PDA

Bekijk de volledige versie : Filmindustrie gaat films via internet aanbieden



Eric van Ballegoie
17-08-2001, 19:24
Filmindustrie gaat films via internet aanbieden



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=82)

(Disney)Tom Houben
17-08-2001, 20:59
Sorry hoor, maar dit vind ik echt nergens op slaan......als ik een film echt goed vind koop ik hem gewoon in de winkel en toch niet via internet om hem vervolgens op de computer te gaan bekijken.....echt vreemd hoor.

Dennis
17-08-2001, 22:18
De echte filmfanaat gaat toch geen streaming video kijken. Ik geef dit project maar weinig kans.

Nathan Strik
18-08-2001, 00:29
Denk je eens in... zit je net lekker de ontknoping van A.I. te kijken, wordt je Internet verbinding verbroken... :D :D :D

Alex van den Berg
18-08-2001, 04:49
Als die wanhopige managers van de film maatschappijen een beetje realistisch zakelijk inzicht hadden, dan begrepen ze dat ze beter de DVD's goedkoper op de markt kunnen gooien dan de mensen 5 dollar voor meuk uit de zak te kloppen.

Wanneer die glimmende schijfjes voor prijzen tussen de 35 en 45 gulden op de markt zouden liggen :cool:, dan zouden veel meer mensen besluiten om een DVD-speler te kopen... Daarmee zou de DVD-omzet waarschijnlijk verdrievoudigen.

Voorlopig hebben we nog geen servers die de hele wereld tegelijk in een goed kwaliteit naar de nieuwste premieres kunnen laten kijken... Dan ga ik toch liever naar de videotheek om voor 3 dollar een DVD'tje te huren!?!?
Nu ziet iemand 1 of 2 keer die blokkerige, vegerige en schokkerige troep op het internet... de filmmaatschappij verdient een paar dollar aan hem/haar... en ze zijn een klant en uiteindelijk hun investering (van waarschijnlijke 'enige' miljoenen...) kwijt!
Dit doet me eerder denken aan die aanlokkelijke berichtjes met een duur telefoonnummer... Je betaald 5 dollar, probeert misschien 10 minuten te kijken want je hebt tenslotte betaald, om vervolgens te accepteren dat je opgelicht bent!! :mad:

Volgens mij hebben die geldwolven van de 'oude economie' het nog steeds niet helemaal door... Het internet is een communicatie netwerk, geen winkelcentrum!! :rolleyes:

Anonymous
20-08-2001, 13:31
Nu ziet iemand 1 of 2 keer die blokkerige, vegerige en schokkerige troep op het internet...
Ik denk dat jullie de kwaliteit van films die via het internet te downloaden zijn behoorlijk onderschatten. Via share-systems (zoals gnutella) zijn tegenwoordig veel DivX films (typisch 700 Mb) te vinden met ongelofelijk goede kwaliteit. Die zijn na downloaden eenvoudig real-time te bekijken (mits je een snelle computer hebt) of om te zetten naar VCD formaat. Natuurlijk is de kwaliteit van een echte DVD nog altijd veel beter, maar hier is goed naar te kijken hoor!

Ik denk zelf dat betalen voor DivX films geen oplossing is. Als iemand zo'n snelle internet verbinding heeft, dan zal diegene zo'n film toch wel gratis downloaden. Om dit probleem op te lossen kan de industrie ofwel het internet plat gooien door zeer veel rechtzaken te beginnen, ofwel de prijs van DVDs drastisch te verlagen. VHS films zijn duurder in productie (qua materiaal etc.) en kosten tegenwoordig 30 gulden. f20-30 lijkt me dan ook een redelijke prijs voor een DVD. Voor zo'n bedrag wil ik nog wel eens experimenteren en een film kopen waarvan ik niet weet of die de moeite waard is. Voor 70 piek zullen maar weinig mensen dat doen...

Groeten,
Freek.

Alex van den Berg
20-08-2001, 13:38
Ging het maar om DivX downloaden, dan zou de kwaliteit inderdaad acceptabel zijn...
Maar hier wordt niet gesproken over download, maar over streaming.... Eenmalig kijken dus!

Enric Batista
21-08-2001, 20:36
Dat die Amerikanen dom kunnen zijn heeft hun tegenwoordige president al bewezen (wat voor een domme koe is dat zeg!), maar dat ze serieus zulke domme stunts overwegen als het aanbieden van streaming-video als concurrent van een gratis te downloaden DivX versie, dat vind ik nou echt Bullshit!!!!
Is dit een of andere grap of zo? Neen, ik schat ze echt zo dom in.
(ze: De Amerikaanse filmmaatschappijen)

Nathan Strik
22-08-2001, 00:44
:D:D:D:D:D

http://www.geocities.com/strikkieus/vatican.jpg

Rutger Kars
22-08-2001, 10:24
:D:D:D:D:D

http://www.geocities.com/strikkieus/vatican.jpg
mmmh.... doet't nie :rolleyes:

Nathan Strik
22-08-2001, 14:02
Hmm, copy en paste de link in je browser, of druk op "vernieuwen" om de één of andere rare reden werkt hij dan wel... weet hier iemand hoe dit kan???




mmmh.... doet't nie :rolleyes:

Steven
31-08-2001, 20:37
Ik kan er niet veel over zeggen, behalve dat dit dus helemaal niks wordt. net zoals die 2vieuw banden...wat gaat het in de wereld er soms lachwekkend aan toe!

martin
01-09-2001, 11:16
en wat je ook moet hebben is een goeie internet verbinding met een hele snelle modem. dit zijn ook aanzienelijke kosten die er per maand bijkomen.
voor de rest is het echt niks, ik heb aan me monitor 2 speakerstjes hangen van een paar watt stereo en een 17 inch beeldje, goh terwijl ik beneden voor 30,000 aan hardware heb staan, waar ik met dit medium dus niks aan heb, tja of 20meter kabels er tussen gaan hangen PFFFF wat een gedoe, ik koop dat wel een DVD'tje die ik Tig x kan bekijken met goede kwaliteit.

Geef me portie maar aan fikkie.