PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag aansluiting DVD recorder (Pioneer DVR-630H)



alexis
04-10-2006, 22:32
Hallo,

ik heb een vraagje ivm de aansluiting van de dvd recorder met TV, XBOX360 en 5.1 surround sound-system.

Ik wil er wel even bijzeggen dat ik een totale leek ben op het gebied van DVD recorders en aansluiting... :) Na wat opzoekingswerk had ik toch nog enkele vragen.

Ik ben dus van plan om een Pioneer DVR-630H te kopen, deze zal dan aangesloten worden op de TV via de scart kabel.

Nu heb ik hier ook een 5.1 surround sound-system staan van Logitech, de Z5500. Dit systeem zou ik dan willen aansluiten via de optical ingang op de DVD recorder. (zie rode pijl foto)

http://img239.imageshack.us/img239/508/testjz7.jpg
Klik voor grotere foto (http://img516.imageshack.us/img516/6748/dvr630hsbackrb9.jpg)

Nu mijn vragen.. :

1. Is het mogelijk om via de DVD recorder die tevens aangesloten is op de TV kabel de gewone zenders te ontvangen? En heb ik dan ook het Dolby effect via het 5.1 systeem? Als ik een gewone DVD afspeel zal dit natuurlijk al het geval zijn veronderstel ik.

2. Tevens heb ik hier ook nog een XBOX360 staan, als ik deze nu aansluit op de DVD recorder en het 5.1 systeem op de optical van de recorder. Zal ik dan ook nog steeds het dolby effect hebben als ik game op de XBOX360? Momenteel zit de optical cable rechtstreeks aangesloten op de component HD AV-kabel van de Xbox 360.

3. En dan had ik nog een laatste vraag..
Bij de XBOX360 zit een component HD AV-kabel voor de Xbox 360, nu heb ik vlug in photoshop proberen uit te leggen wat mij bedoeling is. (zie lijnen op foto) Is het mogelijk om de kabels aan te sluiten op die manier? Of zal het toch via de scart moeten? of enkel de rode, gele en witte kabels?


http://img528.imageshack.us/img528/7388/untitled1copyiv3.jpg


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil zeggen? En vooral of iemand mij kan antwoorden op mijn "domme" vragen :)

Alvast bedankt en ik hoor het verder wel!

Mvg
Alex

Seth__Gekko
05-10-2006, 07:56
Let op de aansluitingen van de dvd recorder via component zijn uitgangen en geen ingangen. Deze moeten gebruikt worden om een weergever op aan te sluiten (tv, projector, enz) Dus je beeld van de dvd recorder kan je via scart of component naar de tv sturen.


Ook de digitale connector is een uitgang, deze kan je niet gebruiken om een geluidsbron in te pluggen, maar om aan je receiver/surround systeem je te koppelen! Dus de optische uitgang kan je koppelen aan je surround set, al is het dus wel een uitgang en geen ingang! :wink:

Wanneer deze zijn gekoppeld kan je wanneer je tv/dvd kijkt genieten van je surround, let alleen op als je opneemt, kan je niet via de dvd recorder een ander kanaal kijken, dan moet je via je gewone tv (geluid) naar een ander kanaal kijken.

alexis
05-10-2006, 12:52
Seth__Gekko, bedankt voor je uitleg é, het is mij toch al wat duidelijker nu :)

Nu dat ik het verschil ken tussen in- en uitgang.. :D wou ik toch nog even terugkomen op de laatste vraag in mijn eerste post:


3. En dan had ik nog een laatste vraag..
Bij de XBOX360 zit een component HD AV-kabel voor de Xbox 360, nu heb ik vlug in photoshop proberen uit te leggen wat mij bedoeling is. (zie lijnen op foto) Is het mogelijk om de kabels aan te sluiten op die manier? Of zal het toch via de scart moeten? of enkel de rode, gele en witte kabels?

Heeft het nu nog zin om die groene, blauwe en rode kabel van de component HD AV-kabel aan te sluiten bij de "Component video out"? Of maakt dit geen verschil uit? Als dit niet de bedoeling is zou ik enkel de rode, gele en witte kabel aansluiten. En moeten deze laatste 3 dan aangesloten worden op de aansluitingen van "input 3" of die van "output 3"? Ik veronderstel "output 3"?

Als iemand mij hier nog op kan antwoorden kan ik verder!

Alvast bedankt!

Mvg
Alex

joostpolletje
05-10-2006, 13:09
Met betreking tot de 360:

De component: Rood/Groen/Blaauw sluit je aan op de TV, als daar de mogelijkheid toe is.
en laat je de Rood/Wit/Geel vrij.

Is er niet de mogelijkheid toe om component op je TV aan te sluiten, dan doe je Rood/Wit/Geel in de TV en laat je Rood/Groen/Blaauw vrij.

Om geluid te krijgen (surround) kan je een optische kabel in de stekker van de 360 doen, een de andere kant in de reciever.

alexis
05-10-2006, 13:24
Is er niet de mogelijkheid toe om component op je TV aan te sluiten, dan doe je Rood/Wit/Geel in de TV en laat je Rood/Groen/Blaauw vrij.

Component heb ik niet op mijne TV dus dat zal al niet gaan.

Op mijne TV heb ik ook maar 1 SCART, en die zal dus ingenomen worden door de DVD recorder. Dan veronderstel ik dat ik die rood/wit/gele stekker van de XBOX360 op de DVD recorder kan aansluiten via de "Output 3"?


Om geluid te krijgen (surround) kan je een optische kabel in de stekker van de 360 doen, een de andere kant in de reciever.

Zo is het momenteel, de XBOX360 aangesloten op de TV via de SCART en de optical cable van de XBOX360 naar het 5.1 surround sound-system. Maar het is de bedoeling deze optical cable nu van de DVD recorder op het 5.1 systeem aan te sluiten.

Ik ga er dan ook van uit dat als ik de XBOX360 aansluit op de DVD recorder via de rood/wit/gele "Input 3", ik ook kan genieten van die surround sound?

Alvast bedankt

Mvg
Alex

alexis
06-10-2006, 09:28
Niemand die hierop kan antwoorden?

Seth__Gekko
06-10-2006, 15:33
De witte en rode tulp op de ingang aansluiten betekend dat je alleen analoog binnen krijgt. Hier kan je alleen een surround zoals proligic I -II- enz van maken. De gele tulp is voor beeld.

alexis
06-10-2006, 16:29
De witte en rode tulp op de ingang aansluiten betekend dat je alleen analoog binnen krijgt. Hier kan je alleen een surround zoals proligic I -II- enz van maken. De gele tulp is voor beeld.

Ok, thx voor de moeite