PDA

Bekijk de volledige versie : aansluiten 6,1 jbl boxxen



remco-marloes
26-09-2006, 14:37
hoi ik vroeg me af hoe ik de achter luidspreker moet aanstluiten op de yamaha rx-v659 receiver.
dus alles is aan gesloten maar waar nu de achter luidspreker want mijn receiver is 7,1 en boxxen 6,1

vriendelijk bedankt alvast

Bertje D
26-09-2006, 14:51
Uhm wat dacht je van de handleiding van je versterker/reciever?

Peter Porrio
26-09-2006, 14:52
Bij mijn Denon moet je 'm dan aansluiten op de Left Surround Back aansluiting. Kijk even in de handleiding van je Yamaha, of dit bij jou ook zo kan.

remco-marloes
26-09-2006, 15:01
ja kan kloppen maar dan geeft die tijdens luisteren 7ch stereo aan maar ja ik heb een 6.1 hoe kan dat

Peter Porrio
26-09-2006, 15:05
Volgens mij is het signaal dat naar beide surround back kanalen wordt gestuurd hetzelfde. Dus als je 1 speaker aansluit heb je hetzelfde signaal.

Als je kiest voor 7-channel stereo, geeft hij dit aan op het display. Dat werkt net als wanneer je voor CD als ingangsbron kiest op de reciever. Dan staat er ook "CD" op het display, of je er nu wel of geen CD-speler aan hebt hangen.

remco-marloes
26-09-2006, 15:17
oke bedankt voor dit allemaal
hoe kan ik het beste alles instellen ben onervaren en boekje is abracadabra

Peter Porrio
26-09-2006, 15:21
Volgens mij heeft jou Yamaha een auto setup met zo'n microfoontje.
Een kwestie van je speakers aansluiten en je reciever via een kabeletje op je TV aansluiten (zie handleiding).

Dan start je die auto setup en die stelt alles automatisch voor je in (hoeveel speakers er aan hangen, of ze op large of small moeten, de afstanden van de speakers t.o.v. de luister positie, vertragingen, etc).

Dan ben je al een heel eind.

Marcellow
27-09-2006, 18:59
7 channel stereo.. Dat kan toch helemaal niet? Je bedoeld het geluid van een stereobron over 7 luidsprekers.. Je moet je alleen afvragen wat hier de toegevoegde waarde van is...

Oeps, dat is dan weer een andere discussie!

Peter Porrio
28-09-2006, 08:55
7 channel stereo.. Dat kan toch helemaal niet? Je bedoeld het geluid van een stereobron over 7 luidsprekers.. Je moet je alleen afvragen wat hier de toegevoegde waarde van is...


Dat klopt maar op de meeste recievers heet deze optie toch doodleuk 7-channel stereo :wink:

Toegevoegde waarde is wat mij betreft 0,0! Ik luister stereo liever over 2 luidsprekers, zoals het ook is bedoeld. Maar da's inderdaad een hele andere discussie. :wink:

Gerco Stuivenberg
29-09-2006, 00:38
Toegevoegde waarde is wat mij betreft 0,0! Ik luister stereo liever over 2 luidsprekers, zoals het ook is bedoeld. Maar da's inderdaad een hele andere discussie. :wink:
Het heeft dan hetzelfde effekt als luisteren via een hoofdtelefoon. Het stereobeeld wordt dan wel breder, maar niet dieper. :wink: