PDA

Bekijk de volledige versie : Kwaliteit audio dvd-speler via coax digi ingang receiver



Luc de Schepper
09-10-2006, 16:08
Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik de coaxiale digitale uitgang van een goedkope dvd-speler aansluit op de coaxiale ingang van een hoogwaardige receiver wat kan ik dan van het geluid verwachten? Alvast bedankt, groet Luc

Seth__Gekko
09-10-2006, 16:35
Gebruik makend van de decoders van de reciever toch wel een aardig geluidje :-)

Moet eigenlijk wel een goede coax kabel tussen, maar waarom zo'n goedkope dvd speler?

Luc de Schepper
09-10-2006, 16:50
Gebruik makend van de decoders van de reciever toch wel een aardig geluidje :-)

Moet eigenlijk wel een goede coax kabel tussen, maar waarom zo'n goedkope dvd speler?

Bedankt voor je snelle antwoord! Waarom zo'n goedkope? Tja, omdat ik die nog heb liggen en ik na de binnenkort te kopen nieuwe receiver (Cambridge 540Rv2) en de pas gekochte nieuwe TV ook nog een nieuwe dvd-speler (Cambridge dvd89) er terecht :cry: niet doorheen krijg thuis. Die moet dus even wachten. Ik heb namelijk ook nog meer dure hobbies waaronder fotografie. Afijn, hebben we niet allemaal hetzelfde "probleem" :lol:

DVDProfilersFilmgek
09-10-2006, 16:51
Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik de coaxiale digitale uitgang van een goedkope dvd-speler aansluit op de coaxiale ingang van een hoogwaardige receiver wat kan ik dan van het geluid verwachten? Alvast bedankt, groet Luc

Wat vind je goedkoop :?:

Een Pioneer 490 schijnt het heel aardig te doen.... kost ca 120 euro... voor de 1 is dat duur en voor weer een ander een koopje....

Luc de Schepper
09-10-2006, 16:59
Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik de coaxiale digitale uitgang van een goedkope dvd-speler aansluit op de coaxiale ingang van een hoogwaardige receiver wat kan ik dan van het geluid verwachten? Alvast bedankt, groet Luc

Wat vind je goedkoop :?:

Een Pioneer 490 schijnt het heel aardig te doen.... kost ca 120 euro... voor de 1 is dat duur en voor weer een ander een koopje....

Het gaat om een Sony DVP-NS330 die ik nu over heb. Heeft een jaar of 3 geleden minder dan € 100 gekost. Maar zoals ik schreef hoeft ie alleen als loopwerk z'n werk te doen als de receiver het geluid "maakt".

DVDProfilersFilmgek
09-10-2006, 17:57
Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik de coaxiale digitale uitgang van een goedkope dvd-speler aansluit op de coaxiale ingang van een hoogwaardige receiver wat kan ik dan van het geluid verwachten? Alvast bedankt, groet Luc

Wat vind je goedkoop :?:

Een Pioneer 490 schijnt het heel aardig te doen.... kost ca 120 euro... voor de 1 is dat duur en voor weer een ander een koopje....

Het gaat om een Sony DVP-NS330 die ik nu over heb. Heeft een jaar of 3 geleden minder dan € 100 gekost. Maar zoals ik schreef hoeft ie alleen als loopwerk z'n werk te doen als de receiver het geluid "maakt".

Het belangrijkste is dat je zelf content dient te zijn met het geluid, zolang jij ermee kunt leven en het goed genoeg vind.... dan is het toch goed?

In je achterhoofd kun je altijd denken dat het beter kan, en als het moment daar is.... kun je ervoor gaan.

peter26
09-10-2006, 18:22
Volgens mij gaat dat gewoon hartstikke goed klinken omdat de receiver het meeste werk zal doen. Om het dan ook nog eens optisch te verbinden is al helemaal dikke prima :)

Kun je altijd nog eens een duurdere speler kopen toch?

Ik heb eigenlijk hetzelfde hier. Heb er een vrij onbekende dvdspeler aan hangen die paar jaar terug zo'n 160,- euro gekost heeft. Nu hangt hij aan een goede receiver (Marantz SR5600) maar het klinkt gewoon fantastisch!

Seth__Gekko
09-10-2006, 18:57
Gewoon lekker laten spelen! Een nieuwe kan altijd nog.

Ago
09-10-2006, 20:44
Volgens mij gaat dat gewoon hartstikke goed klinken omdat de receiver het meeste werk zal doen. Om het dan ook nog eens optisch te verbinden is al helemaal dikke prima :)

Kun je altijd nog eens een duurdere speler kopen toch?

Ik heb eigenlijk hetzelfde hier. Heb er een vrij onbekende dvdspeler aan hangen die paar jaar terug zo'n 160,- euro gekost heeft. Nu hangt hij aan een goede receiver (Marantz SR5600) maar het klinkt gewoon fantastisch!
hoezo optisch? hij had het over coax..

Luc de Schepper
09-10-2006, 20:51
Volgens mij gaat dat gewoon hartstikke goed klinken omdat de receiver het meeste werk zal doen. Om het dan ook nog eens optisch te verbinden is al helemaal dikke prima :)

Kun je altijd nog eens een duurdere speler kopen toch?

Ik heb eigenlijk hetzelfde hier. Heb er een vrij onbekende dvdspeler aan hangen die paar jaar terug zo'n 160,- euro gekost heeft. Nu hangt hij aan een goede receiver (Marantz SR5600) maar het klinkt gewoon fantastisch!

Bedankt voor je reactie. Klinkt het ook fantastisch met cd's, dus gewoon stereo?