PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung introduceert 1e digitale TV-ontvanger met hard disk



RDV
20-09-2006, 16:49
Samsung introduceert eerste digitale TV-ontvanger met hard disk voor de kabel

Digitaal televisie kijken en opnemen met Samsung DCB-P850

Speciaal voor de digitale TV-kijkers van @Home (Essent Kabelcom), Casema, Multikabel en CAIW heeft Samsung de eerste digitale televisie hard disk recorder voor de kabel ontwikkeld. Digitale TV-kijkers kunnen hiermee niet alleen digitale TV ontvangen, maar ook TV-uitzendingen op de harde schijf van 160 GB opnemen. Omdat de Samsung DCB-P850 over twee tuners beschikt, kan de kijker een TV-programma kijken en tegelijkertijd een programma op een andere zender opnemen, of op hetzelfde moment twee programma’s opnemen.

Bij de DCB-P850 staat het gemak voor de televisiekijker voorop. Wanneer hij wordt gestoord door de telefoon of deurbel, hoeft hij niets van zijn lievelingsprogramma te missen. Via de pauzeknop 'Time Shift Recording' zet hij het beeld eenvoudigweg stil. Wanneer hij na vijf minuten weer voor de TV plaatsneemt, pakt hij het programma op waar hij het zojuist had stilgezet. Ook heeft de gebruiker toegang tot een elektronische programmagids en een overzicht van opgeslagen uitzendingen. Dankzij de gebruiksvriendelijke menustructuur kan hij deze eenvoudig op het televisiescherm oproepen en uitzendingen opnemen of afspelen. Met Picture-in-Picture verschijnen twee zenders op hetzelfde moment in één beeld, zodat tijdens het bekijken van een film die fantastische voetbalgoal niet gemist hoeft te worden.

Via een USB 2.0-poort kunnen MP3-spelers en digitale fotocamera’s op de DCB-P850 worden aangesloten, waarmee JPEG- en MP3-bestanden op de harde schijf van de digitale hard disk recorder van Samsung kunnen worden overgezet en weergegeven. De DCB-P850 beschikt over SRS TruSurround XT, een surround sound vergelijkbaar met het geluid in de bioscoop.

De digitale televisie hard disk recorder DCB-P850 van Samsung is verkrijgbaar in de kleuren zilver en zwart.

http://www.samsung.com/nl/presscenter/pressrelease/images/dcb-p850rs_l.jpg

Bron (http://www.samsung.com/nl/presscenter/pressrelease/ce_20060919_0000289101.asp#)

Tommy Brok
20-09-2006, 17:05
En voor wat voor prijs ligt ie in de winkel.
Want wil zelf ook over niet al te lange tijd digitale tv nemen, en dit is toch wel hetgene waar ik naar op zoek ben.

RDV
20-09-2006, 17:09
En voor wat voor prijs ligt ie in de winkel.
Want wil zelf ook over niet al te lange tijd digitale tv nemen, en dit is toch wel hetgene waar ik naar op zoek ben.

Ik heb geen idee.... :?

RDV
21-09-2006, 11:38
De digitale televisie hard disk recorder DCB-P850 van Samsung is verkrijgbaar in de kleuren zilver en zwart voor een adviesprijs van € 399,- inclusief B.T.W. maar wordt inmiddels ook al goedkoper aangeboden.

Bron (http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-dcb-p850-hard-disk-recorder-introductie/)

ThaJaX
06-10-2006, 10:47
iemand al ervaringen mee?

Dit lijkt mij een ideale oplossing.

zoals ik uit de beschrijving op www.samsung.nl las kan die twee opnames tegelijk en kan je tegelijkertijd nog tv kijken

bewerken van opnames kon die ook

weet iemand of dit ook allemaal zo is?

Mr_Parker
06-10-2006, 11:30
Als Samsung nu een eerste werkende decoder presenteerde was er pas sprake van nieuws....

Sorry, ik ben een beetje sceptisch.
De huidige (oude) SD decoder van Samsung heeft problemen en wacht al een behoorlijke tijd op een software update. De huidige HD decoder wacht op een software update om hem goed te laten werken.

Waarom zou deze wel meteen werken?

Daarnaast is er van Siemens ook een twin-tuner. Deze is al leverbaar en kan naar wens incl (externe) harddisk geleverd worden. Maar men kan ook zelf een externe hd aansluiten via USB. Dus echt de eerste is Samsung ook niet. Kijkend naar de definitie van decoder met interne harddisk heeft Samsung gelijk.... Maar dat is misschien een beetje te veel eer voor je zelf proberen te vergaren.

De eerste gebruikers ervaringen over de Siemens zijn gemengd positief en negatief.

Op dit moment lijkt het dat men dat wat opgenomen is niet kan bewerken. Het is in iedergeval niet via mediaplayer etc af te spelen naar het schijnt.

Meer info kan men vinden op dit forum (http://www.tvhomeforum.tk) over Casema en @home digitale tv.