PDA

Bekijk de volledige versie : Subwoofer kabel



oskar
05-10-2006, 00:08
Algemene (wellicht noob) vraag:

Ik heb een subwoofer (acoustic energy evo sub) en ik overweeg hier een nieuwe kabel voor te kopen.

Mijn receiver heeft een pre-out, de subwoofer heeft een audio in met twee ingangen (rood en wit). Als ik op internet kijk zie ik alleen subwoofer kabels die aan beide kanten een enkel stekkertje hebben.

-Kijk ik bij de verkeerde kabels...?

Op dit moment heb ik zelfgemaakte kabel in gebruik, alleen is dit een filterdun kabeltje, die ook nog via connectors aan aan een andere kabel zit voordat hij de receiver ingaat.

-Zou ik met een nieuwe kabel van rond de 50 euro (hij hoeft maar 2a3 meter te zin) verschil horen?

Alvast bedankt voor de moeite en expertise...

hstadman
05-10-2006, 00:18
Algemene (wellicht noob) vraag:

Ik heb een subwoofer (acoustic energy evo sub) en ik overweeg hier een nieuwe kabel voor te kopen.

Mijn receiver heeft een pre-out, de subwoofer heeft een audio in met twee ingangen (rood en wit). Als ik op internet kijk zie ik alleen subwoofer kabels die aan beide kanten een enkel stekkertje hebben.

-Kijk ik bij de verkeerde kabels...?

Op dit moment heb ik zelfgemaakte kabel in gebruik, alleen is dit een filterdun kabeltje, die ook nog via connectors aan aan een andere kabel zit voordat hij de receiver ingaat.

-Zou ik met een nieuwe kabel van rond de 50 euro (hij hoeft maar 2a3 meter te zin) verschil horen?

Alvast bedankt voor de moeite en expertise...

Deze kabels heten Y-kabels. Zou toch eerst eens met eenenkele kabel proberen, daar dat soms beter klinkt dan met een Y-kabel.

Geen idee, ligt aan de kwaliteit van je houdige kabel.

Voor kabels in die prijsklasse kun je eens kijken naar oelbach en profigold.

oskar
05-10-2006, 15:43
kan ik een eenenkele kabel aansluiten als de audio in bestaat aan twee delen? lijkt mij niet mogelijk...

En de huidige kabel is in elkaar geprutst door m'n pa, maar uit twee soorten kabel, waarvan eentje echt heel dun is, zelfde soort als die ik vroeg voor m'n goedkope stereotorentje gebruikte...dus ik denk wel dat ik met een nieuwe kabel kwaliteitwinst heb...

Seth__Gekko
05-10-2006, 17:40
Je kan de sub gewoon enkel aansluiten, het komt zelden voor dat een sub door de zgn. Y/splitter beter klinkt, maar je kan het proberen, meestal klinkt hij alleen iets luider.

Johan van den D.
05-10-2006, 18:44
Ook ik zal adviseren om eerst een enkele kabel proberen omdat dit gewoon moet kunnen.
Met een goede kabel zal met name het laag strakker klinken

eel
05-10-2006, 20:36
Ook ik zal adviseren om eerst een enkele kabel proberen omdat dit gewoon moet kunnen.
Met een goede kabel zal met name het laag strakker klinken

Flauwekul. Met een enkele kabel heb je 10% vermogensverlies.
Met een splittertje en een goede coax van de electronicazaak rond de 10 of 15 Euro heb je een uitstekend resultaat.
:wink:

Johan van den D.
05-10-2006, 21:33
Ook ik zal adviseren om eerst een enkele kabel proberen omdat dit gewoon moet kunnen.
Met een goede kabel zal met name het laag strakker klinken

Flauwekul. Met een enkele kabel heb je 10% vermogensverlies.
Met een splittertje en een goede coax van de electronicazaak rond de 10 of 15 Euro heb je een uitstekend resultaat.
:wink: :mrgreen: :roll:

oskar
08-10-2006, 21:28
Ik had eindelijk weer even tijd om rond te kijken op het internet voor een nieuwe kabel.

Ik heb gevonden: http://www.hifisupply.nl/web/N_art_1179.html

Mijn sub (acoustic energy evo sub) kost 200 engelse ponden. een kabel zoals die hierboven zou voldoende moeten zijn of zie ik dat verkeerd?

Alexander D
08-10-2006, 21:45
Goldkabel is een goeie kabel. :wink: