PDA

Bekijk de volledige versie : Welke kleur en welk merk verf?



olemla
27-09-2006, 08:05
Welke kleuren verf en welk merk gebruiken jullie voor het schilderen van plafond en de muren van de thuisbioscoop?
Is het ook echt noodzakelijk de muren geheel donker te verven of kan je alleen het bovenste deel doen en het onderste gedeelte een lichtere kleur?

R Klemkerk
27-09-2006, 08:08
Het liefst wordt heel de HT/thuisbioscoop donker geschilderd. Het voordeel hiervan is dat je geen weerkaatsing van licht hebt wat vervelend kan zijn tijdens het bekijken van een film met een beamer.

joostpolletje
27-09-2006, 08:10
Je ziet toch ook veel donkere kleuren, rondom het scherm... Eventueel grijs.

En dan een bisocoop rood kleurtje op achterwand

olemla
27-09-2006, 10:10
En welke verf (soort en merk) gebruiken jullie daarvoor?

A3aan
27-09-2006, 13:00
Op muren 'gewoon' Monodek (b.v. van Histor).

Op hout/ijzer/etc 'gewone' verf. Niet de Acryl nemen (heb ik slechte ervaringen mee, met name qua slijtvastheid), maar die op olie-basis. Voor HT zou ik gaan voor zijdemat of mat en niet voor (hoog)glans. Inderdaad opnieuw in verband met reflecties.

hstadman
27-09-2006, 13:38
Op muren 'gewoon' Monodek (b.v. van Histor).

Op hout/ijzer/etc 'gewone' verf. Niet de Acryl nemen (heb ik slechte ervaringen mee, met name qua slijtvastheid), maar die op olie-basis. Voor HT zou ik gaan voor zijdemat of mat en niet voor (hoog)glans. Inderdaad opnieuw in verband met reflecties.

Inderdaad mat verf, geen hoogglans in verband met de al eerder genoemde reflecties. Daarnaast wordt zwart en antraciet(zwart/grijs) veel gebruikt.

olemla
27-09-2006, 13:56
Bedankt voor jullie reacties.
Wat je ook wel veel ziet op dit forum en die van ht is dat de achterwand zwart is en de zijmuren rood...
Wat vinden jullie van zo'n combinatie?

Johan van den D.
27-09-2006, 16:15
Ikzelf had zowel plafond als wanden in de SigmaTex (latex) RAL 9005 (zwart)
Echter gaf dit nog teveel reflectie naar m,n zin dus heb ik alles met zwarte stof bekleed wat een gigantisch verschil was met de zwarte latex.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20772.0

hstadman
27-09-2006, 16:34
Ikzelf had zowel plafond als wanden in de SigmaTex (latex) RAL 9005 (zwart)
Echter gaf dit nog teveel reflectie naar m,n zin dus heb ik alles met zwarte stof bekleed wat een gigantisch verschil was met de zwarte latex.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20772.0

Zwarte stof en met name fluweel absorbeert reflecties/licht!

Johan van den D.
07-10-2006, 08:30
Bedankt voor jullie reacties.
Wat je ook wel veel ziet op dit forum en die van ht is dat de achterwand zwart is en de zijmuren rood...
Wat vinden jullie van zo'n combinatie?Hoever ben je inmiddels met de kleuren ?