PDA

Bekijk de volledige versie : Kabels, electronica, inspelen en welles/nietes



Pagina's : [1] 2 3 4

Edgar Smit
06-10-2006, 14:24
Hier kun je alles kwijt over of inspelen wel of geen zin heeft of uberhaupt bestaat, of betere stroomkabels volgens jou wel of geen zin hebben, of electronica op verschillende temperaturen ook anders speelt en andere soortgelijke vraagstukken.

Mijn Kick off:
inspelen bestaat, maar geen idee of dat wetenschappelijk is of dat het aan je eigen manier van luisteren ligt die anders wordt. Maar het bestaat dus wel volgens mij.

Powerfilters kunnen imho wel degelijk verschil maken, omdat je voeding minder fluctuaties hoeft op te vangen en dus stabieler draait. Dit is ook in PC wereld van groot belang (denk aan de UPC's etc) n aangezien veel moderne receivers barstensvol electronica en chips zitten, is dat hier dus niet anders.

Of de temperatuur, buiten de extremen om, invloed heeft op het geluid, nee. pas als er extreme temperaturen bij komen kijken kan dat wel.

Ik hoor het verschil tussen interlinks tot bepaalde hoogte dus voor mij bestaat daar een verschil tussen. Ook digitale interlinks, alhoewel de eerlijkheid mij gebied te zeggen dta het in mijn geval eerder een kwaliteitsverschil zou zijn geweest dan een vergelijk tussen 2 kwalitatief gelijkwaardige kabels.

Alexander D
06-10-2006, 14:27
Kun je dit topic dan niet beter bij algemeen ht plaatsen? :? :wink:

joostpolletje
06-10-2006, 14:28
Dit topic in het kader van Harry en eel...

goed idee!

Edgar Smit
06-10-2006, 14:29
En het zou fijn zijn als iedereen gewoon zijn zegje hier doet zonder elkaar typematig in de haren te vliegen of te beledigen.

Het leukst zou het zijn als je een statement kan onderbouwen op basis van eigen ervaringen danwel wetenschappelijk.

eel
06-10-2006, 14:31
[quote=peter26][quote=A. Duijmelinck]En heb je ook nog verdere vragen Peter? :D
Nog even terugkomend hierop:

And perhaps of greatest significance, the time it took to switch cords was longer than the generally accepted 5 second length of human auditory memory. This reduced what Manny terms “the differential sharpness of perception” of participants.

Dit betekend dat, als iemand de kabels switched en het langer duurt dan 5 seconden, het complete giswerk wordt! Dit verklaard ook waarom deze testen meestal in een 50/50 score uitvallen.


Hahaha, man wat klets je jezelf hier toch vast.
Als het audiogeheugen slechts zo kort is hoe wil jij dan beweren na 3 weken verschillen te kunnen gaan horen als de kabel is "ingespeeld".
HAHAHA!! Wat een grapjas ben je toch! :lol:

Edgar Smit
06-10-2006, 14:33
Kun je dit topic dan niet beter bij algemeen ht plaatsen? :? :wink:Had ook gekund, eigenlijk was dat misschien zelfs wel beter geweest. Ik kan hem niet zelf verplaatsen helaas.

@joost, nee voor iedereen, er is gewoon erg veel discussie over kabels en hun effecten, waarbij eel en harry het heftigst tekeer gaan.

@ moderators, kan deze alsnog naar de Home Theater algemeen?

eel
06-10-2006, 14:36
Dat hierboven is wel waar het om gaat overigens.
Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.
Vandaar dat beweringen dat men gaat horen na een paar weken dat een kabel is "ingespeeld" regelrechte lariekoek zijn.
De mens is helemaal niet in staat om geluid gedurende zo lange tijd op te slaan en te onthouden.

Maar omdat een dure kabel er vaak indrukwekkend uitziet en er al dan niet door verkoper en resencies verwachtingen worden gewekt ga je anders luisteren en hoor je inderdaad dingen die je eerst niet hoorde. Die waren er wel maar vielen niet op.
Vandaar dat een kabel kopen van 2500 Euro echt van de zotte is.

joostpolletje
06-10-2006, 14:39
Ik ben het er ergens ook wel mee eens, dat "je hoort wat je wilt horen"!!

Want tussen een kabel van 2500 en 500 zal toch niet bijsterend veel verschil zitten...

Ago
06-10-2006, 14:41
hiervan zal vast en zeker meer dan 70% winst zijn :roll:
over my dead body! :evil:

Edgar Smit
06-10-2006, 14:47
Dat hierboven is wel waar het om gaat overigens.
Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.
Vandaar dat beweringen dat men gaat horen na een paar weken dat een kabel is "ingespeeld" regelrechte lariekoek zijn.
De mens is helemaal niet in staat om geluid gedurende zo lange tijd op te slaan en te onthouden.

Maar omdat een dure kabel er vaak indrukwekkend uitziet en er al dan niet door verkoper en resencies verwachtingen worden gewekt ga je anders luisteren en hoor je inderdaad dingen die je eerst niet hoorde. Die waren er wel maar vielen niet op.
Vandaar dat een kabel kopen van 2500 Euro echt van de zotte is.Als dat zo is bestaat inspelen dus wel degelijk, maar is de interpretatie van inspelen anders. Een kabel speelt dan namelijk in op het gehoor van de luisteraar, zonder dat er fysieke veranderingen in de kabel zelf plaatsvinden. Dan is het dus eigenlijk je eigen gehoor wat ingespeeld dient te worden op een kabel (je gaat immers anders luisteren).

eel
06-10-2006, 14:49
Ik ben het er ergens ook wel mee eens, dat "je hoort wat je wilt horen"!!

Want tussen een kabel van 2500 en 500 zal toch niet bijsterend veel verschil zitten...

Noem 2000 Euro maar niet veel verschil. :mrgreen:

Het hele "inspeelfenomeen" bestaat echt niet.
Pure autosuggestie.
Denk maar eens na of je zelf in staat bent geluid gedurende langere tijd te onthouden. Als er iets bedriegelijk is zijn het onze zintuigen.
Als we een kou onder de leden hebben heeft dat al invloed op ons gehoor. Meetapparatuur heeft daar geen last van. (y)

En er zitten verschillen tussen kabels en ook hoorbare. Maar ik weet 100% zeker dat bezitters van dergelijke kabels geen "blinde" test durven te doen met een dropvetertje.
En die redenen om dat niet te doen kun je zelf wel verzinnen....

eel
06-10-2006, 14:50
Dat hierboven is wel waar het om gaat overigens.
Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.
Vandaar dat beweringen dat men gaat horen na een paar weken dat een kabel is "ingespeeld" regelrechte lariekoek zijn.
De mens is helemaal niet in staat om geluid gedurende zo lange tijd op te slaan en te onthouden.

Maar omdat een dure kabel er vaak indrukwekkend uitziet en er al dan niet door verkoper en resencies verwachtingen worden gewekt ga je anders luisteren en hoor je inderdaad dingen die je eerst niet hoorde. Die waren er wel maar vielen niet op.
Vandaar dat een kabel kopen van 2500 Euro echt van de zotte is.Als dat zo is bestaat inspelen dus wel degelijk, maar is de interpretatie van inspelen anders. Een kabel speelt dan namelijk in op het gehoor van de luisteraar, zonder dat er fysieke veranderingen in de kabel zelf plaatsvinden. Dan is het dus eigenlijk je eigen gehoor wat ingespeeld dient te worden op een kabel (je gaat immers anders luisteren).

:mrgreen: (y) :bier:

Ago
06-10-2006, 14:54
Ik ben het er ergens ook wel mee eens, dat "je hoort wat je wilt horen"!!

Want tussen een kabel van 2500 en 500 zal toch niet bijsterend veel verschil zitten...

Noem 2000 Euro maar niet veel verschil. :mrgreen:

Het hele "inspeelfenomeen" bestaat echt niet.
Pure autosuggestie.
Denk maar eens na of je zelf in staat bent geluid gedurende langere tijd te onthouden. Als er iets bedriegelijk is zijn het onze zintuigen.
Als we een kou onder de leden hebben heeft dat al invloed op ons gehoor. Meetapparatuur heeft daar geen last van. (y)

En er zitten verschillen tussen kabels en ook hoorbare. Maar ik weet 100% zeker dat bezitters van dergelijke kabels geen "blinde" test durven te doen met een dropvetertje.
En die redenen om dat niet te doen kun je zelf wel verzinnen....
harry en johan durfden vorig jaar niet naar de luistertest te komen, zelfs edgar wilde komen! :lol:

joostpolletje
06-10-2006, 14:54
Heren....

Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?

Ago
06-10-2006, 14:55
Heren....

Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
harry en johan als eregasten :?: :mrgreen:

peter26
06-10-2006, 14:55
met andere woorden: ik zal even mijn geheugen inspelen :shock:

Ago
06-10-2006, 14:59
met andere woorden: ik zal even mijn geheugen inspelen :shock:
zeg Peter, eerst jaag je ons weg uit je draadje en nu volg je ons ook nog!

stalker! (6)

R Klemkerk
06-10-2006, 15:01
Heren....

Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?

Dat heeft toch geen enkele zin!

Je hoort pas verschillen als je alle karakter eigenschappen van je set kent. Dan hoor je des te goed het verschil.

Daarom geloof ik zelf niet in luistersessies.

Je moet het luisterend oor ook de tijd geven om te wennen aan een set, en dus ook aan kabels.

Ago
06-10-2006, 15:04
Heren....

Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?

Dat heeft toch geen enkele zin!

Je hoort pas verschillen als je alle karakter eigenschappen van je set kent. Dan hoor je des te goed het verschil.

Daarom geloof ik zelf niet in luistersessies.

Je moet het luisterend oor ook de tijd geven om te wennen aan een set, en dus ook aan kabels.
niet met die onzin komen, je lijkt harry en johan wel!
ik wil zien of jij het verschil hoort tussen een interlink van 20 euro en een interlink van 2000 euro!
we gaan heus niet op een kruidvat minisysteempje luisteren! :evil:

eel
06-10-2006, 15:04
Heren....

Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
harry en johan als eregasten :?: :mrgreen:

Die komen daar écht niet kan ik je zo al voorspellen.
Redenen?

We horen het zelf zo goed we hoeven niet overtuigd te worden.
We hebben zoiets al eens gedaan en dat ik niet goed bevallen.
Ga zelf maar eens luisteren.
Dat kan niet zomaar op een set die je niet kent (lekker, 2500 uitgeven voor een kabeltje en het is niet eens hoorbaar op een onbekende set)
enz. enz. enz. enz.

eel
06-10-2006, 15:05
Heren....

Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?

Dat heeft toch geen enkele zin!

Je hoort pas verschillen als je alle karakter eigenschappen van je set kent. Dan hoor je des te goed het verschil.
Je moet het luisterend oor ook de tijd geven om te wennen aan een set, en dus ook aan kabels.

"Dat kan niet zomaar op een set die je niet kent" (lekker, 2500 uitgeven voor een kabeltje en het is niet eens hoorbaar op een onbekende set)
enz. enz. enz. enz.

R Klemkerk
06-10-2006, 15:07
Ik heb nu al spijt dat ik gereageerd heb.

Ik ga dr ook niet verder op in overigens.

eel
06-10-2006, 15:19
Maar moet dit topic niet naar kabels etc. in HT algemeen????

joostpolletje
06-10-2006, 15:35
R Klemkerk

Ik vind dat je met "Luister sessies zijn onzin" beredenering er wel naast zit!

Elke speaker heeft zijn kenmerken, en die hoor je pas als je verschillende hoort in een luistersessie

hstadman
06-10-2006, 16:05
Dat hierboven is wel waar het om gaat overigens.
Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.
Vandaar dat beweringen dat men gaat horen na een paar weken dat een kabel is "ingespeeld" regelrechte lariekoek zijn.
De mens is helemaal niet in staat om geluid gedurende zo lange tijd op te slaan en te onthouden.

Maar omdat een dure kabel er vaak indrukwekkend uitziet en er al dan niet door verkoper en resencies verwachtingen worden gewekt ga je anders luisteren en hoor je inderdaad dingen die je eerst niet hoorde. Die waren er wel maar vielen niet op.
Vandaar dat een kabel kopen van 2500 Euro echt van de zotte is.
Eel, deze thread is van jouw. :wink:

eel
06-10-2006, 16:08
Dat hierboven is wel waar het om gaat overigens.
Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.
Vandaar dat beweringen dat men gaat horen na een paar weken dat een kabel is "ingespeeld" regelrechte lariekoek zijn.
De mens is helemaal niet in staat om geluid gedurende zo lange tijd op te slaan en te onthouden.

Maar omdat een dure kabel er vaak indrukwekkend uitziet en er al dan niet door verkoper en resencies verwachtingen worden gewekt ga je anders luisteren en hoor je inderdaad dingen die je eerst niet hoorde. Die waren er wel maar vielen niet op.
Vandaar dat een kabel kopen van 2500 Euro echt van de zotte is.
Eel, deze thread is van jouw. :wink:

Je bedoelt "jou" denk ik.
We spreken elkaar!

andym
06-10-2006, 16:09
Ik geloof wel in het inspelen van speakers, puur vanwege het feit dat de stijfheid van de conussen minder wordt naarmate ze losser komen. Ook geloof ik in betere/mindere kwaliteit van kabels. Over het inspelen van kabels heb ik echter grote twijfels, ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen, voor zover ik weet gaat stroom/spanning zich niet anders gedragen na verloop van tijd door dezelfde kabel.....maarja ik ben een leek, nogmaals het is mijn "gevoel".

hstadman
06-10-2006, 16:10
Heren....

Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
harry en johan als eregasten :?: :mrgreen:

Die komen daar écht niet kan ik je zo al voorspellen.
Redenen?

We horen het zelf zo goed we hoeven niet overtuigd te worden.
We hebben zoiets al eens gedaan en dat ik niet goed bevallen.
Ga zelf maar eens luisteren.
Dat kan niet zomaar op een set die je niet kent (lekker, 2500 uitgeven voor een kabeltje en het is niet eens hoorbaar op een onbekende set)
enz. enz. enz. enz.

Ik heb dat al een keer aangeboden, echter hebben de meesten dat toen afgeslagen. :wink:

Verder, dit soort testen kun je ook lekker doen bij een goede audiozaak, die geoptimaliseerde luisterruimten heeft en een heleboel merken en prijsklasses op voorraad heeft, zodat je gemakkelijker allerlei soorten kabels kunt beluisteren. :wink:

eel
06-10-2006, 16:15
[quote="eel"][quote="Ago"][quote=joostpolletje]Heren....

Verder, dit soort testen kun je ook lekker doen bij een goede audiozaak, die geoptimaliseerde luisterruimten heeft en een heleboel merken en prijsklasses op voorraad heeft, zodat je gemakkelijker allerlei soorten kabels kunt beluisteren. :wink:

Dát is een originele smoes zeg. Die heb ik nog niet eerder gehoord!

hstadman
06-10-2006, 16:17
Hahaha, man wat klets je jezelf hier toch vast.


Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.


ik schat zo in dat die zogenaamde technische kennis van jou zelfs niet door Einstein zou worden begrepen.
Harry, wat ik van jou tot nu toe heb gezien aan technische beweringen zijn allemaal pseudo-wetenschappelijke uit reclamefolders gekopieerde verhalen die nergens maar dan ook nergens op slaan.

Dat is vreemd; een quote erboven ben je het nog met mij eens en in een andere thread beticht je mij van het copieeren van reclame folders. :?

Eel meent het al beter te weten dan de wetenschappers zelf. 8)

Je begint jezelf nu wel erg vaak tegen te spreken eel. sorry.

Deze thread mag je hebben.

eel
06-10-2006, 16:17
Ik geloof wel in het inspelen van speakers~

Dat is ook juist alleen duurt dat niet zo heel erg lang.
Op het moment dat bijvoorbeeld je woofer er een paar keer flink van langs heeft gekregen is deze ingespeeld. Inspelen van luidsprekers is een kwestie van minuten. De randen van de luidsprekerconussen moeten even een paar keer heen en weer zijn gegaan.

That's all!

eel
06-10-2006, 16:18
Hahaha, man wat klets je jezelf hier toch vast.


Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.

Dit zegt mij al genoeg! Veel plezier in deze thread. :wink:

Er zijn er nog wel meer waar we elkaar vast nog wel zullen tegenkomen! :P

hstadman
06-10-2006, 16:19
Ik ben het er ergens ook wel mee eens, dat "je hoort wat je wilt horen"!!

Want tussen een kabel van 2500 en 500 zal toch niet bijsterend veel verschil zitten...
Zou je je eens flink in kunnen vergissen. :wink:

eel
06-10-2006, 16:20
Ik ben het er ergens ook wel mee eens, dat "je hoort wat je wilt horen"!!

Want tussen een kabel van 2500 en 500 zal toch niet bijsterend veel verschil zitten...
Zou je je eens flink in kunnen vergissen. :wink:

Klopt...2000 Euro!

Alexander D
06-10-2006, 16:22
[quote="eel"][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....

Verder, dit soort testen kun je ook lekker doen bij een goede audiozaak, die geoptimaliseerde luisterruimten heeft en een heleboel merken en prijsklasses op voorraad heeft, zodat je gemakkelijker allerlei soorten kabels kunt beluisteren. :wink:

Dát is een originele smoes zeg. Die heb ik nog niet eerder gehoord!

Beste Eel,

Waarom heb jij je eigenlijk geregistreerd hier? Je loopt tot nu toe alleen maar met de botte bijl tegengas te geven.

Nou mag je van mij gerust een robbertje bekvechten met Harry, Harry en ik zijn het ook niet altijd eens :lol: :wink: , maar van je pakweg 150 berichten hebben er nog niet echt veel een positieve bijdrage aan dit forum geleverd. :?

Natuurlijk ben je mij geen verklaring schuldig maar ik heb gewoon het idee dat jij je hier enkel hebt geregistreerd om te zeiken tegen mensen die een mening ventileren die niet strookt met de jouwe. Je goed recht ook nog maar gezellig is anders.

hstadman
06-10-2006, 16:27
Ik ben het er ergens ook wel mee eens, dat "je hoort wat je wilt horen"!!

Want tussen een kabel van 2500 en 500 zal toch niet bijsterend veel verschil zitten...
Zou je je eens flink in kunnen vergissen. :wink:

Klopt...2000 Euro!

Zegt iemand die ze nog nooit gehoord heeft en waarop het placebo effect nu al invloed heeft. Wat je denkt te kunnen horen of niet denkt te kunnen horen, dat hoor je ook niet! Je eigen uitspraak! :roll: 8) :lol:

Ago
06-10-2006, 16:29
[quote=eel][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....

Verder, dit soort testen kun je ook lekker doen bij een goede audiozaak, die geoptimaliseerde luisterruimten heeft en een heleboel merken en prijsklasses op voorraad heeft, zodat je gemakkelijker allerlei soorten kabels kunt beluisteren. :wink:

Dát is een originele smoes zeg. Die heb ik nog niet eerder gehoord!

Beste Eel,

Waarom heb jij je eigenlijk geregistreerd hier? Je loopt tot nu toe alleen maar met de botte bijl tegengas te geven.

Nou mag je van mij gerust een robbertje bekvechten met Harry, Harry en ik zijn het ook niet altijd eens :lol: :wink: , maar van je pakweg 150 berichten hebben er nog niet echt veel een positieve bijdrage aan dit forum geleverd. :?

Natuurlijk ben je mij geen verklaring schuldig maar ik heb gewoon het idee dat jij je hier enkel hebt geregistreerd om te zeiken tegen mensen die een mening ventileren die niet strookt met de jouwe. Je goed recht ook nog maar gezellig is anders.
hij leest hier al een jaar mee, Alexander, dus jouw vraag waarom hij zich hier geregistreerd heeft raakt kant noch wal...

en waarom pak je harry niet aan? waar twee vechten hebben twee schuld...

het valt me op dat kritische mensen hier steeds weggepest worden, dat vind ik jammer, want ik ben een groot voorstander van het lekkere discussiewerk!

ik zie harry en eel er flink inklappen ja, maar er worden gelukkig geen schuttingwoorden gebruikt

eel
06-10-2006, 16:32
[quote=eel][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....

Verder, dit soort testen kun je ook lekker doen bij een goede audiozaak, die geoptimaliseerde luisterruimten heeft en een heleboel merken en prijsklasses op voorraad heeft, zodat je gemakkelijker allerlei soorten kabels kunt beluisteren. :wink:

Dát is een originele smoes zeg. Die heb ik nog niet eerder gehoord!

Beste Eel,

Waarom heb jij je eigenlijk geregistreerd hier? Je loopt tot nu toe alleen maar met de botte bijl tegengas te geven.

Nou mag je van mij gerust een robbertje bekvechten met Harry, Harry en ik zijn het ook niet altijd eens :lol: :wink: , maar van je pakweg 150 berichten hebben er nog niet echt veel een positieve bijdrage aan dit forum geleverd. :?


Op zich is het niet aan jou om me dat soort zaken te vragen maar ik wil er desondanks wel kort op reageren.
Met name het geklets over inspelen en onverantwoord dure kabels zijn zaken waar ik me aan erger. Niet omdat ik er persoonlijk door wordt geraakt maar omdat lieden zoals Harry met alle beweringen over kabels gewoon foute informatie verstrekken.
Dat is dan nog tot daar aan toe maar newbies worden gewoon verkeerde dingen voorgeschoteld. Men wordt bijna "de ogen uitgestoken' met de nieuwe kleren van de keizer... :lol:

Ik heb met wat anderen al heel leuk van gedachten gewisseld. Alleen botsen Harry, zijn maat vdDool en ik soms wat maar dat moet toch kunnen?

Waarom registreert men zich op een forum? Omdat daar zaken spelen waar men zich voor interesseert.

Waarom heb jij je ooit ingeschreven?

hstadman
06-10-2006, 16:32
[quote=eel][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....

Verder, dit soort testen kun je ook lekker doen bij een goede audiozaak, die geoptimaliseerde luisterruimten heeft en een heleboel merken en prijsklasses op voorraad heeft, zodat je gemakkelijker allerlei soorten kabels kunt beluisteren. :wink:

Dát is een originele smoes zeg. Die heb ik nog niet eerder gehoord!

Beste Eel,

Waarom heb jij je eigenlijk geregistreerd hier? Je loopt tot nu toe alleen maar met de botte bijl tegengas te geven.

Nou mag je van mij gerust een robbertje bekvechten met Harry, Harry en ik zijn het ook niet altijd eens :lol: :wink: , maar van je pakweg 150 berichten hebben er nog niet echt veel een positieve bijdrage aan dit forum geleverd. :?

Natuurlijk ben je mij geen verklaring schuldig maar ik heb gewoon het idee dat jij je hier enkel hebt geregistreerd om te zeiken tegen mensen die een mening ventileren die niet strookt met de jouwe. Je goed recht ook nog maar gezellig is anders.

Het erge van dit alles is dat men die kabels daadwerkelijk nog nooit gehoord heeft maar er wel al meent over te kunnen oordelen. Dit is hetzelfde als een film tot de grond toe af te branden die men nog nooit gezien heeft! 8) :lol:

Eel bewijst alleen dat hij wel heel erg in zijn eigen placebo effect geloofd, namelijk wat men denkt niet te kunnen horen, hoort men ook niet. :wink: 8)

eel
06-10-2006, 16:34
[quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote="eel"][quote="Ago"][quote=joostpolletje]Heren....
Eel bewijst alleen dat hij wel heel erg in zijn eigen placebo effect geloofd, namelijk wat men denkt niet te kunnen horen, hoort men ook niet. :wink: 8)

Ik vermoed dat ik wat meer ervaring heb met audio dan jij vriend.
En waarschijnlijk ook met techniek als ik je verhalen zo lees.

Alexander D
06-10-2006, 16:34
[quote=eel][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....

Verder, dit soort testen kun je ook lekker doen bij een goede audiozaak, die geoptimaliseerde luisterruimten heeft en een heleboel merken en prijsklasses op voorraad heeft, zodat je gemakkelijker allerlei soorten kabels kunt beluisteren. :wink:

Dát is een originele smoes zeg. Die heb ik nog niet eerder gehoord!

Beste Eel,

Waarom heb jij je eigenlijk geregistreerd hier? Je loopt tot nu toe alleen maar met de botte bijl tegengas te geven.

Nou mag je van mij gerust een robbertje bekvechten met Harry, Harry en ik zijn het ook niet altijd eens :lol: :wink: , maar van je pakweg 150 berichten hebben er nog niet echt veel een positieve bijdrage aan dit forum geleverd. :?

Natuurlijk ben je mij geen verklaring schuldig maar ik heb gewoon het idee dat jij je hier enkel hebt geregistreerd om te zeiken tegen mensen die een mening ventileren die niet strookt met de jouwe. Je goed recht ook nog maar gezellig is anders.
hij leest hier al een jaar mee, Alexander, dus jouw vraag waarom hij zich hier geregistreerd heeft raakt kant noch wal...

en waarom pak je harry niet aan? waar twee vechten hebben twee schuld...

het valt me op dat kritische mensen hier steeds weggepest worden, dat vind ik jammer, want ik ben een groot voorstander van het lekkere discussiewerk!

ik zie harry en eel er flink inklappen ja, maar er worden gelukkig geen schuttingwoorden gebruikt

Raakt zelfs kant en wal. Discussies over kabels lopen al veel langer dus had hij ook wat eerder kunnen registeren en z'n mening kunnen ventileren. Of nog steeds niet registeren en vrolijk verder lezen.

Harry heeft een mening over kabels, daar komt discussie over, daar ben je het dan mee eens of niet maar Harry en bijvoorbeeld ook Johan of Robbert zijn ook actief in andere draadjes op dit forum en proberen daar ook advies te geven.

Het enige dat Eel doet is met de botte bijl reageren op opmerkingen waar hij anders over denkt en op de vorige pagina vast melden dat hij Harry nog veel zal tegenkomen in draadjes over kabeltjes. Dan krijg ik het gevoel dat hij alleen kijkt waar hij effe lekker kan zeiken op een reactie waar hij anders over denkt. Dat heeft weinig met een discussie met INHOUD te maken.

Is slechts mijn mening hoor. :wink:

eel
06-10-2006, 16:37
[quote="Ago"][quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote="eel"][quote="Ago"][quote=joostpolletje]Heren....

Het enige dat Eel doet is met de botte bijl reageren op opmerkingen waar hij anders over denkt en op de vorige pagina vast melden dat hij Harry nog veel zal tegenkomen in draadjes over kabeltjes. Dan krijg ik het gevoel dat hij alleen kijkt waar hij effe lekker kan zeiken op een reactie waar hij anders over denkt. Dat heeft weinig met een discussie met INHOUD te maken.

Is slechts mijn mening hoor. :wink:

Je gevoel kan je bedriegen Alexander. Maar wat ik van jou heb gelezen en uit je postings kan destilleren heb je toch heel wat meer inzicht in zaken dan een Harry. Ik heb in al die tijd dat ik zo wat meelees van jou nooit iets geks gezien. En ik zag ook dat je fraaie spulletjes hebt!

hstadman
06-10-2006, 16:38
[quote=eel][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....

Verder, dit soort testen kun je ook lekker doen bij een goede audiozaak, die geoptimaliseerde luisterruimten heeft en een heleboel merken en prijsklasses op voorraad heeft, zodat je gemakkelijker allerlei soorten kabels kunt beluisteren. :wink:

Dát is een originele smoes zeg. Die heb ik nog niet eerder gehoord!

Beste Eel,

Waarom heb jij je eigenlijk geregistreerd hier? Je loopt tot nu toe alleen maar met de botte bijl tegengas te geven.

Nou mag je van mij gerust een robbertje bekvechten met Harry, Harry en ik zijn het ook niet altijd eens :lol: :wink: , maar van je pakweg 150 berichten hebben er nog niet echt veel een positieve bijdrage aan dit forum geleverd. :?

Natuurlijk ben je mij geen verklaring schuldig maar ik heb gewoon het idee dat jij je hier enkel hebt geregistreerd om te zeiken tegen mensen die een mening ventileren die niet strookt met de jouwe. Je goed recht ook nog maar gezellig is anders.
hij leest hier al een jaar mee, Alexander, dus jouw vraag waarom hij zich hier geregistreerd heeft raakt kant noch wal...

en waarom pak je harry niet aan? waar twee vechten hebben twee schuld...

het valt me op dat kritische mensen hier steeds weggepest worden, dat vind ik jammer, want ik ben een groot voorstander van het lekkere discussiewerk!

ik zie harry en eel er flink inklappen ja, maar er worden gelukkig geen schuttingwoorden gebruikt

Waarschijnlijk omdat ik geen woorden als blaaskaak en looser gebruik in mijn posts. Daarnaast probeer ik mijn beweringen daadwerkelijk met wetenschappelijke of technische "bewijzen" te onderbouwen. Eel komt niet verder dan schuttingwoorden en zijn mening met een bijl erin hakken.

Tot nu toe heeft nog niemand bewezen dat er geen verschillen zitten in dure en goedkope kabels. Alle reviews op het web bijvoorbeeld bevestigen echter het tegendeel en spreken van aanzienlijke verbeteringen. :wink:


Ik neem aan dat dat ook allemaal leugenaars zijn, of gesponsord worden door de kabelfabrikanten. 8)

hstadman
06-10-2006, 16:39
[quote="Ago"][quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote="eel"][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....

Het enige dat Eel doet is met de botte bijl reageren op opmerkingen waar hij anders over denkt en op de vorige pagina vast melden dat hij Harry nog veel zal tegenkomen in draadjes over kabeltjes. Dan krijg ik het gevoel dat hij alleen kijkt waar hij effe lekker kan zeiken op een reactie waar hij anders over denkt. Dat heeft weinig met een discussie met INHOUD te maken.

Is slechts mijn mening hoor. :wink:

Je gevoel kan je bedriegen Alexander. Maar wat ik van jou heb gelezen en uit je postings kan destilleren heb je toch heel wat meer inzicht in zaken dan een Harry. Ik heb in al die tijd dat ik zo wat meelees van jou nooit iets geks gezien. En ik zag ook dat je fraaie spulletjes hebt! :lol: :wink:

Ik luister al 25 jaar regelmatig naar high end sets en kabels, zowel duur als goedkoop en heb mijn eigen mening gevormd in de loop der jaren.
Ik heb de ontwikkeling van de kabels aan mijn oren ondervonden.

Iemand die slechts 1 luistersessie half heeft bijgewoont zal dat niet snel doen vergeten. :wink:

Ook heb ik andere ervaringen meegemaakt dan bijv. a. duijmelinck.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn om elkaar te respecteren, jij respecteerd helemaal niets! :wink:

Iedereen die jou mening niet accepteerd is een blaaskaak, looser, heeft een belachelijk beroep of heeft geen technische kennis. :wink:

Ik geef daarom graag deze thread aan u, meneer eel. :wink:

eel
06-10-2006, 16:43
[quote="Ago"][quote=A. Duijmelinck][quote="ee
Ik neem aan dat dat ook allemaal leugenaars zijn, of gesponsord worden door de kabelfabrikanten. 8)

Ik ben bang van wel Harry.
Steevast 1 resencent, altijd 1 klein minpuntje om het geloofwaardig te maken altijd is het beter! NOOIT slechter!
Maar de adverteerders op die sites gaan ergens anders heen als hun product wordt afgekraakt.
De resencenten kunnen zich beroepen op vrijheid van meningsuiting.
Daarmee stelt de fabrikant zich veilig. Als de fabrikant die onzin zou uitkramen en de klant gaat naar de rechter (die zich zal laten adviseren door de wetenschap) dan heeft de fabrikant een probleem.

Helaas laten zoveel mensen zich op die manier zand in de ogen strooien en gek maken!

eel
06-10-2006, 16:44
[quote="Ago"][quote=A. Duijmelinck][quote="eelTot nu toe heeft nog niemand bewezen dat er geen verschillen zitten in dure en goedkope kabels.

Tot nu toe heeft ook niemand bewezen dat er wél verschillen zitten in dure en goedkope kabels.

Overigens zijn er wel degelijk verschillen te horen tussen bepaalde kabels. Al dan niet door opzettelijk ingebrachte spoeltje (MIT) of een andere dan coaxiale opbouw (Nordost, 47Labs etc).
Maar de vraag die je moet stellen is of ze beter klinken en waar de referentie uit bestaat.

Is dat gewoon je eigen beeld wat je voor ogen hebt kun je nimmer stellen dat een kabel "beter" is. Want wat voor jou beter is kan voor iemand anders heel anders zijn.
Is je beeld bijvoorbeeld de concertzaal dan wordt het een ander verhaal!

Johan van den D.
06-10-2006, 16:51
harry en johan durfden vorig jaar niet naar de luistertest te komen, zelfs edgar wilde komen! :lol:Vertel er dan ook direct even bij wat de reden was. :!:

joostpolletje
06-10-2006, 16:52
Het wordt ook wel erg overdreven gemaakt zo ja...

eel
06-10-2006, 16:52
[quote="Ago"][quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote=eel][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....

Het enige dat Eel doet is met de botte bijl reageren op opmerkingen waar hij anders over denkt en op de vorige pagina vast melden dat hij Harry nog veel zal tegenkomen in draadjes over kabeltjes. Dan krijg ik het gevoel dat hij alleen kijkt waar hij effe lekker kan zeiken op een reactie waar hij anders over denkt. Dat heeft weinig met een discussie met INHOUD te maken.

Is slechts mijn mening hoor. :wink:

Je gevoel kan je bedriegen Alexander. Maar wat ik van jou heb gelezen en uit je postings kan destilleren heb je toch heel wat meer inzicht in zaken dan een Harry. Ik heb in al die tijd dat ik zo wat meelees van jou nooit iets geks gezien. En ik zag ook dat je fraaie spulletjes hebt! :lol: :wink:

Ik luister al 25 jaar regelmatig naar high end sets en kabels, zowel duur als goedkoop en heb mijn eigen mening gevormd in de loop der jaren.
Ik heb de ontwikkeling van de kabels aan mijn oren ondervonden.

Iemand die slechts 1 luistersessie half heeft bijgewoont zal dat niet snel doen vergeten. :wink:

Ook heb ik andere ervaringen meegemaakt dan bijv. a. duijmelinck.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn om elkaar te respecteren, jij respecteerd helemaal niets! :wink:
:

Dat is jouw mening Harry. Je uit nu beschuldigingen en gaat in de slachtofferrol. Die stoute Eel heeft jou een blaaskaak genoemd.
Voor mij is het woord blaaskaak geen scheldwoord.
Het is een aanduiding voor een persoon met een heleboel noten op zijn zang die hij niet waar kan maken.
En dat is precies het etiket dat ik op veel postings van jou kan plakken!

eel
06-10-2006, 16:53
harry en johan durfden vorig jaar niet naar de luistertest te komen, zelfs edgar wilde komen! :lol:Vertel er dan ook direct even bij wat de reden was. :!:

Ah, de cavalerie is gearriveerd :P :P :P :mrgreen:

Johan van den D.
06-10-2006, 16:54
Heren....

Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
harry en johan als eregasten :?: :mrgreen:

Die komen daar écht niet kan ik je zo al voorspellen.
Redenen?

We horen het zelf zo goed we hoeven niet overtuigd te worden.
We hebben zoiets al eens gedaan en dat ik niet goed bevallen.
Ga zelf maar eens luisteren.
Dat kan niet zomaar op een set die je niet kent (lekker, 2500 uitgeven voor een kabeltje en het is niet eens hoorbaar op een onbekende set)
enz. enz. enz. enz.|Eel even voor je beeldvorming, mijn duurste kabel in mijn stereo set heeft €150,- gekost.

:? en ik had me nog voorgenomen niet meer op je te reageren :?

eel
06-10-2006, 16:57
[quote=joostpolletje]Heren....

Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
harry en johan als eregasten :?: :mrgreen:
Eel even voor je beeldvorming, mijn duurste kabel in mijn stereo set heeft €150,- gekost.

:? en ik had me nog voorgenomen niet meer op je te reageren :?

Dat valt dan wel mee toch? Maar ik heb het niet over jouw beweringen.
Het enige waarom ik ook op jou reageer is omdat je het kennelijk met die overdreven beweringen van Harry over interlinks van 2500 Euro eens lijkt te zijn. Of heb ik dat mis?

hstadman
06-10-2006, 17:00
[quote=Ago][quote=A. Duijmelinck][quote="ee
Ik neem aan dat dat ook allemaal leugenaars zijn, of gesponsord worden door de kabelfabrikanten. 8)

Ik ben bang van wel Harry.
Steevast 1 resencent, altijd 1 klein minpuntje om het geloofwaardig te maken altijd is het beter! NOOIT slechter!
Maar de adverteerders op die sites gaan ergens anders heen als hun product wordt afgekraakt.
De resencenten kunnen zich beroepen op vrijheid van meningsuiting.
Daarmee stelt de fabrikant zich veilig. Als de fabrikant die onzin zou uitkramen en de klant gaat naar de rechter (die zich zal laten adviseren door de wetenschap) dan heeft de fabrikant een probleem.

Helaas laten zoveel mensen zich op die manier zand in de ogen strooien en gek maken!

Ik luister met mijn oren, niet met mijn ogen. :wink:

Ik probeer slechts aan te geven waarom er eventueel verschillen zouden kunnen ontstaan!

Ik heb in de loop der jaren verschillende merken en prijsklasses doorlopen, ook heb ik van eenzelfde merk van laag naar hoog beluisterd en mijn bevindingen zijn dat er wel degelijk veel verschillen zitten tussen de merken van kabels en ook tussen de prijsklasses. De kabel die ik nu heb is aanzienlijk beter dan degene die in een lagere prijsklasse zit.


Het verschil zit hem in het gemak hoe de muziek wordt gebracht(smoothness, muzikaliteit), de detaillering en het frequentiebereik; ik hoor dus meer in het hoog en het laag. Daarnaast is de balans tussen hoog, midden en laag perfect en is er niets wat er bovenuit springt.

Deze kabel geeft mij meer het gevoel er echt, live bij te zijn. :wink:
Dat doen goedkopere kabels helaas dus niet. Denk je ook niet dat ik na 25 jaar niet zou weten of er nu wel of geen verschillen zouden zitten in dure en goedkope kabels.

Zo zitten er ook veel verschillen in dure en goedkope speakers, dure en goedkope bronnen, etc.

Dit zijn mijn bevindingen op mijn set met mijn oren. :wink:
Wat mijn oren MIJ doorgeven zie ik als waarheid. :wink:

P.s.
ik was eerst ook sceptisch over de duurdere kabel, dacht namelijk ook dat het niet veel beter zou kunnen maar dat bleek anders uit te pakken. Dus, totdat je hetzelf hebt gehoord, kun je er niet over oordelen.

Johan van den D.
06-10-2006, 17:01
en waarom pak je harry niet aan? waar twee vechten hebben twee schuld...

Ondanks dat Harry niet altijd de makkelijkste is onderbouw hij wel altijd zijn "dingen", iets wat je van eel niet kan zeggen helaas.

eel
06-10-2006, 17:07
[quote=Ago][quote=A. Duijmelinck][quote="ee
Ik neem aan dat dat ook allemaal leugenaars zijn, of gesponsord worden door de kabelfabrikanten. 8)

Ik ben bang van wel Harry.
Steevast 1 resencent, altijd 1 klein minpuntje om het geloofwaardig te maken altijd is het beter! NOOIT slechter!
Maar de adverteerders op die sites gaan ergens anders heen als hun product wordt afgekraakt.
De resencenten kunnen zich beroepen op vrijheid van meningsuiting.
Daarmee stelt de fabrikant zich veilig. Als de fabrikant die onzin zou uitkramen en de klant gaat naar de rechter (die zich zal laten adviseren door de wetenschap) dan heeft de fabrikant een probleem.

Helaas laten zoveel mensen zich op die manier zand in de ogen strooien en gek maken!

Ik luister met mijn oren, niet met mijn ogen. :wink:

Ik probeer slechts aan te geven waarom er eventueel verschillen zouden kunnen ontstaan!

Ik heb in de loop der jaren verschillende merken en prijsklasses doorlopen, ook heb ik van eenzelfde merk van laag naar hoog beluisterd en mijn bevindingen zijn dat er wel degelijk veel verschillen zitten tussen de merken van kabels en ook tussen de prijsklasses. De kabel die ik nu heb is aanzienlijk beter dan degene die in een lagere prijsklasse zit.
.

Ik heb al eerder gezegd dat ik niet ontken dat er verschillen in de verschillende interlinks te horen zijn maar dat schijn je niet op te pikken op de een of andere wijze.
Het is alleen per definitie niet zo dat duurder ook per sé beter is.
Kabels die anders zijn opgebouwd dan coaxiale klinken nu eenmaal anders.
Het spoeltje in de MIT bijvoorbeeld zorgt ervoor dat hij wat warmer (lees iets minder hoog levert) klinkt.

Maar duur is niet altijd beter. Zeker niet! De verschillen tussen de diverse interlinkjes en hun geluid zijn immers gewoon verklaarbaar. Maar het is een stuk voordeliger om je treble een streepje lager te zetten met een gewone coaxiale kabel dan het midden te willen houden en een MIT te kopen om meer hoog áf te hebben. Maar als je geen klankregeling hebt dan houdt het inderdaad op.

Johan van den D.
06-10-2006, 17:07
harry en johan durfden vorig jaar niet naar de luistertest te komen, zelfs edgar wilde komen! :lol:Vertel er dan ook direct even bij wat de reden was. :!:

Ah, de cavalerie is gearriveerd :P :P :P :mrgreen: :mrgreen: :roll:

eel
06-10-2006, 17:07
harry en johan durfden vorig jaar niet naar de luistertest te komen, zelfs edgar wilde komen! :lol:Vertel er dan ook direct even bij wat de reden was. :!:

Ah, de cavalerie is gearriveerd :P :P :P :mrgreen: :mrgreen: :roll:

Geef toe dat ie leuk is! :mrgreen:

hstadman
06-10-2006, 17:08
[quote="Ago"][quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote=hstadman][quote=eel][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....

Het enige dat Eel doet is met de botte bijl reageren op opmerkingen waar hij anders over denkt en op de vorige pagina vast melden dat hij Harry nog veel zal tegenkomen in draadjes over kabeltjes. Dan krijg ik het gevoel dat hij alleen kijkt waar hij effe lekker kan zeiken op een reactie waar hij anders over denkt. Dat heeft weinig met een discussie met INHOUD te maken.

Is slechts mijn mening hoor. :wink:

Je gevoel kan je bedriegen Alexander. Maar wat ik van jou heb gelezen en uit je postings kan destilleren heb je toch heel wat meer inzicht in zaken dan een Harry. Ik heb in al die tijd dat ik zo wat meelees van jou nooit iets geks gezien. En ik zag ook dat je fraaie spulletjes hebt! :lol: :wink:

Ik luister al 25 jaar regelmatig naar high end sets en kabels, zowel duur als goedkoop en heb mijn eigen mening gevormd in de loop der jaren.
Ik heb de ontwikkeling van de kabels aan mijn oren ondervonden.

Iemand die slechts 1 luistersessie half heeft bijgewoont zal dat niet snel doen vergeten. :wink:

Ook heb ik andere ervaringen meegemaakt dan bijv. a. duijmelinck.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn om elkaar te respecteren, jij respecteerd helemaal niets! :wink:
:

Dat is jouw mening Harry. Je uit nu beschuldigingen en gaat in de slachtofferrol. Die stoute Eel heeft jou een blaaskaak genoemd.
Voor mij is het woord blaaskaak geen scheldwoord.
Het is een aanduiding voor een persoon met een heleboel noten op zijn zang die hij niet waar kan maken.
En dat is precies het etiket dat ik op veel postings van jou kan plakken!

Stoute eel wordt beledigend omdat harry nu eenmaal een eigen mening heeft en harry niet beledigend begint te worden maar met wetenschappelijke en techinsche verklaringen komt. :wink:

Je wilt mijn aangedragen technische en wetenschappelijke feiten NIET accepteren omdat je weet dat je fout zit en NIET wilt toegeven dat dat zo is. :wink: Transistors moeten gekoeld worden en hebben een variabele bedrijfstemperatuur! Het enige wat meneer ertegen in kan brengen is: je begrijpt het niet. :? :shock:

25 jaar ervaring met high end kan niet op tegen 1 niet goed uitgevoerde luistertest. Sorry. :wink:

Je lacht mij eerst uit in deze thread en later zeg je doodleuk dat hetgeen ik beweer toch waar is, over het geheugen. Sorry, dan ben je al NIET meer geloofwaardig! :wink:

Waar jij mee komt is een in de ogen van de wetenschap verkeerd uitgevoerde luistertest, waaraan jij niet eens zelf hebt deelgenomen en die je als ENIGE echte waarheid verkondigd. :wink:

eel
06-10-2006, 17:09
en waarom pak je harry niet aan? waar twee vechten hebben twee schuld...

Ondanks dat Harry niet altijd de makkelijkste is onderbouw hij wel altijd zijn "dingen", iets wat je van eel niet kan zeggen helaas.

Hij onderbouwt het wel maar met zoveel onzin en smilies tegelijk dat het heel lastig is om erop te reageren. En als je dat dan doet verdraait hij de zaken zo dat het ondoenlijk is er nog een fatsoenlijk antwoord op te redigeren.

hstadman
06-10-2006, 17:10
[quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote="eel"][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....
Eel bewijst alleen dat hij wel heel erg in zijn eigen placebo effect geloofd, namelijk wat men denkt niet te kunnen horen, hoort men ook niet. :wink: 8)

Ik vermoed dat ik wat meer ervaring heb met audio dan jij vriend.
En waarschijnlijk ook met techniek als ik je verhalen zo lees.

25 jaar luisterervaring met high end en een technische opleiding. :wink: 8) :lol:

Het enige waar jij ervaring mee hebt is met gedrag van een 6 jarig kind. :wink:

eel
06-10-2006, 17:11
[quote="Ago"][quote="A. Duijmelinck"][quote=eel][quote=hstadman][quote=eel][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....

Het enige dat Eel doet is met de botte bijl reageren op opmerkingen waar hij anders over denkt en op de vorige pagina vast melden dat hij Harry nog veel zal tegenkomen in draadjes over kabeltjes. Dan krijg ik het gevoel dat hij alleen kijkt waar hij effe lekker kan zeiken op een reactie waar hij anders over denkt. Dat heeft weinig met een discussie met INHOUD te maken.

Is slechts mijn mening hoor. :wink:

Je gevoel kan je bedriegen Alexander. Maar wat ik van jou heb gelezen en uit je postings kan destilleren heb je toch heel wat meer inzicht in zaken dan een Harry. Ik heb in al die tijd dat ik zo wat meelees van jou nooit iets geks gezien. En ik zag ook dat je fraaie spulletjes hebt! :lol: :wink:

Ik luister al 25 jaar regelmatig naar high end sets en kabels, zowel duur als goedkoop en heb mijn eigen mening gevormd in de loop der jaren.
Ik heb de ontwikkeling van de kabels aan mijn oren ondervonden.

Iemand die slechts 1 luistersessie half heeft bijgewoont zal dat niet snel doen vergeten. :wink:

Ook heb ik andere ervaringen meegemaakt dan bijv. a. duijmelinck.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn om elkaar te respecteren, jij respecteerd helemaal niets! :wink:
:

Dat is jouw mening Harry. Je uit nu beschuldigingen en gaat in de slachtofferrol. Die stoute Eel heeft jou een blaaskaak genoemd.
Voor mij is het woord blaaskaak geen scheldwoord.
Het is een aanduiding voor een persoon met een heleboel noten op zijn zang die hij niet waar kan maken.
En dat is precies het etiket dat ik op veel postings van jou kan plakken!

Stoute eel wordt beledigend omdat harry nu eenmaal een eigen mening heeft en harry niet beledigend begint te worden maar met wetenschappelijke en techinsche verklaringen komt. :wink:

Je wilt mijn aangedragen technische en wetenschappelijke feiten NIET accepteren omdat je weet dat je fout zit en NIET wilt toegeven dat dat zo is. :wink: Transistors moeten gekoeld worden en hebben een variabele bedrijfstemperatuur! Het enige wat meneer ertegen in kan brengen is: je begrijpt het niet. :? :shock:

25 jaar ervaring met high end kan niet op tegen 1 niet goed uitgevoerde luistertest. Sorry. :wink:

Je lacht mij eerst uit in deze thread en later zeg je doodleuk dat hetgeen ik beweer toch waar is, over het geheugen. Sorry, dan ben je al NIET meer geloofwaardig! :wink:

Waar jij mee komt is een in de ogen van de wetenschap verkeerd uitgevoerde luistertest, waaraan jij niet eens zelf hebt deelgenomen en die je als ENIGE echte waarheid verkondigd. :wink:

Zie je wat ik bedoel J.vdDool? :rolleyes:

eel
06-10-2006, 17:12
[quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote=eel][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....
Eel bewijst alleen dat hij wel heel erg in zijn eigen placebo effect geloofd, namelijk wat men denkt niet te kunnen horen, hoort men ook niet. :wink: 8)

Ik vermoed dat ik wat meer ervaring heb met audio dan jij vriend.
En waarschijnlijk ook met techniek als ik je verhalen zo lees.

25 jaar luisterervaring met high end en een technische opleiding. :wink: 8) :lol:

Het enige waar jij ervaring mee hebt is met gedrag van een 6 jarig kind. :wink:

Dat klopt wel aardig, zo gedraag je je immers wel een beetje....

hstadman
06-10-2006, 17:13
[quote=Ago][quote=A. Duijmelinck][quote="ee
Ik neem aan dat dat ook allemaal leugenaars zijn, of gesponsord worden door de kabelfabrikanten. 8)

Ik ben bang van wel Harry.
Steevast 1 resencent, altijd 1 klein minpuntje om het geloofwaardig te maken altijd is het beter! NOOIT slechter!
Maar de adverteerders op die sites gaan ergens anders heen als hun product wordt afgekraakt.
De resencenten kunnen zich beroepen op vrijheid van meningsuiting.
Daarmee stelt de fabrikant zich veilig. Als de fabrikant die onzin zou uitkramen en de klant gaat naar de rechter (die zich zal laten adviseren door de wetenschap) dan heeft de fabrikant een probleem.

Helaas laten zoveel mensen zich op die manier zand in de ogen strooien en gek maken!

Ik luister met mijn oren, niet met mijn ogen. :wink:

Ik probeer slechts aan te geven waarom er eventueel verschillen zouden kunnen ontstaan!

Ik heb in de loop der jaren verschillende merken en prijsklasses doorlopen, ook heb ik van eenzelfde merk van laag naar hoog beluisterd en mijn bevindingen zijn dat er wel degelijk veel verschillen zitten tussen de merken van kabels en ook tussen de prijsklasses. De kabel die ik nu heb is aanzienlijk beter dan degene die in een lagere prijsklasse zit.
.

Ik heb al eerder gezegd dat ik niet ontken dat er verschillen in de verschillende interlinks te horen zijn maar dat schijn je niet op te pikken op de een of andere wijze.
Het is alleen per definitie niet zo dat duurder ook per sé beter is.
Kabels die anders zijn opgebouwd dan coaxiale klinken nu eenmaal anders.
Het spoeltje in de MIT bijvoorbeeld zorgt ervoor dat hij wat warmer (lees iets minder hoog levert) klinkt.

Maar duur is niet altijd beter. Zeker niet! De verschillen tussen de diverse interlinkjes en hun geluid zijn immers gewoon verklaarbaar. Maar het is een stuk voordeliger om je treble een streepje lager te zetten met een gewone coaxiale kabel dan het midden te willen houden en een MIT te kopen om meer hoog áf te hebben. Maar als je geen klankregeling hebt dan houdt het inderdaad op.

Klankregeling is verminking van het originele signaal! Zo kun je juist al helemaal niet meer horen welke eigenschappen een kabel nu heeft! :wink:

eel
06-10-2006, 17:14
[quote=Ago][quote=A. Duijmelinck][quote="ee
Ik neem aan dat dat ook allemaal leugenaars zijn, of gesponsord worden door de kabelfabrikanten. 8)

Ik ben bang van wel Harry.
Steevast 1 resencent, altijd 1 klein minpuntje om het geloofwaardig te maken altijd is het beter! NOOIT slechter!
Maar de adverteerders op die sites gaan ergens anders heen als hun product wordt afgekraakt.
De resencenten kunnen zich beroepen op vrijheid van meningsuiting.
Daarmee stelt de fabrikant zich veilig. Als de fabrikant die onzin zou uitkramen en de klant gaat naar de rechter (die zich zal laten adviseren door de wetenschap) dan heeft de fabrikant een probleem.

Helaas laten zoveel mensen zich op die manier zand in de ogen strooien en gek maken!

Ik luister met mijn oren, niet met mijn ogen. :wink:

Ik probeer slechts aan te geven waarom er eventueel verschillen zouden kunnen ontstaan!

Ik heb in de loop der jaren verschillende merken en prijsklasses doorlopen, ook heb ik van eenzelfde merk van laag naar hoog beluisterd en mijn bevindingen zijn dat er wel degelijk veel verschillen zitten tussen de merken van kabels en ook tussen de prijsklasses. De kabel die ik nu heb is aanzienlijk beter dan degene die in een lagere prijsklasse zit.
.

Ik heb al eerder gezegd dat ik niet ontken dat er verschillen in de verschillende interlinks te horen zijn maar dat schijn je niet op te pikken op de een of andere wijze.
Het is alleen per definitie niet zo dat duurder ook per sé beter is.
Kabels die anders zijn opgebouwd dan coaxiale klinken nu eenmaal anders.
Het spoeltje in de MIT bijvoorbeeld zorgt ervoor dat hij wat warmer (lees iets minder hoog levert) klinkt.

Maar duur is niet altijd beter. Zeker niet! De verschillen tussen de diverse interlinkjes en hun geluid zijn immers gewoon verklaarbaar. Maar het is een stuk voordeliger om je treble een streepje lager te zetten met een gewone coaxiale kabel dan het midden te willen houden en een MIT te kopen om meer hoog áf te hebben. Maar als je geen klankregeling hebt dan houdt het inderdaad op.

Klankregeling is verminking van het originele signaal! Zo kun je juist al helemaal niet meer horen welke eigenschappen een kabel nu heeft! :wink:

Wéér schijn je het niet te begrijpen..... :rolleyes:

hstadman
06-10-2006, 17:15
[quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote=hstadman][quote=eel][quote=Ago][quote=joostpolletje]Heren....
Eel bewijst alleen dat hij wel heel erg in zijn eigen placebo effect geloofd, namelijk wat men denkt niet te kunnen horen, hoort men ook niet. :wink: 8)

Ik vermoed dat ik wat meer ervaring heb met audio dan jij vriend.
En waarschijnlijk ook met techniek als ik je verhalen zo lees.

25 jaar luisterervaring met high end en een technische opleiding. :wink: 8) :lol:

Het enige waar jij ervaring mee hebt is met gedrag van een 6 jarig kind. :wink:

Dat klopt wel aardig, zo gedraag je je immers wel een beetje....

Ik gebruik immers ook schuttingtaal in de threads. :roll: :wink: 8) :lol:

het enige wat de heer eel doet is aangedragen wetenschappelijke en technische bewijzen gewoon als niet waar te verkondigen maar hij KAN niet met onderbouwde tegenbewijzen komen, alleen anderen afschieten. Ga ik nu ook met jou doen, alles wat hje aandraagt als onzin of niet waar bestempelen. :wink:

eel
06-10-2006, 17:16
[quote="eel"][quote="hstadman"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote="eel"][quote="Ago"][quote=joostpolletje]

Ik gebruik immers ook schuttingtaal in de threads. :roll: :wink: 8) :lol:

Heb jij aandelen in smilies of zo?

Johan van den D.
06-10-2006, 17:18
Dat valt dan wel mee toch? Maar ik heb het niet over jouw beweringen.
Het enige waarom ik ook op jou reageer is omdat je het kennelijk met die overdreven beweringen van Harry over interlinks van 2500 Euro eens lijkt te zijn. Of heb ik dat mis?Als je al langer de topics over met name kabels leest op dit forum dan had je kunnen weten hoe ik er over denk.
In principe ben ik het zeker met Harry zijn gedachten/ervaringen eens met betrekking op de kabels maar er zit een heel verhaal aan vast.

Ik hoor verschil tussen kabels, ik merk verschil in het geluid als de kabels een tijdje "inspelen" en voordat je direct in de aanval gaat, de reden hiervoor en of het zin of onzin is maakt nu even niet uit.

De reden dat ik ze zelf niet koop is omdat ik er niet extreem veel geld voor over heb.
Echter omdat er toch verschillen zijn en de duurdere kabels vaak wel beter presteren zou ik ze best willen hebben maar zoek dan op de 2de hands markt.
Tot zover de verschillen en grote bedragen.

Daarnaast hoef het voor mij nit duur te zijn.
Ik heb gebruikt gemaakt van ene speakerkabel van €8,- per meter en heb deze vervangen voor een kabel die meer dan het 10-voudige kost.
Toch heb ik in diverse topics aangeven dat ik er sterk over nadacht om terug te gaan naar die goedkope kabel omdat die op veel vlakken gewoon beter is.
Dat ik dat niet gedaan heb is omdat ik alsnog besloten heb om voor een geheel andere kabel te gaan dan die twee.

Maar inderdaad, in grote lijnen ben ik het zeker met Harry eens.

zo, heb ik toch mijn best gedaan om wat uitleg te geven. :?

hstadman
06-10-2006, 17:18
[quote="eel"][quote="hstadman"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote="eel"][quote=Ago][quote=joostpolletje]

Ik gebruik immers ook schuttingtaal in de threads. :roll: :wink: 8) :lol:

Heb jij aandelen in smilies of zo?

Is dat het enige wat je kunt bijdragen aan deze thread!? En nee, details die door een kabel NIET doorgegeven worden, kun je d.m.v. klankregeling er ook niet even bijtoveren! :wink: Het enige wat je doet is het verminken van het originele signaal.

eel
06-10-2006, 17:19
[quote="eel"][quote="hstadman"][quote=eel][het enige wat de heer eel doet is aangedragen wetenschappelijke en technische bewijzen gewoon als niet waar te verkondigen maar hij KAN niet met onderbouwde tegenbewijzen komen, alleen anderen afschieten. Ga ik nu ook met jou doen, alles wat hje aandraagt als onzin of niet waar bestempelen. :wink:

Kijk meneer Duimelinck, dát is dreigen. Dat is heel wat anders dan wat ik schreef. Ik ben benieuwd of je hier nu ook wat van zegt. (y)

Johan van den D.
06-10-2006, 17:20
Zie je wat ik bedoel J.vdDool? :rolleyes:Sorry maar mij krijg je niet achter je.

hstadman
06-10-2006, 17:21
[quote="eel"][quote=hstadman][quote=eel][het enige wat de heer eel doet is aangedragen wetenschappelijke en technische bewijzen gewoon als niet waar te verkondigen maar hij KAN niet met onderbouwde tegenbewijzen komen, alleen anderen afschieten. Ga ik nu ook met jou doen, alles wat hje aandraagt als onzin of niet waar bestempelen. :wink:

Kijk meneer Duimelinck, dát is dreigen. Dat is heel wat anders dan wat ik schreef. Ik ben benieuwd of je hier nu ook wat van zegt. (y)

dit is complete onzin. 8) Ik kom je nog wel tegen op andere threads :roll: 8) :lol:

eel
06-10-2006, 17:26
Dat valt dan wel mee toch? Maar ik heb het niet over jouw beweringen.
Het enige waarom ik ook op jou reageer is omdat je het kennelijk met die overdreven beweringen van Harry over interlinks van 2500 Euro eens lijkt te zijn. Of heb ik dat mis?Als je al langer de topics over met name kabels leest op dit forum dan had je kunnen weten hoe ik er over denk.
In principe ben ik het zeker met Harry zijn gedachten/ervaringen eens met betrekking op de kabels maar er zit een heel verhaal aan vast.

Ik hoor verschil tussen kabels, ik merk verschil in het geluid als de kabels een tijdje "inspelen" en voordat je direct in de aanval gaat, de reden hiervoor en of het zin of onzin is maakt nu even niet uit.

De reden dat ik ze zelf niet koop is omdat ik er niet extreem veel geld voor over heb.
Echter omdat er toch verschillen zijn en de duurdere kabels vaak wel beter presteren zou ik ze best willen hebben maar zoek dan op de 2de hands markt.
Tot zover de verschillen en grote bedragen.

Daarnaast hoef het voor mij nit duur te zijn.
Ik heb gebruikt gemaakt van ene speakerkabel van €8,- per meter en heb deze vervangen voor een kabel die meer dan het 10-voudige kost.
Toch heb ik in diverse topics aangeven dat ik er sterk over nadacht om terug te gaan naar die goedkope kabel omdat die op veel vlakken gewoon beter is.
Dat ik dat niet gedaan heb is omdat ik alsnog besloten heb om voor een geheel andere kabel te gaan dan die twee.

Maar inderdaad, in grote lijnen ben ik het zeker met Harry eens.

zo, heb ik toch mijn best gedaan om wat uitleg te geven. :?

Ik vind dit wat je schrijft zeer zeker geen onzin. Het is ook zeker waar dat kabels onderling verschillen. En zoals jij het zegt komt het ook heel anders over. Jij zegt dat JIJ inspelen ervaart en daar zal ik nooit wat van zeggen. Dat kan ik ook niet want ik hoor niet wat jij hoort en omgekeerd.
Wat mij irriteert zijn die stellige uitspraken van harry dat bijvoorbeeld duurder áltijd beter is. Laten we eerlijk zijn dat de verschillen tussen de kabels niet mytisch zijn maar wel hoorbaar. Die 2000 Euro hoor je er nóóít aan af. Een versterker kopen die zoveel duurder is zet veel meer zoden aan de dijk.
Maar jij post nu toch wel op een ander niveau dan ik van Harry gewend ben onderhand.
Harry = Ik ben goed, beter, best, ik weet het allemaal etc.etc.
Maar hij is wel vermakelijk (soms)

eel
06-10-2006, 17:27
Zie je wat ik bedoel J.vdDool? :rolleyes:Sorry maar mij krijg je niet achter je.

Dat hoeft ook niet, ik verwacht ook niet dat je oprecht bent.

hstadman
06-10-2006, 17:27
Johan om nog even terug te komen op je post, ik hoor ook duidelijk verschillen in kabels. Ook ik vraag mij af waarom sommige kabels zo duur moeten zijn.
het probleem is dat als je die kabel wilt hebben die naar jou inzien beter klinkt dan de andere, daar de prijs ook voor moet betalen.

De discussie zou mijns inziens beter kunnen luiden, waarom moeten goede kabels zo duur zijn!

eel
06-10-2006, 17:29
Johan om nog even terug te komen op je post, ik hoor ook duidelijk verschillen in kabels. Ook ik vraag mij af waarom sommige kabels zo duur moeten zijn.
het probleem is dat als je die kabel wilt hebben die naar jou inzien beter klinkt dan de andere, daar de prijs ook voor moet betalen.

De discussie zou mijns inziens beter kunnen luiden, waarom moeten goede kabels zo duur zijn!

Een goede kabel hóeft niet duur te zijn Harry!
Je hebt je wat laten wijsmaken wat al blijkt uit je verwijzing naar de reviews op het www.

Johan van den D.
06-10-2006, 17:34
Zie je wat ik bedoel J.vdDool? :rolleyes:Sorry maar mij krijg je niet achter je.

Dat hoeft ook niet, ik verwacht ook niet dat je oprecht bent.Ben onpartijdig zolang jullie meningen maar niet op onzin gebaseerd zijn, ik geloof toch het meest in mijn eigen mening en ervaring en met name bepaalde ervaringen blijken op één lijn te zitten met Harry.

Maar buiten dat, je moet toegeven dat Harry wel met argumenten komt of je die nu als onzin of niet betiteld en jij nog maar weinig anders heb gedaan die die argumenten de grond in te stampen zonder zelf met een degelijk argument te komen.

En juist dat laatste is wat Harry dwars zit en niet onterecht.

Johan van den D.
06-10-2006, 17:38
Johan om nog even terug te komen op je post, ik hoor ook duidelijk verschillen in kabels. Ook ik vraag mij af waarom sommige kabels zo duur moeten zijn.
het probleem is dat als je die kabel wilt hebben die naar jou inzien beter klinkt dan de andere, daar de prijs ook voor moet betalen.

De discussie zou mijns inziens beter kunnen luiden, waarom moeten goede kabels zo duur zijn!Dit is inderdaad het grote probleem.
Als je een bepaalde kwaliteit wilt behalen zal je wel moeten....helaas.

Ikzelf wil nu ook een flinke stap omhoog in kwaliteit en ja, dan zal ik toch flink wat €€€ neer moeten tellen en dat zal ik nooit doen als het niet nodig was.

hstadman
06-10-2006, 17:39
Dat valt dan wel mee toch? Maar ik heb het niet over jouw beweringen.
Het enige waarom ik ook op jou reageer is omdat je het kennelijk met die overdreven beweringen van Harry over interlinks van 2500 Euro eens lijkt te zijn. Of heb ik dat mis?Als je al langer de topics over met name kabels leest op dit forum dan had je kunnen weten hoe ik er over denk.
In principe ben ik het zeker met Harry zijn gedachten/ervaringen eens met betrekking op de kabels maar er zit een heel verhaal aan vast.

Ik hoor verschil tussen kabels, ik merk verschil in het geluid als de kabels een tijdje "inspelen" en voordat je direct in de aanval gaat, de reden hiervoor en of het zin of onzin is maakt nu even niet uit.

De reden dat ik ze zelf niet koop is omdat ik er niet extreem veel geld voor over heb.
Echter omdat er toch verschillen zijn en de duurdere kabels vaak wel beter presteren zou ik ze best willen hebben maar zoek dan op de 2de hands markt.
Tot zover de verschillen en grote bedragen.

Daarnaast hoef het voor mij nit duur te zijn.
Ik heb gebruikt gemaakt van ene speakerkabel van €8,- per meter en heb deze vervangen voor een kabel die meer dan het 10-voudige kost.
Toch heb ik in diverse topics aangeven dat ik er sterk over nadacht om terug te gaan naar die goedkope kabel omdat die op veel vlakken gewoon beter is.
Dat ik dat niet gedaan heb is omdat ik alsnog besloten heb om voor een geheel andere kabel te gaan dan die twee.

Maar inderdaad, in grote lijnen ben ik het zeker met Harry eens.

zo, heb ik toch mijn best gedaan om wat uitleg te geven. :?

Ik vind dit wat je schrijft zeer zeker geen onzin. Het is ook zeker waar dat kabels onderling verschillen. En zoals jij het zegt komt het ook heel anders over. Jij zegt dat JIJ inspelen ervaart en daar zal ik nooit wat van zeggen. Dat kan ik ook niet want ik hoor niet wat jij hoort en omgekeerd.
Wat mij irriteert zijn die stellige uitspraken van harry dat bijvoorbeeld duurder áltijd beter is. Laten we eerlijk zijn dat de verschillen tussen de kabels niet mytisch zijn maar wel hoorbaar. Die 2000 Euro hoor je er nóóít aan af. Een versterker kopen die zoveel duurder is zet veel meer zoden aan de dijk.
Maar jij post nu toch wel op een ander niveau dan ik van Harry gewend ben onderhand.
Harry = Ik ben goed, beter, best, ik weet het allemaal etc.etc.
Maar hij is wel vermakelijk (soms)

Waar blijven je technische en wetenschappelijk onderbouwde tegenargumenten?!


Die 2000 Euro hoor je er nóóít aan af.

Die kabels heb jij nog NOOIT gehoord. :wink: 8) :lol:

Ik beweer zeker dat in een kabelreeks van 1 merk de duurste ook het beste klinkt, ja. Kabelfabrikanten onderling verschillen enorm; wat de een voor 150 euro kan, kan soms een andere pas bij 300 realiseren.
Ik heb een hele kabelreeks doorlopen en ben uiteindelijk bij de referentieklasse uitgekomen omdat die kabel biedt wat ik zoek en ook aanzienlijk beter is in alles dan de goedkopere kabels in de andere klasses. Een kabelfabrikant zou het wel uit zijn hoofd laten om een niet betere kabel duurder te maken, dan ben je snel uit de business. :wink:

Of iemand de prijs die je ervoor moet betalen ook gerechtvaardigd vindt is een compleet ander verhaal. Het is in de audio-industrie al veel langer bekend dat de kwaliteit niet exponent omhoog gaat met de prijs! Met andere woorden, voor een klein verschil moet je soms buitensporig veel betalen. Voor iemand die dat verschil groot genoeg vindt, zal hij dat bedrag ook geen probleem vinden! :wink:

hstadman
06-10-2006, 17:43
Johan om nog even terug te komen op je post, ik hoor ook duidelijk verschillen in kabels. Ook ik vraag mij af waarom sommige kabels zo duur moeten zijn.
het probleem is dat als je die kabel wilt hebben die naar jou inzien beter klinkt dan de andere, daar de prijs ook voor moet betalen.

De discussie zou mijns inziens beter kunnen luiden, waarom moeten goede kabels zo duur zijn!Dit is inderdaad het grote probleem.
Als je een bepaalde kwaliteit wilt behalen zal je wel moeten....helaas.

Ikzelf wil nu ook een flinke stap omhoog in kwaliteit en ja, dan zal ik toch flink wat €€€ neer moeten tellen en dat zal ik nooit doen als het niet nodig was.

Inderdaad, ik zou het ook niet doen als het niet nodig was.

Ik kan het geld ook wel voor andere dingen gebruiken. :wink:

hstadman
06-10-2006, 17:46
Johan om nog even terug te komen op je post, ik hoor ook duidelijk verschillen in kabels. Ook ik vraag mij af waarom sommige kabels zo duur moeten zijn.
het probleem is dat als je die kabel wilt hebben die naar jou inzien beter klinkt dan de andere, daar de prijs ook voor moet betalen.

De discussie zou mijns inziens beter kunnen luiden, waarom moeten goede kabels zo duur zijn!

Een goede kabel hóeft niet duur te zijn Harry!
Je hebt je wat laten wijsmaken wat al blijkt uit je verwijzing naar de reviews op het www.

Nu meen je ook al te kunnen beweren wat ik hoor!

het wordt echt steeds erger met je eel. :wink:

Daarnaast, wat JIJ een goede kabel vindt, hoef IK zeker nog niet een goede kabel te vinden! :wink:

Ik hoor via mijn houdige kabel toch echt veel meer dan ik met mijn vorige kabel deed en dat WAS al een erg goede kabel! :wink:

Ik luister niet via het web maar met mijn oren. :wink:

eel
06-10-2006, 17:47
Sorry, de technische onderbouwingen van Harry heb ik gemist!
Maar wát ik heb gelezen is niet echt technisch te noemen.

Wat betreft het inspelen (want daar ging het eigenlijk over) heb ik nog geen ander onzinnig verhaal gelezen over iets van inbranden van teflon.

Wat kun je daarop anders reageren dat het als "onzin" aan te merken/
Ik bedoel dat het dérmate onzinnig is dat er eigenlijk niets serieus tegenin te brengen is.

hstadman
06-10-2006, 17:48
Sorry, de technische onderbouwingen van Harry heb ik gemist!
Maar wát ik heb gelezen is niet echt technisch te noemen.

Wat betreft het inspelen (want daar ging het eigenlijk over) heb ik nog geen ander onzinnig verhaal gelezen over iets van inbranden van teflon.

Wat kun je daarop anders reageren dat het als "onzin" aan te merken/
Ik bedoel dat het dérmate onzinnig is dat er eigenlijk niets serieus tegenin te brengen is.

Inbranden van teflon? :? :shock: :lol: :lol: :lol:

Alexander D
06-10-2006, 17:48
Het enige dat Eel doet is met de botte bijl reageren op opmerkingen waar hij anders over denkt en op de vorige pagina vast melden dat hij Harry nog veel zal tegenkomen in draadjes over kabeltjes. Dan krijg ik het gevoel dat hij alleen kijkt waar hij effe lekker kan zeiken op een reactie waar hij anders over denkt. Dat heeft weinig met een discussie met INHOUD te maken.

Is slechts mijn mening hoor. :wink:

Je gevoel kan je bedriegen Alexander. Maar wat ik van jou heb gelezen en uit je postings kan destilleren heb je toch heel wat meer inzicht in zaken dan een Harry. Ik heb in al die tijd dat ik zo wat meelees van jou nooit iets geks gezien. En ik zag ook dat je fraaie spulletjes hebt!

Het topic gaat nog sneller dan ik bij kan lezen. :shock:

Dat kan m'n gevoel zeker, ik wil je ook niet beschuldigen maar enkel schrijven hoe het op mij overkomt.

Een gezonde discussie is altijd welkom, alleen ook nu blijkt uit deze pagina's weer dat van een gezonde discussie geen sprake is. Daar doe ik af en toe net zo hard aan mee maar misschien moeten we allemaal proberen wat meer op de inhoud te reageren, alternatieve meningen te onderbouwen en minder op de manier van schrijven of 'mogelijk achterliggende gedachte' of weet ik veel wat te reageren.

Zoveel kabels, zoveel meningen natuurlijk. 8)

eel
06-10-2006, 17:48
[quote="eel"][quote=hstadman]Johan om nog even terug te komen op je post, ik hoor ook duidelijk
Ik luister niet via het web maar met mijn oren. :wink:

Jij verwijst naar de reviews, ik niet..... :roll:

Johan van den D.
06-10-2006, 17:48
Of iemand de prijs die je ervoor moet betalen ook gerechtvaardigd vindt is een compleet ander verhaal. Het is in de audio-industrie al veel langer bekend dat de kwaliteit niet exponent omhoog gaat met de prijs! Met andere woorden, voor een klein verschil moet je soms buitensporig veel betalen. Voor iemand die dat verschil groot genoeg vindt, zal hij dat bedrag ook geen probleem vinden! :wink:Hier heb je 100% gelijk in.
Ook ikzelf weet wat er zoal te koop is en waar ik naartoe wil maar reden dat ik tot nu toe niet veel geld aan kabels heb gespendeerd (kijk bijna altijd 2de hands) is omdat ik er het budget niet voor heb of had.
Heb immers ook nog andere dure hobby,s en een gezin wat het grootste budget op eist.
Echter nu ben ik op het niveau dat ik inderdaad wel veel €€€ neer moet gaan leggen om in kwaliteit vooruit te gaan.

Dat je dan veel geld neer moet leggen voor een kleine stap vooruit is helaas jammer maar op een bepaald moment kan je niet anders als je verder wilt, dus wat Harry al achter de rug heeft gaat nu voor mij ook beginnen.

hstadman
06-10-2006, 17:50
[quote=eel][quote=hstadman]Johan om nog even terug te komen op je post, ik hoor ook duidelijk
Ik luister niet via het web maar met mijn oren. :wink:

Jij verwijst naar de reviews, ik niet..... :roll:

Omdat JIJ toch niet met goede argumenten komt. :wink:

eel
06-10-2006, 17:51
Het enige dat Eel doet is met de botte bijl reageren op opmerkingen waar hij anders over denkt en op de vorige pagina vast melden dat hij Harry nog veel zal tegenkomen in draadjes over kabeltjes. Dan krijg ik het gevoel dat hij alleen kijkt waar hij effe lekker kan zeiken op een reactie waar hij anders over denkt. Dat heeft weinig met een discussie met INHOUD te maken.

Is slechts mijn mening hoor. :wink:

Je gevoel kan je bedriegen Alexander. Maar wat ik van jou heb gelezen en uit je postings kan destilleren heb je toch heel wat meer inzicht in zaken dan een Harry. Ik heb in al die tijd dat ik zo wat meelees van jou nooit iets geks gezien. En ik zag ook dat je fraaie spulletjes hebt!

Het topic gaat nog sneller dan ik bij kan lezen. :shock:

Dat kan m'n gevoel zeker, ik wil je ook niet beschuldigen maar enkel schrijven hoe het op mij overkomt.

)

Dat begreep ik ook wel, ik heb het ook niet opgevat als een beschuldiging. En dat het zo overkam op jou is toch niet erg?
Maar wellicht heb je de "dreigende" taal van Harry richting mij gemist?

Kan me dat wel voorstellen want de snelheid van Harry is fenomenaal.
Stond er maar eens iets in waar ik serieus op kon reageren.
Hoewel de smylies wel serieus zijn natuurlijk... :mrgreen:

eel
06-10-2006, 17:54
[quote=eel][quote=hstadman]Johan om nog even terug te komen op je post, ik hoor ook duidelijk
Ik luister niet via het web maar met mijn oren. :wink:

Jij verwijst naar de reviews, ik niet..... :roll:

Omdat JIJ toch niet met goede argumenten komt. :wink:

Hoor wie 't zegt.

http://www.musikmagieundmedizin.com/bilder/lachen.gif

eel
06-10-2006, 17:56
Sorry, de technische onderbouwingen van Harry heb ik gemist!
Maar wát ik heb gelezen is niet echt technisch te noemen.

Wat betreft het inspelen (want daar ging het eigenlijk over) heb ik nog geen ander onzinnig verhaal gelezen over iets van inbranden van teflon.

Wat kun je daarop anders reageren dat het als "onzin" aan te merken/
Ik bedoel dat het dérmate onzinnig is dat er eigenlijk niets serieus tegenin te brengen is.

Inbranden van teflon? :? :shock: :lol: :lol: :lol:

Zoiets, maar vraag me niet het te quoten in al die berichten van je. Ik ga al die onzin niet nog een keer langs. "zoiets" dus. Precies weet ik het niet meer maar alleen nog dat ik er om moest lachen.

Alexander D
06-10-2006, 17:57
Het enige dat Eel doet is met de botte bijl reageren op opmerkingen waar hij anders over denkt en op de vorige pagina vast melden dat hij Harry nog veel zal tegenkomen in draadjes over kabeltjes. Dan krijg ik het gevoel dat hij alleen kijkt waar hij effe lekker kan zeiken op een reactie waar hij anders over denkt. Dat heeft weinig met een discussie met INHOUD te maken.

Is slechts mijn mening hoor. :wink:

Je gevoel kan je bedriegen Alexander. Maar wat ik van jou heb gelezen en uit je postings kan destilleren heb je toch heel wat meer inzicht in zaken dan een Harry. Ik heb in al die tijd dat ik zo wat meelees van jou nooit iets geks gezien. En ik zag ook dat je fraaie spulletjes hebt!

Het topic gaat nog sneller dan ik bij kan lezen. :shock:

Dat kan m'n gevoel zeker, ik wil je ook niet beschuldigen maar enkel schrijven hoe het op mij overkomt.

)

Dat begreep ik ook wel, ik heb het ook niet opgevat als een beschuldiging. En dat het zo overkam op jou is toch niet erg?
Maar wellicht heb je de "dreigende" taal van Harry richting mij gemist?

Kan me dat wel voorstellen want de snelheid van Harry is fenomenaal.
Stond er maar eens iets in waar ik serieus op kon reageren.
Hoewel de smylies wel serieus zijn natuurlijk... :mrgreen:


De reden dat ik niet richting/op Harry reageerde schreef ik verder al eerder. Alle forumleden betrokken bij deze discussie reageren ook uitgebreid in andere topics, het kwam op mij zo over alsof je enkel had geregistreerd om je eigen (overduidelijke) kabelmening te ventileren.

Ik zag dat je gisteren een samenvatting had gepost (en weer verwijderd) van mijn discussie met Harry in het 'overpriced' draadje dus je kent mijn mening. :wink:

Maar genoeg daarover en hierover en waarover je wil. Ik wens jullie veel discussieplezier. :wink:

hstadman
06-10-2006, 17:59
[quote=eel][quote=hstadman]Johan om nog even terug te komen op je post, ik hoor ook duidelijk
Ik luister niet via het web maar met mijn oren. :wink:

Jij verwijst naar de reviews, ik niet..... :roll:

Omdat JIJ toch niet met goede argumenten komt. :wink:

Hoor wie 't zegt.

http://www.musikmagieundmedizin.com/bilder/lachen.gif

The best "air dielectric" techniques, such as Teflon tube construction, have large non-conductive surfaces to hold charge....

A small amount of energy is retained in the stored mechanical stress of the cable. As the cable relaxes, a certain amount of the charge is released, like in an electroscope. This is the electromechanical connection.

Teflon lekt stroom, dat is al langer bekend en vastgesteld. Naarmate er langer stroom dorheen gaat stabiliseerd het lekken en heeft het signaal een betere doorvoer! :wink:

eel
06-10-2006, 18:00
[quote="eel"][quote="A. Duijmelinck"][quote="eel"][quote=A. Duijmelinck]

het kwam op mij zo over alsof je enkel had geregistreerd om je eigen (overduidelijke) kabelmening te ventileren.


Nee hoor maar het blijft me nu een beetje "overkomen".
Maar goed ik moet zo weg en heb ook geen zin om de hele avond erover te blijven leuteren.
Ik zie later de ongeveer 1535 nieuwe postings van Harry wel waarbij ik de hoop uitspreek dat hij nog wat smylies voor de anderen overlaat.

hstadman
06-10-2006, 18:00
Sorry, de technische onderbouwingen van Harry heb ik gemist!
Maar wát ik heb gelezen is niet echt technisch te noemen.

Wat betreft het inspelen (want daar ging het eigenlijk over) heb ik nog geen ander onzinnig verhaal gelezen over iets van inbranden van teflon.

Wat kun je daarop anders reageren dat het als "onzin" aan te merken/
Ik bedoel dat het dérmate onzinnig is dat er eigenlijk niets serieus tegenin te brengen is.

Inbranden van teflon? :? :shock: :lol: :lol: :lol:

Zoiets, maar vraag me niet het te quoten in al die berichten van je. Ik ga al die onzin niet nog een keer langs. "zoiets" dus. Precies weet ik het niet meer maar alleen nog dat ik er om moest lachen.

Dat is het nu net, je lacht om verklaringen gedaan door echte technici en wetenschappers, terwijl jezelf zeker geen wetenschapper bent. :wink: Toch meen je het beter te weten dan deze mensen. :wink: :roll:


Skin-Effect is one of the most fundamental problems in cables. It is useful to think of a metal conductor
as a rail-guide. Electric potential is transferred as current inside a metal conductor and as a magnetic
field outside the conductor. One cannot exist without the other. The only place that both magnetic field
and current density are 100% is at the surface of a conductor. The magnetic field outside a conductor
diminishes at distances away from the conductor, density is 100% only at the surface of the conductor.
Something similar is true inside the conductor. Skin-effect means that current density diminishes at
distances away from the surface on the inside.

If a single strand is too large, skin-effect will cause each frequency component of an audio signal to
behave differently. Each frequency component will exhibit a unique current density profile.
The result
is that some of the delicate high frequency information, the upper harmonics, will be smeared. We
hear sound that is dull, short on detail and has a flat sound stage. The energy is there, the amplitude
(frequency) response has not been changed, however the information content of the signal has been
changed in a way that makes it sound as though the midrange notes have lost their upper harmonics.

Material Quality also dramatically affects the performance of cables and their terminations. By material
quality we mean both the intrinsic quality of the metal, such as gold, nickel, brass, aluminum, copper or
silver, and we mean the way the metal has been refined and processed. Pure silver is the very best performing
material for audio, video or digital. However, if silver is not carefully processed, even low grade
copper will sound better. Silver has also earned a confused reputation because sometimes the term
“silver” is used to describe silver-plated copper. When carrying an analog audio signal, silver-plated
copper causes a very irritating sound, sort of a “tweeter in your face” effect. In a different application,
such as video, RF or digital, good silver-plated copper becomes an extraordinary value, out-performing
even the highest grades of pure copper.

Not all OFHC is the same. If the poorest copper were given a value of one, and the best was a ten,
then OFHC ranges from two to four-it is actually a range rather than a single performance level. Since
the most important audible attributes are due to the length of the grains, we use the name LGC (Long
Grain Copper) to describe the very best OFHC.

The electrical behavior of the dielectric (insulating material) is much
more important in low level cables. Dielectric involvement (the way
in which a particular material absorbs and releases energy), has a
profound effect on an audio or video signal. Dielectric constant, the most often quoted specification for
insulating material, is actually not very helpful in understanding the audible attributes of different materials.
The coefficient of absorption value is more relevant, and the dissipation factor and the velocity of
propagation are even more useful.
The problem is that any insulating material next to a conductor acts like a capacitor which stores and later releases energy. This is true of circuit board materials, cables, resistors and of course capacitors.The ideal wire is one with no insulation except for air. When a solid material must be applied, it should
be electrically invisible, meaning that the less energy it absorbs, the better. The energy which is absorbed
should stay absorbed (turned into heat, a high dissipation factor), and the energy which does
come back into the metal conductor should have minimal phase shift and not be frequency selective
(a high velocity of propagation, independent of frequency). All dielectrics absorb more energy at higher
frequencies, but some are more linear in their overall behavior relative to frequency.

enz.

:wink:

Important Cable Facts Running-In: As with all audio components, audio cables require an adjustment
period. This is often mistakenly referred to as “break-in”. However, break-in is properly used to
describe a mechanical change-engines break-in, loudspeaker and phono cartridge suspensions breakin.
A cable’s performance takes time to optimize because of the way a dielectric behaves (the way the
insulating material absorbs and releases energy), changes in the presence of a charge. Cables will
continue to improve in sound or picture quality over a period of several weeks. This is the same reason
amplifiers, preamplifiers and CD players also require an adjustment period. The key difference between
“adjusting” and “breaking-in” is that things don’t “un-break-in”, however, electrical components do “unadjust”.
Several weeks of disuse will return a cable to nearly its original state.
The run-in time is essentially the same for all cables. However, the apparent need for run-in varies
wildly. As with amplifiers and other components, the better the cable, the less distortion it has, and
therefore the less there is to cover up the obnoxious distortion caused by being new. Since human perception
is more aware of the existence of a distortion than the quantity, the better the cable, the worse
in some ways it will sound when new, because the anemic forced two-dimensional effect reulting from
being new will not be ameliorated by other gentler distortions. Please be patient when first listening to
any superior product.

eel
06-10-2006, 18:10
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

Alexander D
06-10-2006, 18:15
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

Maar okay, waaruit blijkt het tegendeel dan? Heb je daar eventueel tekst over of een linkje naar?

Ik ben a-technisch dus ik kan het helemaal niet onderbouwen, geen enkele kant op!

hstadman
06-10-2006, 18:33
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

All types of cable insulation leak electricity to a certain degree. Teflon leaks the least of all and PVC (PolyVinyl Chloride) is at the other extreme. However, there are other field considerations besides leakage
:roll: :wink:

Tot nu toe ben ik nog de enige die met bewijzen komt. :roll: :wink: 8) :lol:

Met andere woorden; teflon lekt minder stroom dan pvc, wat in de goedkopere kabels wordt gebruikt. Dit kan ook verklaren waarom duurdere kabels gewoon beter klinken dan de goedkopere kabels. Minder lekstroom, meer details.
:wink:

Teflon is duur(in verhouding), dus zijn de higher end kabels met teflon ook een stuk duurder!
:wink:

I rest my case!

Natuurlijk zal dit door een bepaald persoon ook weer als onzin worden bestempeld! :roll: 8)

eel
06-10-2006, 18:35
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

Maar okay, waaruit blijkt het tegendeel dan? Heb je daar eventueel tekst over of een linkje naar?

Ik ben a-technisch dus ik kan het helemaal niet onderbouwen, geen enkele kant op!

Weet je Alexander, dat is niet zomaar te linken. Ik vrees dat ik een pasklaar iets niet zomaar kan vinden. Wat Harry beweert moet je afzetten tegen de eigenschappen van Teflon.

De eigenschappen van teflon (google maar even zul je vast vinden) zijn juist dat het tegen de meeste chemische stoffen bestand is en hoge temperaturen verdraagt vuil hecht zich er moeilijk aan, het is een buitengewoon sterk en hoogwaardig isolatiemateriaal.

Je weet zelf waarschijnlijk wel hoe zwak de stroompjes zijn die door een interlinkje gaan.
Denk jij nu echt dat een die paar kleine stroompjes die door de interlinkjes gaan ook maar enigszins van invloed kunnen zijn op dat hoogwaardige materiaal dat ook gebruikt wodt in de koekenpan van Tefal? Materiaal dat in de zwaarste industrie voor isolatie moet zorgen? Materiaal dat bestand is tegen de hoogste temperaturen.

Maar de kabelmaffia verzint dit soort zaken en Harry kakelt ze braaf na zonder zich kennelijk ook maar 1 seconde af te vragen of het wel waar is.

eel
06-10-2006, 18:38
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

All types of cable insulation leak electricity to a certain degree. Teflon leaks the least of all and PVC (PolyVinyl Chloride) is at the other extreme. However, there are other field considerations besides leakage.
:roll: :wink:

Tot nu toe ben ik nog de enige die met bewijzen komt. :roll: :wink: 8) :lol:

Met andere woorden; teflon lekt minder stroom dan pvc, wat in de goedkopere kabels wordt gebruikt. Dit kan ook verklaren waarom duurdere kabels gewoon beter klinken dan de goedkopere kabels. Minder lekstroom, meer details. :wink:
I rest my case!

"Bewijzen" noemt hij dat! Je bent echt grappig Harry.
Je redenatie is pure logica.

klassiek voorbeeld:
"Ik pas in het pak, het pak past in de koffer, dus ik pas in de koffer"

hstadman
06-10-2006, 18:39
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

All types of cable insulation leak electricity to a certain degree. Teflon leaks the least of all and PVC (PolyVinyl Chloride) is at the other extreme. However, there are other field considerations besides leakage.
:roll: :wink:

Tot nu toe ben ik nog de enige die met bewijzen komt. :roll: :wink: 8) :lol:

Met andere woorden; teflon lekt minder stroom dan pvc, wat in de goedkopere kabels wordt gebruikt. Dit kan ook verklaren waarom duurdere kabels gewoon beter klinken dan de goedkopere kabels. Minder lekstroom, meer details. :wink:
I rest my case!

"Bewijzen" noemt hij dat! Je bent echt grappig Harry.
Je redenatie is pure logica.

klassiek voorbeeld:
"Ik pas in het pak, het pak past in de koffer, dus ik pas in de koffer"

Ik zie bewijzen, ik geloof ze niet, dus ik antwoord onzinnig! :roll: :wink: 8) :lol:

eel
06-10-2006, 18:41
De eigenschappen van Teflon hebben geen enkel nut of nadeel in de audio Harry. Je redeneert echt als een kip zonder kop. Ik bedoel dit niet vervelend maar ik kan het bijna niet anders zeggen.

Juist waar sprake is van extreme lekstromen wordt Teflon gebruikt!
Je snapt er helemaal niets van.
Je kunt wel quoten maar draag zelf eens iets bij!

hstadman
06-10-2006, 18:42
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

Maar okay, waaruit blijkt het tegendeel dan? Heb je daar eventueel tekst over of een linkje naar?

Ik ben a-technisch dus ik kan het helemaal niet onderbouwen, geen enkele kant op!

Weet je Alexander, dat is niet zomaar te linken. Ik vrees dat ik een pasklaar iets niet zomaar kan vinden. Wat Harry beweert moet je afzetten tegen de eigenschappen van Teflon.

De eigenschappen van teflon (google maar even zul je vast vinden) zijn juist dat het tegen de meeste chemische stoffen bestand is en hoge temperaturen verdraagt vuil hecht zich er moeilijk aan, het is een buitengewoon sterk en hoogwaardig isolatiemateriaal.

Je weet zelf waarschijnlijk wel hoe zwak de stroompjes zijn die door een interlinkje gaan.
Denk jij nu echt dat een die paar kleine stroompjes die door de interlinkjes gaan ook maar enigszins van invloed kunnen zijn op dat hoogwaardige materiaal dat ook gebruikt wodt in de koekenpan van Tefal? Materiaal dat in de zwaarste industrie voor isolatie moet zorgen? Materiaal dat bestand is tegen de hoogste temperaturen.

Maar de kabelmaffia verzint dit soort zaken en Harry kakelt ze braaf na zonder zich kennelijk ook maar 1 seconde af te vragen of het wel waar is.

Die quote over lekkage van insulatie materialen komt NIET van een kabel fabrikant! 8) :lol:

Wat ik niet wil geloven, geloof ik ook niet! :roll: 8) :lol:

hstadman
06-10-2006, 18:47
De eigenschappen van Teflon hebben geen enkel nut of nadeel in de audio Harry. Je redeneert echt als een kip zonder kop. Ik bedoel dit niet vervelend maar ik kan het bijna niet anders zeggen.

Juist waar sprake is van extreme lekstromen wordt Teflon gebruikt!
Je snapt er helemaal niets van.
Je kunt wel quoten maar draag zelf eens iets bij!

Jij niet.

Daar in analoge kabels kleine lekstromen al grote gevolgen kunnen hebben; we hebben het immers over kleine stromen die tegen allerlei invloeden moeten vechten(skineffect, insulatielekkage, zuiverheid van aders), is het van belang om dat zoveel mogelijk te minimaliseren. En teflon IS daar het BESTE materiaal voor! Vandaar ook dat in duurdere kabels dus teflon wordt gebruikt, wat bewezen en gemeten, minder stroom lekt dan pvc, wat in goedkope kabels wordt gebruikt.
:roll:

eel
06-10-2006, 18:48
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

All types of cable insulation leak electricity to a certain degree. Teflon leaks the least of all and PVC (PolyVinyl Chloride) is at the other extreme. However, there are other field considerations besides leakage
:roll: :wink: )

The least=het minste.

hstadman
06-10-2006, 18:50
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

All types of cable insulation leak electricity to a certain degree. Teflon leaks the least of all and PVC (PolyVinyl Chloride) is at the other extreme. However, there are other field considerations besides leakage
:roll: :wink: )

The least=het minste.

minste lekkage, dus meer stroom in een kabel! Meer stroom, meer details?!

eel
06-10-2006, 18:51
De eigenschappen van Teflon hebben geen enkel nut of nadeel in de audio Harry. Je redeneert echt als een kip zonder kop. Ik bedoel dit niet vervelend maar ik kan het bijna niet anders zeggen.

Juist waar sprake is van extreme lekstromen wordt Teflon gebruikt!
Je snapt er helemaal niets van.
Je kunt wel quoten maar draag zelf eens iets bij!

Jij niet.

Daar in analoge kabels kleine lekstromen al grote gevolgen kunnen hebben; we hebben het immers over kleine stromen die tegen allerlei invloeden moeten vechten(skineffect, insulatielekkage, zuiverheid van aders), is het van belang om dat zoveel mogelijk te minimaliseren. En teflon IS daar het BESTE materiaal voor! Vandaar ook dat in duurdere kabels dus teflon wordt gebruikt, wat bewezen en gemeten, minder stroom lekt dan pvc, wat in goedkope kabels wordt gebruikt.
:roll:

Wéér snap je het niet Harry.
Ik heb het over dat lekstroom verhaal, je gaat er nu weer allemaal zaken bij halen en allerlei afleidende kul-teksten plaatsen zodat ik uiteindelijk moe wordt en de anderen denken 'Wat heeft Harry er toch verstand van".
Je hebt er geen verstand van, je hebt er zelfs geen kijk op of een idee over. Je bent gewoon erg naïef!

eel
06-10-2006, 18:54
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

All types of cable insulation leak electricity to a certain degree. Teflon leaks the least of all and PVC (PolyVinyl Chloride) is at the other extreme. However, there are other field considerations besides leakage
:roll: :wink: )

The least=het minste.

minste lekkage, dus meer stroom in een kabel! Meer stroom, meer details?!

Ik word hier zoooo moe van. Harry je laat iedereen hier gewoon openlijk zien dat je de kern van de zaak compleet mist. Het is niet erg als je niet zo slim bent maar weet een keer van ophouden.
Het ging om je verhaal dat de teflon zich aanpast. Dat Teflon de minste lekstroom heeft blijkt ook uit hetgeen ik eerder postte. Maar het gebruik van Teflon in kabeltjes kan zeker geen kwaad maar heeft ook geen verdere effecten omdat de eigenschappen van Teflon daar "overdone" voor zijn.

Coen Hendriks
06-10-2006, 18:54
is dit niet een record.
In slechts ruim 4 uur meer dan 100 posts in dezelfde thread.
:lol: :lol: :lol:

hstadman
06-10-2006, 18:58
De eigenschappen van Teflon hebben geen enkel nut of nadeel in de audio Harry. Je redeneert echt als een kip zonder kop. Ik bedoel dit niet vervelend maar ik kan het bijna niet anders zeggen.

Juist waar sprake is van extreme lekstromen wordt Teflon gebruikt!
Je snapt er helemaal niets van.
Je kunt wel quoten maar draag zelf eens iets bij!

Jij niet.

Daar in analoge kabels kleine lekstromen al grote gevolgen kunnen hebben; we hebben het immers over kleine stromen die tegen allerlei invloeden moeten vechten(skineffect, insulatielekkage, zuiverheid van aders), is het van belang om dat zoveel mogelijk te minimaliseren. En teflon IS daar het BESTE materiaal voor! Vandaar ook dat in duurdere kabels dus teflon wordt gebruikt, wat bewezen en gemeten, minder stroom lekt dan pvc, wat in goedkope kabels wordt gebruikt.
:roll:

Wéér snap je het niet Harry.
Ik heb het over dat lekstroom verhaal, je gaat er nu weer allemaal zaken bij halen en allerlei afleidende kul-teksten plaatsen zodat ik uiteindelijk moe wordt en de anderen denken 'Wat heeft Harry er toch verstand van".
Je hebt er geen verstand van, je hebt er zelfs geen kijk op of een idee over. Je bent gewoon erg naïef!

Ik ben tenminste nog de enige die zaken aanhaalt.

Voorbeeld:

stroom door ader is 1 volt, teflon lekt 0,1 volt, pvc lekt 0,5 volt. Waarde aan het eind van de kabel, teflon insulatie: 0,9 volt en pvc 0,5 volt. Een erg groot verschil dus. Technischs gezien heeft die 0,9 volt een sterker signaal en zou "theoretisch' dus ook meer informatie kunnen bevatten.

Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen.

Wat ik wel weet is dat JIJ het niet wilt begrijpen! :wink:

zo, ik ga nu een een filmpje kijken. :wink:

eel
06-10-2006, 18:59
is dit niet een record.
In slechts ruim 4 uur meer dan 100 posts in dezelfde thread.
:lol: :lol: :lol:

102.

eel
06-10-2006, 19:00
[quote="eel"][quote="hstadman"][quote=eel]De

zo, ik ga nu een een filmpje kijken. :wink:

Door een Teflon beeldbuis? Gelet op de "lekstroom" :mrgreen:

hstadman
06-10-2006, 19:01
Teflon=PolyTetraFluorEthyleen als ik het goed heb.
Teflon is bijzonder hoogwaardig isolatiemateriaal wat extreem goed tegen vuil kan. Dat verhaal over dat het stroom lekt etc. van jou is zo onzinnig dat je het bijna zou geloven!

All types of cable insulation leak electricity to a certain degree. Teflon leaks the least of all and PVC (PolyVinyl Chloride) is at the other extreme. However, there are other field considerations besides leakage
:roll: :wink: )

The least=het minste.

minste lekkage, dus meer stroom in een kabel! Meer stroom, meer details?!

Ik word hier zoooo moe van. Harry je laat iedereen hier gewoon openlijk zien dat je de kern van de zaak compleet mist. Het is niet erg als je niet zo slim bent maar weet een keer van ophouden.
Het ging om je verhaal dat de teflon zich aanpast. Dat Teflon de minste lekstroom heeft blijkt ook uit hetgeen ik eerder postte. Maar het gebruik van Teflon in kabeltjes kan zeker geen kwaad maar heeft ook geen verdere effecten omdat de eigenschappen van Teflon daar "overdone" voor zijn.


The electrical behavior of the dielectric (insulating material) is much
more important in low level cables. Dielectric involvement (the way
in which a particular material absorbs and releases energy,has a
profound effect on an audio or video signal.

wie is er nu dom dan?! :? :shock: 8) :lol:

eel
06-10-2006, 19:02
[quote="eel"][quote="hstadman"][quote=eel][wie is er nu dom dan?! :? :shock: 8) :lol:

Nou, dat zei ik toch al...jij! :mrgreen: (y)

Ik zag vandaag dat Jan Breem persoonlijk je vorig jaar ook al terecht gewezen had op een aantal punten. Die harry toch! :bier:

hstadman
06-10-2006, 19:05
[quote="eel"][quote=hstadman][quote=eel][wie is er nu dom dan?! :? :shock: 8) :lol:

Nou, dat zei ik toch al...jij! :mrgreen: (y)

Ignorence is a bliss! :roll: 8) :lol:

Meneer de wetenschapper! :lol:

hstadman
06-10-2006, 19:07
[quote="eel"][quote=hstadman][quote=eel][wie is er nu dom dan?! :? :shock: 8) :lol:

Nou, dat zei ik toch al...jij! :mrgreen: (y)

Ik zag vandaag dat Jan Breem persoonlijk je vorig jaar ook al terecht gewezen had op een aantal punten. Die harry toch! :bier:

Goh, zegt een jan breem volgeling. Hij heeft mijn zelfde tegenargumenten helaas niet onderuit kunnen schoffelen, net zo min als jij dat nu kunt en heeft ervoor gekozen om snel het hazepad te kiezen. :roll: :lol:

ik zie nergens tegenargumenten van je, alleen maar onzin. :wink:

Daarnaast heb je NOOIT dure kabels gehoord, wat je argumenten tegen deze kabels des te meer discutabel maakt. :wink:

eel
06-10-2006, 19:08
Ik moet weg dus voorlopig mag je het laatste woord hebben Stadman!
Spreek je en plezierige film gewenst. :bier:

eel
06-10-2006, 19:10
[quote=eel][quote=hstadman][quote=eel][wie is er nu dom dan?! :? :shock: 8) :lol:

Nou, dat zei ik toch al...jij! :mrgreen: (y)

Ik zag vandaag dat Jan Breem persoonlijk je vorig jaar ook al terecht gewezen had op een aantal punten. Die harry toch! :bier:

Goh, zegt een jan breem volgeling. Hij heeft mijn zelfde tegenargumenten helaas niet onderuit kunnen schoffelen, net zo min als jij dat nu kunt en heeft ervoor gekozen om snel het hazepad te kiezen. :roll: :lol:

ik zie nergens tegenargumenten van je, alleen maar onzin. :wink:

Ik ben geen "volgeling" van wie dan ook. Maar voor je portemonnaie is het inderdaad beter Jan breem te volgen dan mensen als jij met een grenzeloze zelfoverschatting en een enorme fantasie.

eel
06-10-2006, 19:11
[quote="eel"][quote="hstadman"][quote="eel"][quote="hstadman"][quote=eel][wie is er nu dom dan?! :? :shock: 8
Daarnaast heb je NOOIT dure kabels gehoord, wat je argumenten tegen deze kabels des te meer discutabel maakt. :wink:

Pardon? Ik heb hier thuis o.a de allerduurste Siltech's te leen gehad een paar jaar geleden Stadman.

hstadman
06-10-2006, 19:12
Ik moet weg dus voorlopig mag je het laatste woord hebben Stadman!
Spreek je en plezierige film gewenst. :bier:

Goh, net als jan breem, zonder steekhoudende argumenten op de vlucht slaan, toch jammer hoor! :wink:

Je komt niet verder dan uitspraken als, blaaskaak, looser, dom, overdone, zelfoverschatting en fantasie.

Erg goede argumenten. :wink:

hstadman
06-10-2006, 19:13
[quote="eel"][quote="hstadman"][quote="eel"][quote=hstadman][quote=eel][wie is er nu dom dan?! :? :shock: 8
Daarnaast heb je NOOIT dure kabels gehoord, wat je argumenten tegen deze kabels des te meer discutabel maakt. :wink:

Pardon? Ik heb hier thuis o.a de allerduurste Siltech's te leen gehad een paar jaar geleden Stadman.

Die van 9000 dollar, geloof ik echt helemaal niets van. :wink:
of bedoel je de allerduurste in de 150 euro catagorie. :wink:

Een paar jaar is veel, de kabels kunnen in een jaar tijd al flink verbeterd zijn. :roll: :wink:

hstadman
06-10-2006, 19:21
[quote=eel][quote=hstadman][quote=eel][wie is er nu dom dan?! :? :shock: 8) :lol:

Nou, dat zei ik toch al...jij! :mrgreen: (y)

Ik zag vandaag dat Jan Breem persoonlijk je vorig jaar ook al terecht gewezen had op een aantal punten. Die harry toch! :bier:

Goh, zegt een jan breem volgeling. Hij heeft mijn zelfde tegenargumenten helaas niet onderuit kunnen schoffelen, net zo min als jij dat nu kunt en heeft ervoor gekozen om snel het hazepad te kiezen. :roll: :lol:

ik zie nergens tegenargumenten van je, alleen maar onzin. :wink:

Ik ben geen "volgeling" van wie dan ook. Maar voor je portemonnaie is het inderdaad beter Jan breem te volgen dan mensen als jij met een grenzeloze zelfoverschatting en een enorme fantasie.

Ik ZEG niet dat mensen die kabels MOETEN kopen! Ik zeg dat ze eens wat duurdere kabels kunnen proberen omdat veel mensen opmerkelijke verschillen horen tussen goedkope en dure kabels! Zelfs miljoenen mensen over de hele wereld. :wink:
Zelfs zeer intelligente hoog opgeleide mensen kopen dure kabels, zeker ook allemaal domme mensen, die niet voor zichzelf kunnen denken. :wink:

Dit is een ESSENTIEEL verschil. :wink:

Daarnaast spoor ik mensen aan om zelf eens wat te gaan beluisteren of uit te proberen en verkondig niet meteen dat alles maar onzin is! :wink:

Ik kom met argumenten waarom men WEL eventueel verschillen tussen goedkope en duurdere kabels kan horen. Ook met technisch onderbouwde, bewezen en gemeten resultaten.

Het maakt mij verder echt niet uit met wat voor kabels iemand anders zit te spelen, het zou jammer zijn dat door slechte bekabeling, veel muziek eventueel verloren zou kunnen gaan. :wink: en je er eventueel nog mer plezier van zou kunnen hebben. :wink:

zetmoon
06-10-2006, 19:22
Hier kun je alles kwijt over of inspelen wel of geen zin heeft of uberhaupt bestaat, of betere stroomkabels volgens jou wel of geen zin hebben, of electronica op verschillende temperaturen ook anders speelt en andere soortgelijke vraagstukken.

Mijn Kick off:
inspelen bestaat, maar geen idee of dat wetenschappelijk is of dat het aan je eigen manier van luisteren ligt die anders wordt. Maar het bestaat dus wel volgens mij.

Powerfilters kunnen imho wel degelijk verschil maken, omdat je voeding minder fluctuaties hoeft op te vangen en dus stabieler draait. Dit is ook in PC wereld van groot belang (denk aan de UPC's etc) n aangezien veel moderne receivers barstensvol electronica en chips zitten, is dat hier dus niet anders.

Of de temperatuur, buiten de extremen om, invloed heeft op het geluid, nee. pas als er extreme temperaturen bij komen kijken kan dat wel.

Ik hoor het verschil tussen interlinks tot bepaalde hoogte dus voor mij bestaat daar een verschil tussen. Ook digitale interlinks, alhoewel de eerlijkheid mij gebied te zeggen dta het in mijn geval eerder een kwaliteitsverschil zou zijn geweest dan een vergelijk tussen 2 kwalitatief gelijkwaardige kabels.

Hallo Edgar,

je kent mijn standpunt inzake kabels e.d. ;-)

Ik zal me verder dan ook buiten deze discussie houden.

Wel vind ik het interessant wat anderen hierover te zeggen hebben.

hstadman
06-10-2006, 19:36
Hier kun je alles kwijt over of inspelen wel of geen zin heeft of uberhaupt bestaat, of betere stroomkabels volgens jou wel of geen zin hebben, of electronica op verschillende temperaturen ook anders speelt en andere soortgelijke vraagstukken.

Mijn Kick off:
inspelen bestaat, maar geen idee of dat wetenschappelijk is of dat het aan je eigen manier van luisteren ligt die anders wordt. Maar het bestaat dus wel volgens mij.

Powerfilters kunnen imho wel degelijk verschil maken, omdat je voeding minder fluctuaties hoeft op te vangen en dus stabieler draait. Dit is ook in PC wereld van groot belang (denk aan de UPC's etc) n aangezien veel moderne receivers barstensvol electronica en chips zitten, is dat hier dus niet anders.

Of de temperatuur, buiten de extremen om, invloed heeft op het geluid, nee. pas als er extreme temperaturen bij komen kijken kan dat wel.

Ik hoor het verschil tussen interlinks tot bepaalde hoogte dus voor mij bestaat daar een verschil tussen. Ook digitale interlinks, alhoewel de eerlijkheid mij gebied te zeggen dta het in mijn geval eerder een kwaliteitsverschil zou zijn geweest dan een vergelijk tussen 2 kwalitatief gelijkwaardige kabels.

Hallo Edgar,

je kent mijn standpunt inzake kabels e.d. ;-)

Ik zal me verder dan ook buiten deze discussie houden.

Wel vind ik het interessant wat anderen hierover te zeggen hebben.

Mijn standpunt ken je ook wel inmiddels; mijn vraag blijft echter waarom sommige betere kabels zo duur moeten zijn. :wink:

Een daarvan is door mij inmiddels beantwoord en is het gebruik van teflon als insulatiemateriaal, dat beduidend minder stroom lekt dan pvc, dat in goedkope kabels wordt gebruikt. :wink:

Herjan
06-10-2006, 19:37
Wow! Ik volg de hele discussie totaal niet, maar ik wilde toch 's kijken wat er zo snel op 4 pagina's geschreven wordt en dan zie ik deze onzin staan:


stroom door ader is 1 volt, teflon lekt 0,1 volt, pvc lekt 0,5 volt.... <knip>
Beste Harry, ik ga verder helemaal niet in op het onderwerp, maar wil je wel even adviseren om wat natuurkundelessen te volgen. De eenheid van elektrische stroom is Ampère. Volt is de eenheid van spanning.

Ik kan nu wel goed begrijpen waarom eel er zo van overtuigd is dat jij niet weet waar je het over hebt... ;)

Johan van den D.
06-10-2006, 19:44
Dit is olie op het vuur Herjan.

ps. Harry, heb je mijn PM gelezen. (voor alle anderen, PM heeft niets met dit of kabels en dergelijke te maken)

Coen Hendriks
06-10-2006, 20:00
is dit niet een record.
In slechts ruim 4 uur meer dan 100 posts in dezelfde thread.
:lol: :lol: :lol:

102.
is toch meer dan 100 :wink:

Johan van den D.
06-10-2006, 21:43
Hoe kan het hier nu zo rustig zijn..........http://smile.smilies.nl/399.gif

eel
06-10-2006, 21:51
Hoe kan het hier nu zo rustig zijn..........http://smile.smilies.nl/399.gif

Ach, het zal zijn dat ik weg moest! Volgens Stadman weggevlucht maar ook hij moet begrijpen dat ik aan een van zichzelf overtuigde technische onbenul niet de hele avond tijd ga besteden.
De man heeft werkelijk geen enkel besef van realiteit en techniek.
Wat heeft het er in vredesnaam mee van doen dat intelligente mensen dure kabels zouden kopen.
Ik vrees zelfs dat dit niet eens hoeft samen te gaan.
Stadman, Stadman toch, ik begin het werkelijk zielig te vinden.

eel
06-10-2006, 21:55
[quote="zetmoon"][quote=Edgar Smit]Hier kun je Een daarvan is door mij inmiddels beantwoord en is het gebruik van teflon als insulatiemateriaal, dat beduidend minder stroom lekt dan pvc, dat in goedkope kabels wordt gebruikt. :wink:

En tevens fout geantwoord. Hoeveel spanning gaat er door een interlinkje Stadman? Stroom lekken, of je het over een kerncentrale hebt.
Het is werkelijk te gek voor woorden. En dan te bedenken dat mijnheer "adviseert" :rolleyes:
Ik hoop dat die mensen zelf gaan nadenken.
Ongelofelijk Stadman. onvoorstelbaar!

eel
06-10-2006, 22:02
[quote="zetmoon"][quote=Edgar Smit]Hier kun je
mijn vraag blijft echter waarom sommige betere kabels zo duur moeten zijn. :wink:


Dat is heel simpel! Om de knip van de kabelfabrikant te spekken natuurlijk. Weet jij een andere reden?
Een goede kabel hoeft niet duur te zijn Stadman!

joostpolletje
06-10-2006, 22:02
Eel, ga eens leren quoten... :)

eel
06-10-2006, 22:03
Eel, ga eens leren quoten... :)

Ik quote in ieder geval geen halve pagina's!
:mrgreen:

Johan van den D.
06-10-2006, 22:09
Een goede kabel hoeft niet duur te zijn Stadman!Dit is waar (heb ik immers zelf ondervonden en met mij nog meer forum leden) maar toch is het in 98% van de gevallen wel zo dat de dure kabel beter is dan een "budget" kabel.
Het is maar net waar je grenzen liggen en je eisen.

eel
06-10-2006, 22:22
Een goede kabel hoeft niet duur te zijn Stadman!Dit is waar (heb ik immers zelf ondervonden en met mij nog meer forum leden) maar toch is het in 98% van de gevallen wel zo dat de dure kabel beter is dan een "budget" kabel.
Het is maar net waar je grenzen liggen en je eisen.

Ik vind 98 % aan de veel te hoge kant.
Want wat is "beter". Je zult eerst moeten bepalen wat iedereen onder "beter" verstaat.
Een kabel van de electronicaboer die aan de specificaties voldoet zal prima presteren. Of dat "beter" is hangt af waar je het aan toetst.
Geen toets of beoordeling zonder criteria.

"beter" is op deze wijze namelijk nietszeggend. Beter, is dat sterker, duurzamer, kun je er een auto mee slepen etc.

Johan van den D.
06-10-2006, 22:24
Beter is in mijn ogen/oren een kabel die meer laat horen van wat er op de bron staat.
Of dat bij je smaak past is een ander verhaal.

Johan van den D.
06-10-2006, 22:25
Hoe kan het hier nu zo rustig zijn..........http://smile.smilies.nl/399.gifWaarom moest ik dit nou zonodig plaatsen........ :?

eel
06-10-2006, 22:26
Beter is in mijn ogen/oren een kabel die meer laat horen van wat er op de bron staat.
Of dat bij je smaak past is een ander verhaal.

Ik betwijfel sterk of een kabel "meer" van de bron kan laten horen.
Ik denk wel dat het "anders" kan klinken.
Een MIT zal de triangel van het orkest ongetwijfeld minder briljant laten klinken maar horen doe je hem wel.

eel
06-10-2006, 22:29
Hoe kan het hier nu zo rustig zijn..........http://smile.smilies.nl/399.gifWaarom moest ik dit nou zonodig plaatsen........ :?

Nou, wat is er mis mee? Ik ben toch niet onaardig tegen je of zo?
Jij post hier wat je hoort en wat je bevindingen zijn en gooit er i.t.t. tot Stadman geen fantasie-techniek doorheen die nergens over gaat.
Zolang dat niet gebeurt is er toch niets aan de hand? Of wel?
Mag je van iemand soms niet op normale wijze met mij van gedachten wisselen of zo?

Hififreak
07-10-2006, 06:55
Voor de kabelgelovigen onder ons: Kabelwetenswaardigheden. (http://sound.westhost.com/cablewhitepaper.htm)

Wilt u er na het lezen over praten dan zijn de mensen van Correlatie tot vanavond 20.00 u. telefonisch te bereiken om u te woord te staan.

Johan van den D.
07-10-2006, 07:46
Beter is in mijn ogen/oren een kabel die meer laat horen van wat er op de bron staat.
Of dat bij je smaak past is een ander verhaal.

Ik betwijfel sterk of een kabel "meer" van de bron kan laten horen.
Ik denk wel dat het "anders" kan klinken.
Een MIT zal de triangel van het orkest ongetwijfeld minder briljant laten klinken maar horen doe je hem wel.Minder briljant komt door minder details en dat komt doordat het signaal gehinderd/weerstand word door de kabel (of speler of versterking of speakers zelf).
Minder briljant word vaak ervaren alsof er een deken over de speaker ligt.

Maar buiten dat alles zei ik al dat het smaak gebonden is of dat ook daadwerkelijk beter is maar voor mij is dat wel beter.
Een kabel die "meer" laat horen kan ook negatief uitpakken voor je set omdat ook de beperkingen van de set meer naar voren komen.

Maar je heb gelijk als je over "anders" praat maar dit zeg ik zelf ook met enige regelmaat in diverse topics.
Aan de andere kant is het wel opvalend dat veruit de meeste mensen het wel als "beter" aanmerken en de sound daarmee prettiger vinden, hier kun je dus best een conclusie aan verbinden lijkt me.

eel
07-10-2006, 07:54
Beter is in Aan de andere kant is het wel opvalend dat veruit de meeste mensen het wel als "beter" aanmerken en de sound daarmee prettiger vinden, hier kun je dus best een conclusie aan verbinden lijkt me.

Inderdaad, de conclusie dat er menselijke eigenschappen worden gebruikt.

Als het anders klinkt en het interlinkje is vele malen duurder dan het eerder gebruikte is het voor de hand liggend dat de gemiddelde mens er de conclusie aan zal verbinden dat het wel "beter" móet zijn. Daar is alles menselijks aan en goed te begrijpen.

Over het algemeen is goedkoop inderdaad duurkoop. In de kabeltjeswereld is dit echter zeker geen wet van Meden en Perzen.

Johan van den D.
07-10-2006, 07:57
Hoe kan het hier nu zo rustig zijn..........http://smile.smilies.nl/399.gifWaarom moest ik dit nou zonodig plaatsen........ :?

Nou, wat is er mis mee? Ik ben toch niet onaardig tegen je of zo?
Jij post hier wat je hoort en wat je bevindingen zijn en gooit er i.t.t. tot Stadman geen fantasie-techniek doorheen die nergens over gaat.
Zolang dat niet gebeurt is er toch niets aan de hand? Of wel?
Mag je van iemand soms niet op normale wijze met mij van gedachten wisselen of zo?Er is niets mis mee maar het was lekker rustig hier zo en mijn opmerking slechts als grapje bedoeld... :?

Maargoed, dat ik er niet dieper op in gaat zoals Harry komt om verschillende redenen.
Ten eerste probeer Harry je de dingen technisch uit te leggen maar daar doe je niets mee.
Je schuift ze af als onzin maar komt niet met het tegendeel als antwoord en dat is jammer omdat er dan niet te discuseren valt.
Maar nog belangrijker is dat het mijzelf niet interesseert wat de achterliggende techniek is van wat dan ook, het gaat mij alleen om het resultaat.
Klinkt een bepaald iets goed (maakt niet uit wat) dan interesseert het me niet hoe dat kom en kan/wil dan ook niets anders posten wat mijn eigen ervaringen zijn.
Echter is het wel opvallend dat die ervaringen vaak wel overeen komen met die van andere liefhebbers en zodoende durf ik bepaalde dingen inderdaad als "beter" te bestempelen en niet slechts als "anders".

Johan van den D.
07-10-2006, 08:00
Voor de kabelgelovigen onder ons: Kabelwetenswaardigheden. (http://sound.westhost.com/cablewhitepaper.htm)

Wilt u er na het lezen over praten dan zijn de mensen van Correlatie tot vanavond 20.00 u. telefonisch te bereiken om u te woord te staan.Hififreak, gezien je naam ben je een liefhebber maar wat is je eigen mening in deze kwestie.
Vind ik persoonlijk net zo belangrijk als een geplaatste link.

Johan van den D.
07-10-2006, 08:07
Als het anders klinkt en het interlinkje is vele malen duurder dan het eerder gebruikte is het voor de hand liggend dat de gemiddelde mens er de conclusie aan zal verbinden dat het wel "beter" móet zijn. Daar is alles menselijks aan en goed te begrijpen.Hiermee heb je mij niet goed begrepen en nu leest je wat in jouw straatje past.

Nooit iets beluisterd zonder dat je de prijs ervan weet ?

Naar mijn idee wel zoals jezelf aangeeft ten tijde van die "test".
Jullie kwamen terug en het geluid klonk ineens vele malen beter als de Nordost kabels maar je weet niet welke kabel het was en al helemaal niet de prijs ervan neem ik aan.
Wellicht was die kabel €50,- maar voor hetzelfde geld kost die kabel €2500,- om maar eens wat te noemen.

eel
07-10-2006, 08:11
Maargoed, dat ik er niet dieper op in gaat zoals Harry komt om verschillende redenen.
Ten eerste probeer Harry je de dingen technisch uit te leggen maar daar doe je niets mee.
Je schuift ze af als onzin maar komt niet met het tegendeel als antwoord en dat is jammer omdat er dan niet te discuseren valt.


De reden dat ik daar niets mee doe heeft te maken met het volgende.
Het probleem met Harry is dat hij niet precies weet waar hij het over heeft. Op een post van mij komt een reactie van hem met talloze argumenten waar hij telkens met een stortvloed van niet ter zake doende of buitengewoon zelf ingenomen teksten op de proppen komt, zodat het ook niet doenlijk is om er serieus op in te gaan.

Even een paar uit mijn hoofd:

- "Ik heb 25 jaar ervaring met high-end" (je kunt dingen ook 25 jaar verkeerd doen)

- "Ik heb een technisch opleiding" (daar is niet veel van te merken, ook in het verleden zijn er echte technici geweest die zijn verhalen naar het land der fabelen verwezen)

- "Kijk maar naar de reviews" (of die betrouwbaar zijn)

- "De geciteerde teksten (die wel iets met het onderwerp te maken lijken te hebben maar verder" niets zeggen)

- "Ik heb het zelf gehoord" (subjectief)

- Een klankregeling "verminkt" (miljarden mensen op aarde zetten dagelijks de treble of de bass wat meer naar rechts of links. Deze miljarden mensen maken gebruik van de mogelijkheden die de techniek hen biedt. Alleen bij Stadman vallen kennelijk de oren krakend van het hoofd als de klankregeleling wordt ingeschakeld. Dit is werkelijk onzinnig.)

Stadman probeert het "op zijn eigen manier" uit te leggen. Dat is denk ik een betere omschrijving.
Maar zoals ik reeds zei is daar -door mij althans- niet veel mee te doen.
Mij hindert het vooral dat hij zijn beperkte kennis etaleert als "waarheid' en zo newbies op het verkeerde spoor kan zetten.

eel
07-10-2006, 08:20
Als het anders klinkt en het interlinkje is vele malen duurder dan het eerder gebruikte is het voor de hand liggend dat de gemiddelde mens er de conclusie aan zal verbinden dat het wel "beter" móet zijn. Daar is alles menselijks aan en goed te begrijpen.Hiermee heb je mij niet goed begrepen en nu leest je wat in jouw straatje past.
Nooit iets beluisterd zonder dat je de prijs ervan weet ?
Naar mijn idee wel zoals jezelf aangeeft ten tijde van die "test".
Jullie kwamen terug en het geluid klonk ineens vele malen beter als de Nordost kabels maar je weet niet welke kabel het was en al helemaal niet de prijs ervan neem ik aan.
Wellicht was die kabel €50,- maar voor hetzelfde geld kost die kabel €2500,- om maar eens wat te noemen.

Dat ging om "inspelen" en niet om kwaliteit.

Ik wist niet wat de Nordost kostte (weet ik eerlijk gezegd nog niet) en ik wist niet wat de kabel kostte die er toen tussenhing. In ieder geval zeker geen 2500 Euro.

En ik lees niet wat in mijn straatje past, laten we het omdraaien, als je tegen iemand zegt dat je iets (whatever) duurders hebt gekocht en het "minder' lijkt te zijn dan hetgeen vervangen is zal iedereen (ook ik) toch wat verbaasd zijn. Als je echter het omgekeerde zegt dat het duurdere beter is dan zal niemand (ook ik niet) verbaasd zijn.

In het algemeen
Toch blijkt soms uit bijvoorbeeld de Consumentengids dat op allerlei terreinen "duurder" helemaal niet "beter" hoeft te zijn. En als ze daar een enkele keer de plank bij misslaan wordt dit in een volgend nummer gerectificeerd. (maar dit terzijde)

Maar nogmaals wat is "beter".

Hififreak
07-10-2006, 08:32
[quote=j.vandendool]Beter is in mijn ogen/oren een kabel die meer laat horen van wat er op de bron staat.
Of dat bij je smaak past is een ander verhaal.


Aan de andere kant is het wel opvalend dat veruit de meeste mensen het wel als "beter" aanmerken en de sound daarmee prettiger vinden, hier kun je dus best een conclusie aan verbinden lijkt me.

Dat is meestal zo. Mensen zoeken de bevestiging dat het allemaal beter is. Wat wil je. Het heeft een wagonlading poen gekost en om dat te bekennen dat het slechts anders is ................... :oops:

Voor alle duidelijkheid. Blind zul je geen verschil horen en het inspelen van kebels is de op een na grootste leugen die er bestat. O ja, nu wil je waarschijnlijk de grootste leugen, nummer 1 weten?

Sint Nicolaas!
8)

Hififreak
07-10-2006, 08:35
Voor de kabelgelovigen onder ons: Kabelwetenswaardigheden. (http://sound.westhost.com/cablewhitepaper.htm)

Wilt u er na het lezen over praten dan zijn de mensen van Correlatie tot vanavond 20.00 u. telefonisch te bereiken om u te woord te staan.Hififreak, gezien je naam ben je een liefhebber maar wat is je eigen mening in deze kwestie.
Vind ik persoonlijk net zo belangrijk als een geplaatste link.

Hoeveel kabels wil je om uit te proberen? :D

Ik heb hier een wagonlading liggen en het is uitermate veel van hetzelfde.

Uiteindelijk kom ik maar tot een conclusie: Een goed gesoldeerde koperen kabel met een goede afscherming is een topkabel!

Johan van den D.
07-10-2006, 08:36
Maargoed, dat ik er niet dieper op in gaat zoals Harry komt om verschillende redenen.
Ten eerste probeer Harry je de dingen technisch uit te leggen maar daar doe je niets mee.
Je schuift ze af als onzin maar komt niet met het tegendeel als antwoord en dat is jammer omdat er dan niet te discuseren valt.


De reden dat ik daar niets mee doe heeft te maken met het volgende.
Het probleem met Harry is dat hij niet precies weet waar hij het over heeft. Op een post van mij komt een reactie van hem met talloze argumenten waar hij telkens met een stortvloed van niet ter zake doende of buitengewoon zelf ingenomen teksten op de proppen komt, zodat het ook niet doenlijk is om er serieus op in te gaan.

Even een paar uit mijn hoofd:

- "Ik heb 25 jaar ervaring met high-end" (je kunt dingen ook 25 jaar verkeerd doen)

- "Ik heb een technisch opleiding" (daar is niet veel van te merken, ook in het verleden zijn er echte technici geweest die zijn verhalen naar het land der fabelen verwezen)

- "Kijk maar naar de reviews" (of die betrouwbaar zijn)

- "De geciteerde teksten (die wel iets met het onderwerp te maken lijken te hebben maar verder" niets zeggen)

- "Ik heb het zelf gehoord" (subjectief)

- Een klankregeling "verminkt" (miljarden mensen op aarde zetten dagelijks de treble of de bass wat meer naar rechts of links. Deze miljarden mensen maken gebruik van de mogelijkheden die de techniek hen biedt. Alleen bij Stadman vallen kennelijk de oren krakend van het hoofd als de klankregeleling wordt ingeschakeld. Dit is werkelijk onzinnig.)

Stadman probeert het "op zijn eigen manier" uit te leggen. Dat is denk ik een betere omschrijving.
Maar zoals ik reeds zei is daar -door mij althans- niet veel mee te doen.
Mij hindert het vooral dat hij zijn beperkte kennis etaleert als "waarheid' en zo newbies op het verkeerde spoor kan zetten.Dit kan vaak niet anders en zijn de beperkingen van discuseren via een forum (omschrijf een geluid maar eens in woorden, is vrijwel niet te doen om dat juist over te brengen).
Je kan niet veel anders doen dan de manier van Harry maar wat ik bedoelde is dat jij ook niet probeer om Harry te overtuigen en zelfs de kleinste moeite neem je daar niet voor, probeer het teminste wat ik weet zeker dat ook Harry bereid is iets te leren.
Het is nu één richtings verkeer en dat is jammer.

eel
07-10-2006, 08:43
Je kan niet veel anders doen dan de manier van Harry maar wat ik bedoelde is dat jij ook niet probeer om Harry te overtuigen en zelfs de kleinste moeite neem je daar niet voor, probeer het teminste wat ik weet zeker dat ook Harry bereid is iets te leren.
Het is nu één richtings verkeer en dat is jammer.

Ik schat de kans minimaal in dat Stadman zelfs zoiets alleen al serieus zou lezen.
Het eerste wat hij eerst zou moeten leren is een tikje bescheidener te zijn en wat minder van zichzelf overtuigd, het zou hem meteen een stuk sympathieker maken.

Je zag wat er tijdens die discussie over "Teflon" gebeurde.
Ik kom met een eigen serieus verhaal (waar je overigens helemaal niet zo technisch voor hoeft te zijn) en de zinloze qoutes vliegen bij bosjes binnen met als slottekst "wie is er nu dom".
Overigens een retorische vraag maar dat wederom even terzijde.

Een serieuze respectvolle discussie is met Stadman vooralsnog - voor mij althans - (nog) niet mogelijk.

Johan van den D.
07-10-2006, 08:54
Dat ging om "inspelen" en niet om kwaliteit.Niet toen jullie terug kwamen begreep ik omdat die kabel niet onder de "test" viel toch ?

Ik wist niet wat de Nordost kostte (weet ik eerlijk gezegd nog niet) en ik wist niet wat de kabel kostte die er toen tussenhing. In ieder geval zeker geen 2500 Euro.Dit kun je niet weten, waarom zal het geen €2500,- kosten kabel geweest kunnen zijn ?
Deze informatie is overigens wel zeer belangrijk in het begin van deze lange discussie, welke kabel is het geweest.
Deze info had een groot probleem duidelijk kunnen maken.


En ik lees niet wat in mijn straatje past, laten we het omdraaien, als je tegen iemand zegt dat je iets (whatever) duurders hebt gekocht en het "minder' lijkt te zijn dan hetgeen vervangen is zal iedereen (ook ik) toch wat verbaasd zijn. Als je echter het omgekeerde zegt dat het duurdere beter is dan zal niemand (ook ik niet) verbaasd zijn.Het gaat erom dat je ook wel eens dingen kan zien, horen of testen zonder dat je de prijs ervan weet.
Als je dan concludeer dat iets beter is (ongeacht de prijs) kun je wel aannemen dat het voor die persoon ook zo is.
Als later blijkt dat zeer veel mensen hetzelfde ervaren met hetzelfde product kun je naar mijn idee ook echt van beter spreken en dat heeft dan niet met de prijs te maken.


In het algemeen
Toch blijkt soms uit bijvoorbeeld de Consumentengids dat op allerlei terreinen "duurder" helemaal niet "beter" hoeft te zijn. En als ze daar een enkele keer de plank bij misslaan wordt dit in een volgend nummer gerectificeerd. (maar dit terzijde)Ook dit heb ik je verteld dat dit ook uit eigen ervaring is gebleken.
Echter in het kabel wereldje zijn dat de uitzonderingen denk ik.
Ik heb je mijn ervaring al gegeven tussen de goedkopere en duurdere kabel en dat de goedkopere op veel punten beter is maar die kabel die ik nu wil gaan kopen staat ver boven de andere twee.
In dat opzich is duurder dus weer beter omdat die beide andere goede kabels overstijgt maar het is een feit dat beter niet iedereen zal aanspreken omdat we ten alle tijden met smaak te maken hebben in deze hobby.


Maar nogmaals wat is "beter".Dit heb ik je nu al een paar keer verteld wanneer je iets als "beter" kunt omschrijven.
Je kunt naar mijn idee van beter spreken als het merendeel van de mensen iets als beter zal ervaren.

Als voorbeeld kan ik de Spellbinder speakerkabel nemen.
Dit is een goedkope kabel (en ook de kabel waar ik het over had in mijn eigen voorbeeld waarbij de goedkopere op veel vlakken beter is als de duurdere) die inmiddels door meerdere personen geprobeerd is op diverse fora,s. (wellicht na het lezen van mijn positieve ervaring)
Tot nu toe zijn al die mensen positief en besluiten de kabel ook daadwerkelijk te kopen.
Lijkt mij genoeg om van beter te spreken en niet alleen van "anders".

Johan van den D.
07-10-2006, 09:02
Dat is meestal zo. Mensen zoeken de bevestiging dat het allemaal beter is. Wat wil je. Het heeft een wagonlading poen gekost en om dat te bekennen dat het slechts anders is ................... :oops: Maar als dat "anders" nu ook echt beter is voor die betreffende mensen.....


Voor alle duidelijkheid. Blind zul je geen verschil horen en het inspelen van kebels is de op een na grootste leugen die er bestat.
Omdat jij het niet ervaren heb ?
Het is toch opmerkelijk dat vrijwel iedereen op dit forum verschil ervaarde op enkele personen na, zijn al die andere personen dan "gek".
En nee, ze willen het niet horen omdat het dure kabels zijn want vaak gaat het hier ook nog eens om goedkope kabels

Maar buiten dat, je heb je eigen mening en terecht natuurlijk maar welke kabels gebruik jezelf als ik vragen mag ?


O ja, nu wil je waarschijnlijk de grootste leugen, nummer 1 weten?
[/quote]

eel
07-10-2006, 09:03
Dit kun je niet weten, waarom zal het geen €2500,- kosten kabel geweest kunnen zijn ?
Deze informatie is overigens wel zeer belangrijk in het begin van deze lange discussie, welke kabel is het geweest.
Deze info had een groot probleem duidelijk kunnen maken.


Nou, omdat ik me herinnerde dat iemand zei dat het niet eens zo'n dure was. Ik heb het even teruggezocht en het zou een Audio Anarchy geweest moeten zijn van rond de 150 Euro.

En uitgaande van "het echte werk" gaf deze kabel een krek ander geluidsbeeld dan de Nordost. Waar de Nordost kil en zuinig klonk was er met de andere kabel ineens sprake van "echte" muziek.

De Nordost is geen coaxiale kabel en "doet' derhalve iets met het geluid.
En o.a. ondergetekende vond dat niet mooi.

Johan van den D.
07-10-2006, 09:05
Hoeveel kabels wil je om uit te proberen? :D

Ik heb hier een wagonlading liggenZet ze maar te koop, wellicht koop ik er een paar. :wink:

Johan van den D.
07-10-2006, 09:11
Het eerste wat hij eerst zou moeten leren is een tikje bescheidener te zijn en wat minder van zichzelf overtuigd, het zou hem meteen een stuk sympathieker maken.
Hier heb je inderdaad een puntje maar laten we wel zijn, niet iedereen is hetzelfde en laten we elkaar ten alle tijden respecteren dus ook Harry.
We moeten de goede kanten van elkaar zien, daarom kunnen ook wij nu wat normaler met elkaar omgaan, iets wat eerder steeds onmogelijker leek.

Laten we dus geen probleem maken van hoe iemand is maar om wat iemand post.

Johan van den D.
07-10-2006, 09:16
Nou, omdat ik me herinnerde dat iemand zei dat het niet eens zo'n dure was. Ik heb het even teruggezocht en het zou een Audio Anarchy geweest moeten zijn van rond de 150 Euro.Hier hebben we wat aan al kan ik die kabel zelf niet.



En uitgaande van "het echte werk" gaf deze kabel een krek ander geluidsbeeld dan de Nordost. Waar de Nordost kil en zuinig klonk was er met de andere kabel ineens sprake van "echte" muziek.Dat kan inderdaad zo zijn, zulke dingen kom je wel eens tegen.
Zelfde reden waarom ik van QED naar Nordost gaat en kwa speakerkabels van Xindak naar Nordost.
Nordost is in mijn set dus de betere voor mijn smaak en hiermee zeg ik dus niet dat QED slecht is, past alleen minder in mijn set.

eel
07-10-2006, 09:18
Het eerste wat hij eerst zou moeten leren is een tikje bescheidener te zijn en wat minder van zichzelf overtuigd, het zou hem meteen een stuk sympathieker maken.
Hier heb je inderdaad een puntje maar laten we wel zijn, niet iedereen is hetzelfde en laten we elkaar ten alle tijden respecteren dus ook Harry.
We moeten de goede kanten van elkaar zien, daarom kunnen ook wij nu wat normaler met elkaar omgaan, iets wat eerder steeds onmogelijker leek.

Laten we dus geen probleem maken van hoe iemand is maar om wat iemand post.

Yup, maar als die iemand post in die geest gaat er bij mij toch echt telkens iets stevig jeuken!
Ik denk dat je je verzoek aan Stadman moet richten. Vooralsnog is hij de enige die op die wijze zijn gelijk tracht te halen.
"Wat" iemand post kan nu eenmaal niet altijd los gezien worden van "hoe" iemand iets post.
En als dat een onsamenhangend zelfingenomen verhaal is, dan helpt een wagonlading smylies nog niet om er iets serieus van te brouwen.

Wat mij beftreft is mijn weerzin tegen de wijze van posten van Stadman alleen maar toegenomen. De inhoud van hetgeen hij post is nauwelijks te volgen dus daar ligt 't niet aan.

Hij zal wat moeten inbinden op dat punt!

Hififreak
07-10-2006, 09:42
Dat is meestal zo. Mensen zoeken de bevestiging dat het allemaal beter is. Wat wil je. Het heeft een wagonlading poen gekost en om dat te bekennen dat het slechts anders is ................... :oops: Maar als dat "anders" nu ook echt beter is voor die betreffende mensen.....


Voor alle duidelijkheid. Blind zul je geen verschil horen en het inspelen van kebels is de op een na grootste leugen die er bestat.
Omdat jij het niet ervaren heb ?
Het is toch opmerkelijk dat vrijwel iedereen op dit forum verschil ervaarde op enkele personen na, zijn al die andere personen dan "gek".
En nee, ze willen het niet horen omdat het dure kabels zijn want vaak gaat het hier ook nog eens om goedkope kabels

Maar buiten dat, je heb je eigen mening en terecht natuurlijk maar welke kabels gebruik jezelf als ik vragen mag ?


O ja, nu wil je waarschijnlijk de grootste leugen, nummer 1 weten?


Het samenscholen van kabelgelovigen die in hoerastemming zijn omdat ze de heilge graal gevonden hebben, valt bij mij in de categorie collectieve autosuggestie.

Ik verklaar niemand voor gek als hij verschillen denkt te horen. In enen blinden test echter vallen degene die het dachten verschil te horen allemaal door de mand of ze willen bij voorbaat al niet meewerken aan enen blinden test om flutredenen zoals je moet eerst de set "kennen" alvorens verschil te kunnen horen. Als er verschil te beluisteren is dan moet je dat op iedere willekeurige set horen, anders bestaat het niet en is er dus geen verschil.

Ik gebruik meestal de standaard dropveter van VLS en in mijn nieuwe set puur voor de looks Taralabs. Verschil is er niet, buiten het optische.

Johan van den D.
07-10-2006, 10:44
Hij zal wat moeten inbindenDit geld helaas ook sterk voor jouw, je manier van reageren getuigd in veel gevallen van weinig respect naar de ander en dat is jammer.

Johan van den D.
07-10-2006, 10:52
Als er verschil te beluisteren is dan moet je dat op iedere willekeurige set horen, anders bestaat het niet en is er dus geen verschil.Het is op iedere set te horen maar je moet wel de set goed kennen ja dus je eigen set.
Ht gaat in de meeste gevallen om detail verschillen, een paar % van het geheel en het is jammer dat daar veel geld voor betaald moet worden.

Maargoed, als je bij voorbaat al niet open staat voor een andere mening houd het snel op.
Ik kan begrijpen dat jullie zeggen geen verschil op te merken maar dat wil niet zeggen dat andere dat ook niet merken.
Niet alleen jullie idee is dus het enige juiste en daar ligt het probleem want dat denken de tegenstanders wel altijd.

Sta open voor elkaar gedachten, dat zal de kabel tegenstander zeker sieren ondanks dat ie zijn eigen mening kan behouden.

Albert Kostwinder
07-10-2006, 11:00
Waarom klinkt de ene versterker van 20-20k muzikaler dan die andere die wel tot 300K herz kan gaan?.
Waarom vind ik die projector met svga resolutie beter dan die met een nog hogere resolutie?
Zijn alle 720p plasma met dezelfde specs gelijk qua beeld?
Is een luidspreker die sacd perfect weergeeft per definitie beter dan een die 'slechts' tot 20k gaat?
Is 1080p per definitie beter dan 720p?
Is beter altijd duurder?
Ben je dom als je veel meer geld betaald omdat jij vind dat het beter is dan die voordelige uitschieter?
Toon je je intellect als je niet zo dom bent om zoveel meer te betalen voor weinig verschil....

:wink:

Alexander D
07-10-2006, 11:03
Waarom klinkt de ene versterker van 20-20k muzikaler dan die andere die wel tot 300K herz kan gaan?.
Waarom vind ik die projector met svga resolutie beter dan die met een nog hogere resolutie?
Zijn alle 720p plasma met dezelfde specs gelijk qua beeld?
Is een luidspreker die sacd perfect weergeeft per definitie beter dan een die 'slechts' tot 20k gaat?
Is 1080p per definitie beter dan 720p?
Is beter altijd duurder?
Ben je dom als je veel meer geld betaald omdat jij vind dat het beter is dan die voordelige uitschieter?
Toon je je intellect als je niet zo dom bent om zoveel meer te betalen voor weinig verschil....

:wink:

Wat dacht je, ik stel nog eens wat vragen om dit draadje 'nieuw leven in te blazen' want het valt een beetje stil?

:wink:

Albert Kostwinder
07-10-2006, 11:05
:mrgreen:

Valt het op..... 8)

Hififreak
07-10-2006, 11:09
Als er verschil te beluisteren is dan moet je dat op iedere willekeurige set horen, anders bestaat het niet en is er dus geen verschil.Het is op iedere set te horen maar je moet wel de set goed kennen ja dus je eigen set.
Ht gaat in de meeste gevallen om detail verschillen, een paar % van het geheel en het is jammer dat daar veel geld voor betaald moet worden.

Maargoed, als je bij voorbaat al niet open staat voor een andere mening houd het snel op.
Ik kan begrijpen dat jullie zeggen geen verschil op te merken maar dat wil niet zeggen dat andere dat ook niet merken.
Niet alleen jullie idee is dus het enige juiste en daar ligt het probleem want dat denken de tegenstanders wel altijd.

Sta open voor elkaar gedachten, dat zal de kabel tegenstander zeker sieren ondanks dat ie zijn eigen mening kan behouden.

Het gaat er absoluut niet om knul dat ik er niet voor open zou staan.
Ik ben sinds het begin van de zeventiger jaren van de vorige eeuw serieus bezig met hifi en heb daarin al veel onverwachte en te verwachten zaken meegemaakt.

Je laveert trouwens wel errug doorzichtig om mijn opmerking m.b.t. een blinde test heen. Blind wordt er geen verschil ervaren, maar nee, we moeten niet blind testen om de verschillen te kunnen horen en dan nog wel op de eigen set. Wat een kolderdrogrede!

Het hele kabelverhaal heeft slechts een doel: De bankrekening van kabelboeren overmatig te spekken, terwijl de comsument er lucht voor terugkrijgt. En dan bedoel ik niet de "lucht" die sommige mensen denken te ervaren tussen het "zwart, hout en koper".

Probeer 't eens blind, dan ben je tenminste op je oren aangewezen en dan zul je zien dat het allemaal veel gemakkelijker is dan dat jij en anderen 't ervan maken.

Johan van den D.
07-10-2006, 11:14
Waarom klinkt de ene versterker van 20-20k muzikaler dan die andere die wel tot 300K herz kan gaan?.
Waarom vind ik die projector met svga resolutie beter dan die met een nog hogere resolutie?
Zijn alle 720p plasma met dezelfde specs gelijk qua beeld?
Is een luidspreker die sacd perfect weergeeft per definitie beter dan een die 'slechts' tot 20k gaat?
Is 1080p per definitie beter dan 720p?
Is beter altijd duurder?
Ben je dom als je veel meer geld betaald omdat jij vind dat het beter is dan die voordelige uitschieter?
Toon je je intellect als je niet zo dom bent om zoveel meer te betalen voor weinig verschil....

:wink:Goede punten en de spijker op z,n kop.

Johan van den D.
07-10-2006, 11:28
Het gaat er absoluut niet om knul dat ik er niet voor open zou staan.Ik heb het niet specifiek over jouw alleen, niet aangesproken voelen aub.:o

Ik ben sinds het begin van de zeventiger jaren van de vorige eeuw serieus bezig met hifi en heb daarin al veel onverwachte en te verwachten zaken meegemaakt.Dat geloof ik want dat heeft iedereen die serieus bezig is met deze hobby.

Je laveert trouwens wel errug doorzichtig om mijn opmerking m.b.t. een blinde test heen.Nee hoor maar iedereen hier weet hoe ik er over denkt en dus wilde die discussie niet weer voor de zoveelste keer naar boven halen.
We hebben immers al discussie genoeg momenteel en juist o,n opmerking is wat ik bedoelde met één van mijn vorige posts. :wink:

Wat een kolderdrogrede!Lijkt me duidelijk :?

Het hele kabelverhaal heeft slechts een doel: De bankrekening van kabelboeren overmatig te spekken,Hier hebben we het al over gehad.
Daarnaast wat denk je te krijgen als je bijvoorbeeld een Bryston koopt, de pure kostprijs ligt ook ver onder hetgeen je betaald maargoed, we dwalen af.

Probeer 't eens blind, dan ben je tenminste op je oren aangewezen en dan zul je zien dat het allemaal veel gemakkelijker is dan dat jij en anderen 't ervan maken.Ik zie dat je je pas heb aangemeld maar neem aan dat je al langer mee leest.
In dat geval weet je dat deze opmerking overbodig is of je heb niet goed gelezen.
Dit is niet beledigend bedoeld maar je komt terug op punten die al diverse malen behandeld zijn binnen deze discussie.

De vraag die ik me nu afvraag is waarom jullie "ons" moeten overtuigen om niets te horen terwijl wij "jullie" niet mogen ovetuigen om wel iets te horen. :!:

De tegenstanders kunnen niets anders dan het als onzin omschrijven terwijl de voorstander de keuze open laten aan de persoon zelf.

Als voorbeeld wil ik toch forumlid Zetmoon aanhalen, wij weten zijn mening en hij de onze maar toch kunnen we prima naast elkaar discuseren, zo kan het dus ook. :wink:

eel
07-10-2006, 11:46
Hij zal wat moeten inbindenDit geld helaas ook sterk voor jouw, je manier van reageren getuigd in veel gevallen van weinig respect naar de ander en dat is jammer.

Ik ben bang dat je daar ongelijk in hebt, waarschijnlijk doel je op de wijze van discussie tussen Stadman en mij. Alle anderen hebben van mij -net als jij- een fatsoenlijk antwoord gekregen dunkt me! Dus "de ander' is nogal onhandig gekozen vind ik.

Olivier vd D.
07-10-2006, 12:14
Ik heb nauwelijks iets van deze discussie gelezen, maar bedacht me net dat als een kabel moet inspelen het geproduceerde geluid blijkbaar verandert in de loop van de tijd. Dat kan toch met high end opname apparatuur worden vastgesteld dan?

Johan van den D.
07-10-2006, 12:19
Hij zal wat moeten inbindenDit geld helaas ook sterk voor jouw, je manier van reageren getuigd in veel gevallen van weinig respect naar de ander en dat is jammer.

Ik ben bang dat je daar ongelijk in hebt, waarschijnlijk doel je op de wijze van discussie tussen Stadman en mij. Alle anderen hebben van mij -net als jij- een fatsoenlijk antwoord gekregen dunkt me! Dus "de ander' is nogal onhandig gekozen vind ik.Nee, ik vrees dat je iets vergeet.
De wijze van discuseren was in het begin tussen jou en mij ook niet normaal te noemen en dat lag niet aan mij.
Ik heb het dus wel degelijk op je manier van spreken in deze discussie (heb het dus niet over andere discussies)

eel
07-10-2006, 12:21
Ik heb nauwelijks iets van deze discussie gelezen, maar bedacht me net dat als een kabel moet inspelen het geproduceerde geluid blijkbaar verandert in de loop van de tijd. Dat kan toch met high end opname apparatuur worden vastgesteld dan?

Nee! De enige wijze waarop je dat onomstotelijk kunt vaststellen is door te meten. Metingen hebben uitgewezen dat er in kabels niets maar dan ook niets verandert. Als dat wel zo zou zijn hadden de inspeelgelovigen dat al lang ergens gequote.

Waarom niet gehoormatig met een set of met opnemen? Omdat het menselijk gehoor ongelofelijk onbetrouwbaar is en dat het gehoor van mensen onderling al net zo verschilt als de unieke vingerafdruk.

eel
07-10-2006, 12:25
Nee, ik vrees dat je iets vergeet.
De wijze van discuseren was in het begin tussen jou en mij ook niet normaal te noemen en dat lag niet aan mij.


Nee, dat was ik niet vergeten. Maar ik kan het niet helpen dat ik Harry en jou een beetje zie als een soort van twee-eenheid.
Alleen al dat "Ja hoor Johan' van Harry...(er is hier geen kots-smylie zie ik) maakte toch wel dat ik aanvankelijk hetzelfde ging reageren op jou als op Harry.
Maar lees eens terug. Ik denk toch dat als het over fatsoenlijk en gematigd met elkaar spreken, dat het toch niet Harry is die daar de hoofdprijs voor zal gaan krijgen.

Johan van den D.
07-10-2006, 12:33
Nee, ik vrees dat je iets vergeet.
De wijze van discuseren was in het begin tussen jou en mij ook niet normaal te noemen en dat lag niet aan mij.


Nee, dat was ik niet vergeten. Maar ik kan het niet helpen dat ik Harry en jou een beetje zie als een soort van twee-eenheid.
Alleen al dat "Ja hoor Johan' van Harry...(er is hier geen kots-smylie zie ik) maakte toch wel dat ik aanvankelijk hetzelfde ging reageren op jou als op Harry.
Maar lees eens terug. Ik denk toch dat als het over fatsoenlijk en gematigd met elkaar spreken, dat het toch niet Harry is die daar de hoofdprijs voor zal gaan krijgen.Jammer maar hier kan ik het niet mee eens zijn maargoed, het gaat nu een stuk beter dus houden zo.

eel
07-10-2006, 12:36
Dat verandert wel weer als Stadman hier weer neerstrijkt :mrgreen:

Ago
07-10-2006, 19:26
De wijze van discuseren was in het begin tussen jou en mij ook niet normaal te noemen en dat lag niet aan mij.
WABLIEF??? :shock:




Ik weet genoeg over jouw en kan je helaas niet serieus nemen blaaskaak (om maar een eerder gebruikte term te gebruiken)

Johan van den D.
07-10-2006, 20:10
De wijze van discuseren was in het begin tussen jou en mij ook niet normaal te noemen en dat lag niet aan mij.
WABLIEF??? :shock:




Ik weet genoeg over jouw en kan je helaas niet serieus nemen blaaskaak (om maar een eerder gebruikte term te gebruiken)Ago, stop met quoten aub of quote anders alles om het niet uit zijn verband te rekken.

Voor deze quote is immers alles al gebeurd.

Ago
07-10-2006, 20:13
niet kloten, stop met quoten :mrgreen:

ik had geen zin om 15 pagina's te quoten, ik wilde alleen aantonen dat je je roomser voordeed dan de paus, dat vond ik niet zo tof!

maar ik ben blij dat jij en Eel ondanks jullie verschillende ideeën weer normaal kunnen communiceren, nu Harry nog :lol:

eel
07-10-2006, 20:14
Een heel klein beetje gelijk heeft hij wel Johan.
In de discussie waar jij op doelt was eigenlijk niemand aardig tegen elkaar! :roll:

eel
07-10-2006, 20:17
niet kloten, stop met quoten :mrgreen:

ik had geen zin om 15 pagina's te quoten, ik wilde alleen aantonen dat je je roomser voordeed dan de paus, dat vond ik niet zo tof!

maar ik ben blij dat jij en Eel ondanks jullie verschillende ideeën weer normaal kunnen communiceren, nu Harry nog :lol:

Voorlopig heb ik Stadman de hele dag nog niet gezien.
Die is waarschijnlijk de hele dag aan het googelen om tegenargumenten van anderen te zoeken... :mrgreen:

Ago
07-10-2006, 20:18
googelen en ook goochelen :mrgreen:

Johan van den D.
07-10-2006, 20:25
niet kloten, stop met quoten :mrgreen:

ik had geen zin om 15 pagina's te quoten, ik wilde alleen aantonen dat je je roomser voordeed dan de paus, dat vond ik niet zo tof!
Je werkt naar mijn idee bij een roddelblad vrees ik, plaats alleen de dingen die ze kunnen gebruiken en alles daar omheen laten ze voor het gemak maar weg dus nogmaals
HET LAG NIET AAN MIJ :wink:

Als dit roomser dan de paus is dan moet dat maar.

ps. ik kan toch ook normaal met jouw communiceren na ons incidentje, blijkt weer eens hoe gemakkelijk ik ben toch. :wink:

eel
07-10-2006, 20:28
Ik zal niet zeggen dat het allemaal aan jou ligt vdDool, dat is natuurlijk niet zo.
Maar je kon wel van tevoren uitrekenen hoe het zou gaan als je je zo sterk aan de zijde van Stadman opstelt.
En waar blijft-ie eigenlijk?

Johan van den D.
07-10-2006, 20:30
Een heel klein beetje gelijk heeft hij wel Johan.
In de discussie waar jij op doelt was eigenlijk niemand aardig tegen elkaar! :roll:Valt wel mee en nu gebruiken ze precies die ene quote van mij die ik gebruikte met jouw eigen woorden, tja..... :roll:

eel
07-10-2006, 20:32
ps. ik kan toch ook normaal met jouw communiceren na ons incidentje, blijkt weer eens hoe gemakkelijk ik ben toch. :wink:

Ik weet niets van dat incidentje maar laat me raden.....Ook Stadman was erbij betrokken :twisted:

Johan van den D.
07-10-2006, 20:33
Ik zal niet zeggen dat het allemaal aan jou ligt vdDool, dat is natuurlijk niet zo.
Maar je kon wel van tevoren uitrekenen hoe het zou gaan als je je zo sterk aan de zijde van Stadman opstelt.
Ik ga zulke "problemen" dan ook niet uit de weg als die persoon grotendeels dezelfde mening heeft als ikzelf.
Ik ga de confrontatie gewoon aan, iets waar velen wellicht iets van kunnen leren toch. (en dan bedoel ik niet alleen op dit forum)

Johan van den D.
07-10-2006, 20:33
ps. ik kan toch ook normaal met jouw communiceren na ons incidentje, blijkt weer eens hoe gemakkelijk ik ben toch. :wink:

Ik weet niets van dat incidentje maar laat me raden.....Ook Stadman was erbij betrokken :twisted:Nee

Ago
07-10-2006, 20:34
niet kloten, stop met quoten :mrgreen:

ik had geen zin om 15 pagina's te quoten, ik wilde alleen aantonen dat je je roomser voordeed dan de paus, dat vond ik niet zo tof!
Je werkt naar mijn idee bij een roddelblad vrees ik, plaats alleen de dingen die ze kunnen gebruiken en alles daar omheen laten ze voor het gemak maar weg dus nogmaals
HET LAG NIET AAN MIJ :wink:

Als dit roomser dan de paus is dan moet dat maar.

ps. ik kan toch ook normaal met jouw communiceren na ons incidentje, blijkt weer eens hoe gemakkelijk ik ben toch. :wink:
nee, ik ben gemakkelijk, jij werd niet onheus bejegend, ik wel,maar ga alsjeblieft geen oude koeien uit de sloot halen :?

eel
07-10-2006, 20:35
Ik zal niet zeggen dat het allemaal aan jou ligt vdDool, dat is natuurlijk niet zo.
Maar je kon wel van tevoren uitrekenen hoe het zou gaan als je je zo sterk aan de zijde van Stadman opstelt.
Ik ga zulke "problemen" dan ook niet uit de weg als die persoon grotendeels dezelfde mening heeft als ikzelf.
Ik ga de confrontatie gewoon aan, iets waar velen wellicht iets van kunnen leren toch. (en dan bedoel ik niet alleen op dit forum)

Ik ga de confrontatie ook altijd aan...met huid en haar :twisted:

Johan van den D.
07-10-2006, 20:36
niet kloten, stop met quoten :mrgreen:

ik had geen zin om 15 pagina's te quoten, ik wilde alleen aantonen dat je je roomser voordeed dan de paus, dat vond ik niet zo tof!
Je werkt naar mijn idee bij een roddelblad vrees ik, plaats alleen de dingen die ze kunnen gebruiken en alles daar omheen laten ze voor het gemak maar weg dus nogmaals
HET LAG NIET AAN MIJ :wink:

Als dit roomser dan de paus is dan moet dat maar.

ps. ik kan toch ook normaal met jouw communiceren na ons incidentje, blijkt weer eens hoe gemakkelijk ik ben toch. :wink:
nee, ik ben gemakkelijk, jij werd niet onheus bejegend, ik wel,maar ga alsjeblieft geen oude koeien uit de sloot halen :? :mrgreen: :roll: Tja.............

Ago
07-10-2006, 20:36
Een heel klein beetje gelijk heeft hij wel Johan.
In de discussie waar jij op doelt was eigenlijk niemand aardig tegen elkaar! :roll:Valt wel mee en nu gebruiken ze precies die ene quote van mij die ik gebruikte met jouw eigen woorden, tja..... :roll:
woorden als "dom, loser en blaaskaak" gebruikten Eel en Stadman naar elkaar toe, toen ging jij het ineens ook gebruiken, dus je nam het inderdaad voor Stadman op :roll:

Johan van den D.
07-10-2006, 20:36
Ik wilde hier wat op zeggen (die oude koeien post) maar nee, ik doe het niet.

Ago
07-10-2006, 20:37
ps. ik kan toch ook normaal met jouw communiceren na ons incidentje, blijkt weer eens hoe gemakkelijk ik ben toch. :wink:

Ik weet niets van dat incidentje maar laat me raden.....Ook Stadman was erbij betrokken :twisted:Nee
wel, hij ook

eel
07-10-2006, 20:37
Ik wilde hier wat op zeggen maar nee, ik doe het niet.

Waarom moet ik toch steeds aan niet-oprecht denken als ik jouw berichten lees?

Johan van den D.
07-10-2006, 20:38
ps. ik kan toch ook normaal met jouw communiceren na ons incidentje, blijkt weer eens hoe gemakkelijk ik ben toch. :wink:

Ik weet niets van dat incidentje maar laat me raden.....Ook Stadman was erbij betrokken :twisted:Nee
wel, hij ookNiet echt maar we zouden geen oude koeien uit de sloot gaan halen.

ps. het ging tussen jou, mij en Herjan

eel
07-10-2006, 20:39
ps. ik kan toch ook normaal met jouw communiceren na ons incidentje, blijkt weer eens hoe gemakkelijk ik ben toch. :wink:

Ik weet niets van dat incidentje maar laat me raden.....Ook Stadman was erbij betrokken :twisted:Nee
wel, hij ook

Hahahaha! Zie je wel! Ik wist het! Ik weet helemaal niet waar het over ging maar ik wist het gewoon!
Als er iemand onheus wordt bejegend kán het bijna niet anders dan dat het dartele duo erbij betrokken is... :mrgreen:

Johan van den D.
07-10-2006, 20:40
Een heel klein beetje gelijk heeft hij wel Johan.
In de discussie waar jij op doelt was eigenlijk niemand aardig tegen elkaar! :roll:Valt wel mee en nu gebruiken ze precies die ene quote van mij die ik gebruikte met jouw eigen woorden, tja..... :roll:
woorden als "dom, loser en blaaskaak" gebruikten Eel en Stadman naar elkaar toe, toen ging jij het ineens ook gebruiken, dus je nam het inderdaad voor Stadman op :roll:Ik gebruikte één keer een woord van eel zelf om wat duidelijk te maken.
Dat heb ik er zelf tussen haakjes achter gezet.........
Sorry maar wat wil je bereiken als ik vragen mag ?

En dat ik het opneem voor Harry is omdat ie naa mijn mening grotendeels gelijk heeft, wat verwacht je dan.

Johan van den D.
07-10-2006, 20:41
Ik wilde hier wat op zeggen maar nee, ik doe het niet.

Waarom moet ik toch steeds aan niet-oprecht denken als ik jouw berichten lees?Vertel...

Ago
07-10-2006, 20:41
ps. ik kan toch ook normaal met jouw communiceren na ons incidentje, blijkt weer eens hoe gemakkelijk ik ben toch. :wink:

Ik weet niets van dat incidentje maar laat me raden.....Ook Stadman was erbij betrokken :twisted:Nee
wel, hij ookNiet echt maar we zouden geen oude koeien uit de sloot gaan halen.

ps. het ging tussen jou, mij en Herjan
ik had helemaal geen problemen met Herjan, ik heb gezellig koffie gedronken met Herjan en zijn vriendin...
ik HAD problemen met jou en Stadman...
maar nou ga je toch weer oude koeien uit de sloot halen, melk nodig of zo? :?

Johan van den D.
07-10-2006, 20:42
ik had helemaal geen problemen met Herjan, ik heb gezellig koffie gedronken met Herjan en zijn vriendin...
ik HAD problemen met jou en Stadman...
maar nou ga je toch weer oude koeien uit de sloot halen, melk nodig of zo? :?Lezen jongen, lezen.
Ik had een probleem met jullie.

eel
07-10-2006, 20:42
Ik wilde hier wat op zeggen maar nee, ik doe het niet.

Waarom moet ik toch steeds aan niet-oprecht denken als ik jouw berichten lees?Vertel...

Ik heb niets te vertellen, ik vroeg me dat af.

Johan van den D.
07-10-2006, 20:43
Ik wilde hier wat op zeggen maar nee, ik doe het niet.

Waarom moet ik toch steeds aan niet-oprecht denken als ik jouw berichten lees?Vertel...

Ik heb niets te vertellen, ik vroeg me dat af.Begrijp ik maar waarom.

eel
07-10-2006, 20:46
Begrijp ik maar waarom.

Ik ook!

http://img72.imageshack.us/img72/8464/adder20webyu7.jpg

Ago
07-10-2006, 20:47
Sorry maar wat wil je bereiken als ik vragen mag?
Ja hoor, dat mag je. Daar heb ik al antwoord op gegeven: dat je je niet roomser moet voordoen dan de paus...


En dat ik het opneem voor Harry is omdat ie naar mijn mening grotendeels gelijk heeft, wat verwacht je dan.
Zijn technische betogen interesseren je niet zei je eerder en je vond ook dat hij wat bescheidener mag zijn, dus hoezo heeft hij gelijk? Rob van Hout gaf ook terecht aan dat Stadman vaak citeerde zonder bronvermelding, dat is natuurlijk dubieus. Voor hetzelfde geld citeert hij teksten van Breem :lol: :lol:

eel
07-10-2006, 20:48
Voor hetzelfde geld citeert hij teksten van Breem :lol: :lol:

Zo verstandig zal hij nimmer worden.

http://img72.imageshack.us/img72/8464/adder20webyu7.jpg

Ago
07-10-2006, 20:53
ik had helemaal geen problemen met Herjan, ik heb gezellig koffie gedronken met Herjan en zijn vriendin...
ik HAD problemen met jou en Stadman...
maar nou ga je toch weer oude koeien uit de sloot halen, melk nodig of zo? :?Lezen jongen, lezen.
Ik had een probleem met jullie.
nou nou, niet zo onvriendelijk doen, nergens voor nodig :?

er stond: "ps. het ging tussen jou, mij en Herjan"

vergeef dat ik niet gelijk doorheb wat je daarmee bedoelt :S
gaat dit weer over het feit dat de dealer die ik vond een scherpere korting gaf dan jouw huisdealer?? ik begrijp echt niet dat je daar jaren over blijft doorzeuren, wij zijn toch geen dief van onze portemonnee?? er is geen plaats voor sentimenten, tuurlijk gaan we naar die dealer (mits betrouwbaar) die de beste korting geeft :roll:

Johan van den D.
07-10-2006, 20:58
Sorry maar wat wil je bereiken als ik vragen mag?
Ja hoor, dat mag je. Daar heb ik al antwoord op gegeven: dat je je niet roomser moet voordoen dan de paus...Laat maar, een probleem moet je bij de bron aanpakken maar als je dat niet wilt begrijpen.
Is verders ook niet belangrijk.



Zijn technische betogen interesseren je niet zei je eerder en je vond ook dat hij wat bescheidener mag zijn, dus hoezo heeft hij gelijk?Zie het verhaal nu eens compleet man.
De technische achtergronden maken mij niets komma nul uit maar dat ik Harry gelijk geeft heeft betrekking op de punten waar het hier uit eindelijk om gaat.
1 wij ervaren verschil na de inspeel periode.
2 wij ervaren verschillen tussen kabels onderling.
3 wij zijn van mening (door ervaring) dat duurdere bijna altijd beter is.

Enige verschil is dat Harry het leuk vind om te weten hoe en waarom en mij dat totaal niet interesseert.

Lees nu eerste eens goed en maak geen problemen met halve quoten die er niet zijn.

Johan van den D.
07-10-2006, 21:02
ik had helemaal geen problemen met Herjan, ik heb gezellig koffie gedronken met Herjan en zijn vriendin...
ik HAD problemen met jou en Stadman...
maar nou ga je toch weer oude koeien uit de sloot halen, melk nodig of zo? :?Lezen jongen, lezen.
Ik had een probleem met jullie.
nou nou, niet zo onvriendelijk doen, nergens voor nodig :?

er stond: "ps. het ging tussen jou, mij en Herjan"

vergeef dat ik niet gelijk doorheb wat je daarmee bedoelt :S
gaat dit weer over het feit dat de dealer die ik vond een scherpere korting gaf dan jouw huisdealer?? ik begrijp echt niet dat je daar jaren over blijft doorzeuren, wij zijn toch geen dief van onze portemonnee?? er is geen plaats voor sentimenten, tuurlijk gaan we naar die dealer (mits betrouwbaar) die de beste korting geeft :roll:Hier ga ik niet op in vanwege het wederom naar voren halen van een half verhaal.
Daarnaast is het hier niet van belang.

Toch nog dit, tuurlijk nemen we de dealer met de meeste korting maar de manier waarop dat ging.
Daarnaast wilde mijn dealer over die 29% heen gaan maar na overleg hadden we besloten dat niet te doen.
Dat er wel een goede dealer is over gebleven is alleen maar mooi en 29% opzich is zeker riant.

Dit is het laatste wat ik hier over post.

eel
07-10-2006, 21:05
1 wij ervaren verschil na de inspeel periode.
2 wij ervaren verschillen tussen kabels onderling.
3 wij zijn van mening (door ervaring) dat duurdere bijna altijd beter is.


1=autosuggestie
2=waar
3=waar en niet waar, goedkoper kan beter zijn dan duur

Als Stadman het leuk vindt om te weten hoe dat komt waarom gaat hij dan niet te rade bij een echte techniker? Juist, die zal hem vertellen dat hij onzin uitkraamt. Rest hem slechts citaten van mede-gelovigen te citeren en die gaan slechts 1 kant uit. :shock:
Neem nu de Nordostkabel. Die is niet afgeschermd. Dus is zo gevoelig als de pest voor instraling van buitenaf omdat er i.t.t. een coaxiale kabel geen afscherming omheen zit.
Dus lieden die geen verstand van techniek hebben kiezen dat soort merken. Die kabels kun je als FM-antennes gebruiken wist je dat?

Een coax heeft een binnenkern-isolatie en een afscherming. Dat maakt deze soort kabels dus zeer ongevoelig voor sigalen van buitenaf.
Het is dus niet slim om een niet-afgeschermde kabel te nemen.

http://img72.imageshack.us/img72/8464/adder20webyu7.jpg

Ago
07-10-2006, 21:09
problemen met halve quoten die er niet zijn. :lol:


1 wij ervaren verschil na de inspeel periode.
2 wij ervaren verschillen tussen kabels onderling.
3 wij zijn van mening (door ervaring) dat duurdere bijna altijd beter is.
dat er verschillen zijn tussen kabels is ook geen punt van discussie, dat jij verschil hoort tussen een kabel dat al 3 uur zijn werk doet en dezelfde kabel dat 3 uur en 15 seconden zijn werk doet was punt van discussie. Hou de discussie zuiver svp, niet van alles erbij trekken nu.
PS: wat betreft jouw puntje 3: ik heb een Gamma-kabel voor je te koop, matsprijsje: €3000, - :!: Ik doe het in een blinkend doosje en een goudkleurig strikje eromheen :wink: PM ff je adresgegevens, ik PM je mijn bankrekeningnummer

Johan van den D.
07-10-2006, 21:10
1=autosuggestie
2=waar
3=waar en niet waar, goedkoper kan beter zijn dan duur
1= verschil in jouw ervaring en mijn ervaring.
2= gelukkig.
3= hier heb ik ook voorbeelden van geven maar op een bepaald punt ga je een grens over en is duurder ook echt beter.
Ga je dan nog een stap verder dan gaat "anders" een grotere rol spelen.


Een coax heeft een binnenkern-isolatie en een afscherming. Dat maakt deze soort kabels dus zeer ongevoelig voor sigalen van buitenaf.
Het is dus niet slim om een niet-afgeschermde kabel te nemen.Opzich kan ik het hier nog mee eens zijn ook maar dan mag jij mij vertellen waarom het in de praktijk toch goed gaat met Nordost kabels.

Ik geef toe dat ik dat niet kan verklaren dus hier kun je me iets leren. :wink:

Johan van den D.
07-10-2006, 21:21
dat er verschillen zijn tussen kabels is ook geen punt van discussie, dat jij verschil hoort tussen een kabel dat al 3 uur zijn werk doet en dezelfde kabel dat 3 uur en 15 seconden zijn werk doet was punt van discussie. Hou de discussie zuiver svp, niet van alles erbij trekken nu.Weer een halve waarheid Ago maar ik zal proberen het je uit te leggen.
Neem een nieuwe kabel en speel en luister daar iedere dag naar en doe dit 4 weken lang.
Neem na die 4 weken dezelfde kabel maar dan een nieuw exemplaar en luister dan eens.
Hoor je dan geen verschil dan heb je een terechte eigen mening ipv met anderen meelopen.
In dat geval kan ik je mening ook respecteren iets waar tegenstanders veel moeite mee hebben blijkbaar.

PS: wat betreft jouw puntje 3: ik heb een Gamma-kabel voor je te koop, matsprijsje: €3000, - :!: Ik doe het in een blinkend doosje en een goudkleurig strikje eromheen :wink: PM ff je adresgegevens, ik PM je mijn bankrekeningnummerAgo helaas moet ik het weer zeggen.
Lees en onthoud nu eens goed wat er allemaal voorbij komt ipv dit soort onzinnige dingen te posten.
In dat geval had je kunnen weten dat ondanks de verschillen ik niet bereid ben er veel geld voor neer te tellen, ook ik heb grenzen wat ik aan een kabel uit wilt geven.
Je laatste opmerking slaat dus nergens op en is naar mijn idee alleen om te provoceren.

Maar buiten dit alles, als deze hele discussie alleen over het inspelen gaat (indien dat nog steeds het geval is) dan zit ik hier verkeerd omdat dat me niet echt kan interessen, het verschil in kabels onderling wel overigens maar daar zijn we het blijkbaar wel over eens.

eel
07-10-2006, 21:22
Opzich kan ik het hier nog mee eens zijn ook maar dan mag jij mij vertellen waarom het in de praktijk toch goed gaat met Nordost kabels.
Ik geef toe dat ik dat niet kan verklaren dus hier kun je me iets leren. :wink:

het is inderdaad juist dat het meestal wel goed gaat. Je moet je er echter ook niet over verwonderen als je je set in de nacht eens aan hebt staan en er is geen muziek te horen dat je plopjes .e.d. kunt waarnemen. Zelfs zachte muziek (van een dichtbijzijnde piratenzender bijvoorbeeld.)
Het hóeft niet maar het kán wel. Bij een coaxiale kabel is dit in beginsel ook wel mogelijk maar dan moet de instraling van buitenaf wel heel erg sterk zijn wil je er iets van merken.
Meestal gaat het wel goed dus maar als er toevallig een zendamateur naast je komt wonen heb je in de meeste gevallen erg veel last van storing als deze aan het zenden is. Ferrietkernen e.d. halen daartegen niets meer uit.

De meeste niet-coaxiale kabels klinken een fractie scherper dan coaxiale over het algemeen. De coaxiale voegen in de meeste gevallen niets toe aan het geluid. Door de andere opbouw van de niet-coaxiale kabel geeft deze een ander effect. Het grappige is ook dat dit effect niet consistent hoeft te zijn.
Maar zoals ik zei, doorgaans gaat het wel goed, maar je neemt een risico.

Ago
07-10-2006, 21:28
Neem een nieuwe kabel en speel en luister daar iedere dag naar en doe dit 4 weken lang.
Neem na die 4 weken dezelfde kabel maar dan een nieuw exemplaar en luister dan eens.
Hoor je dan geen verschil dan heb je een terechte eigen mening ipv met anderen meelopen.
ik weet niet of je bovenstaande ooit heb uitgetest, maar je vergeet 1 ding, de kabels hadden allebei NIEUW net een fractie anders KUNNEN klinken. Dus de volgende keer EERST beide setjes beluisteren, geen verschil? prima! dan het ene setje 4 weken beluisteren en vervolgens weer naar het andere setje luisteren dat 4 weken "stil" lag. Succes! (y):mrgreen:

eel
07-10-2006, 21:29
Neem een nieuwe kabel en speel en luister daar iedere dag naar en doe dit 4 weken lang.
Neem na die 4 weken dezelfde kabel maar dan een nieuw exemplaar en luister dan eens.
Hoor je dan geen verschil dan heb je een terechte eigen mening ipv met anderen meelopen.


Johan,

Ik wil je beslist niet uit een droom helpen maar Stadman had in 1 ding heel erg gelijk en dat is dat het menselijk gehoor in combinatie met de hersenen NIET in staat is om zich geluid 'te herinneren" langer dan 5 seconden. Dit is een wetenschappelijk vastgesteld fenomeen. De vriendin van een van mijn collega's is KNO arts. Ik heb het haar al eens gevraagd en uitgelegd wat haar deed uitroepen "Maar dat kán helemaal niet"!

M.a.w. de mens met zijn zintuigen kan het fysiek gewoon niet vasthouden.
Vandaar dat "inspelen" ook zo'n hot item is op de diverse fora.
Maar vraag het eens aan een andere KNO-arts. Die zal je vertellen dat jouw gehoor en dat van mij en van iedereen hier zo onbetrouwbaar is als de duivel.

Johan van den D.
07-10-2006, 21:31
Kijk dit gaat er op lijken eel, zo kunnen we verder.

Dan over het risico, ik kan veel mensen met Nordost en heb nog nooit iemand horen klagen over dergelijke problemen.
Daarnaast hoef het geen zend amateur te zijn gezien de extreme hoeveelheid signalen die door de lucht gaan vandaag de dag.
Onze kabels staan daar dus ook aan bloot en uiteraard is dit onderwerp ook al diverse malen besproken en dan doel ik op het ontbreken van de bekende afscherming.

Je zal dus kunnen stellen dat we allemaal geluk hebben tot nu toe, zal kunnen.

Johan van den D.
07-10-2006, 21:33
Neem een nieuwe kabel en speel en luister daar iedere dag naar en doe dit 4 weken lang.
Neem na die 4 weken dezelfde kabel maar dan een nieuw exemplaar en luister dan eens.
Hoor je dan geen verschil dan heb je een terechte eigen mening ipv met anderen meelopen.
ik weet niet of je bovenstaande ooit heb uitgetest, maar je vergeet 1 ding, de kabels hadden allebei NIEUW net een fractie anders KUNNEN klinken. Dus de volgende keer EERST beide setjes beluisteren, geen verschil? prima! dan het ene setje 4 weken beluisteren en vervolgens weer naar het andere setje luisteren dat 4 weken "stil" lag. Succes! (y):mrgreen:Probeer nu eerst maar mij manier Ago, daarna gaan we beide jouw manier doen.
Ik heb de eerste immers al gedaan met o.a de QED S.A. :o

Overigens ga ik ervan uit dat wanneer de kabels van dezelfde rol komen ze hetzelfde presteren.

eel
07-10-2006, 21:35
Kijk dit gaat er op lijken eel, zo kunnen we verder.

Dan over het risico, ik kan veel mensen met Nordost en heb nog nooit iemand horen klagen over dergelijke problemen.
Daarnaast hoef het geen zend amateur te zijn gezien de extreme hoeveelheid signalen die door de lucht gaan vandaag de dag.
Onze kabels staan daar dus ook aan bloot en uiteraard is dit onderwerp ook al diverse malen besproken en dan doel ik op het ontbreken van de bekende afscherming.

Je zal dus kunnen stellen dat we allemaal geluk hebben tot nu toe, zal kunnen.

Ik zei ook dat het meestal wel goed gaat. En dat "we" allemaal geluk hebben is niet helemaal de juiste schets. Degene die in een woning woont naast een zendamateur met een niet-afgeschemdekabel, dié heeft pech. Zeker als dat een kabel is van 2500 Euro.

Maar hoe groot is de kans dat iemand met een niet-afgeschermde kabel van 2500 Euro nu net naast een zendamateur gaat wonen. Erg gering denk ik :mrgreen:

Ago
07-10-2006, 21:36
Neem een nieuwe kabel en speel en luister daar iedere dag naar en doe dit 4 weken lang.
Neem na die 4 weken dezelfde kabel maar dan een nieuw exemplaar en luister dan eens.
Hoor je dan geen verschil dan heb je een terechte eigen mening ipv met anderen meelopen.
ik weet niet of je bovenstaande ooit heb uitgetest, maar je vergeet 1 ding, de kabels hadden allebei NIEUW net een fractie anders KUNNEN klinken. Dus de volgende keer EERST beide setjes beluisteren, geen verschil? prima! dan het ene setje 4 weken beluisteren en vervolgens weer naar het andere setje luisteren dat 4 weken "stil" lag. Succes! (y):mrgreen:Probeer nu eerst maar mij manier Ago, daarna gaan we beide jouw manier doen.
Ik heb de eerste immers al gedaan met o.a de QED S.A. :o

Overigens ga ik ervan uit dat wanneer de kabels van dezelfde rol komen ze hetzelfde presteren.
nee jouw manier is fout, dan ga je misschien onterecht de verkeerde conclusies trekken

en over jouw laatste opmerking: frank en ronald de boer presteren ook niet hetzelfde, ze komen allebei van dezelfde rol :lol:

eel
07-10-2006, 21:38
Overigens kan ook een slecht afgeschermde stroomkabel storing geven op zo'n niet afgeschermde interlink.
Coax is in alle gevallen eigenlijk het beste en risicoloze.

eel
07-10-2006, 21:41
PS: wat betreft jouw puntje 3: ik heb een Gamma-kabel voor je te koop, matsprijsje: €3000, - :!: Ik doe het in een blinkend doosje en een goudkleurig strikje eromheen :wink: PM ff je adresgegevens, ik PM je mijn bankrekeningnummer

HAHAHA, hij is wél geestig! Kom Johan, daar kun je toch wel om lachen zeg! Hij had van mij kunnen zijn maar kennelijk zijn er hier meer mensen met dezelfde humor! :mrgreen: (y) :bier: (6)

Johan van den D.
07-10-2006, 21:42
Die zal je vertellen dat jouw gehoor en dat van mij en van iedereen hier zo onbetrouwbaar is als de duivel.Dit is iets wat ik ook niet ontken maar er zijn meer dingen die lastig te verklaren zijn, ook door een KNO arts.
Zo zouden mensen boven een bepaalde frequentie geen tonen meer waar kunnen nemen en toch is het meetbaar dat ze die tonen wel degelijk waar nemen. (zelf ervaren tijdens zo,n test maar dat is medisch en hier niet van belang)
Van dit principe maakt SACD dan ook dankbaar gebruik en vergeet niet dat ook arsten maar zer weinig van ons lichaam weten laat staan van onze hersenen en dan met name wat daarin gebeurt.

Ze kunnen dus bepaalde dingen wel meten maar niet verklaren en dat maakt die 5 seconden dus zeker geen vaststaand feit voor mij.

Johan van den D.
07-10-2006, 21:43
Degene die in een woning woont naast een zendamateur met een niet-afgeschemdekabel, dié heeft pech. Zeker als dat een kabel is van 2500 Euro.
Gelukkig mag je zo,n kabel eerst uitproberen thuis dus ook dit probleem is weer verholpen.

Johan van den D.
07-10-2006, 21:45
nee jouw manier is fout, dan ga je misschien onterecht de verkeerde conclusies trekken

en over jouw laatste opmerking: frank en ronald de boer presteren ook niet hetzelfde, ze komen allebei van dezelfde rol :lol:Onzin Ago.
Als ik 30 meter SA koopt van de rol en knip die in een aantal stukken moet ik er dan van uitgaan dat ze niet hetzelfde zijn, kom nou toch..

Johan van den D.
07-10-2006, 21:51
PS: wat betreft jouw puntje 3: ik heb een Gamma-kabel voor je te koop, matsprijsje: €3000, - :!: Ik doe het in een blinkend doosje en een goudkleurig strikje eromheen :wink: PM ff je adresgegevens, ik PM je mijn bankrekeningnummer

HAHAHA, hij is wél geestig! Kom Johan, daar kun je toch wel om lachen zeg! Hij had van mij kunnen zijn maar kennelijk zijn er hier meer mensen met dezelfde humor! :mrgreen: (y) :bier: (6)Als het ergens op sloeg wel ja dus of hij had de verkeerde persoon voor zich of hij heeft niet alles mee gelezen.

Johan van den D.
07-10-2006, 21:53
Hmm........geen posts meer om op te reageren, mijn post tellertje ging net zo snel.

eel
07-10-2006, 21:54
Die zal je vertellen dat jouw gehoor en dat van mij en van iedereen hier zo onbetrouwbaar is als de duivel.Dit is iets wat ik ook niet ontken maar er zijn meer dingen die lastig te verklaren zijn, ook door een KNO arts.
Zo zouden mensen boven een bepaalde frequentie geen tonen meer waar kunnen nemen en toch is het meetbaar dat ze die tonen wel degelijk waar nemen.~

Dat zijn zogenaamde "harmonischen' die je niet hoort maar inderdaad wel degelijk effect kunnen hebben op de lager gelegen frequenties.
Maar je hoort ze afzonderlijk echt niet. Wel zijn er mensen die zeggen een zeker "druk' te ervaren bij hele hoge frequenties.

Maar de CD-speler geeft niet weer boven de 20.000 hz. Dus daar is het eigenlijk niet bij van toepassing.

Zelfs vervorming kan in onze oren aangenaam klinken. Een buizenversterker die wat meer vervormt dan de huidige wordt door sommige mensen ook als "warm" aangemerkt.
Maar als een ontwerp goed is zullen er tussen een buizen- of transistorversterker geen typische verschillen aan te wijzen zijn. M.a.w. ook een buizenontwerp zou "koud" kunnen klinken. Het ligt er maar helemaal aan hoe die versterker is gebouwd.

Maar ik ga zo maffen. Welterusten vast!

Johan van den D.
07-10-2006, 21:59
Maar ik ga zo maffen. Welterusten vast!Nu al :?

Seth__Gekko
07-10-2006, 22:38
Truste, ik laat mijn nieuwe spellbinders en dreamcasters nog even lekker (in)spelen.

Olivier vd D.
07-10-2006, 23:08
Ik heb nauwelijks iets van deze discussie gelezen, maar bedacht me net dat als een kabel moet inspelen het geproduceerde geluid blijkbaar verandert in de loop van de tijd. Dat kan toch met high end opname apparatuur worden vastgesteld dan?

Nee! De enige wijze waarop je dat onomstotelijk kunt vaststellen is door te meten. Metingen hebben uitgewezen dat er in kabels niets maar dan ook niets verandert. Als dat wel zo zou zijn hadden de inspeelgelovigen dat al lang ergens gequote.

Waarom niet gehoormatig met een set of met opnemen? Omdat het menselijk gehoor ongelofelijk onbetrouwbaar is en dat het gehoor van mensen onderling al net zo verschilt als de unieke vingerafdruk.
Dat zeg ik toch?!?! Anyway, zijn er onderzoeken bekend waarbij metingen zijn verricht?

Edgar Smit
08-10-2006, 00:14
[tommie modus]poeweeh[/tommiemodus]
Ik zal nog eens een draajde over kabels beginnen.

OK, nog een paar nadenkertjes:
-> als ons gehoor een bepaald geluidsbeeld niet langer dan 5 seconden vast zou kunnen houden, hoe kunnen we dan stemmen herkennen van iemand die we, zeg 1 jaar, niet hebben gezien? Is daar dan wel een verklaring voor?
->dit heb ik al veel vaker gezegd, maar ik ben er van overtuigd dat iemand die zeer fanatiek met zijn hobby bezig is, of deze zelfs beroepsmatig uitvoert, dat je daar bepaalde vaardigheden in krijgt. Dat staat gewooin vast dat dat klopt. Waarom kan het dan niet zo zijn dat mensen die beroepsmatig danwel hobbymatig fanatiek daarmee bezig zijn bepaalde gehoormatige verbeteringen krijgen, die anderen niet hebben? Iemand die zonder flessen tig meter diep kan duiken omdat hij dat zo vaak geoefend heeft en zelf zijn hartslag kan vertragen en grotere longen krijgt?
->Harry, Johan en vele anderen met hen zijn van mening dat duurder vaak ook beter is, maar dat dat niet altijd hoeft te zijn. Ik sluit me hier absoluut bij aan, al is mijn luisterkennis op kabelgebied iets beperkter, maar voor mij wel dusdanig dat ik dat ook ondervonden heb.
->Eel en andere zeggen dat duurder niet altijd beter hoeft te zijn omdat het eigenlijk niet duur hoeft te zijn.
-> Ik zeg nu:
Duurder kan beter zijn, maar is heel simpelweg per situatie verschillend, elke kamer, elke set en elk gehoor is uniek. Drie unieke factoren per geval maken zouden het in theorie erg moeilijk maken om een eensluitend advies te geven, zoniet bijna onmogelijk. Echter, elke unieke factor heeft een aantalbasiswaarden, en op basis daarvan kan kan meestal een advies gegeven worden, wat gebaseerd is op eigen ervaringen. En hoe meer eigen ervaringen, hoe beter je advies kan matchen aan elke situatie, ondanks dat die toch steeds weer uit 3 unieke factoren bestaat.

Wat ik lees:
eel schopt tegen Harry omdat ze het niet eens zijn en de technische verhalen waar Harry mee komt volgens eel niet correct zijn.
Harry probeert uit te leggen waarom eel geen gelijk heeft en komt juist met technische onderbouwingen.
Conclusie: Harry en eel zullen nooit vrienden worden. Maar daar gaat het niet om, het gaat om inspelen. Niemand kan wetenschappelijk aantonen dat inspelen bestaat. Toch zijn er veel mensen die het horen.

En ook dit is al eerder aangehaald, tot nu toe heeft de praktijk het altijd gewonnen van de theorie in de zin van bewijzen dat de theorie niet klopt en aangepast moet worden. Hoeveel theoriën zijn er de afgelopen jaren niet gesneuveld omdat de praktijk anders uitwees? de aarde was plat, meest bekende voorbeeld toch wel. Maar ook: Zure regen, gat in de ozonlaag wat onherstelbaar zou zijn en nog meer. Dus wie weet is onze kennis van wat betreft het geluidsbeeld wat een menselijk oor opvangt nog niet voldoende om verschillen aan te tonen?

En de hamvraag wanneer is een kabel beter? als je hem zelf beter vindt uiteraard! Echter, als veel mensen dezelfde kabel beter vinden klinken dan hun eigen kabel, kun je toch wel spreken van een betere kabel.

Hififreak
08-10-2006, 07:04
Ik heb nauwelijks iets van deze discussie gelezen, maar bedacht me net dat als een kabel moet inspelen het geproduceerde geluid blijkbaar verandert in de loop van de tijd. Dat kan toch met high end opname apparatuur worden vastgesteld dan?

Dat zou je denken, maar lees dit voor de lol eens door (http://www.hififorum.nl/index.php?topic=4035.0)

Hififreak
08-10-2006, 07:15
Het gaat er absoluut niet om knul dat ik er niet voor open zou staan.Ik heb het niet specifiek over jouw alleen, niet aangesproken voelen aub.:o

Ik ben sinds het begin van de zeventiger jaren van de vorige eeuw serieus bezig met hifi en heb daarin al veel onverwachte en te verwachten zaken meegemaakt.Dat geloof ik want dat heeft iedereen die serieus bezig is met deze hobby.

Je laveert trouwens wel errug doorzichtig om mijn opmerking m.b.t. een blinde test heen.Nee hoor maar iedereen hier weet hoe ik er over denkt en dus wilde die discussie niet weer voor de zoveelste keer naar boven halen.
We hebben immers al discussie genoeg momenteel en juist o,n opmerking is wat ik bedoelde met één van mijn vorige posts. :wink:

Wat een kolderdrogrede!Lijkt me duidelijk :?

Het hele kabelverhaal heeft slechts een doel: De bankrekening van kabelboeren overmatig te spekken,Hier hebben we het al over gehad.
Daarnaast wat denk je te krijgen als je bijvoorbeeld een Bryston koopt, de pure kostprijs ligt ook ver onder hetgeen je betaald maargoed, we dwalen af.

Probeer 't eens blind, dan ben je tenminste op je oren aangewezen en dan zul je zien dat het allemaal veel gemakkelijker is dan dat jij en anderen 't ervan maken.Ik zie dat je je pas heb aangemeld maar neem aan dat je al langer mee leest.
In dat geval weet je dat deze opmerking overbodig is of je heb niet goed gelezen.
Dit is niet beledigend bedoeld maar je komt terug op punten die al diverse malen behandeld zijn binnen deze discussie.

De vraag die ik me nu afvraag is waarom jullie "ons" moeten overtuigen om niets te horen terwijl wij "jullie" niet mogen ovetuigen om wel iets te horen. :!:

De tegenstanders kunnen niets anders dan het als onzin omschrijven terwijl de voorstander de keuze open laten aan de persoon zelf.

Als voorbeeld wil ik toch forumlid Zetmoon aanhalen, wij weten zijn mening en hij de onze maar toch kunnen we prima naast elkaar discuseren, zo kan het dus ook. :wink:

Natuurlijk heb ik goed gelezen en hebben jullie goede adviezen gehad, maar die zijn niet aan jou besteed. Dubbel-blind testen heeft t.a.t. de voorkeur om verschillen te onderscheiden, tenminste als ze er al zijn.

Het aanhalen van Bryston is natuurlijk een inkoppertje voor je, die helaas naast gaat. Je kunt een handgemaakt apparaat waarvan de componenten nog per stuk geselecteerd worden niet vergelijken met het soldeerwerkje van een kabelboer, waarvan het totale inkoopbedrag een paar aalmoezen bedraagt en hetgeen verkocht wordt een zak zilverlingen.

Een twee punt dat de prijs van een Bryston rechtvaardigt is de service, twintig jaar overdraagbare garantie en de goede restprijs op de tweedehands markt. Kijk eens naar de Adcommetjes en de Parasounds.
In het heden terend op het elan van jaren geleden, tweedehands voor een grijpstuiver te koop.

Olivier vd D.
08-10-2006, 08:05
Ik heb nauwelijks iets van deze discussie gelezen, maar bedacht me net dat als een kabel moet inspelen het geproduceerde geluid blijkbaar verandert in de loop van de tijd. Dat kan toch met high end opname apparatuur worden vastgesteld dan?

Dat zou je denken, maar lees dit voor de lol eens door (http://www.hififorum.nl/index.php?topic=4035.0)
Dat is geen wetenschappelijke toets. Wat mij betreft moet het echt zo simpel zijn. Meet je een verschil, dan bestaat inspelen. Meet je geen verschil, dan bestaat het niet. Of ben ik nou te simpel?

Johan van den D.
08-10-2006, 08:22
Het aanhalen van Bryston is natuurlijk een inkoppertje voor je, die helaas naast gaat. Je kunt een handgemaakt apparaat waarvan de componenten nog per stuk geselecteerd worden niet vergelijken met het soldeerwerkje van een kabelboer, waarvan het totale inkoopbedrag een paar aalmoezen bedraagt en hetgeen verkocht wordt een zak zilverlingen.

Een twee punt dat de prijs van een Bryston rechtvaardigt is de service, twintig jaar overdraagbare garantie en de goede restprijs op de tweedehands markt. Kijk eens naar de Adcommetjes en de Parasounds.
In het heden terend op het elan van jaren geleden, tweedehands voor een grijpstuiver te koop.Voor alle duidelijkheid, je hoorde mij niets negatiefs zeggen over (een top produt) Bryston maar ook die prijzen staan niet in verhouding tot de geleverde kwaliteit.
Echter zal je het wel moeten betalen is je die Bryston kwaliteit wilt hebben.
Waarom zal dat voor kabels anders zijn, omdat er meer winst op zit ?

Vergeet niet dat voor veel mensen een versterker maar een versterker is die allemaal hetzelfde doen en klinken, dat wij liefhebbers daar nu anders over denken......

Hetzelfde verhaal gaat voor de kabels op al zijn de effecten daar vaak minder waar te nemen en voor bepaalde personen helemaal niet.

Hififreak
08-10-2006, 08:22
Ik heb nauwelijks iets van deze discussie gelezen, maar bedacht me net dat als een kabel moet inspelen het geproduceerde geluid blijkbaar verandert in de loop van de tijd. Dat kan toch met high end opname apparatuur worden vastgesteld dan?

Dat zou je denken, maar lees dit voor de lol eens door (http://www.hififorum.nl/index.php?topic=4035.0)
Dat is geen wetenschappelijke toets. Wat mij betreft moet het echt zo simpel zijn. Meet je een verschil, dan bestaat inspelen. Meet je geen verschil, dan bestaat het niet. Of ben ik nou te simpel?

Mijn beste,

Meten is weten, maar er is een hoop te meten wat niet hoorbaar is.

Aangezien we bij onze sets ons oor als meetinstrument gebruiken draagt deze test in eerste aanzet bij tot het het onderkennen van verschillen, voorzover ze er zijn. Die waren er niet terwijl het publiek voor een groot deel bestond uit mensen die meenden de verschillen waar te nemen.

Voor wat de test waard is, was het voor mij slechts een bevestiging van mijn ervaring.

Groet,

Hififreak

Johan van den D.
08-10-2006, 08:24
Dat zou je denken, maar lees dit voor de lol eens door (http://www.hififorum.nl/index.php?topic=4035.0)
Dat is geen wetenschappelijke toets. Wat mij betreft moet het echt zo simpel zijn. Meet je een verschil, dan bestaat inspelen. Meet je geen verschil, dan bestaat het niet. Of ben ik nou te simpel?[/quote]Hier is de gehele discussie mee begonnen (zelfde link en zelfde vraag) en het mag duidelijk zijn dat we hier niet uit gaan komen.

Hififreak
08-10-2006, 08:31
Het aanhalen van Bryston is natuurlijk een inkoppertje voor je, die helaas naast gaat. Je kunt een handgemaakt apparaat waarvan de componenten nog per stuk geselecteerd worden niet vergelijken met het soldeerwerkje van een kabelboer, waarvan het totale inkoopbedrag een paar aalmoezen bedraagt en hetgeen verkocht wordt een zak zilverlingen.

Een twee punt dat de prijs van een Bryston rechtvaardigt is de service, twintig jaar overdraagbare garantie en de goede restprijs op de tweedehands markt. Kijk eens naar de Adcommetjes en de Parasounds.
In het heden terend op het elan van jaren geleden, tweedehands voor een grijpstuiver te koop.Voor alle duidelijkheid, je hoorde mij niets negatiefs zeggen over (een top produt) Bryston maar ook die prijzen staan niet in verhouding tot de geleverde kwaliteit.
Echter zal je het wel moeten betalen is je die Bryston kwaliteit wilt hebben.
Waarom zal dat voor kabels anders zijn, omdat er meer winst op zit ?

Vergeet niet dat voor veel mensen een versterker maar een versterker is die allemaal hetzelfde doen en klinken, dat wij liefhebbers daar nu anders over denken......

Hetzelfde verhaal gaat voor de kabels op al zijn de effecten daar vaak minder waar te nemen en voor bepaalde personen helemaal niet.

Met een kabel, hoe dik ook, "til" je je set niet naar een hoger niveau. Er zullen nunceverschillen zijn, die terug te voeren zijn op de opbouw van de kabel, de eventuele overgangsweerstanden of brakke soldeerverbindingen.

Je hebt slecht gelezen m.b.t. mijn vergelijk Bryston-snoertjes.

De inspanning die een dergelijke versterkerfabrikant levert is vele mate groter en daarnaast zal een snoertje van bijvoorbeeld een niet nader te noemen Nederlands merk slechts een fractie kosten van bijvoorbeeld allen al het front van eerder genoemd versterkermerk. Ik heb enkel en alleen aan willen geven dat welk vergelijk dan ook al struikelt bij de eerste aanstalten die gemaakt worden een stap te doen.

De overeenkomst die je denkt gevonden te hebben door je versterker-kabelverhaaltje, gaat mank. Zullen we jouw Arcam naast een oude Bryston van mij in een blinde test zetten? Ik weet zeker dat men verschillen herkent. M.b.t. de kabeltjes in blind vergelijk, heb je kennis kunnen nemen van mijn standpunt. :wink:

Hififreak
08-10-2006, 08:37
Dat zou je denken, maar lees dit voor de lol eens door (http://www.hififorum.nl/index.php?topic=4035.0)
Dat is geen wetenschappelijke toets. Wat mij betreft moet het echt zo simpel zijn. Meet je een verschil, dan bestaat inspelen. Meet je geen verschil, dan bestaat het niet. Of ben ik nou te simpel?Hier is de gehele discussie mee begonnen (zelfde link en zelfde vraag) en het mag duidelijk zijn dat we hier niet uit gaan komen.[/quote]

Meten is weten, maar er is een hoop te meten wat niet hoorbaar is.

Aangezien we bij onze sets ons oor als meetinstrument gebruiken draagt deze test in eerste aanzet bij tot het het onderkennen van verschillen, voorzover ze er zijn. Die waren er niet terwijl het publiek voor een groot deel bestond uit mensen die meenden de verschillen waar te nemen.

Voor wat de test waard is, was het voor mij slechts een bevestiging van mijn ervaring.

Hififreak
08-10-2006, 08:40
Voor alle duidelijkheid, je hoorde mij niets negatiefs zeggen over (een top produt) Bryston maar ook die prijzen staan niet in verhouding tot de geleverde kwaliteit.
Echter zal je het wel moeten betalen is je die Bryston kwaliteit wilt hebben.


Even off-topic: Heb je wel eens een Bryston in huis gehad?

Johan van den D.
08-10-2006, 08:43
De overeenkomst die je denkt gevonden te hebben door je versterker-kabelverhaaltje, gaat mank.Helaas omdat je mij voorbeeld niet begrijpt maargoed, is verders niet van belang.

Zullen we jouw Arcam naast een oude Bryston van mij in een blinde test zetten? Ik weet zeker dat men verschillen herkent.Mee eens

M.b.t. de kabeltjes in blind vergelijk, heb je kennis kunnen nemen van mijn standpunt. :wink:Waarom hier niet, omdat jij het niet herkent ?
Dat jij en vele andere geen verschil opmerken is geen probleem maar waarom is het dan wel een probleem als vele anderen wel verschil opmerken.

Johan van den D.
08-10-2006, 08:45
Voor alle duidelijkheid, je hoorde mij niets negatiefs zeggen over (een top produt) Bryston maar ook die prijzen staan niet in verhouding tot de geleverde kwaliteit.
Echter zal je het wel moeten betalen is je die Bryston kwaliteit wilt hebben.


Even off-topic: Heb je wel eens een Bryston in huis gehad?Niet thuis nee maar geloof me, Bryston is mij niet onbekend.
Enigste reden dat ikzelf niet voor Bryston ben gegaan (ondanks de zeer goede kwaliteiten) is omdat het uiterlijk me niet aanspreekt (lees: lelijk naar mijn smaak).
Je heb immers kunnen zien dat de set bij ons in het zicht staat dus de looks spelen naast kwaliteit ook een rol.

Hififreak
08-10-2006, 08:47
De overeenkomst die je denkt gevonden te hebben door je versterker-kabelverhaaltje, gaat mank.Helaas omdat je mij voorbeeld niet begrijpt maargoed, is verders niet van belang.


Mijn begrip en geduld t.a.v. jou is groot. Wellicht moet je meer moeite doen om het helder te verwoorden. :wink:





De overeenkomst die je denkt gevonden te hebben door je versterker-kabelverhaaltje, gaat mank.Helaas omdat je mij voorbeeld niet begrijpt maargoed, is verders niet van belang.

Zullen we jouw Arcam naast een oude Bryston van mij in een blinde test zetten? Ik weet zeker dat men verschillen herkent.Mee eens


Fijn, dat schept enigszins licht aan de horizon.





M.b.t. de kabeltjes in blind vergelijk, heb je kennis kunnen nemen van mijn standpunt. :wink:Waarom hier niet, omdat jij het niet herkent ?
Dat jij en vele andere geen verschil opmerken is geen probleem maar waarom is het dan wel een probleem als vele anderen wel verschil opmerken.

Acht je echt de kans groter dat ik de verschillen op jouw set wel zou horen en dat mijn set onvoldoende instaat zou zijn verschillen hoorbaar te maken?

Ik verneem 't graag.

Hififreak
08-10-2006, 08:50
Voor alle duidelijkheid, je hoorde mij niets negatiefs zeggen over (een top produt) Bryston maar ook die prijzen staan niet in verhouding tot de geleverde kwaliteit.
Echter zal je het wel moeten betalen is je die Bryston kwaliteit wilt hebben.


Even off-topic: Heb je wel eens een Bryston in huis gehad?Niet thuis nee maar geloof me, Bryston is mij niet onbekend.
Enigste reden dat ikzelf niet voor Bryston ben gegaan (ondanks de zeer goede kwaliteiten) is omdat het uiterlijk me niet aanspreekt (lees: lelijk naar mijn smaak).
Je heb immers kunnen zien dat de set bij ons in het zicht staat dus de looks spelen naast kwaliteit ook een rol.

Het gaat toch puur om de kwaliteit en we laten het visuele toch niet de boventoon voeren?

Ik ben slechts enkel en alleen visueel ingesteld als het mooie vrouwen en dito speakerts betreft. 8)

Johan van den D.
08-10-2006, 08:58
Mijn begrip en geduld t.a.v. jou is groot. Wellicht moet je meer moeite doen om het helder te verwoorden. :wink:
Ik kan niet beter, we zijn immers niet allemaal geniaal of met ander woorden, we hebben allemaal zo onze eigen kwaliteiten. :roll:

Johan van den D.
08-10-2006, 09:00
Het gaat toch puur om de kwaliteit en we laten het visuele toch niet de boventoon voeren?

Nee bij mij niet maar dat heb ik altijd al toe gegeven zolang als ik op dit forum zit.
De kwaliteit is zeker belangrijk maar niet ten koste van alles.

Johan van den D.
08-10-2006, 09:02
Acht je echt de kans groter dat ik de verschillen op jouw set wel zou horen en dat mijn set onvoldoende instaat zou zijn verschillen hoorbaar te maken?

Ik verneem 't graag.Mijn fout dat je ook dit niet goed heb begrepen. :roll:

Het gaat om de kabel verschillen ongeacht welke set.

eel
08-10-2006, 09:02
Harry probeert uit te leggen waarom eel geen gelijk heeft en komt juist met technische onderbouwingen.

Edgar, Dat jij 't niet ziet is niet erg want voor zover ik weet geef jij je niet uit voor een deskundige zoals Stadman dat wel doet.
Geloof me, Stadman geeft géén technische onderbouwing of uitleg.
Hij quote wat teksten van het web, haalt ampere en volt door elkaar zodra hij er zelf wat over zegt, neemt alles over van de fabrikant en de resencent. Van technische onderbouwing is in Stadman zijn posten geen sprake. De eerste de beste electronicaboer gaat in een deuk als hij die onzin van Stadman leest.
Het enige wat hij doet is quasi-technische wartaal uitkramen en het vervelende is dat hij er zelf in lijkt te geloven.

Alexander D
08-10-2006, 10:00
Die zal je vertellen dat jouw gehoor en dat van mij en van iedereen hier zo onbetrouwbaar is als de duivel.Dit is iets wat ik ook niet ontken maar er zijn meer dingen die lastig te verklaren zijn, ook door een KNO arts.
Zo zouden mensen boven een bepaalde frequentie geen tonen meer waar kunnen nemen en toch is het meetbaar dat ze die tonen wel degelijk waar nemen. (zelf ervaren tijdens zo,n test maar dat is medisch en hier niet van belang)
Van dit principe maakt SACD dan ook dankbaar gebruik en vergeet niet dat ook arsten maar zer weinig van ons lichaam weten laat staan van onze hersenen en dan met name wat daarin gebeurt.

Ze kunnen dus bepaalde dingen wel meten maar niet verklaren en dat maakt die 5 seconden dus zeker geen vaststaand feit voor mij.

Johan,

Die signalen boven de 20khz kunnen we inderdaad niet daadwerkelijk horen maar die worden wel verwerkt door de hersenen vandaar dat het wel iets kan toevoegen aan de luisterervaring.


Maaruh,

Jullie reageren helaas niet op de opmerking van Edgar (of heb er overheen gelezen)
Als ons 'audio-geheugen' maar 5 seconden is waarom kunnen we ons dan een stem van een persoon die we lang niet gehoord hebben meteen plaatsen? :?

eel
08-10-2006, 10:19
Als ons 'audio-geheugen' maar 5 seconden is waarom kunnen we ons dan een stem van een persoon die we lang niet gehoord hebben meteen plaatsen? :?

Dat is natuurlijk van een hele andere orde. We kunnen het overigens niet altijd plaatsen maar "wie is dat ook weer" is een bekend verschijnsel. Een stem is veel minder complex dan een audio-signaal alleen al door de beperkte frequentie. Daarbij kan ook een stem in hele lange tijd wat veranderen, maar het hoofdbeeld blijft gelijk zodat we dat kunnen herkennen.

Maar een auidiogeluidsbeeld is veel een veel complexer dan een enkele stem.
Daarbij zijn verschillen zo minimaal tussen kabels dat dit al lastig wordt.

Het veranderingsproces volgen van een kabel die zou staan in te spelen is voor ons gehoor ten ene male onmogelijk.

Een mooi voorbeeld is dat van een gehoorbeschadiging. Die loop je op en pas na 10 to 15 jaar ga je daar wat van merken. Eigenlijk is het altijd zo dat je daar gedurende die 10 of 15 jaar helemaal niets van merkt en er meestal pas achterkomt als de buren gaan klagen dat de TV te hard staat.

Het menselijk gehoor wordt in audioland altijd veel te veel overschat.

R Klemkerk
08-10-2006, 10:24
Waarom doen jullie allemaal mee in deze kansloze discussie!!??

laat die hifi-freak en eel toch lekker ouwehoeren! Wat zal ons dat interesseren wat hun vinden over inspelen en kabels. Zolang wij dr maar gelukkig mee zijn.

eel
08-10-2006, 10:26
Waarom doen jullie allemaal mee in deze kansloze discussie!!??

laat die hifi-freak en eel toch lekker ouwehoeren! Wat zal ons dat interesseren wat hun vinden over inspelen en kabels. Zolang wij dr maar gelukkig mee zijn.

De waarheid mag niet gezegd worden hè dr. Bose? :mrgreen:

Johan van den D.
08-10-2006, 10:36
Johan,

Die signalen boven de 20khz kunnen we inderdaad niet daadwerkelijk horen maar die worden wel verwerkt door de hersenen vandaar dat het wel iets kan toevoegen aan de luisterervaring.
Weet ik, dit is gewoon een feit.

Jullie reageren helaas niet op de opmerking van Edgar (of heb er overheen gelezen)
Als ons 'audio-geheugen' maar 5 seconden is waarom kunnen we ons dan een stem van een persoon die we lang niet gehoord hebben meteen plaatsen? :?Hier kan ik mijn mening wel op geven, die 5 seconden is een aanname dat het zo is maar geen vaststaand feit.