PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer subwoofer kabel



byteknight
12-10-2006, 14:54
Ik heb een Pioneer receiver en een bijbehorende Pioneer subwoofer.

Nu wil ik de subwoofer verder weg zetten dus heb ik een nieuwe kabel nodig ± 8 m1, daarover 3 vragen:

1 - kan ik alle subwoofer kabels probleemlos toepassen
2 - welk merk adviseren jullie
3 - is het een probleem als ik de sub achter me heb staan

Alvast bedankt vor jullie reactie

Edgar Smit
12-10-2006, 15:38
Indien je sub een normale tulp ingang heeft is dat geen probleem. Het kan ook zijn dat je sub tegelijk ook de versterker en decoder is, dan wordt het een stuk moeilijker, want dan loopt er een speciale kabel naar je sub.

Het zou dus helpen als je typenummers van je sub en je set opgeeft.

Je sub plaatsen is iets moeilijks, als je merkt dat bij plaatsing achter je de bas het beste klinkt, gewoon doen. Meestal staat de sub in de buurt van de linker front speaker, maar ook achter je kan soms beter klinken. Dit is enorm afhankelijk van de akoestiek van je kamer.

De volgende tip klinkt gek, maar is de beste manier om de juiste plek voor je sub te zoeken:
zet de sub op je luisterplek en ga op je knien door de kamer overal luisteren. Daar waar de bas het beste klinkt is de ideale plek voor je sub.

eel
12-10-2006, 20:22
Je sub plaatsen is iets moeilijks, als je merkt dat bij plaatsing achter je de bas het beste klinkt, gewoon doen. Meestal staat de sub in de buurt van de linker front speaker

Je bedoelt toch waarschijnlijk rechts als je ervoor zit Edgar?
Dit omdat de bassen in het orkest ook rechts zitten t.o.v. de luisteraar.

Johan van den D.
12-10-2006, 21:42
Indien je sub een normale tulp ingang heeft is dat geen probleem. Het kan ook zijn dat je sub tegelijk ook de versterker en decoder is, dan wordt het een stuk moeilijker, want dan loopt er een speciale kabel naar je sub.

Het zou dus helpen als je typenummers van je sub en je set opgeeft.

Je sub plaatsen is iets moeilijks, als je merkt dat bij plaatsing achter je de bas het beste klinkt, gewoon doen. Meestal staat de sub in de buurt van de linker front speaker, maar ook achter je kan soms beter klinken. Dit is enorm afhankelijk van de akoestiek van je kamer.

De volgende tip klinkt gek, maar is de beste manier om de juiste plek voor je sub te zoeken:
zet de sub op je luisterplek en ga op je knien door de kamer overal luisteren. Daar waar de bas het beste klinkt is de ideale plek voor je sub.Het is inderdaad per ruimte verschillend waar de sub het beste zal presteren.
Ik kan inderdaad ook iemand waarbij ie achter de luisterplek het beste klinkt.
Bij mezelf was de beste plaats rechts van de ruimte.

byteknight
18-10-2006, 13:43
n gewone tulp connector

Johan van den D.
22-10-2006, 09:06
Ik heb eventueel nog een zeer goede QED subwooferkabel voor je alleen komt die niet verder dan 6 mtr.

DVDProfilersFilmgek
22-10-2006, 13:17
Ik heb een Pioneer receiver en een bijbehorende Pioneer subwoofer.

Nu wil ik de subwoofer verder weg zetten dus heb ik een nieuwe kabel nodig ± 8 m1, daarover 3 vragen:

1 - kan ik alle subwoofer kabels probleemlos toepassen
2 - welk merk adviseren jullie
3 - is het een probleem als ik de sub achter me heb staan

Alvast bedankt vor jullie reactie

1 - Als het in jouw geval een tulp kabel is, ja dan kun je elke kabel met aan weerskanten een tulp gebruiken.
2 - Persoonlijk raad ik geen dure merken aan, wel een goede kwaliteit, en daar hoeft nu echt geen dure merknaam op te staan. Je sub is er ook geen van een merk dat op sub gebied een hoge naam heeft, maar wat is een naam, als jij er maar tevreden mee bent. Je hebt flosdraad met aan weerszijden een tulpstekertje, en je hebt fatsoenlijke kabel met aan weerszijden een tulp:

Flos:

http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels/9/822/Tulp---Tulp-Kabel.html

Fatsoenlijk:

http://www.allekabels.nl/Speciale-Audiokabels/7/6465/Professionele-Audiokabel.html

Je kan als je toch veel te veel geld hebt natuurlijk ook gaan voor een lekker duur merk, maar beter klinken zal het echt niet, ga voor fatsoenlijk en laat flos even links liggen :wink:

3 - In principe zou je de sub overal kunnen plaatsen, maar proefondervindelijk kun je wel een betere plek vinden waar de sub het best tot zijn recht komt. Helaas is die plek wel eens niet handig mbt de overige spullen in de luisterruimte, en zodoende kan het gebeuren dat je je sub op een iets minder gunstige plek moet plaatsen, maar zolang je zelf kan leven met het geheel van het geluid, dan is er toch niets aan de hand. Je sub kan dus achter staan, en hoeft dan niet beter tot zijn recht te komen, maar ja, het leven is er 1 van geven en nemen :roll: