PDA

Bekijk de volledige versie : upc digital en geen werkende sub meer.



erreper
27-09-2006, 19:34
Hallo,

Gisteren heb ik digitale tv ontvangen van UPC. Ik heb alles aangesloten en alles werkt.... behalve mijn subwoofer. Ik heb een digitale coax vanaf de decoder naar een receiver (tv in) lopen maar mijn sub doet dus niet mee. Wat ik wel had met analoge tv (toen had ik een stereo rca kabel naar de receiver). Ik heb het ook al geprobeerd om vanaf de decoder een stereokabel naar de receiver in te pluggen maar dan blijft het hetzelfde.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Gerco Stuivenberg
05-10-2006, 22:24
Geluid van de TV niet via de luidsprekers van de TV laten weergeven als je de receiver daarvoor gebruikt.

Gebruik je dan decoders(Dolby ProLogic of DTS Neo6) of DSP?

Bij "TV instellingen" van mediabox het volume op hoogste niveau?

erreper
06-10-2006, 09:04
het volume staat in het midden. Het geluid van de tv gebruik ik niet. Dat gaat via een digitale coax kabel van de mediabox naar de receiver en dat is een digitaal stereo kanaal. Dus geen surround modus ofzo.

Gerco Stuivenberg
08-10-2006, 11:02
Het beste kun je het volume van de mediabox op maximaal zetten. De volledige bitrate wordt dan gebruikt. Bij een lagere bitrate kan er minder dynamiek in het geluid aanwezig zijn.

De mediabox stuurt het geluid ook analoog via de scart-kabel naar de TV. Je kunt daarom ook geluid via de TV horen.

De suwboofer hoor je waarschijnlijk niet omdat je de "front" speakers ingesteld hebt als "Large". Alle lage tonen worden dan daar deze luidsprekers gestuurd. Dit gebeurt ook wanneer je een CD wilt luisteren via 2 luidsprekers.

Als je TV kijkt kun je beter gebruik maken van een surround-decoder. De stemmen lijken dan wat meer uit de TV te komen en het geluidsbeeld heeft dan meer diepte.

Het kan ook zijn dat de microprocessor van de receiver een beetje de weg kwijt is. Kan nog wel eens voor komen als je andere apparatuur of je bestaande apparatuur er anders op aansluit. De receiver moet zich dan hierop aanpassen. :wink:

erreper
09-10-2006, 07:36
Het was idd de instelling op mijn receiver, die stond op large. Dus het probleem is opgelost. Mijn dank!