PDA

Bekijk de volledige versie : aristona ARV 810H regio vrij??



suuzz
12-10-2006, 14:44
ik wil de aristona ARV 810H ook wel bekend als de Magnavox MRV810H regio vrij maken. maar ik kan nergen een code vinden...

iemand tips??

(geen idee welk philips model de tegenhanger is)


tnx suuzz

DVDProfilersFilmgek
12-10-2006, 15:05
ik wil de aristona ARV 810H ook wel bekend als de Magnavox MRV810H regio vrij maken. maar ik kan nergen een code vinden...

iemand tips??

(geen idee welk philips model de tegenhanger is)


tnx suuzz

Gisteren daarover reeds een topic over gestart..... maar is het niet slimmer voordat je iets koopt dat uit te zoeken :?: , desnoods in de winkel vragen of ze hem regiovrij aan je willen verkopen.......
Maar voor een paar tientjes kun je er altijd nog zo'n allesvretertje onder of opzetten, kun je ook alles zien :idea:

ThierryBxl
02-01-2007, 15:53
Ik heb dit op VideoHelp gevonden ;

Power on
Switch to DVD mode
Open tray
Press 0 0 8 6 0 0 0 on remote
Press OK
Power off the unit using remote (Very Important)
Power on (It should now be region free)

Laat je me iets weten ?

satman
03-01-2007, 17:38
werkt dit heb ook hetzelfde apparaat.

kan ik trouwens gewoon televisieprogrammas opnemen?

DVDProfilersFilmgek
03-01-2007, 18:55
werkt dit heb ook hetzelfde apparaat.

kan ik trouwens gewoon televisieprogrammas opnemen?

Zat er geen gebruiksaanwijzing bij :?: :?

satman
03-01-2007, 19:53
Zat er geen gebruiksaanwijzing bij


JAZEKER,maar het schijnt dat je van de tv niet alles kunt opnemen,heb het apparaat nu bijna een week.

DVDProfilersFilmgek
03-01-2007, 20:08
Zat er geen gebruiksaanwijzing bij


JAZEKER,maar het schijnt dat je van de tv niet alles kunt opnemen,heb het apparaat nu bijna een week.

schijnt :?: , dat zul je even nader moeten toelichten :!:

satman
03-01-2007, 21:39
schijnt , dat zul je even nader moeten toelichten

ik las dat bepaalde programmas gecodeerd worden uitgezonden,waardoor bepaalde films op tv of andere programmas niet zijn op te nemen.In een of ander consumentenblad over dvdrecorders.
en ik heb het apparraat nog geen week,dus ben benieuwd naar ervaringen van mensen.

DVDProfilersFilmgek
03-01-2007, 22:01
schijnt , dat zul je even nader moeten toelichten

ik las dat bepaalde programmas gecodeerd worden uitgezonden,waardoor bepaalde films op tv of andere programmas niet zijn op te nemen.In een of ander consumentenblad over dvdrecorders.
en ik heb het apparraat nog geen week,dus ben benieuwd naar ervaringen van mensen.

Tjee, ik zou eerst maar eens kalmeren, je hebt het nog niet ervaren en gaat het al melden als een eventueel probleem, dat kun je hier beter niet doen, we zijn er hier wel om mensen te helpen met een probleem, ze te waarschuwen voor eventuele miskopen en waar op te letten bij een aankoop, maar niet om eventuele misschien wel op kunnende tredende problemen op te lossen van mensen die helemaal nergens bij hebben nagedacht en dan met allerlei spookbeelden komen :wink:

Tevens wil ik je erop wijzen dat je postings een beetje onduidelijk zijn, oftewel warrig en onduidelijk overkomen, je zou bijna zeggen dat je nogal chao :roll: tisch overkomt

satman
04-01-2007, 09:05
het staat in een consumentenblad!!

satman
04-01-2007, 09:08
had liever dat je mijn vragen beantwoorde in plaats van kritiek te leveren op iemand zijn post!

satman
04-01-2007, 15:32
Tjee, ik zou eerst maar eens kalmeren, je hebt het nog niet ervaren en gaat het al melden als een eventueel probleem, dat kun je hier beter niet doen, we zijn er hier wel om mensen te helpen met een probleem, ze te waarschuwen voor eventuele miskopen en waar op te letten bij een aankoop, maar niet om eventuele misschien wel op kunnende tredende problemen op te lossen van mensen die helemaal nergens bij hebben nagedacht en dan met allerlei spookbeelden komen


ben je overspannen of gefrustreerd??????????!!!!!!!!!!!!!!!

Hunter S.
06-02-2007, 11:32
Ik heb dit op VideoHelp gevonden ;

Power on
Switch to DVD mode
Open tray
Press 0 0 8 6 0 0 0 on remote
Press OK
Power off the unit using remote (Very Important)
Power on (It should now be region free)

Laat je me iets weten ?


Hi All!

Is er al iets bekend of dit werkt? Zou fijn zijn om te weten aangezien er een interessante aanbieding is voor de Aristona ARV810H.

Ook zou ik het wel fijn vinden om te weten of er inderdaad een codering bestaat waardoor je bepaalde films niet op kunt nemen, en of dat voor deze recorder geldt. Als dat zo is zou ik zo'n apparaat nl. uit principe niet kopen (net als die rare sony CD's die je niet kunt afspelen op de pc).

Weet iemand waar ik alle specificaties kan vinden voor dit apparaat? Ik koop nooit Aristona, maar overweeg het nu vanwege de prijs. Normaal koop ik meestal Sony apparatuur, en daarvan weet ik het wel te vinden, maar hiervoor heb ik geen site kunnen vinden met alle info. Of is er een identiek Philips apparaat, zo ja welk?

Ook gebruikerservaringen zijn welkom! Ik ben een nl. beetje huiverig wegens slechte ervaringen met Philips...

Alvast bedankt!

PS: ik krijg van de summiere beschrijving op de site van de leverancier een beetje het idee dat dit apparaat alléén opneemt op HD, en er dus strikt genomen geen DVD recorder in zit. Weet iemand of dit klopt? Want ik wil wel (uiteindelijk) op DVD kunnen branden...


Opnamemogelijkheden: HD
Weergave: DivX, video-CD, SVCD, JPEG, CD, CD-R, CD-RW, MP3

Harde schijf: Ja, 160 GB
Ingebouwde videorecorder: Nee
Opname instellingen:

PDC: Ja

Dual layer: Nee
Opslagcapaciteit: 160 GB
Aansluitingen:

Component uitgang: Ja
S-video uitgang: Ja
i.Link DV ingang: Ja

Voeding: lichtnet

DVDProfilersFilmgek
06-02-2007, 11:59
Ik heb dit op VideoHelp gevonden ;

Power on
Switch to DVD mode
Open tray
Press 0 0 8 6 0 0 0 on remote
Press OK
Power off the unit using remote (Very Important)
Power on (It should now be region free)

Laat je me iets weten ?


Hi All!

Is er al iets bekend of dit werkt? Zou fijn zijn om te weten aangezien er een interessante aanbieding is voor de Aristona ARV810H.

Ook zou ik het wel fijn vinden om te weten of er inderdaad een codering bestaat waardoor je bepaalde films niet op kunt nemen, en of dat voor deze recorder geldt. Als dat zo is zou ik zo'n apparaat nl. uit principe niet kopen (net als die rare sony CD's die je niet kunt afspelen op de pc).

Weet iemand waar ik alle specificaties kan vinden voor dit apparaat? Ik koop nooit Aristona, maar overweeg het nu vanwege de prijs. Normaal koop ik meestal Sony apparatuur, en daarvan weet ik het wel te vinden, maar hiervoor heb ik geen site kunnen vinden met alle info. Of is er een identiek Philips apparaat, zo ja welk?

Ook gebruikerservaringen zijn welkom! Ik ben een nl. beetje huiverig wegens slechte ervaringen met Philips...

Alvast bedankt!

PS: ik krijg van de summiere beschrijving op de site van de leverancier een beetje het idee dat dit apparaat alléén opneemt op HD, en er dus strikt genomen geen DVD recorder in zit. Weet iemand of dit klopt? Want ik wil wel (uiteindelijk) op DVD kunnen branden...


Opnamemogelijkheden: HD
Weergave: DivX, video-CD, SVCD, JPEG, CD, CD-R, CD-RW, MP3

Harde schijf: Ja, 160 GB
Ingebouwde videorecorder: Nee
Opname instellingen:

PDC: Ja

Dual layer: Nee
Opslagcapaciteit: 160 GB
Aansluitingen:

Component uitgang: Ja
S-video uitgang: Ja
i.Link DV ingang: Ja

Voeding: lichtnet

Je kunt vanaf je HDD best wel een DVD branden met wat op je HDD staat, maar als je denkt dat je een DVD kunt lenen/huren dan op je HDD zetten en dan weer branden als DVD, dan kun dat je wel vergeten, zeker als de schijfjes CP zijn.

Daar zijn andere manieren voor, maar daar staat hier de doodstraf op als we erover spreken :twisted: 8)

Hunter S.
06-02-2007, 12:18
Je kunt vanaf je HDD best wel een DVD branden met wat op je HDD staat, maar als je denkt dat je een DVD kunt lenen/huren dan op je HDD zetten en dan weer branden als DVD, dan kun dat je wel vergeten, zeker als de schijfjes CP zijn.

Daar zijn andere manieren voor, maar daar staat hier de doodstraf op als we erover spreken :twisted: 8)

Okay, dat begrijp ik.... ;)

Het gaat me erom dat ik gewoon van Tv kan opnemen en dat evt. later (zonder reclame) op DVD te branden. Dat kan dus beslist met dit apparaat? Want als je bijv. bij Sony kijkt staat er bij 'opname mogelijkheden' expliciet bij "HD en DVD+-R/RW" en bij deze alleen "HD". Vandaar m'n twijfel... :?

Nog even over die codering: ik las elders iets dat dit zou gelden voor digitale Tv uitzendingen, dat daar ook een 'kopieerbeveiliging' op zou zitten zodat het niet opgenomen kan worden. Is dit waar, en voor welke recorders geld dit dan? (Ik heb UPC Digital, neem nu op met VHS zonder problemen).

Hopelijk kan iemand de andere vragen ook nog beantwoorden. Ik twijfel nl. nogal of goedkoop niet weer eens duurkoop zal blijken te zijn...

De afwezigheid van een website en servicecenter doet me het ergste vrezen. :?

Thanks!

DVDProfilersFilmgek
06-02-2007, 14:33
Je kunt vanaf je HDD best wel een DVD branden met wat op je HDD staat, maar als je denkt dat je een DVD kunt lenen/huren dan op je HDD zetten en dan weer branden als DVD, dan kun dat je wel vergeten, zeker als de schijfjes CP zijn.

Daar zijn andere manieren voor, maar daar staat hier de doodstraf op als we erover spreken :twisted: 8)

Okay, dat begrijp ik.... ;)

Het gaat me erom dat ik gewoon van Tv kan opnemen en dat evt. later (zonder reclame) op DVD te branden. Dat kan dus beslist met dit apparaat? Want als je bijv. bij Sony kijkt staat er bij 'opname mogelijkheden' expliciet bij "HD en DVD+-R/RW" en bij deze alleen "HD". Vandaar m'n twijfel... :?

Nog even over die codering: ik las elders iets dat dit zou gelden voor digitale Tv uitzendingen, dat daar ook een 'kopieerbeveiliging' op zou zitten zodat het niet opgenomen kan worden. Is dit waar, en voor welke recorders geld dit dan? (Ik heb UPC Digital, neem nu op met VHS zonder problemen).

Hopelijk kan iemand de andere vragen ook nog beantwoorden. Ik twijfel nl. nogal of goedkoop niet weer eens duurkoop zal blijken te zijn...

De afwezigheid van een website en servicecenter doet me het ergste vrezen. :?

Thanks!

Goedkoop kan duurkoop zijn, de levensduur van de meeste Philips gevalletjes is naar de prijs, als je bij Philips weinig betaald, dan krijg je ook een produkt met maar weinig levensduur :wink:

Dan het opnemen van digitale bronnen..... daar bestaan nog veel misverstanden over, maar momenteel is dat nog niet mogelijk, je kunt bijvoorbeeld niet opnemen van een HDMI aansluiting, deze is beschermd met HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection) is een door chipfabrikant Intel ontworpen kopieerbeveiliging. Op een HD-signaal kan HDCP ‘aan' of ‘uit' worden gezet. Bij consumentenapparaten zal deze beveiliging standaard aan staan. Als HDCP aan staat, dan kunt u alleen opnemen en afspelen op HD-ready apparaten die voorkomen dat u de film of het programma kopieert.)

Het signaal dat via je kabel binnenkomt is digitaal, je decoder decodeert die signalen waarvoor je betaald en je kijk/neemt er van op via de scart, en de scart is gewoon analoog.

Op het moment dat de kabelboeren zouden gaan besluiten dat zij alles zouden willen gaan beschermen tegen opnemen, dan zouden ze wel eens een hele hoop problemen kunnen krijgen met de consument die dan met een waardeloze recorder blijft zitten, en wat te denken van de soap verslaafde die een soap zou missen :wink: , maak je geen zorgen je kunt gewoon opnemen.

Ik ken niet de edit functie van die recorder, maar met een beetje recorder moet het mogelijk zijn om de reclame blokken ertussenuit te halen.

Hunter S.
06-02-2007, 18:51
Goedkoop kan duurkoop zijn, de levensduur van de meeste Philips gevalletjes is naar de prijs, als je bij Philips weinig betaald, dan krijg je ook een produkt met maar weinig levensduur :wink:

Dan het opnemen van digitale bronnen..... daar bestaan nog veel misverstanden over, maar momenteel is dat nog niet mogelijk, je kunt bijvoorbeeld niet opnemen van een HDMI aansluiting, deze is beschermd met HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection) is een door chipfabrikant Intel ontworpen kopieerbeveiliging. Op een HD-signaal kan HDCP ‘aan' of ‘uit' worden gezet. Bij consumentenapparaten zal deze beveiliging standaard aan staan. Als HDCP aan staat, dan kunt u alleen opnemen en afspelen op HD-ready apparaten die voorkomen dat u de film of het programma kopieert.)

Het signaal dat via je kabel binnenkomt is digitaal, je decoder decodeert die signalen waarvoor je betaald en je kijk/neemt er van op via de scart, en de scart is gewoon analoog.

Op het moment dat de kabelboeren zouden gaan besluiten dat zij alles zouden willen gaan beschermen tegen opnemen, dan zouden ze wel eens een hele hoop problemen kunnen krijgen met de consument die dan met een waardeloze recorder blijft zitten, en wat te denken van de soap verslaafde die een soap zou missen :wink: , maak je geen zorgen je kunt gewoon opnemen.

Ik ken niet de edit functie van die recorder, maar met een beetje recorder moet het mogelijk zijn om de reclame blokken ertussenuit te halen.

Okay, da's volkomen helder, dank je!

Het leek me ook al vrij bizar dat je bepaalde programma's niet kon opnemen, maar je weet nooit wat ze nu weer verzinnen natuurlijk... ;)

Met die levensduur heb je ook gelijk, ook met (in verhouding) duurdere apparaten. Het lijkt wel of Philips iets inbouwt waardoor hun apparaten er na 2 jaar mee kappen. Ik heb er al diverse gehad die vrijwel even oud waren toen ze ineens niets meer deden, en de 'service' bij Philips is non-existent, dus daar begin ik al niet eens meer aan...

Ik zal nog eens nadenken of ik wil spraren voor een duurdere Sony of Panasonic, of het avontuur met deze Aristona voor €230,-

-----

Dan gaat het nu alleen nog om de specs en gebruikservaringen, en evt. een bevestiging of de regiovrij code werkt.

Wie o wie?

robinjo
11-02-2007, 11:54
heeft iemand voor mij een copy van de handleiding?
de hond heeft hem verscheurd.

wie weet het wachtwoord van de fabriek om een wachtwoord aan te maken of te veranderen.

gvda
07-03-2007, 10:57
Ik heb dit op VideoHelp gevonden ;

Power on
Switch to DVD mode
Open tray
Press 0 0 8 6 0 0 0 on remote
Press OK
Power off the unit using remote (Very Important)
Power on (It should now be region free)

Laat je me iets weten ?

Mocht het iemand interesseren: heb bovenstaande net uitgeprobeerd en het werkt bij mij vlekkeloos. Doe er je voordeel mee.

@ ThierryBxl: tnx mate!