PDA

Bekijk de volledige versie : Instellingen van Mordaunt Short 308W subwoofer



Sentinel
03-10-2006, 14:26
Beste mensen,

Na hier een tijd gelurkt te hebben heb ik me toch maar geregistreerd, omdat hier (zo lijk het toch :wink: ) mensen met verstand van zaken zitten.

Ik heb een Marantz DV4600, met daaraan de Mordaunt-Short Premiere speakerset. Hier zit een 308W sub bij, die meer dan voldoende geluid geeft voor op mijn (hele kleine) kamer. Straks als ik op mezelf ben verander ik misschien het eea, maar na veel luisteren en het criterium dat ik GEEN zuilspeakers wilde, bleef ik bij herhaaldelijke luistersessies toch steeds terug komen op deze speakerset.

Welnu, de subwoofer heeft achterop een aantal knopjes zitten. Zo zitten daar 2 draaiknoppen op, 1 voor het volume, maar die andere weet ik niet? Wat doet die andere knop? (ja I'm new to HT).

Daarnaast zit er ook nog een knop op waar bij staat On - Auto - Off, en daar zit een schuifknopje onder. Wat kan ik daarmee? Ik hoop stiekem dat dit een 'auto off' functie is, want ik moet de sub apart van de receiver aan- en uitzetten en das lastig :P

Ik kan de sub ook niet met de voeding aansluiten op de receiver, want die stekker past niet op het 'stopcontact' achter op de receiver, dus daar zit nu de dvdspeler op aangesloten.

Heeft iemand enig idee waar die knoppen voor zijn? Het is helemaal ingesteld op een gegeven moment door een medewerker van Stassen, waar ik de spullen gekocht heb. Maar ik kon gisteravond zo gauw de handleiding niet vinden, en de site van M-S was ontzettend traag, vandaar dat ik het hier maar vraag :)

Peter Porrio
03-10-2006, 14:40
Ik heb zo'n vermoeden dat die andere knop voor de cross-over van je sub is. Zet deze maar op maximum, verder hoef je er nooit meer aan te komen. Je reciever zorgt hier namelijk voor.

Die auto on auto off lijkt me de aan/uit knop van je sub. Als hij op auto staat gaat de sub bij ontvangst van een signaal automatisch aan en wanneer hij lang genoeg geen signaal krijgt gaat ie automatisch uit.

Nadeel hiervan is dat de sub wanneer hij een tijd niets te doen heeft uitschakelt en bij signaal weer inschakelt. Dit inschakelen duurt een aantal seconden, in die paar seconden hoor je geen geluid uit de sub komen. Dus je mist dan wat.

Ik zou de sub gewoon zelf aan- en uitzetten.


Ik baseer dit antwoord puur op de omschrijvingen die je geeft. Ik weet verder niet exact hoe die sub eruit ziet. Maar mijn vermoeden is dat je dit bedoelt.

Sentinel
03-10-2006, 14:47
Ik heb zo'n vermoeden dat die andere knop voor de cross-over van je sub is. Zet deze maar op maximum, verder hoef je er nooit meer aan te komen. Je reciever zorgt hier namelijk voor.

Die auto on auto off lijkt me de aan/uit knop van je sub. Als hij op auto staat gaat de sub bij ontvangst van een signaal automatisch aan en wanneer hij lang genoeg geen signaal krijgt gaat ie automatisch uit.

Nadeel hiervan is dat de sub wanneer hij een tijd niets te doen heeft uitschakelt en bij signaal weer inschakelt. Dit inschakelen duurt een aantal seconden, in die paar seconden hoor je geen geluid uit de sub komen. Dus je mist dan wat.

Ik zou de sub gewoon zelf aan- en uitzetten.


Ik baseer dit antwoord puur op de omschrijvingen die je geeft. Ik weet verder niet exact hoe die sub eruit ziet. Maar mijn vermoeden is dat je dit bedoelt.

Op maximum ja? Want hij staat nu heelmaal niet op maximum, sterker nog, hij staat volgens mij nog niet eens op de helft. Oke, helemaal opendraaien it is. Maar dan? Moet ik op de receiver nu nog dingen gaan instellen dan?

Ah, als dat idd een auto on/off functie zou zijn, dan zou me dat heel goed uitkomen, hoef ik niet 's avonds steeds op te staan als ik een filmpje heb gekeken. Probleem is dat er voortegen een klein blauw ledje zit, en achtertegen zit een groen lampje als ie dus aanstaat.

Wanneer ik de tv uit heb en ga slapen, dan lijkt vooral het groene lampje ineens een enorme lichtbak, en dat irriteert me. Ik wil echt volledige duisternis, dus moet ik weer opstaan en dat ding uitknallen.

Wat ik wel heb, en ik weet niet of dat normaal is. De subwoofer maakt een 'klap' als ik hem uitzet. Als ik hem aanzet heb ik dat niet, maar zet ik hem uit, dan hoor ik zodra ik die knop omzet iets van "Baf" en dan istie uit....wat kan/moet ik daarmee/aan doen?

DWE
03-10-2006, 16:21
Het automatisch afspringen van een sub gebeurd wanneer deze een bepaalde tijd (bij mijne 20 min.) geen signaal meer krijgt. Als je aangeeft dat het led lichtje storend werkt wanner alles donker is moet je dus weten dat dit wel nog enige tijd blijft branden na het uitzetten van je reciever.

Sentinel
03-10-2006, 16:28
Het automatisch afspringen van een sub gebeurd wanneer deze een bepaalde tijd (bij mijne 20 min.) geen signaal meer krijgt. Als je aangeeft dat het led lichtje storend werkt wanner alles donker is moet je dus weten dat dit wel nog enige tijd blijft branden na het uitzetten van je reciever.


Hmm....20 min? Dan kan ik hem beter handmatig uitzetten. Wat is dat trouwens een belachelijke regeling? Als ik mijn receiver uitzet, wat heeft het dan voor nut dat die sub nog 20 min aanblijft?

DWE
03-10-2006, 16:45
Het automatisch afspringen van een sub gebeurd wanneer deze een bepaalde tijd (bij mijne 20 min.) geen signaal meer krijgt. Als je aangeeft dat het led lichtje storend werkt wanner alles donker is moet je dus weten dat dit wel nog enige tijd blijft branden na het uitzetten van je reciever.


Hmm....20 min? Dan kan ik hem beter handmatig uitzetten. Wat is dat trouwens een belachelijke regeling? Als ik mijn receiver uitzet, wat heeft het dan voor nut dat die sub nog 20 min aanblijft?

Omdat het bij de mijne 20 minuten is (Visonik) wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, kijk daarom eens in de manual.
De reden dat dit zo lang is is waarschijnlijk zo dat wanneer je de sub bv enkel voor LFE doeleinden gebruikt, hij regelmatig langere periodes geen signaal zal krijgen. En wanneer hij pakweg na 5 min reeds uitspringt is hij te laat bij het volgende LFE signaal.

Gerco Stuivenberg
05-10-2006, 22:39
Ah, als dat idd een auto on/off functie zou zijn, dan zou me dat heel goed uitkomen, hoef ik niet 's avonds steeds op te staan als ik een filmpje heb gekeken. Probleem is dat er voortegen een klein blauw ledje zit, en achtertegen zit een groen lampje als ie dus aanstaat.
Dit probleem heb opgelost d.m.v. een radiografisch geschakelde wandcontaktdoos. :lol: