PDA

Bekijk de volledige versie : Plaatsing centre speaker



olemla
19-09-2006, 09:12
Ik wil gebruik gaan maken van een beamer met projectiescherm en nu heb ik een vraag over de beste plaats voor de centrespeaker.
Raden jullie aan deze achter het projectiescherm te plaatsen zodat het geluid dwars door het scherm komt of is het effect ongeveer hetzelfde als ik deze centrespeaker vlak onder het scherm plaats.
Is het evt. ook een optie om de centrespeaker in te bouwen in de achtermuur?

joostpolletje
19-09-2006, 09:24
Achter het scherm is niet aan te raden,
Waarom niet?
Omdat het scherm je geluid zal drukken, en dempen. Dit komt niet ten goede aan het geluidsbeeld. Dus wordt afgeraden.

In de muur inbouwen zal je een zelfde effect geven, en nog wat erger omdat de center dan helemaal niet de ruimte krijgt om te functioneren.. Dus ook af te raden.

De center is het beste te plaatsen onder het scherm, dmv een kastje of plankje. dit gaat je het beste resultaat geven!

olemla
19-09-2006, 09:46
Dat is een duidelijke reactie.
Bedankt Joost!

Seth__Gekko
19-09-2006, 09:50
Eventueel kan je je centerspeaker wel in een kast plaatsen en ipv een plank een raamwerkje met luidsprekerdoek ervoor vastmaken, da's ook wel een chique oplossing!

bmateijsen
19-09-2006, 10:15
Achter een projectiescherm kan wel, je moet alleen een microperf scherm gebruiken of het liefst een scherm van http://www.screenresearch.com/. Maar dan mag je wel een dikke portemonee meenemen.

Groet,

Bjorn