meetelt. Er bestaat mijns inziens niet echt zoiets als meer stemrecht of eerlijk stemmen. Iedereen heeft zijn mening, daar is niets aan te doen. Ik ben allang blij dat het mogelijk is om te stemmen, zo zie je toch wat die 2000 andere gebruikers van de dvd vinden. Het helpt mij vaak bij de keuze van een of andere aanschaf. Tuurlijk, de recensie en reacties zijn veel belangrijker, maar zo'n cijfer zegt mij vaak ook wel genoeg.