PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen met R.C. Marantz SR4600...reageert pas bij 2e x...



Sentinel
12-10-2006, 10:22
Geachte forummers,

Ik heb een Marantz SR4600. Ik heb hierbij destijds de RC5500S (geloof ik?, tis iig 5500) afstandsbediening gekregen. Ik merk al de hele tijd dat die r.c. het niet doet zoals de bedoeling is. Wanneer ik naar een andere bron wil overschakelen (van TV naar DVD bv) dan moet ik 2x op de knop DVD drukken voor hij daadwerkelijk overspringt.

Bij andere knoppen, zoals het volume, heb ik dit probleem niet. Is dit een bekend probleem, en zo ja, wat kan ik hier aan doen? Het is niet zo'n heel groot probleem, immers, je hebt heel snel die knop een 2e x ingedrukt, maar het werkt niet zoals het normaliter zou moeten werken, dus vandaar mijn vraag :)

Gerco Stuivenberg
12-10-2006, 21:44
Sommig toestellen willen dat codes herhaald worden als bevestiging. Bij een uni AB die je helemaal zelf kunt programmeren zoals de Logitech Harmony modellen, kun je dit instellen. In jouw geval zou ik een andere code proberen.

Seth__Gekko
13-10-2006, 07:14
Grappig dat je het opmerkt. Ik heb de SR 5600 en die heeft precies hetzelfde.

Eens even proberen:
Source op TV zetten. Dan 1 x op dvd drukken en dan op de power aan / uit knop ik denk dat de dvd speler dan wel aan gaat, maar dat de receiver nog niet op de dvd source staat...

Edgar Smit
13-10-2006, 07:31
Als de afstandsbediening voor meerdere apparaten is, is het zelfs normaal dat je 2 maal moet drukken, de eerste maal geef je namelijk welk apparaat je wilt gaan bedienen, en de tweede maal de opdracht. Omdat jij hem echter alleen voor je receiver gebruikt, doet hij de eerste keer dus niets.
Druk een sop DVD en dan op power of play ofzo, wedden dat je DVD speler reageert? (zoals Seth dus ook al zei)

Rob Eric Blank
13-10-2006, 08:42
Dat is ook voo rhet geval je per ongeluk een knopje aanraakt. Mij Marantz AB's kun je voor ieder specifiek apparaat andere dingen instellen en zal je LCD scherm ook veranderen, dus dat doet je AB na 1 maal het knopje indrukken. Vervolgens kun je de boel omzetten.

Sentinel
13-10-2006, 08:48
Dat is ook voo rhet geval je per ongeluk een knopje aanraakt. Mij Marantz AB's kun je voor ieder specifiek apparaat andere dingen instellen en zal je LCD scherm ook veranderen, dus dat doet je AB na 1 maal het knopje indrukken. Vervolgens kun je de boel omzetten.

Ja, maar ik heb geen spannende AB hoor, en volgens mij zijn jullie wel in die veronderstelling. Het is geen uni. ab. maar een standaard ab die met de receiver werd meegeleverd.

Wat Seth_Gekko zegt klinkt logisch. Ik herinner me nu ook, dat op het moment dat je op een bron-toets drukt (DVD, CDR, whatever) en je wil daarna b.v. naar je surround instellingen, dan MOET je op de knop 'Amp' op de a.b. drukken, want anders kun je niet in het menu van de receiver met je a.b.

Ik denk dat ik het snap :D Probleem opgelost! :P

Rob Eric Blank
13-10-2006, 08:59
De Marantz AB is een universele, die je ook kunt programmeren. Zo'n AB heb ik ook bij mijn SR7000 gekregen en later een touch screen aangeschaft!

En je moet idd in AMP mode om de instellingen voor surround te kunnen aanpassen, maar dat doe je niet wekelijks lijkt mij. Onder DVD hebben deze knoppen weer andere functies, zoals "Play" en "FWD".

Sentinel
13-10-2006, 09:38
De Marantz AB is een universele, die je ook kunt programmeren. Zo'n AB heb ik ook bij mijn SR7000 gekregen en later een touch screen aangeschaft!

En je moet idd in AMP mode om de instellingen voor surround te kunnen aanpassen, maar dat doe je niet wekelijks lijkt mij. Onder DVD hebben deze knoppen weer andere functies, zoals "Play" en "FWD".

Nee dat doe je zeker niet wekelijks, maar omdat ik toevallig afgelopen week in de amp dingen wilde instellen viel me op dat ik 2x op die knoppen moest drukken.

Ik heb wel nog een andere vraag. Op die a.b. voor de receiver heb je een aantal knoppen (de cijfers volgens mij) waarmee je direct naar een bepaalde surround-mode kunt. Hoe kun je dat bewerkstelligen?

Ik heb nl op die cijfertoetsen gedrukt maar er veranderde niets qua surroundinstellingen. Ik vind het trouwens wel een geile versterker :lol:

Rob Eric Blank
13-10-2006, 09:44
Moet je volgens mij je AB op AMP zetten. Waarschijnlijk heb je niet alle surround modes op je receiver die wel op je AB staan.

Het hangt ook af of je de S-direct functie gebruikt of niet. Bij DTS vs. DD moet je dat eigenlijk gewoon selecteren op de DVD speler.

Seth__Gekko
13-10-2006, 09:50
Moet je volgens mij je AB op AMP zetten. Waarschijnlijk heb je niet alle surround modes op je receiver die wel op je AB staan.

Het hangt ook af of je de S-direct functie gebruikt of niet. Bij DTS vs. DD moet je dat eigenlijk gewoon selecteren op de DVD speler.Klopt, wanneer er een source geselecteerd is, bijvoorbeeld tuner, dan heb je als laatste dus de source knop tuner ingedrukt. Om dan de surround mode te selecteren druk je eerst op amp, dan is toets 7 bijvoorbeeld multi channel stereo :wink:

Sentinel
13-10-2006, 10:15
Moet je volgens mij je AB op AMP zetten. Waarschijnlijk heb je niet alle surround modes op je receiver die wel op je AB staan.

Het hangt ook af of je de S-direct functie gebruikt of niet. Bij DTS vs. DD moet je dat eigenlijk gewoon selecteren op de DVD speler.

Hmm, volgens mij heb ik die Surround modes wel allemaal, al weet ik dat niet helemaal zeker...

Rob Eric Blank
13-10-2006, 11:01
Mar je DVD speler moet wel het DTS signaal doorgeven als je die gaat selecteren. Ik heb diverse THX symbolen erop staan (ondersteund mijn receiver niet), omdat hogere klasse marantz deze wel ondersteunen.
Dus hou ook rekening dat je DVD spelere deze moet weergeven, dus ik vind die knopjes wat zinloos.

Sentinel
13-10-2006, 11:07
Mar je DVD speler moet wel het DTS signaal doorgeven als je die gaat selecteren. Ik heb diverse THX symbolen erop staan (ondersteund mijn receiver niet), omdat hogere klasse marantz deze wel ondersteunen.
Dus hou ook rekening dat je DVD spelere deze moet weergeven, dus ik vind die knopjes wat zinloos.

Ik snap je niet helmeaal denk ik. Mijn dvdspeler kan DTS signaal doorgeven, want als ik een dvd kijk waar een DTS audiotrack op staat, dan wordt die automatisch geselecteerd, en de versterker gaat dan ook automatisch naar DTS toe.. ?

Rob Eric Blank
13-10-2006, 12:17
Mar je DVD speler moet wel het DTS signaal doorgeven als je die gaat selecteren. Ik heb diverse THX symbolen erop staan (ondersteund mijn receiver niet), omdat hogere klasse marantz deze wel ondersteunen.
Dus hou ook rekening dat je DVD spelere deze moet weergeven, dus ik vind die knopjes wat zinloos.

Ik snap je niet helmeaal denk ik. Mijn dvdspeler kan DTS signaal doorgeven, want als ik een dvd kijk waar een DTS audiotrack op staat, dan wordt die automatisch geselecteerd, en de versterker gaat dan ook automatisch naar DTS toe.. ?Klopt, maar dan kun je niet via je AB instellen dat je receiver DD zou moeten gaan weergeven.
Dus staat mijn receiver op Automatisch (alleen bij DVD weergave) en die selecteerd vanzelf welke decodere er ingeschakeld zou moeten worden.

Sentinel
13-10-2006, 12:37
Mar je DVD speler moet wel het DTS signaal doorgeven als je die gaat selecteren. Ik heb diverse THX symbolen erop staan (ondersteund mijn receiver niet), omdat hogere klasse marantz deze wel ondersteunen.
Dus hou ook rekening dat je DVD spelere deze moet weergeven, dus ik vind die knopjes wat zinloos.

Ik snap je niet helmeaal denk ik. Mijn dvdspeler kan DTS signaal doorgeven, want als ik een dvd kijk waar een DTS audiotrack op staat, dan wordt die automatisch geselecteerd, en de versterker gaat dan ook automatisch naar DTS toe.. ?Klopt, maar dan kun je niet via je AB instellen dat je receiver DD zou moeten gaan weergeven.
Dus staat mijn receiver op Automatisch (alleen bij DVD weergave) en die selecteerd vanzelf welke decodere er ingeschakeld zou moeten worden.


Oh op die fiets. Nee dat klopt wel, maar goed, hij selecteert automatisch de beste audiostream in dat geval, dus dan is het 'logisch' dat je niet terug kunt naar een mindere surround setting :)

Rob Eric Blank
13-10-2006, 12:45
Mar je DVD speler moet wel het DTS signaal doorgeven als je die gaat selecteren. Ik heb diverse THX symbolen erop staan (ondersteund mijn receiver niet), omdat hogere klasse marantz deze wel ondersteunen.
Dus hou ook rekening dat je DVD spelere deze moet weergeven, dus ik vind die knopjes wat zinloos.

Ik snap je niet helmeaal denk ik. Mijn dvdspeler kan DTS signaal doorgeven, want als ik een dvd kijk waar een DTS audiotrack op staat, dan wordt die automatisch geselecteerd, en de versterker gaat dan ook automatisch naar DTS toe.. ?Klopt, maar dan kun je niet via je AB instellen dat je receiver DD zou moeten gaan weergeven.
Dus staat mijn receiver op Automatisch (alleen bij DVD weergave) en die selecteerd vanzelf welke decodere er ingeschakeld zou moeten worden.


Oh op die fiets. Nee dat klopt wel, maar goed, hij selecteert automatisch de beste audiostream in dat geval, dus dan is het 'logisch' dat je niet terug kunt naar een mindere surround setting :)Andersom ook niet, als je DD draaid kan je niet zomaar DTS selecteren. Dat moet je toch echt je DVD speler laten doen.

Sentinel
13-10-2006, 15:48
Mar je DVD speler moet wel het DTS signaal doorgeven als je die gaat selecteren. Ik heb diverse THX symbolen erop staan (ondersteund mijn receiver niet), omdat hogere klasse marantz deze wel ondersteunen.
Dus hou ook rekening dat je DVD spelere deze moet weergeven, dus ik vind die knopjes wat zinloos.

Ik snap je niet helmeaal denk ik. Mijn dvdspeler kan DTS signaal doorgeven, want als ik een dvd kijk waar een DTS audiotrack op staat, dan wordt die automatisch geselecteerd, en de versterker gaat dan ook automatisch naar DTS toe.. ?Klopt, maar dan kun je niet via je AB instellen dat je receiver DD zou moeten gaan weergeven.
Dus staat mijn receiver op Automatisch (alleen bij DVD weergave) en die selecteerd vanzelf welke decodere er ingeschakeld zou moeten worden.

Oh op die fiets. Nee dat klopt wel, maar goed, hij selecteert automatisch de beste audiostream in dat geval, dus dan is het 'logisch' dat je niet terug kunt naar een mindere surround setting :)Andersom ook niet, als je DD draaid kan je niet zomaar DTS selecteren. Dat moet je toch echt je DVD speler laten doen.



Ja maar dat is logisch, want hij selecteert die stream lijkt mij alleen maar op het moment dat hij ook een audiofeed aangeboden krijgt (de dvdspeler van de dvd dus) die voldoet aan de DTS standaard. Wat er niet is kan ook niet aangeboden worden en kan ook niet afgespeeld worden.