PDA

Bekijk de volledige versie : QED HDMI Kabel geluid?



Punjabi
10-10-2006, 13:44
Ik heb vandaag in de winkel een QED HDMI Kabel 1.0 meter gekocht voor 59.95 euro.

Nu vertelde de verkoper dat het eventueel mogelijk is dat je niet altijd geluid krijgt dit had te maken met soort DVD dat je afspeelt in mijn HDMI DVD-speler. Beeld krijg je altijd door verzekerde de verkoper.

kan iemand mij dit meer toelichten aub?

PS: Ik volg dit forum al een tijdje over de kwaliteit van HDMI kabels. Ik neem aan dat dit merk van QED 1 van de betere HDMI kabels zijn op dit moment?

Edgar Smit
10-10-2006, 14:12
nananana reh na reh na reh (http://www.dalermehndi.com/) :wink: .
Punjabi, QED is een zeer goed merk met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

Het zou enorm helpen als je even aangeeft welke apparatuur je hebt staan.

Seth__Gekko
10-10-2006, 14:25
Had je iets meer actief op het forum geweest, dan had je deze kabel op de powerbuy met 29% korting weten te scoren :-)

Het geluid van de dvd speler zal je toch niet via de tv willen horen maar via een receiver? Dan kan je gewoon Coax gebruiken !

Alexander D
10-10-2006, 15:13
En het soort dvd lijkt me niet van belang voor het al dan niet doorgeven van geluid via een hdmi kabel.

joostpolletje
10-10-2006, 16:12
Ik heb hier nog nooit van gehoord...

Punjabi
11-10-2006, 00:13
nananana reh na reh na reh (http://www.dalermehndi.com/) :wink: .
Punjabi, QED is een zeer goed merk met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

Het zou enorm helpen als je even aangeeft welke apparatuur je hebt staan.

Thanks voor jullie info.

Overigens grappige site van die Sikh ;)

Ago
11-10-2006, 14:50
nananana reh na reh na reh (http://www.dalermehndi.com/) :wink: .
Punjabi, QED is een zeer goed merk met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

Het zou enorm helpen als je even aangeeft welke apparatuur je hebt staan.

Thanks voor jullie info.

Overigens grappige site van die Sikh ;)
Het zou enorm helpen als je even aangeeft welke apparatuur je hebt staan?

Punjabi
11-10-2006, 17:09
nananana reh na reh na reh (http://www.dalermehndi.com/) :wink: .
Punjabi, QED is een zeer goed merk met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

Het zou enorm helpen als je even aangeeft welke apparatuur je hebt staan.

Thanks voor jullie info.

Overigens grappige site van die Sikh ;)
Het zou enorm helpen als je even aangeeft welke apparatuur je hebt staan?

Ik heb een Philips HD-Prepared TV namelijk de 32PW9551 en als 2.1 audio HDMI systeem de Philips HTS6510

Punjabi
11-10-2006, 17:10
nananana reh na reh na reh (http://www.dalermehndi.com/) :wink: .
Punjabi, QED is een zeer goed merk met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

Het zou enorm helpen als je even aangeeft welke apparatuur je hebt staan.

Thanks voor jullie info.

Overigens grappige site van die Sikh ;)
Het zou enorm helpen als je even aangeeft welke apparatuur je hebt staan?

Ik krijg overmorgen een Philips HD-Prepared TV (HDMI) namelijk de 32PW9551 en als 2.1 audio HDMI systeem de Philips HTS6510

Edgar Smit
11-10-2006, 21:49
Ik kan niets vinden waarom bepaalde DVD's via HDMI geen geluid zouden doorgeven.

Ik zeg: gewoon aansluiten en proberen, volgens mij moet dat wel goedkomen. Maar, HDMI gaat van je HT set naar je TV, ik neem dat je het geluid toch wel via je 2.1 set wilt horen en niet via je TV? Dus dan zou het toch geen probleem zijn als je TV bij een DVD wel beeld maar geen geluid geeft?

ps die Sikh maakt muziek die de naam van jouw nick draagt, maar dat wist je denk ik ook wel. Net zoals je wist dat nananareh wat hij samen met Amitabh Bhachchan heeft gezongen een enorme hit was :wink: .
Hij maakt sowieso lekkere muziek die Sikh.

Ago
11-10-2006, 21:55
Sikh's pack...

liefhebber van Bollywood-films, Edgar? ;)

Mr_Parker
12-10-2006, 09:37
...Ik heb een Philips HD-Prepared TV namelijk de 32PW9551 en als 2.1 audio HDMI systeem de Philips HTS6510

Ik zelf heb ook de Philips HD Prepared TV maar denk dat verkoper zich een beetjeo ngelukkig heeft uitgedrukt.

Het lijkt me immers niet dat het per dvd zal verschillen. Wel zal het zo zijn dat als je DTS als geluids stream selecteerd dat je tv er niks mee kan, deze heeft immers geen DTS decoder. De Dolby stream kan je tv wel aan, hij heeft immers wel een Dolby decoder als ik me niet vergis. Hij maakt er dan het virual surround van.
Iets dat ook voorkomt is dat je apparaten niet samen kunnen werken. Zo kan de Philips 32PW9551 niet via HDMI samen werken met de Samsung DCB-H360R HD tv decoder voor digitale tv. Bij deze combinatie krijg je uitsluitend beeld en geen geluid.

De oorzaak van de laatst genoemde combinatie zit waarschijnlijk in de decoder, maar bij andere combinaties kan het ook aan de v liggen.
Pihilips is er zelf van op de hoogte dat de HDMI ingang van de tv niet 100% in orde was en heeft hier wat aanpassingen aan gedaan. Na de aanpassing blijft de combinatie met de samsung decoder nog altijd wel beeld geen geluid. Maar andere combinaties die voor de aanpassing totaal niet werkten (dus geen beeld en geen geluid) schijnen het nu wel te doen.

Edgar Smit
12-10-2006, 13:42
Sikh's pack...

liefhebber van Bollywood-films, Edgar? ;)nee hoor, maar als je met een hindostaanse getrouwd bent krijg je er wel veel van mee :roll: :wink:

Punjabi
14-10-2006, 21:01
Nou ik heb alles binnen de tv en de 2,1 homecinema.

En uiterraard even getest en de HDMI werkt perfect. Geluid laat ik idd wel via de Homecinema lopen. Maar beeld is echt haarscherp ik heb geen goed HDMI vergelijkingsmateriaal. Ik ben namelijk alleen SCART gewend en dat vond ik ook mooi beeld, maar nu is het toch een stuk scherper op mijn HD-Prepared scherm.

Thanks voor alle info!

Edgar Smit
17-10-2006, 22:23
Nou ik heb alles binnen de tv en de 2,1 homecinema.

En uiterraard even getest en de HDMI werkt perfect. Geluid laat ik idd wel via de Homecinema lopen. Maar beeld is echt haarscherp ik heb geen goed HDMI vergelijkingsmateriaal. Ik ben namelijk alleen SCART gewend en dat vond ik ook mooi beeld, maar nu is het toch een stuk scherper op mijn HD-Prepared scherm.

Thanks voor alle info!Feli met de aanschaf, en nu, heerlijk genieten van je set!