PDA

Bekijk de volledige versie : welke versterker???



Dolfijn
17-09-2006, 14:53
Beste mensen, ik heb een speakerset van BOSE gekocht namelijk de acoustimss 10.Nu moet ik alleen nog een goede surround receiver kopen.
De muziek die ik het meeste luister is hiphop.Welke versterker kan ik het beste kopen om een zo goed mogelijk geluid te krijgen.En aan welk bedrag moet ik dan ongeveer denken?

bmateijsen
17-09-2006, 17:45
De vraag is meer wat wil je uitgeven.... ;). Dus wat is je budget, dan kan er beter advies gegeven worden.

Dolfijn
17-09-2006, 21:25
Het budget ligt zo rond de 800 euro

Gerco Stuivenberg
17-09-2006, 21:35
Bose is een merk luidsprekers dat moeilijk te matchen is vanwege de klankeigenschappen. Hiervoor zou je een soort aktieve equalizer voor moeten hebben zoals voor de 901. Helaas zijn die er niet voor 5.1 systemen.

Als ik zelf een receiver zou zoeken, zou ik een luidspreker kiezen die klankmatig gezien bijna overeenkomt met Bose zoals Energy, Canton of JBL om de receiver in de winkel te beluisteren. Kies hierbij dan wel voor een sateliet-formaat. Je kunt dan goed de verschillen horen tussen de receivers.
Zorg er dan wel voor dat de toonregeling overbrugd is of dat zowel de "bass" als de "treble" op 0 staan.

Gerco Stuivenberg
17-09-2006, 21:38
Bose is een merk luidsprekers dat moeilijk te matchen is vanwege de klankeigenschappen. Hiervoor zou je een soort aktieve equalizer voor moeten hebben zoals voor de 901. Helaas zijn die er niet voor 5.1 systemen.

Als ik zelf een receiver zou zoeken, zou ik een luidspreker kiezen die klankmatig gezien bijna overeenkomt met Bose zoals Energy, Canton of JBL om de receiver in de winkel te beluisteren. Kies hierbij dan wel voor een sateliet-formaat. Je kunt dan goed de verschillen horen tussen de receivers.
Zorg er dan wel voor dat de toonregeling overbrugd is of dat zowel de "bass" als de "treble" op 0 staan.

bmateijsen
18-09-2006, 08:39
Eigenlijk vind ik dat wel meevallen dat Bose moeilijk te matchen is. Voor jou budget zou ik kiezen voor een Onkyo versterker en deze aanvullen met een additionele subwoofer. De laagweergave van de bass-module van Bose is namelijk een beetje beperkt.