PDA

Bekijk de volledige versie : Dreamworks en Aardman uit elkaar



Snowball
09-10-2006, 22:44
DreamWorks and Aardman split

Animation Magazine is reporting that due to the box office failure of Wallace And Gromit: The Curse Of The Were-Rabbit and creative friction in the production of the upcoming Flushed Away, DreamWorks has announced it has "no plans" to work with the celebrated stop-motion company after the release of Flushed Away on November 3. This new film was the second in a three-prcture deal previously announced, and ironically the first to drop Aardman's acclaimed animation process in favor of DreamWorks' established computer animation method, leading to speculation that the Bristol, England-based company did not take kindly to half of their film being animated by DreamWorks in the US while Aardman got to grips with using the relatively alien CG software.

For DreamWorks, the move will cut back the number of animated films they will be able to deliver annually, while Aardman now faces the uphill struggle of keeping their larger operation going and searching for a new US distribution partner. For audiences, it sadly means that the stone-age John Cleese comedy Crood Awakening and the long-in-development The Tortoise And The Hare won't be happening after all. Although both companies are unlikely to address these issues until after the US release of Flushed Away, sources from DreamWorks and Aardman have confirmed the breaking of the partnership.

Bron: http://www.animated-news.com

Esteban
09-10-2006, 23:01
Geen slechte zaak. Bij Dreamworks waren ze niet blij met 'Wallace & Gromit' omdat hij simpelweg niet genoeg scoorde. Zo zie je maar wat de prioriteiten daar zijn, aangezien die film wél met de Oscar is gaan lopen. 'Flushed Away' werd zelfs aangepast omdat de humor té Brits zou zijn. Waaruit we kunnen concluderen dat ze vermoeden dat de boxoffice cijfers daar aan liggen. Wat een redeneringen ook weer.

Laat Aardman maar verder doen, geweldig goed bezig die mannen.

deweb
10-10-2006, 10:12
Ik had laatst begrepen dat ze het contract hadden verlengd. Toch jammer dat dat niet doorgaat, maar met hun succes vinden ze vast snel een nieuwe maatschappij.

Evil Hobbit
11-10-2006, 13:08
Grote kans dat Disney een (tweede) mega aanbod gaat doen :)

Bettina
11-10-2006, 13:55
Grote kans dat Disney een (tweede) mega aanbod gaat doen :)

Ik weet niet of ik daar blij mee ben.

Maar ik hope wel dat Aardman verder gaat. Chickenrun blijft een van mijn favorite films!

Richard B.
11-10-2006, 16:01
Grote kans dat Disney een (tweede) mega aanbod gaat doen :)
Dat lijkt me niet waarschijnlijk. Dwz: dat ze een mega-aanbod gaan krijgen dan. Aardman's laatste film was in de VS niet echt een succes dus een bedrijf als Disney zal niet veel haast hebben.

Ik denk uiteindelijk wel een soort distributie-deal zullen sluiten met een grote partij en dat ze hun films dan privaat gaan (of liever gezegd "moeten") financieren.

Evil Hobbit
12-10-2006, 11:11
Grote kans dat Disney een (tweede) mega aanbod gaat doen :)
Dat lijkt me niet waarschijnlijk. Dwz: dat ze een mega-aanbod gaan krijgen dan. Aardman's laatste film was in de VS niet echt een succes dus een bedrijf als Disney zal niet veel haast hebben.

Ik denk uiteindelijk wel een soort distributie-deal zullen sluiten met een grote partij en dat ze hun films dan privaat gaan (of liever gezegd "moeten") financieren.

Ja maar aan de andere kant doen de films het buiten de VS erg goed, heeft Disney al eerder een distributiedeal aangeboden (zoals met pixar) en nu John Lasseter meer macht heeft in het bedrijf is de kans best aanwezig dat ze Aardman proberen binnen te halen. Ik zou het erg tof vinden iig. :D

BrianB
12-10-2006, 14:17
Ja maar aan de andere kant doen de films het buiten de VS erg goed, heeft Disney al eerder een distributiedeal aangeboden (zoals met pixar) en nu John Lasseter meer macht heeft in het bedrijf is de kans best aanwezig dat ze Aardman proberen binnen te halen. Ik zou het erg tof vinden iig. :D

Dat de films buiten de VS het goed doen, heeft er niets mee te maken. De buitenlandse distributie wordt namelijk niet door Dreamworks gedaan. Vandaar dat alleen de opbrengst in de VS wordt vermeld.