PDA

Bekijk de volledige versie : Mijn eerste HT: Marantz SR5600 & B&W 602 & CDM7



peter26
04-10-2006, 00:36
Ik sluit bij dezen dit topic aangezien het vanaf ongeveer pagina 3 al niet meer on topic is. Mocht Peter nog andere vragen hebben, dan nodig ik hem uit om een nieuw topic te openen.

Daarnaast stel ik voor dat Eel en Harry eens bij elkaar op visite te gaan en samen een blinde test gaan doen of zo.


Uuuh...nou moet ik mijn topic sluiten omdat bepaalde mensen het vervuilen? Wat kan ik daar nou aan doen, je had al veel eerder in moeten grijpen want ik heb al meerdere keren gevraagd/gezegd of ze het ergens anders willen doen. Nu ben ik een avondje sporten en kom terug en dan staan er weer 3 pagina's offtopic.

En vanaf pagina 3 is helemaal niet waar want ik post ergens midden in het topic nog foto's van m'n nieuwe set en ik vraag/zeg nog dingen over kabels etc. wat ik toch wel interessant vind.

Je moet de degenen aanspreken die het doen en niet mij.

peter26
04-10-2006, 00:40
Oh ja ik las nog dat mijn opmerking over kabels 'aansmeren' niet helemaal goed opgevat werden. Dit was uiteraard niet zo bedoelt. Ik vind het prachtig dat mensen zoals Edgar de moeite hiervoor nemen (en natuurlijk de overige mensen die een powerbuy organiseren) en het woord 'aansmeren' was wat sarcastisch bedoelt.

Het kwam alleen even wat te snel voor mij maar misschien dat ik de volgende keer wel mee doe. Keep up the good work!

Alexander D
04-10-2006, 09:06
En heb je ook nog verdere vragen Peter? :D

Seth__Gekko
04-10-2006, 09:14
Hmm modjes lagen wel erg te snurken inderdaad. Ik wilde even je updates lezen, moest door 3 pagina's OHT......

peter26
04-10-2006, 10:28
En heb je ook nog verdere vragen Peter? :D

Euuuh ff denken.. :P Oh ja weet één! Moet ik mijn kabels ook inspelen? :D

Nee ik heb zo'n beetje alle vragen wel gesteld maar vind het jammer dat die andere thread gestopt is want had daar ook al mijn foto's etc. gepost :(

Alexander D
04-10-2006, 10:30
En heb je ook nog verdere vragen Peter? :D

Euuuh ff denken.. :P Oh ja weet één! Moet ik mijn kabels ook inspelen? :D

Nee ik heb zo'n beetje alle vragen wel gesteld maar vind het jammer dat die andere thread gestopt is want had daar ook al mijn foto's etc. gepost :(

Dan open je hier toch je eigen topic met al je foto's....

http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=54

peter26
04-10-2006, 10:32
Ja zat ik ook al aan te denken. Zal er nog wel even over nadenken. Heb er nu niet zoveel tijd en zin voor. Bedankt iig.

hstadman
04-10-2006, 10:56
Je weet in ieder geval hoe sommige mensen over "inspelen" denken.

Jammer inderdaad dat de laatste pagina's toch weer verder zijn gegaan zoals vanaf pagina 3. Heb herjan hier ook een PM over gestuurd.

Ik heb nog 1 poging gedaan om een fatsoenlijke discussie te beginnen maar dat bleek dus niet mogelijk.

Maar stel gerust je andere vragen over kabels...ik zal ze goed onderbouwd proberen te beantwoorden...(eventueel met foto's). :wink:

Voor de mensen die nog geinteresseerd zijn in het fenomeen "kamertemperatuur":

de oude type transistoren kunnen tot max. 150 graden celsius en werken ongeveer op een temperatuur van 50 graden met koeling.

http://www.kpsec.freeuk.com/components/heatsink.htm

Met name transistors waar hoge stromen door gaan, worden flink warm en zitten al gauw op zo'n 50-60 graden. Geen kamertemperatuur dus, zoals ik al aangaf in een andere thread.

Specificaties van een toshiba transistor:
Silicon NPN transistor for switching applications, solenoid drive applications and temperature compensation for audio amplifier output stage 2-8H1A 3 -55°C 150°C 198K.

the silicon transistors used in these systems cannot
operate above 150°C, and their performance may start dropping off at around 80°C. Bij 80 graden celcius dus wordt de efficientie pas minder! Vandaar dat de meeste powertransistoren en mosfets gekoeld worden tot zo'n 50 graden celsius om ruim binnen de veilige zone te blijven.

Daarnaast zijn er ook al high heat transistors ontworpen die zelfs tot boven de 500 graden kunnen werken!

Van de gekoelde transistoren en mosfets heb ik in die andere thread al foto's geplaatst.

I rest my case.

Herjan
04-10-2006, 13:07
Uuuh...nou moet ik mijn topic sluiten omdat bepaalde mensen het vervuilen? Wat kan ik daar nou aan doen, je had al veel eerder in moeten grijpen want ik heb al meerdere keren gevraagd/gezegd of ze het ergens anders willen doen. Nu ben ik een avondje sporten en kom terug en dan staan er weer 3 pagina's offtopic.

En vanaf pagina 3 is helemaal niet waar want ik post ergens midden in het topic nog foto's van m'n nieuwe set en ik vraag/zeg nog dingen over kabels etc. wat ik toch wel interessant vind.

Je moet de degenen aanspreken die het doen en niet mij.
Jammer dat je het zo negatief opneemt. Ik spreek niemand ergens op aan. Ik wilde je gewoon de kans geven in een schoon topic verder je vragen te stellen die je had.

En zoals gezegd: als je geen vragen meer hebt, maar wel foto's wilt laten zien, open dan een topic in het "Mijn thuisbioscoop"-forum. Altijd leuk!

eel
04-10-2006, 16:33
En heb je ook nog verdere vragen Peter? :D

Euuuh ff denken.. :P Oh ja weet één! Moet ik mijn kabels ook inspelen? :D
(

Ik kan daar -zonder de discussie opnieuw te willen aanwakkeren- nog dit over zeggen en dan moet je zelf maar je eigen mening vormen.

-er is nog nooit iemand geweest die het fenomeen kon aantonen.
-tijdens blinde testen is niemand in staat de al dan niet ingespeelde kabels 100% uit elkaar te houden
-Wetenschappelijk niet aan te tonen

- De enige verklaring voor het fenomeen komt van mensen die zeggen "ik hoor het wél".
Daarbij meegenomen dat het menselijk gehoor net zo verschilt van elkaar zoals er geen vingerafdruk gelijk is.....

Maar wat je ook doet....als je ze gebruikt "spelen ze in" of je dat nu wel of niet hoort!

Seth__Gekko
04-10-2006, 18:15
Leuk een nieuw mijn thuisbioscoop topic :wink:

Alexander D
04-10-2006, 18:24
Leuk een nieuw mijn thuisbioscoop topic :wink:

Ja, dat zouden meer mensen moeten doen...... :wink:

Seth__Gekko
04-10-2006, 18:27
Leuk een nieuw mijn thuisbioscoop topic :wink:

Ja, dat zouden meer mensen moeten doen...... :wink:Geen woorden maar daden Duijmelinck... :?

Alexander D
04-10-2006, 18:33
Leuk een nieuw mijn thuisbioscoop topic :wink:

Ja, dat zouden meer mensen moeten doen...... :wink:Geen woorden maar daden Duijmelinck... :?

Daar ben ik nog steeds over aan het nadenken..... :wink: Als we gaan verbouwen zal ik een topic openen!

hstadman
04-10-2006, 18:38
Leuk een nieuw mijn thuisbioscoop topic :wink:

Ja, dat zouden meer mensen moeten doen...... :wink:Geen woorden maar daden Duijmelinck... :?

Daar ben ik nog steeds over aan het nadenken..... :wink: Als we gaan verbouwen zal ik een topic openen!

Naja, het eerst volgende zal wel een blu-ray speler worden of, als ze het eindelijk eens kunnen worden, een hybride speler die zowel hd-dvd alsook blu-ray kan afspelen. :wink:

Edgar Smit
04-10-2006, 22:04
Oh ja ik las nog dat mijn opmerking over kabels 'aansmeren' niet helemaal goed opgevat werden. Dit was uiteraard niet zo bedoelt. Ik vind het prachtig dat mensen zoals Edgar de moeite hiervoor nemen (en natuurlijk de overige mensen die een powerbuy organiseren) en het woord 'aansmeren' was wat sarcastisch bedoelt.

Het kwam alleen even wat te snel voor mij maar misschien dat ik de volgende keer wel mee doe. Keep up the good work!Peter, had ik heus wel door hoor, maar ik dacht wellicht dat anderen die het lazen misschien een verkeerde indruk kregen, vandaar dat ik het even verduidelijkte met het gegeven advies :wink:. En nu weer allemaal on topic :twisted: :twisted: :wink: .
Peter, ik weet dat je profigold kabels voor jou goed klinken, maar zoals je zelf ook al aangaf, is er in speakerkabel (ook volgens jou :wink: ) wel verschil te merken. Ga je die nog tzt upgraden dan?

peter26
04-10-2006, 22:58
Peter, ik weet dat je profigold kabels voor jou goed klinken, maar zoals je zelf ook al aangaf, is er in speakerkabel (ook volgens jou :wink: ) wel verschil te merken. Ga je die nog tzt upgraden dan?

Ik heb die speakerkabel ook net gekocht dus ik ga die voorlopig nog niet upgraden. Deze kabel kost 3,25 de meter dus wat denk je dat echt een upgrade zal zijn? Ik moet ook wat vooruitkijken natuurlijk. Als ik straks een 5.0 of 5.1 set heb moeten alle speakers dezelfde kabel en dan is het ook afhankelijk van kamer (grootte).

Laat me raden, jij wil me wel wat metertjes QED 'aansmeren' ? (geintje :lol: )

Edgar Smit
04-10-2006, 23:22
Peter, ik weet dat je profigold kabels voor jou goed klinken, maar zoals je zelf ook al aangaf, is er in speakerkabel (ook volgens jou :wink: ) wel verschil te merken. Ga je die nog tzt upgraden dan?

Ik heb die speakerkabel ook net gekocht dus ik ga die voorlopig nog niet upgraden. Deze kabel kost 3,25 de meter dus wat denk je dat echt een upgrade zal zijn? Ik moet ook wat vooruitkijken natuurlijk. Als ik straks een 5.0 of 5.1 set heb moeten alle speakers dezelfde kabel en dan is het ook afhankelijk van kamer (grootte).

Laat me raden, jij wil me wel wat metertjes QED 'aansmeren' ? (geintje :lol: )Ik wil je alleen maar advies aansmeren :wink:.
Maar wat wel een tip is, is om eens te luisteren naar verschillende kabels uit de categorie rond de 7-10 euro p.m. zodat je zelf kan bepalen welke het beste bij jouw set zou passen.
Juist omdat je nu stereo draait is het testen eenvoudiger, want als een kabel in stereo het goed doet, doet hij dat zeker in 5.1, vandaar :wink: .

hstadman
05-10-2006, 14:18
En heb je ook nog verdere vragen Peter? :D

Euuuh ff denken.. :P Oh ja weet één! Moet ik mijn kabels ook inspelen? :D
(

Ik kan daar -zonder de discussie opnieuw te willen aanwakkeren- nog dit over zeggen en dan moet je zelf maar je eigen mening vormen.

-er is nog nooit iemand geweest die het fenomeen kon aantonen.
-tijdens blinde testen is niemand in staat de al dan niet ingespeelde kabels 100% uit elkaar te houden
-Wetenschappelijk niet aan te tonen

- De enige verklaring voor het fenomeen komt van mensen die zeggen "ik hoor het wél".
Daarbij meegenomen dat het menselijk gehoor net zo verschilt van elkaar zoals er geen vingerafdruk gelijk is.....

Maar wat je ook doet....als je ze gebruikt "spelen ze in" of je dat nu wel of niet hoort!

Nog even terugkomend hierop:

And perhaps of greatest significance, the time it took to switch cords was longer than the generally accepted 5 second length of human auditory memory. This reduced what Manny terms “the differential sharpness of perception” of participants.

Dit betekend dat, als iemand de kabels switched en het langer duurt dan 5 seconden, het complete giswerk wordt! Dit verklaard ook waarom deze testen meestal in een 50/50 score uitvallen.

Dit kan ook verklaren waarom de meeste mensen in hun eigen relaxte omgeving meer verschillen horen dan in zo'n test! :wink:

Ik weet zeker dat het switchen van de kabels langer duurt dan 5 seconden. :wink:

eel
05-10-2006, 14:21
[Ik weet zeker dat het switchen van de kabels langer duurt dan 5 seconden. :wink:

In jouw geval waarschijnlijk wel ja! :lol:

hstadman
05-10-2006, 14:25
[Ik weet zeker dat het switchen van de kabels langer duurt dan 5 seconden. :wink:

In jouw geval waarschijnlijk wel ja! :lol:

Gaan we weer, eel is niet in staat om een fatsoenlijke discussie aan te gaan, blijkt maar weer eens.

Dit is een geaccepteerde medische standaard van die 5 seconden geheugen! :wink:

Sorry hoor, je bent mij er echt eentje... :roll:

In het geval van de test van het hifi forum weet ik dat wel zeker! :wink:
Daarnaast blijkt, dat je technisch gezien niet eens aan die test hebt deelgenomen, je hebt niet eens recht van spreken! :roll: :wink:

joostpolletje
05-10-2006, 14:48
Peter,

Maak je eigen thuisbioscoop topic eens aan!!
Ik ga volgende week ook de B&W 602/603 serie beluisteren... samen met andere

eel
05-10-2006, 15:08
[Ik weet zeker dat het switchen van de kabels langer duurt dan 5 seconden. :wink:

In jouw geval waarschijnlijk wel ja! :lol:

Gaan we weer, eel is niet in staat om een fatsoenlijke discussie aan te gaan, blijkt maar weer eens.


Met jou en die verkering van je valt dat inderdaad om den donder niet mee moet ik toegeven! :P

hstadman
05-10-2006, 15:33
Voor degenen die wel serieus geinteresseerd zijn:

hifi forum test:

kabel verwisselen:
versterker uitzetten, kabel eruit halen, nieuwe kabel erin, versterker aanzetten, cd speler aanzetten en eventueel muziekstuk opzoeken; totale tijd: 15-20 sec. als het niet meer is. 15-20 sec. = langer dan de max. toegestane 5 sec.= totale giswerk.

In het geval van de buizen versterker:
zelfde 20 sec + minimaal 1 a 2 minuten opwarmtijd, vanwege de pre-heat schakeling die alle moderne buizenversterkers hebben. Totale tijd: 1.20 of 2.20= langer dan de max. toegestane 5 sec. = totale giswerk.

Conclusie test: niet wetenschappelijk uitgevoerd binnen de normen die gesteld zijn door de wetenschap (5 sec.) en is daarom een niets zeggende test.

Theoretisch goed uitgevoerde test:
2 exact dezelfde opstellingen, waarvan of de powerkabels verschillen of de interlinks verschillen en steeds binen 5 sec. wordt overgeschakeld, zodat eventueel aanwezige verschillen gehoord zouden kunnen worden.

Uitspraken van een persoon die NIET aan de test heeft deelgenomen = :lol:

Maak je eigen conclusies, koop de kabels waarvan JIJ denkt dat die het goed doen in je set! :wink:

En probeer zelf eens wat uit. :wink:

Tot ziens. :wink:

eel
05-10-2006, 15:51
Voor degenen die wel serieus geinteresseerd zijn:

hifi forum test:

kabel verwisselen:
versterker uitzetten, kabel eruit halen, nieuwe kabel erin, versterker aanzetten, cd speler aanzetten en eventueel muziekstuk opzoeken; totale tijd: 15-20 sec. als het niet meer is. 15-20 sec. = langer dan de max. toegestane 5 sec.= totale giswerk.

In het geval van de buizen versterker:
zelfde 20 sec + minimaal 1 a 2 minuten opwarmtijd, vanwege de pre-heat schakeling die alle moderne buizenversterkers hebben. Totale tijd: 1.20 of 2.20= langer dan de max. toegestane 5 sec. = totale giswerk.

Conclusie test: niet wetenschappelijk uitgevoerd binnen de normen die gesteld zijn door de wetenschap (5 sec.) en is daarom een niets zeggende test.

Theoretisch goed uitgevoerde test:
2 exact dezelfde opstellingen, waarvan of de powerkabels verschillen of de interlinks verschillen en steeds binen 5 sec. wordt overgeschakeld, zodat eventueel aanwezige verschillen gehoord zouden kunnen worden.

Uitspraken van een persoon die NIET aan de test heeft deelgenomen = :lol:

Maak je eigen conclusies. :wink:

En probeer zelf eens wat uit. :wink:

Tot ziens. :wink:

Wat ben je toch een looser Harry! :wink:

hstadman
05-10-2006, 15:57
Voor degenen die wel serieus geinteresseerd zijn:

hifi forum test:

kabel verwisselen:
versterker uitzetten, kabel eruit halen, nieuwe kabel erin, versterker aanzetten, cd speler aanzetten en eventueel muziekstuk opzoeken; totale tijd: 15-20 sec. als het niet meer is. 15-20 sec. = langer dan de max. toegestane 5 sec.= totale giswerk.

In het geval van de buizen versterker:
zelfde 20 sec + minimaal 1 a 2 minuten opwarmtijd, vanwege de pre-heat schakeling die alle moderne buizenversterkers hebben. Totale tijd: 1.20 of 2.20= langer dan de max. toegestane 5 sec. = totale giswerk.

Conclusie test: niet wetenschappelijk uitgevoerd binnen de normen die gesteld zijn door de wetenschap (5 sec.) en is daarom een niets zeggende test.

Theoretisch goed uitgevoerde test:
2 exact dezelfde opstellingen, waarvan of de powerkabels verschillen of de interlinks verschillen en steeds binen 5 sec. wordt overgeschakeld, zodat eventueel aanwezige verschillen gehoord zouden kunnen worden.

Uitspraken van een persoon die NIET aan de test heeft deelgenomen = :lol:

Maak je eigen conclusies. :wink:

En probeer zelf eens wat uit. :wink:

Tot ziens. :wink:

Wat ben je toch een looser Harry! :wink:

Ik heb nog geen steekhoudende wetenschappelijke tegenargumenten van meneer eel mogen lezen, alleen wat scheldwoorden, beledigingen en nietszeggende, van andere personen overgenomen uitspraken. :wink:

Je trekt inderdaad een geheel kloppende conclusie over jezelf. :wink:

eel
05-10-2006, 15:59
Hou nou toch op dat topic van die jongen weer zo vol te kliederen met die lofzang over jezelf. Maak een nieuw draadje aan voor jou en de sint.
En schelden heb ik nooit gedaan!

hstadman
05-10-2006, 16:05
Hou nou toch op dat topic van die jongen weer zo vol te kliederen met die lofzang over jezelf. Maak een nieuw draadje aan voor jou en de sint.
En schelden heb ik nooit gedaan!

Ik quote, blaaskaak, looser, moet ik even doorgaan, compleet onzinnige uitspraken over kamertemperatuur terwijl blijkt dat de meeste belangrijke audio componenten op ongeveer 50 graden werken. :wink:

Ik wacht nog steeds op je onderbouwde tegenargumenten. :wink:

ohja, on topic, neem een mooie qed kabel, die nog met korting te krijgen is.
:wink:
Of anders leen eens een paar kabels bij een goede audiozaak en ga vooral zelf luisteren.

Beste advies; geniet van je set!

P.s.

Alleen op 5 december worden kadootjes gegeven. :wink: :lol:

eel
05-10-2006, 16:12
Hou nou toch op dat topic van die jongen weer zo vol te kliederen met die lofzang over jezelf. Maak een nieuw draadje aan voor jou en de sint.
En schelden heb ik nooit gedaan!

Ik quote, blaaskaak, looser, moet ik even doorgaan, compleet onzinnige uitspraken over kamertemperatuur terwijl blijkt dat de meeste belangrijke audio componenten op ongeveer 50 graden werken. :wink:


Ik heb het nog nooit over kamertemperatuur gehad Stadman.
En inhoudelijk reageren doe ik niet meer gelet op het feit dat je
-alleen maar leest wat jij wilt lezen
-zaken verdraait en uit hun verband rukt
-technische onzin uitkraamt
-zo met jezelf bent ingenomen dat er geen discussie mogelijk is

hstadman
05-10-2006, 16:25
Hou nou toch op dat topic van die jongen weer zo vol te kliederen met die lofzang over jezelf. Maak een nieuw draadje aan voor jou en de sint.
En schelden heb ik nooit gedaan!

Ik quote, blaaskaak, looser, moet ik even doorgaan, compleet onzinnige uitspraken over kamertemperatuur terwijl blijkt dat de meeste belangrijke audio componenten op ongeveer 50 graden werken. :wink:


Ik heb het nog nooit over kamertemperatuur gehad Stadman.
En inhoudelijk reageren doe ik niet meer gelet op het feit dat je
-alleen maar leest wat jij wilt lezen
-zaken verdraait en uit hun verband rukt
-technische onzin uitkraamt
-zo met jezelf bent ingenomen dat er geen discussie mogelijk is


Dit slaat alles inderdaad helemaal op jezelf, daarbij komt nog dat ik geen woorden als blaaskaak en looser in mijn mond neem, dit zegt alleen iets over je eigen persoon. Daarnaast heb je nog meer personen beledigd, ik noem Johan!

Inhoudelijk reageren doe je niet meer omdat ik je finaal met technische en wetenschappelijke argumenten onderuit haal!

Je krijgt van mij het laatste woord, tot ziens.

eel
05-10-2006, 16:28
[quote="eel"][quote="hstadman"][quote=eel]Hou nou toch op dat topicInhoudelijk reageren doe je niet meer omdat ik je finaal met technische en wetenschappelijke argumenten onderuit haal!

Je krijgt van mij het laatste woord, tot ziens.

HAHAHAHAHA! Hij tecnisch! Ik kom echt niet meer bij. Harry je bezorgt me echt plezier, zelden zo om iemand gelachen. :D :D :D

Maarree....volgens mij ben jij zo ingenomen met jezelf dat je je eigen hand vasthoudt op de bank als je een spannende film zit te kijken. :D

Heb jij verkering of zo met Johan?

hstadman
05-10-2006, 16:31
[quote="eel"][quote=hstadman][quote=eel]Hou nou toch op dat topicInhoudelijk reageren doe je niet meer omdat ik je finaal met technische en wetenschappelijke argumenten onderuit haal!

Je krijgt van mij het laatste woord, tot ziens.

HAHAHAHAHA! Hij tecnisch! Ik kom echt niet meer bij. Harry je bezorgt me echt plezier, zelden zo om iemand gelachen. :D :D :D

Maarree....volgens mij ben jij zo ingenomen met jezelf dat je je eigen hand vasthoudt op de bank als je een spannende film zit te kijken. :D

Heb jij verkering of zo met Johan?

Dit is precies wat ik van jouw als antwoord had verwacht: ONZIN! :lol:

Ik ga deze thread niet verder vervuilen. :wink:

eel
05-10-2006, 16:34
'T is dat je het zelf zegt! Hihi!

hstadman
05-10-2006, 17:03
ik citeer voor de laatste keer:

Specificaties van een toshiba transistor:
Silicon NPN transistor for switching applications, solenoid drive applications and temperature compensation for audio amplifier output stage 2-8H1A 3 -55°C 150°C 198K.

the silicon transistors used in these systems cannot
operate above 150°C, and their performance may start dropping off at around 80°C.

De bedrijfs temperatuur ligt dus volgens FABRIKANT tussen de -55 en + 150 graden celcius. Pas vanaf 80 graden is er bedrijfstemperatuur technisch gezien een afval in efficientie waar te nemen. Daar het product gekoeld wordt tot 50 graden celsius of minder, maakt het dus totaal niet uit of het product 30-40-50-60-70 graden wordt, binnen de 80 graden zal het product, in dit geval een powertransistor, even goed zijn werk blijven doen. Een optimale bedrijfstemperatuur bestaat dus niet, het is variabel, waarin nog efficient wordt gewerkt. Een vaste, optimale bedrijfstemperatuur van een versterker is dus ONZIN.

In een kamer waar het 20 graden wordt of in een kamer waar het 10 graden is en de componenten dus ook onderling van warmte verschillen, maakt dus voor optimaal gebruik NIETS uit! Het valt allemaal binnen de specificaties van de fabrikanten!

Daar de componenten tussen -55 en + 80 graden optimaal presteren is het technisch gezien niet mogelijk om geluidsverschillen waar te nemen!

Bij buizenversterkers werkt het anders, buizen moeten opgewarmt worden om uberhaupt te kunnen presteren anders gaan ze kapot of slijten te snel; vandaar ook in alle moderne buizenversterkers de pre-heat functie!

Als je de opgegeven bedrijfstemperaturen van de fabrikanten al niet geloofd, is het toch slechter met je gesteld dan ik in eerste instantie al dacht. :wink:

Tot ziens.

Johan van den D.
05-10-2006, 17:33
Heb jij verkering of zo met Johan? :mrgreen: :roll:

eel
05-10-2006, 18:01
ik citeer voor de laatste keer:

Specificaties van een toshiba transistor:
Silicon NPN transistor for switching applications, solenoid drive applications and temperature compensation for audio amplifier output stage 2-8H1A 3 -55°C 150°C 198K.

the silicon transistors used in these systems cannot
operate above 150°C, and their performance may start dropping off at around 80°C.

De bedrijfs temperatuur ligt dus volgens FABRIKANT tussen de -55 en + 150 graden celcius. Pas vanaf 80 graden is er bedrijfstemperatuur technisch gezien een afval in efficientie waar te nemen. Daar het product gekoeld wordt tot 50 graden celsius of minder, maakt het dus totaal niet uit of het product 30-40-50-60-70 graden wordt, binnen de 80 graden zal het product, in dit geval een powertransistor, even goed zijn werk blijven doen. Een optimale bedrijfstemperatuur bestaat dus niet, het is variabel, waarin nog efficient wordt gewerkt. Een vaste, optimale bedrijfstemperatuur van een versterker is dus ONZIN.

In een kamer waar het 20 graden wordt of in een kamer waar het 10 graden is en de componenten dus ook onderling van warmte verschillen, maakt dus voor optimaal gebruik NIETS uit! Het valt allemaal binnen de specificaties van de fabrikanten!

Daar de componenten tussen -55 en + 80 graden optimaal presteren is het technisch gezien niet mogelijk om geluidsverschillen waar te nemen!

Bij buizenversterkers werkt het anders, buizen moeten opgewarmt worden om uberhaupt te kunnen presteren anders gaan ze kapot of slijten te snel; vandaar ook in alle moderne buizenversterkers de pre-heat functie!

Als je de opgegeven bedrijfstemperaturen van de fabrikanten al niet geloofd, is het toch slechter met je gesteld dan ik in eerste instantie al dacht. :wink:

Tot ziens.

Harry, gelet op hetgeen ik eerder postte en nu jouw reactie daarop...je hebt er echt helemaal niets van begrepen ....... :shock:

peter26
05-10-2006, 20:40
Peter,

Maak je eigen thuisbioscoop topic eens aan!!
Ik ga volgende week ook de B&W 602/603 serie beluisteren... samen met andere

Tsja als het elke keer weer zo gaat waarom zou ik dat dan nog doen? :shock: Nu is het alweer helemaal vol geklad.

hstadman
05-10-2006, 22:26
Inderdaad, wat minder vaak en lang achter de computer, heb je meer tijd om zelf apparatuur en kabels te gaan beluisteren. :wink:

Hoef je ook geen threads meer aan te maken en vragen te stellen die een ander niet voor je kan beantwoorden. :wink:

En inderdaad, er zijn al tig threads hierover, een zoek functie doet wonderen en elke week komen weer dezelfde vragen terug......

Tot ziens heren. :wink:

peter26
06-10-2006, 08:57
Inderdaad, wat minder vaak en lang achter de computer, heb je meer tijd om zelf apparatuur en kabels te gaan beluisteren. :wink:

Hoef je ook geen threads meer aan te maken en vragen te stellen die een ander niet voor je kan beantwoorden. :wink:

En inderdaad, er zijn al tig threads hierover, een zoek functie doet wonderen en elke week komen weer dezelfde vragen terug......

Tot ziens heren. :wink:

Even voor de duidelijkheid. Ik stel af en toe wel een vraag maar jullie gaan op een gegeven moment discussieren over dingen die ik niet vraag hoor.

Maar er is wel genoeg over gezegd nu dus iedereen voor zover bedankt.

joostpolletje
06-10-2006, 09:37
Oke, Maar Peter ik bedoel een topic met foto's enzo!!

peter26
06-10-2006, 09:57
Ja dat snap ik Joost :roll: Er is nog niet zoveel om te laten zien maar ik hou het in mn achterhoofd.

joostpolletje
06-10-2006, 10:01
Ja dat snap ik Joost :roll: Er is nog niet zoveel om te laten zien maar ik hou het in mn achterhoofd.

Oke oke..Ik snap ook dat je het niet op prijst stelt dat ze in je topic, met jouw vragen een zooitje maken..

Maar ben wel eens benieuwd dan hoe je HT eruitziet.

peter26
06-10-2006, 10:12
Ja dat snap ik Joost :roll: Er is nog niet zoveel om te laten zien maar ik hou het in mn achterhoofd.

Oke oke..Ik snap ook dat je het niet op prijst stelt dat ze in je topic, met jouw vragen een zooitje maken..

Maar ben wel eens benieuwd dan hoe je HT eruitziet.

Kerel dat heb ik toch al lang gepost? Speciaal voor jou toen :D Kijk het vorige topic en dan is het volgens mij pagina 5. Ik zou het even handig kopieren en plakken maar ik mag die posts niet meer wijzigen omdat het topic gesloten is. Daarom was ik ook een beetje pissig.

joostpolletje
06-10-2006, 10:19
Ja dat snap ik Joost :roll: Er is nog niet zoveel om te laten zien maar ik hou het in mn achterhoofd.

Oke oke..Ik snap ook dat je het niet op prijst stelt dat ze in je topic, met jouw vragen een zooitje maken..

Maar ben wel eens benieuwd dan hoe je HT eruitziet.

Kerel dat heb ik toch al lang gepost? Speciaal voor jou toen :D Kijk het vorige topic en dan is het volgens mij pagina 5. Ik zou het even handig kopieren en plakken maar ik mag die posts niet meer wijzigen omdat het topic gesloten is. Daarom was ik ook een beetje pissig.


Had deze toen gemist denk ik...

peter26
06-10-2006, 10:23
Dat verbaast me niks tussen al dat kabel geweld waar over gediscussieerd werd :lol:

Jij vroeg om foto's dus die had ik meteen daarna gemaakt en gepost. Zoek maar even dan hoor ik het hier wel.

joostpolletje
06-10-2006, 10:29
Heb ze al gezien...
Mooie foto's leuk genomen..

Zou nog wel keer wat meer willen zien van de gehele opstelling.. Iets duidelijker :)

Ago
06-10-2006, 13:31
Dat verbaast me niks tussen al dat kabel geweld waar over gediscussieerd werd :lol:
tja, Harry kan slecht tegen een beetje tegengas :lol:

wat wordt je volgende aankoop, Peter?

eel
06-10-2006, 14:07
Bericht verplaatst op verzoek Edgar, zie hieronder!

Edgar Smit
06-10-2006, 14:27
Beste iedereen die zich geroepen voelt zich in discussies over electronica danwel het horen van wel of niet ingespeelde kabels zich voortaan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1017164#1017164) willen uiten?

Dit is verre van een persoonlijk iets, want ook ikzelf heb me schuldig gemaakt aan schaamtelozetopicvervuiling van Peter's vorige draadje, maar gewoon om daar een keer een draadje voor aan te maken zodat andere draadjes er niet mee vervuild worden met alle negatieve gevolgen van dien :wink:.

Ago
06-10-2006, 14:38
dit was wraak omdat Peter ons van aansmeren betichtte, Edgar :mrgreen:

peter26
06-10-2006, 14:44
:oops: :oops: :oops: :oops:

peter26
06-10-2006, 14:50
wat wordt je volgende aankoop, Peter?

Daar ben ik eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit. Ik zit te denken aan een andere dvdspeler maar zou dat het geluid echt veel ten goede komen? Ik bedoel klinkt dat gewoon veel beter of maakt het niet echt veel uit? Ik heb dus een vrij onbekende speler maar hij doet wel alles wat ik wil. Upscaling, component, divx, mp3, dvd's, cd's..noem maar op. Voor een vergelijkbare speler van Marantz ben je al snel 399,- kwijt :shock:

Dat vind ik een beetje veel omdat er ook wel goedkopere merken zijn die hetzelfde leveren. Ik check Avforums ook wel regelmatig en daar komen de Pioneer 696 en Sony DVP-NS76 heel goed uit tests. Die Sony heb ik notabene aan mijn vader geadviseerd en hij staat nu beneden aan de 42inch plasma via HDMI aangesloten (1080i) en wat een verschil met de Pioneer HD-recorder die eerst via scart eraan zat. De sony speler levert een fantastisch plaatje en ik kan ook verschil horen in DTS en DD dvd's. Een betere kanaalscheiding ofzo, kan het niet helemaal verwoorden.

Dussss...dat is een optie. Ten tweede zit ik aan aanvullende speakers te denken. Meest voor de hand liggende zijn dan een paar extra 602's of nog veel mooier 603's (liefst S3) maar daar heb ik hier eigenlijk nog geen plek voor dus zou het ook weer niet heel slim zijn. Alvast een subje misschien? Voor 2.1

Decisions decisions! :D

ps: edgar bedankt voor het aanmaken van een apart topic ;)

hstadman
06-10-2006, 15:50
Dat verbaast me niks tussen al dat kabel geweld waar over gediscussieerd werd :lol:
tja, Harry kan slecht tegen een beetje tegengas :lol:

wat wordt je volgende aankoop, Peter? :?:

Ik neem geen beledigende dingen in de mond zoals blaaskaak en losser, daarnaast beledig ik ook niet andere mensen die een andere mening hebben. Ik maak hardwerkende mensen niet belachelijk over hun zwaar beroep!

Ik kom echter met technische en wetenschappelijke verklaringen, die de meeste van jullie schijnbaar niet snappen. Mijn Discussie opponent komt niet verder dan, blaaskaak, looser, je snapt het niet!

Zoals gezegd, zodra iemand begint te schelden of beledigen is de discussie voor mij over.

Ik zie het gebruiken van scheldwoorden of beledigingen juist als niet tegengas kunnen geven. :wink:

Als dit soort dingen als gemeengoed worden geaccepteerd Ago, zegt dit wat over het niveau van dit forum en sommige personen.

hstadman
06-10-2006, 15:54
Beste iedereen die zich geroepen voelt zich in discussies over electronica danwel het horen van wel of niet ingespeelde kabels zich voortaan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1017164#1017164) willen uiten?

Dit is verre van een persoonlijk iets, want ook ikzelf heb me schuldig gemaakt aan schaamtelozetopicvervuiling van Peter's vorige draadje, maar gewoon om daar een keer een draadje voor aan te maken zodat andere draadjes er niet mee vervuild worden met alle negatieve gevolgen van dien :wink:.

Mee eens edgar, ik heb het idee dat uit luiheid maar weer elke week dezelfde vragen en threads worden geopend, terwijl er al zoveel threads over audio en kabels bestaan.

Daarnaast lijkt het mij echt verstandiger om zelf eens naar een goede audiozaak te gaan en te luisteren naar apparatuur en kabels. Alleen zo kun je je eigen set samenstallen die voor JOU het beste klinkt.

eel
06-10-2006, 16:13
Dat verbaast me niks tussen al dat kabel geweld waar over gediscussieerd werd :lol:
tja, Harry kan slecht tegen een beetje tegengas :lol:

wat wordt je volgende aankoop, Peter? :?:

Ik kom echter met technische en wetenschappelijke verklaringen, die de meeste van jullie schijnbaar niet snappen. Mijn Discussie opponent komt niet verder dan, blaaskaak, looser, je snapt het niet!
.

Niet de "meeste van jullie", ik schat zo in dat die zogenaamde technische kennis van jou zelfs niet door Einstein zou worden begrepen.
Harry, wat ik van jou tot nu toe heb gezien aan technische beweringen zijn allemaal pseudo-wetenschappelijke uit reclamefolders gekopieerde verhalen die nergens maar dan ook nergens op slaan.

hstadman
06-10-2006, 16:15
Dat verbaast me niks tussen al dat kabel geweld waar over gediscussieerd werd :lol:
tja, Harry kan slecht tegen een beetje tegengas :lol:

wat wordt je volgende aankoop, Peter? :?:

Ik kom echter met technische en wetenschappelijke verklaringen, die de meeste van jullie schijnbaar niet snappen. Mijn Discussie opponent komt niet verder dan, blaaskaak, looser, je snapt het niet!
.

Niet de "meeste van jullie", ik schat zo in dat die zogenaamde technische kennis van jou zelfs niet door Einstein zou worden begrepen.
Harry, wat ik van jou tot nu toe heb gezien aan technische beweringen zijn allemaal pseudo-wetenschappelijke uit reclamefolders gekopieerde verhalen die nergens maar dan ook nergens op slaan.

Nu wil je ook al aan kunnen geven waar ik die wetenschappelijke bewijzen vandaan heb! :roll:

Het wordt steeds erger. 8)

tot ziens.

peter26
06-10-2006, 17:05
Ik kom echter met technische en wetenschappelijke verklaringen, die de meeste van jullie schijnbaar niet snappen. Mijn Discussie opponent komt niet verder dan, blaaskaak, looser, je snapt het niet!

Zoals gezegd, zodra iemand begint te schelden of beledigen is de discussie voor mij over.

Ik zie het gebruiken van scheldwoorden of beledigingen juist als niet tegengas kunnen geven. :wink:

Als dit soort dingen als gemeengoed worden geaccepteerd Ago, zegt dit wat over het niveau van dit forum en sommige personen.

Of misschien niet willen snappen?? Iedereen heeft zijn eigen interesses en dat is prima. Jij gaat wat dieper op de materie in dan misschien de meesten hier (waaronder ik). Nou dat respecteer ik maar ga dan aub verder op die andere thread want ik heb niet zoveel aan die wetenschappelijke verklaringen voor dingen (en daar vraag ik ook niet om).

Bovendien gaan we nu weer dezelfde kant op als op de vorige thread terwijl ik hierboven net een aantal vragen stel waar helemaal niet op gereageerd wordt.

Alexander D
06-10-2006, 17:59
Bovendien gaan we nu weer dezelfde kant op als op de vorige thread terwijl ik hierboven net een aantal vragen stel waar helemaal niet op gereageerd wordt.

:? Welke vragen?

peter26
06-10-2006, 19:27
laat maar dit schiet niet op ...

eel
06-10-2006, 22:13
wat wordt je volgende aankoop, Peter?

Daar ben ik eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit. Ik zit te denken aan een andere dvdspeler maar zou dat het geluid echt veel ten goede komen? Ik bedoel klinkt dat gewoon veel beter of maakt het niet echt veel uit?

Er zullen wel weer mensen over vallen door mijn wat nuchtere kijk op zaken maar een andere DVD speler gaat in je setting niet zo heel veel uitmaken. Door alle prijsklassen heen doen de spelers van de huidige generaties niet veel meer voor elkaar onder. In blinde testen blijkt dat soms zelfs de voorkeur voor het goedkope exemplaar wordt uitgesproken.
De luidsprekers gaan het meeste uitmaken.

Zeker een subje maakt het helemaal compleet. Zelfs met grote luidsprekers kan een subje nog veel betekenen. Een HT zonder subje is wat mij betreft een ei zonder zout :wink:

R Klemkerk
06-10-2006, 23:01
wat wordt je volgende aankoop, Peter?

Daar ben ik eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit. Ik zit te denken aan een andere dvdspeler maar zou dat het geluid echt veel ten goede komen? Ik bedoel klinkt dat gewoon veel beter of maakt het niet echt veel uit?

Er zullen wel weer mensen over vallen door mijn wat nuchtere kijk op zaken maar een andere DVD speler gaat in je setting niet zo heel veel uitmaken. Door alle prijsklassen heen doen de spelers van de huidige generaties niet veel meer voor elkaar onder. In blinde testen blijkt dat soms zelfs de voorkeur voor het goedkope exemplaar wordt uitgesproken.
De luidsprekers gaan het meeste uitmaken.

Zeker een subje maakt het helemaal compleet. Zelfs met grote luidsprekers kan een subje nog veel betekenen. Een HT zonder subje is wat mij betreft een ei zonder zout :wink:

Tussen dvd spelers zit wel degelijk veel kwaliteitsverschil! Met name de beeldprocessor die erin zit is bepalend voor de kwaliteit.

Ik heb zelf eerst een Denon high end dvd speler gehad, en die was significant beter qua beeld dan mijn vorige Sony die ik had. Investeren in een goede dvd speler is wel degelijk slim als je een mooi plaatje op je scherm/beamer wilt krijgen. Ook helpt een wat beter afgeschermde kabel hierbij.

Alexander D
07-10-2006, 09:31
wat wordt je volgende aankoop, Peter?

Daar ben ik eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit. Ik zit te denken aan een andere dvdspeler maar zou dat het geluid echt veel ten goede komen? Ik bedoel klinkt dat gewoon veel beter of maakt het niet echt veel uit?

Er zullen wel weer mensen over vallen door mijn wat nuchtere kijk op zaken maar een andere DVD speler gaat in je setting niet zo heel veel uitmaken. Door alle prijsklassen heen doen de spelers van de huidige generaties niet veel meer voor elkaar onder. In blinde testen blijkt dat soms zelfs de voorkeur voor het goedkope exemplaar wordt uitgesproken.
De luidsprekers gaan het meeste uitmaken.

Zeker een subje maakt het helemaal compleet. Zelfs met grote luidsprekers kan een subje nog veel betekenen. Een HT zonder subje is wat mij betreft een ei zonder zout :wink:

Tussen dvd spelers zit wel degelijk veel kwaliteitsverschil! Met name de beeldprocessor die erin zit is bepalend voor de kwaliteit.

Ik heb zelf eerst een Denon high end dvd speler gehad, en die was significant beter qua beeld dan mijn vorige Sony die ik had. Investeren in een goede dvd speler is wel degelijk slim als je een mooi plaatje op je scherm/beamer wilt krijgen. Ook helpt een wat beter afgeschermde kabel hierbij.

Gewoon voor 200 euro een Oppo kopen en een goede cdspeler!

Edgar Smit
07-10-2006, 23:07
Peter, je moet bepaalde dinegn niet uit het oog verliezen:
- een merk speler zal altijd duurder zijn omdat daar nu eenmaal een merknaam bij hoort.
- Een merkspeler zal (veel) betere garantie's hebben en bijv een eigen reparatieafdeling
- de duurdere spelers hebben naast meestal betere DAC's ook betere beeld processors en meestal zelfs ook een beter loopwerk.
-de goedkopere spelers hebben vaak een standaard allesvretende CD/DVD drive van een PC erin hangen, me4t dito interne bekabeling etc.
- de goedkopere, voornamelijk merkloze, spelers hebben vaak wel 3 jaar garantie, maar dat betekend meestal zelf opsturen en maar afwachten.

Niet dat je perse een merkspeler moet kopen, maar het zijn wel punten die je, indien je ze zelf belangrijk vind, in overweging moet nemen.

A3aan
09-10-2006, 14:48
-de goedkopere spelers hebben vaak een standaard allesvretende CD/DVD drive van een PC erin hangen, met dito interne bekabeling etc.ik ben het met Edgar eens.

Aanvulling:
- zo'n standaard drive (PC-type) heeft vaak maar een beperkte levensduur.
- het woordje 'allesvretende' van deze standaard drives is nou net vaak wél een voordeel van goedkope spelers (niet altijd, maar verrassend vaak).

peter26
13-10-2006, 12:55
Ik nog een vraag over wat anders, namelijk mijn tv. Ik heb de dvdspeler via component aangesloten en ingesteld op 720P. Werkt verder prima en het beeldresultaat mag er zijn.
Ik heb alleen één probleem en dat is wanneer ik films afspeel die 4:3 zijn, heb ik grote zwarte balken links en rechts. Nou lijkt het logisch om dan via de tv het beeld te rekken naar 16:9 maar dit vertikt de tv. Ik kan een 16:9 bron wel op 4:3 zetten (uitrekken dus) maar een 4:3 niet uitrekken naar 16:9

Nu is mijn vraag: kan dit aan de component aansluiting liggen of doet de dvdspeler dit?

R Klemkerk
13-10-2006, 13:07
Dat ligt niet aan de component aansluiting!!!

Seth__Gekko
13-10-2006, 14:50
Misschien de dvd speler even op 16:9 zetten.

peter26
13-10-2006, 16:41
Dat ligt niet aan de component aansluiting!!!

En waarom dan niet?

Ik kan de speler even via scart aansluiten en kijken of het dan ook zo is.

peter26
13-10-2006, 16:42
Misschien de dvd speler even op 16:9 zetten.

16:9 films worden wel goed weergegeven hoor dus het lijkt mij dat het al goed staat. Had in de setup van de speler ook al gezocht maar kon nog niks vinden.

peter26
19-10-2006, 11:42
Kerels,

Kennen jullie dit apparaatje?

http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Set/th_IMG_4528.jpg (http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Set/IMG_4528.jpg)
http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Set/th_IMG_4524.jpg (http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Set/IMG_4524.jpg)

Kwam m'n pa gisteren mee aanzetten en vroeg of ik het even wilde testen. Het is een audiospeler die muziek vanaf een pc kan streamen via je netwerk. Opzich niks bijzonders zou je zeggen maar de eenvoud druipt er vanaf! Ik heb hem aangesloten op de stroom, even wat stapjes doornemen, vervolgens gekozen dat ik eerst via WiFi wil verbinden, keurig mijn netwerksleutel ingevuld en klaar!

Vanaf hier heb je 2 keuzes:

- Muziek streamen vanaf een pc in je netwerk
- Internetradio

Het eerste lukte mij niet meteen maar dat kwam omdat je nog een bepaald programma moet installeren wat via de microsoft website te downloaden is.
Het tweede vind ik persoonlijk een erg leuke feature. Je kan het apparaatje namelijk benaderen via een webinterface (ip nummer in browser) en vervolgens kun je internet radiostations toevoegen. Standaard stonden er al een paar vage Amerikaanse stations in maar ik had als test twee toegevoegd, namelijk X-FM (broadcast alleen via het net) en Veronica FM.
Na 3 seconden bufferen speelde X-FM op mijn speakers en het klinkt gewoon hartstikke goed! En dat gewoon draadloos via Wifi ;) Wat kunnen ze tegenwoord toch veel in die kleine dingen stoppen.

Toen heb ik nog even uitgezocht hoe ik mp3's kan streamen en dat was na 20minuten puzzelen ook zo gepiept. Op de muziekserver installeer je het microsoft tooltje, je geeft aan welke mappen je wilt streamen, daarna welk apparaat dit mag streamen, stroom van de Soundbridge af en weer erop en hij vindt keurig de server. Vervolgens kun je zoeken of browsen door al je albums en met een druk op de knop begint het te spelen.

Al met al een zeer leuk ding voor als je nog een oplossing zoekt om eenvoudig je mp3's af te spelen of naar internetstations wilt luisteren op je woonkamer set! Leuk is dat de Soundbrigde, zoals op de foto te zien is, de mogelijkheid bied om via optisch of coaxiaal verbinding te maken met je receiver en dat komt de geluidskwaliteit zeker ten goede!

Ik ga later nog even proberen of je verschil in geluid kan horen wanneer ik de Soundbridge aansluit via een UTP kabel ipv WiFi.

Vragen of opmerkingen zijn welkom.

Herjan
19-10-2006, 11:52
Quanta Costa? :D

Seth__Gekko
19-10-2006, 12:31
Lijkt veel op die andere gadget, die is al eens voorbij gekomen....die squeezebox (die is wel mooier)

peter26
19-10-2006, 12:34
Weet het niet exact maar ik geloof dat m'n pa het over 125,- inkoop exclusief btw had. Dus dat zou voor de consument ongeveer rond de 175,- verkoop komen.

Seth__Gekko
19-10-2006, 12:34
De squeezbox is ook ongeveer 200,-

peter26
19-10-2006, 12:35
Lijkt veel op die andere gadget, die is al eens voorbij gekomen....die squeezebox (die is wel mooier)

oh komt blijkbaar uit dezelfde lijn (ook van Pinnacle)

verschil is 100,-

peter26
19-10-2006, 12:36
De squeezbox is ook ongeveer 200,-

nee 299,- ;)

Het is niet 199,- maar 175,-..rekenfoutje. Scheelt dus veel meer.

Seth__Gekko
19-10-2006, 12:38
Ah, kijk dat scheelt. Ik vind alleen dit display niet mooi, die van de squeezebox in zijn geheel veel mooier

http://www.dexigner.com/forum/uploads/post-92-1131014974_thumb.jpg

peter26
19-10-2006, 12:49
Ah, kijk dat scheelt. Ik vind alleen dit display niet mooi, die van de squeezebox in zijn geheel veel mooier

http://www.dexigner.com/forum/uploads/post-92-1131014974_thumb.jpg

Ik ben hier niet bezig om de Soundbridge te vergelijken met de Squeezbox, had tot gisteravond nog nooit van deze apparaatjes gehoord.

Maar als je ze dan toch wilt vergelijken, hier een plaatje zoals ze in de folder staan:

http://www.k55.ch/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/roku%20soundbridge%20m1000_p1.jpg

Displays zijn nagenoeg gelijk qua opbouw en structuur als ik ze zo bekijk. Op mijn foto's lijkt het alleen wat brak omdat ik ze met flits genomen heb. Eén van de positieve dingen vond ik namelijk het display.

Squeezbox ziet er misschien iets gelikter uit maar rechtvaardigt voor mij die 130,- extra niet.
Nogmaals, ben hier niet aan het vergelijken maar deel alleen even mijn ervaring met het apparaatje.

Seth__Gekko
19-10-2006, 12:50
Zeker een mooi apparaatje :!: op bovenstaand plaatje ziet ie er best aardig uit.

Alexander D
19-10-2006, 12:51
Ze zien er zo inderdaad allebei even gelikt uit.

Veel plezier ermee!

Theebag
20-10-2006, 07:59
De squeezebox heeft een veel betere analoge output ( vergelijkbaar met goede cd spelers, mits gebruik van WAV of FLAC ). De Soundbridge heeft de slechte gewoonte op alles naar 48 kHz te upsamplen.

peter26
06-01-2007, 10:17
Hey mannen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost had maar er staan weer wat veranderingen aan te komen in mijn ht-set maar ik wil even jullie mening/advies horen. Ik heb namelijk sinds december een baan! Begin December afgestudeerd en twee weken later kon ik al aan de slag bij een groot it-bedrijf :)
Dit betekent ook meer inkomen en twee keer raden waar dat in geïnvesteerd wordt :D

Mijn set is nog ongewijzigd zoals het op pagina 1 staat. Ik heb tussentijds nog een Xbox360 gekocht en aangesloten op m'n set maar dat zie je al zoveel dus heb ik maar niet gepost, ondanks dat het een super mooi ding is.

Ok, mijn plan is dus om m'n set langzaam uit te breiden naar een voor mij perfecte 5.1 set. Ik heb dus al B&W 602 S2 speakers en het is de bedoeling dat die als rears gaan fungeren waar ze nu nog fronts zijn (2.0). Als fronts wil ik een paar vloerstaanders en die moeten ook van B&W worden. Als opties had ik zelf in gedachten:

- B&W 603 S2 of nog mooier S3
- B&W 604 S2 of S3


Maar nu mijn budget wat ruimer is kwam ik dit laatst tegen:
http://hifinews.nic.fi/tuotekuvat/buwcdm7nt.jpg
CDM7 NT
Wat ik begrepen heb is dat de CDM serie tussen de Nautilus en 600 serie zit. Heeft iemand ervaring met deze serie en kun je zeggen waar de verschillen in terug komen?

Zoals het nu staat ga ik eind deze maand iets aanschaffen maar weet dus nog niet precies wat.

[edit]
oh ik zie dat er niks op pagina 1 staat maar dat was vanwege dat gekloot met die kabeldiscussie. M'n set staat in dat andere topic. Nog even kort dan:
Als receiver heb ik de Marantz SR5600. Op dit moment gebruik ik 602 S2 als fronts en heb ik een el cheapo dvdspeler. Waar ik ook nog wat over twijfelde is de combinatie receiver/cdm7. Ik verwacht dat de receiver het wel trekt en dat ik geen vermogen tekort kom maar ik besef wel dat meer waarschijnlijk wel beter is, al hoeft dit niet zo te zijn natuurlijk. Receiver upgraden is geen optie.

Ik vergeet nog iets. De dvdspeler wil ik gaan upgraden met deze nieuwe lijn van Marantz. De DV4001 met HDMI en upscaling tot 1080i.
http://www.marantz.com/image/products/e_dv4001_med.gif

Lijkt me wel een geschikte speler voor mij :)

peter26
06-01-2007, 11:17
Prima speaker. Heb deze destijds ook beluisterd, en was een close finish met mijn uiteindelijke aanschaf. Hij zit overigens wel dichter naar de 600 serie dan de Nautilus hoor ;).

Makkelijke luidspreker met een vol geluid, en toch goed gedetailleerd. Echterr, speakers moet je echt beluisteren en niet uitzoeken vanaf plaatjes of meningen van anderen ;). (Al kan dat wel helpen een shortlist samen te stellen natuurlijk)

Bij mijn weten is het overigens wel een heel oude serie inmiddels .... tweedehands aanbieding, of toch nog ergens in een winkel tegengekomen?

Ja ik weet dat hij dichter naar de 600 zit dan Nautilus. Ik ben ook echt opzoek naar het geluid van de 600serie omdat ik erg bekend ben met deze speaker serie. M'n vader heeft de 603 en 604 in de huiskamer ;) en ik heb zelf de 602.

Ik zoek ze dus zeker niet uit op meningen of plaatjes maar ben juist erg bekend met het geluid en ook helemaal verliefd op :lol: Ik heb een mondelingen afspraak met een verkoper van een paar CDM7 NT speakers dat ik ze van hem kan overnemen. Ik mag ze eerst beluisteren en mijn eigen receiver meenemen is ook geen probleem. Maar als ze zoals de 603 klinken maar dan nog net wat beter hoef ik het eigenlijk niet te horen want ik weet wel dat dat goed klinkt 8)

Tweedehands ja, 1ste eigenaar van de speakers. Ze mogen dan misschien wat ouder zijn maar ik denk dat ze, ondanks de leeftijd, beter klinken dan de huidige 603 S3. Dat ga ik dus beluisteren maar het is niet voor niks de duurdere serie van B&W.

Wat heb jij nu voor speakers dan?

peter26
23-01-2007, 08:55
Nou de kogel is min of meer door de kerk! Ik had met meerdere verkopers contact gehad via marktplaats maar stuk voor stuk werden ze voor mijn neus verkocht! Eén verkoper gaf mij bericht dat hij net een complete set CDM speakers verkocht had. Ik bedankte hem en zei dat ik wel even verder zocht naar een paar zwarte CDM7's. Mailt hij terug: Oh maar die heb ik ook nog staan!
:?
Wat blijkt; deze man koopt en verkoopt af en toe B&W sets en ik had dus geluk! Heb snel contact met hem opgenomen en na een leuk telefonisch gesprek (2 weken geleden) hebben we afgesproken dat ik ze zondag a.s. kom ophalen. Ik mag ze uiteraard eerst beluisteren. Volgens hem zijn ze nog in absolute nieuwstaat en er zit nog garantie op tot 2010. Precies wat ik zocht dus :)

Er zit ook weer een nadeel aan dergelijke topspeakers en dat is dat mijn nieuwe Marantz nu eigenlijk al een beetje de bottleneck is. Tenminste dat zeggen de experts op het HT-forum en dat zie ik zelf ook wel wat in. Maar zoals hier al werd gezegd neigt de speakers meer naar de 600-serie dan naar de Nautilis. De 603 is bijvoorbeeld geen moeilijke speaker om aan te sturen dus ik verwacht dat ook niet met de CDM7 maar besef wel dat een betere versterker een beter geluid zal produceren en het maximale uit deze speakers gaat halen. Hoe denken jullie hier over? Of heb ik de vraag min of meer al zelf beantwoord?

Ik verwacht zelf gewoon een geweldig geluid en dat het mij prima kan doen. Ik heb in ieder geval veel zin in zondag!
Ik heb nog wel een stok achter de deur. Mocht de Marantz het niet 'aankunnen' dan kan ik altijd nog de CDM's aan mijn vader verkopen en dan zijn 603's overnemen bijvoorbeeld.

peter26
29-01-2007, 08:40
ps: dit stukje staat ook op HT-forum maar er zijn hier vast mensen die daar niet komen :)

Zoooooooooooo...inmiddels maandag! Gisteren halve land door gereden om een paar 7NT's uit Oldenzaal te halen. Verkoper garandeerde mij dat de speakers in nieuwstaat waren en de prijs was ik ook tevreden over. Eenmaal aangekomen kregen mijn vriendin en ik een kop koffie aangeboden en duwde de verkoper mij de afstandsbediening in m'n handen van zijn Advance Acoustic cdspeler + versterker. Daar stonden de NT's op aangesloten en vol verwachting begon de muziek te spelen. Het begon rustig maar langzaam schroefde ik het volume wat omhoog. Tsja.............WOW! :o Anouk haar stem klonk echt glashelder! Nummer na nummer begon ik meer aan de speakers te wennen en ik ontdekte al snel het verschil met de mij bekende 6-serie. Het klonk veel ruimtelijker en de stem leek veel dichterbij mij te komen. Het laag klonk veel strakker en wat minder diep, toch diep genoeg op de momenten dat het moest. Echt kippevel, ik zat daar met een grote grijns terwijl mijn vriendin zoiets had van: wat zit hij nou te grinikken?
De verkoper besloot nog een laatste nummer op te zetten namelijk Celine Dion met dat titanic nummer. Hij maakte mij duidelijk dat dit absoluut niet zijn soort muziek was maar dat hij het begon te waarderen door de CDM's :D Ik snapte al snel waarom! Prachtige hoge tonen van Celine haar stem met op het einde de zware drums, geweldig!
Na een half uur luisteren wist ik wel genoeg; deze speakers bleven niet in zijn woonkamer staan maar gingen mee naar Friesland!! Na ze zorgvuldig in de kofferbak geplaatst te hebben was het gas naar huis en meteen aansluiten. Ik was heel erg nieuwsgierig hoe de speakers gingen presteren op mijn Marantz t.o.v zijn veel duurdere Advance Acoustic set. Ik heb ze eerst in een proefopstelling gezet zodat ik alvast wat kon luisteren. Hup, dire straits cd'tje erin en langzaam het vermogen opschroeven. Oei oei oei..ook hier viel de zuiverheid meteen weer op. Het nummer "Calling Elvis" begint te versnellen en strakke drums worden afgewisseld met gitaren. Weer kippevel! Maar ook hier kon ik meteen de verschillen horen met mijn 602's. Het volume moet hoger dan de 602's. Ook vind ik dat de 602's iets lager gaan maar die gaan dan wel meer dreunen dan de CDM's.
Verschil tussen de verkoper zijn opstelling is natuurlijk hoorbaar maar het is eigenlijk weer een hele andere soort klank. Ik miste de power een beetje in zijn opstelling maar het geluid was wel heel puur en zuiver. Smaken verschillen :) Komt bij dat er aan zijn set een heel ander prijskaartje hangt.

Ik heb het geheel nog niet in 4.0 opstelling kunnen testen omdat ik eerst mijn kamer indeling moet veranderen en ik heb nog geen speakerkabel voor de rears. Wordt waarschijnlijk pas eind deze week. Kan niet wachten om ze samen te horen.

Conclusie: voorlopig erg tevreden over het geluid! Ik moet eerst maar eens een hele stapel cd's gaan beluisteren om echt tot een goede conclusie te komen. Tot zover! Foto's volgen nog!

Alexander D
29-01-2007, 08:42
Gefeliciteerd. :wink:

Seth__Gekko
29-01-2007, 10:59
Hele mooie aanwinst hoor! Ga er maar eens flink van genieten.

peter26
29-01-2007, 11:38
Dankje dankje! Ik ga er zeker van genieten! Moet vanavond nog even wat werk doen en aangezien ik een mooie laptop van de baas heb gekregen plof ik op mijn bed neer en laat even wat cd'tjes draaien :)

peter26
03-02-2007, 16:13
De spikes zijn inmiddels binnen en ik heb m'n kamer maar weer eens anders ingericht zodat een surroundopstelling mogelijk is :) Cdm's staan nu ook beter opgesteld en de 602's achter. Nu nog een flink end (+- 18 meter) speakerkabel halen om de rears aan te sluiten. Ik ga hier denk ik niet ontzettend veel geld in steken met het oog op de toekomst (eigen huis). Dat wordt een grote huiskamer en dan is de kans groot dat ik nu niet genoeg lengte aanschaf. Hebben jullie nog tips voor een leuke kabel voor ongeveer 3,- per meter?!

Als alles klaar is ga ik foto's maken.

Alexander D
03-02-2007, 16:52
Hebben jullie nog tips voor een leuke kabel voor ongeveer 3,- per meter?!
InterTechnik Spirit of high silver in 2.5mm2 ? Bij Speaker & Co (http://www.speakerenco.nl/) 3,30 per meter.

Ik heb hier de 4mm2 variant, en die bevalt uitstekend. Het schijnt dat de 2.5mm2 versie eigenlijk zelfs nog wat prettiger is.

Of Canare.

Informeer maar eens bij hifisupply.nl

peter26
04-02-2007, 00:22
Ok bedankt voor de nuttige tips mannen. Ik zal eens kijken wat het beste bij mijn B&W's past. Of mag je in deze prijsklasse niet echt verschillen verwachten?

Johan van den D.
04-02-2007, 08:23
Jawel, ook hier mag je verschil verwachten.

Alexander D
04-02-2007, 11:51
Ok bedankt voor de nuttige tips mannen. Ik zal eens kijken wat het beste bij mijn B&W's past. Of mag je in deze prijsklasse niet echt verschillen verwachten?

Je moet niks verwachten, je moet proberen te luisteren en te vergelijken. Misschien hoor je geen verschil en dan is het makkelijk. :wink:

peter26
04-02-2007, 19:54
Je moet niks verwachten, je moet proberen te luisteren en te vergelijken. Misschien hoor je geen verschil en dan is het makkelijk. :wink:

Tsja maar ik krijg heus niet ff 20meter mee om te proberen thuis ;) Dat zit meestal op rol. En als je het via een webwinkel besteld kan dat al helemaal niet. Ook heb ik hier niet zoveel winkels in de buurt die luisterruimtes hebben. Ik denk niet dat ik te kritisch moet zijn voor de achterspeakers en gewoon goede kabel moet kopen, klaar.

Ik zie hier en daar combinaties B&W / Canara dus denk dat ik die haal.

peter26
08-02-2007, 20:33
Ik had nog wat beloofd:

B&W CDM7 NT

http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Set/th_IMG_4625.jpg (http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Set/IMG_4625.jpg)
http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Set/th_IMG_4624.jpg (http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Set/IMG_4624.jpg)
http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Set/th_IMG_4623.jpg (http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/Set/IMG_4623.jpg)

arjenvanlin
08-02-2007, 20:41
Zier er goed uit! Zijn dit de speakers wanneer ze aangesloten zijn? Misschien ook leuk om een overzichtsfoto er van te maken..

peter26
08-02-2007, 20:56
Zier er goed uit! Zijn dit de speakers wanneer ze aangesloten zijn? Misschien ook leuk om een overzichtsfoto er van te maken..

Thanks! :)

Op dit moment zijn alleen de fronts (de CDM's dus) aangesloten maar de rears nog niet. Moet daar nog kabel voor kopen. Als die aangesloten zijn zal ik overzichts foto's maken. Het is een slaapkamer dus zoveel is er ook niet te zien maar de set is zeker de moeite waard. 8)

Jij hebt ook een leuke set zie ik. Ik heb de 602's als rears.

Rob Eric Blank
12-02-2007, 14:36
Erg mooi speakers, vind ze ook erg lekker klinken!

peter26
12-02-2007, 16:01
Erg mooi speakers, vind ze ook erg lekker klinken!

Waar heb je ze beluisterd? Hoe werden de CDM's aangestuurd? Puur uit nieuwsgierigheid :)

Ben ook erg tevreden. Al voel ik wel dat er nog veel meer uit valt te halen maar dat is ook wel weer prettig want dan valt er nog eens wat te upgraden! :lol:

peter26
15-02-2007, 13:44
Ok we gaan weer naar de volgende stap. Ik heb op dit moment een dvdspeler die via component aangesloten is op mijn LG LCD tv. Nou heb ik sinds kort ook een xbox360 die ook via component moet dus ik zit nu wat te switchen tussen kabels, niet echt wenselijk.
Aangezien ik toch al lang van plan was om de DVD speler te upgraden naar een model wat kan upscalen en een beter geluid geeft voor cd's wordt dat dus maar de volgende upgrade. Hij moet dan ook meteen HDMI hebben zodat ik zowel de xbox als dvd HD kan laten uitzenden.

Ik heb alleen niet zin om hier een bak geld aan uit te geven omdat ik momenteel ook voor andere dingen spaar (nieuw huis + inrichting). €250,- zat ik aan te denken.
Mijn oog viel op een nieuw model van Marantz, namelijk de Marantz dv4001:
http://www.fransvaneeckhout.be/marantz/images/e_dv4001_med.gif

Past mooi bij mijn Marantz receiver en heeft alle functies die ik wil. Heeft iemand al ervaring met dit apparaat of andere (betere) alternatieven? Ik kan er namelijk nog niet zoveel over vinden.
Ik zie ook de 6001 en die speelt al SACD af maar dat kom ik nog heel weinig tegen. Is dat echt zoveel beter?

Peter

fastlex
21-03-2007, 12:40
Deze heb ik ook net gekocht als vervanging van mijn DV4000, kan ook geen reviews vinden.
Moet de speler nog aansluiten op de SR5000OSE en de nieuwe speakers testen, Mordaunt Short Genie... Heb ruimtegebrek...

peter26
21-03-2007, 17:25
Deze heb ik ook net gekocht als vervanging van mijn DV4000, kan ook geen reviews vinden.
Moet de speler nog aansluiten op de SR5000OSE en de nieuwe speakers testen, Mordaunt Short Genie... Heb ruimtegebrek...

Ik heb hem inmiddels al. Sinds gisteren op HDMI aangesloten zodat hij ook kan upscalen.

Wat een plaatje heb ik nu! :shock:

Kijk op mijn topic voor foto's:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=50111