PDA

Bekijk de volledige versie : Hoeveel stopcontacten???



olemla
12-10-2006, 20:23
Ik heb een ruimte van 3.70x3.00 meter die ik onder andere wil gaan gebruiken als thuisbioscoop met beamer en projectiescherm.
In deze ruimte zitten nog geen stopcontacten. Denken jullie dat ik kan volstaan met 4 stopcontacten hier? Drie aan de achterwand waar ik onder andere de geluidsapparatuur wil aansluiten en 1 aan de voorkant waar de beamer aangesloten zal worden.

Johan van den D.
12-10-2006, 21:39
Persoonlijk zal ik er meer doen als je het toch nog moet aanleggen.
In iedere hoek 2 en aan de kant van de apparatuur 6.
Nu is dat wellicht nog iets overdreven maar uit ervaring weet ik dat je er steeds meer nodig zal gaan hebben.

Edgar Smit
12-10-2006, 23:12
Persoonlijk zal ik er meer doen als je het toch nog moet aanleggen.
In iedere hoek 2 en aan de kant van de apparatuur 6.
Nu is dat wellicht nog iets overdreven maar uit ervaring weet ik dat je er steeds meer nodig zal gaan hebben.Ik sluit me volledig bij Johan aan. als je ngo gaat aanleggen, bereid er dan gewoon zo veel mogelijk voor, elke hoek 2 en in het midden van de muren laag bij de grond 6.

Denk aan verlichting, koelkastje :wink:, popcorn machine, dat soort dingen wat je wellicht in de toekomst nog wilt gaan aansluiten. Als je nog moet aansluiten, kijk dan of het mogelijk is om er 2 groepen van te maken in je groepenkast.

LouisXIV
13-10-2006, 08:19
Denk aan verlichting, koelkastje :wink:, popcorn machine, dat soort dingen wat je wellicht in de toekomst nog wilt gaan aansluiten. Als je nog moet aansluiten, kijk dan of het mogelijk is om er 2 groepen van te maken in je groepenkast.

Een apparte audiogroep in je groepenkast schijnt nogal veel te doen voor je geluid. Ik zou dus niet op dezelfde groep je koelkast aansluiten.kijk hier eens;

http://www.kempelektroniks.nl/index.php?item=21

en hier:
De AHP klankmodule;

http://www.degroefaudio.nl/dg_audiophile.php

en het artikel op hifi.nl;

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2288

Als je het toch helemaal vanaf de grond opbouwd zou ik het gelijk helemaal goed doen. Zelf wacht ik met een apparte audiogroep totdat ik ga verbouwen en een nieuwe groepenkast laat instaleren. Vergeet trouwens niet een goede kabelaansluiting (tv/radio) te maken en gebruik daarvoor een goede afgeschermde kabel. Bijv Hirschmann Koka 799.

P.S. Misschien is het leuk om af en toe een paar foto's te laten zien hier dan kunnen we kijken hoe je project vordert. :wink:

Succes

olemla
13-10-2006, 21:35
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik zal zeker binnenkort (als alles af is) een aantal foto's op dit forum plaatsen, maar eerst moet ik nog een beamer zien te kopen...

LouisXIV
13-10-2006, 22:08
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik zal zeker binnenkort (als alles af is) een aantal foto's op dit forum plaatsen, maar eerst moet ik nog een beamer zien te kopen...

Kijk hier eens;

http://www.computerpirates.com/

Ik heb zelf een Infocus Screenplay 4805 maar de IN72 is ook een hele mooie opvolger. Ik heb zelf voor mijn beamer vorig jaar nog €1500,- betaald(bij hifiteam) en voor deze betaal je nu €940,-! Ze hebben ook combinatie aanbiedingen met schermen. Persoonlijk adviseer ik Projecta. Als je een aparte ruimte gaat maken waar een permanent scherm kan hangen zou ik een spanscherm nemen ipv een electrisch scherm dat is nóg strakker.
Ik ben benieuwd 8)

olemla
13-10-2006, 22:40
Wat vind je van de Optoma HD70?

LouisXIV
14-10-2006, 07:37
Wat vind je van de Optoma HD70?
Die ken ik niet. Ik ken wel andere type's en die hebben vaak last van te groen beeld. Maar ik zou zeggen neem een dvd mee die jij goed kent en die veel contrast heeft om te testen. Bv Pirates of the Caribean. Succes

LouisXIV
14-10-2006, 09:23
Wat vind je van de Optoma HD70?
Die ken ik niet. Ik ken wel andere type's en die hebben vaak last van te groen beeld. Maar ik zou zeggen neem een dvd mee die jij goed kent en die veel contrast heeft om te testen. Bv Pirates of the Caribean. Succes
je zou ook dit artikel eens kunnen lezen;

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=6800

Daar komt de Infocus grotere broer IN76 goed uit.

Albert Kostwinder
14-10-2006, 09:55
Wat vind je van de Optoma HD70?
Die ken ik niet. Ik ken wel andere type's en die hebben vaak last van te groen beeld. Maar ik zou zeggen neem een dvd mee die jij goed kent en die veel contrast heeft om te testen. Bv Pirates of the Caribean. Succes

Welke andere types?

Groen beeld? Optoma? hoe kom je daar nu bij?, dlp's neigen soms in het groen wat af te wijken maar dit is prima te verhelpen met een calibratie en indien nodig filtering.... onzin dus!.

Zie dat je zelf een ongecalibreerde infocus hebt, dus kijk je zelf naar foute kleuren met je projector hoor. :? :wink:

Tip: Laat je projector altijd calibreren!!. Ik betaal liever iets meer voor een perfect afgestelde projector! ipv naar een koopjesjager te gaan... dat geld betaald zich absoluut uit, ook met service e.d.

LouisXIV
14-10-2006, 17:03
Groen beeld? Optoma? hoe kom je daar nu bij?Je hebt zelf zeker een Optoma? :lol: :wink:


Zie dat je zelf een ongecalibreerde infocus hebt, dus kijk je zelf naar foute kleuren met je projector hoor. :? :wink:


Maakt dat echt zoveel verschil? Bij wie heb jij het laten doen en hoeveel was je kwijt?

Albert Kostwinder
15-10-2006, 11:27
Groen beeld? Optoma? hoe kom je daar nu bij?Je hebt zelf zeker een Optoma? :lol: :wink:


Zie dat je zelf een ongecalibreerde infocus hebt, dus kijk je zelf naar foute kleuren met je projector hoor. :? :wink:


Maakt dat echt zoveel verschil? Bij wie heb jij het laten doen en hoeveel was je kwijt?

Ja het scheelt enorm. Meer detail, betere kleuren, zwart en kontrast. Je kunt het bv laten doen in Wassenaar www.livingcinema.nl. Kost je vanaf 60 euro, afhankelijk wat je wilt. :wink:

LouisXIV
15-10-2006, 11:50
Ja het scheelt enorm. Meer detail, betere kleuren, zwart en kontrast. Je kunt het bv laten doen in Wassenaar www.livingcinema.nl. Kost je vanaf 60 euro, afhankelijk wat je wilt. :wink:
Zo te zien zijn ze goedkoper dan ITC. Maar ik dacht dat een calibratie het beste thuis kon gebeuren ipv in een winkel? Heb jij het thuis óf daar laten doen? Ik zie er nogal tegenop om mijn beamer weer van het plafond te halen.

Johan van den D.
15-10-2006, 11:57
Het maakt in dit geval niet uit of je het thuis laat doen of in de winkel zelf, het gaat om het apparaat zelf.

LouisXIV
15-10-2006, 12:00
Het maakt in dit geval niet uit of je het thuis laat doen of in de winkel zelf, het gaat om het apparaat zelf.Ik heb wel eens gelezen dat het precies wordt afgestemd op je eigen scherm :?

Johan van den D.
15-10-2006, 12:17
Dat is mijn onbekend maar zal inderdaad kunnen, ik weet het dus niet.

Albert Kostwinder
15-10-2006, 12:24
In principe is dat wel het mooist, maar of het absoluut nodig is? Dan moet je scherm erg afwijken van die waar gecalibreerd wordt. Meestal is je dvd en projector wel afdoende. :wink:

LouisXIV
15-10-2006, 12:25
In principe is dat wel het mooist, maar of het absoluut nodig is? Dan moet je scherm erg afwijken van die waar gecalibreerd wordt. Meestal is je dvd en projector wel afdoende. :wink:ok thanks

Edgar Smit
15-10-2006, 21:29
Het maakt in dit geval niet uit of je het thuis laat doen of in de winkel zelf, het gaat om het apparaat zelf.Johan, heb jij niet nog een leuke beamer+scaler staan voor deze TS :wink: ?

Johan van den D.
16-10-2006, 16:15
Het maakt in dit geval niet uit of je het thuis laat doen of in de winkel zelf, het gaat om het apparaat zelf.Johan, heb jij niet nog een leuke beamer+scaler staan voor deze TS :wink: ?Jazeker, het is één van de betere crt projectoren en de staat van het apparaat is helemaal uitzonderlijk, super staat :wink:

olemla
16-10-2006, 22:03
Hoewel het inmiddels over heel iets anders gaat...

Ik heb besloten om zes dubbele stopcontacten aan te leggen.
Ik elke hoek twee en in de beide middens twee.

Allemaal bedankt voor jullie hulp en wat mij betreft...
einde van dit topic!

Johan van den D.
17-10-2006, 16:57
Geen verkeerde keuze denk ik.

Edgar Smit
17-10-2006, 22:21
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik zal zeker binnenkort (als alles af is) een aantal foto's op dit forum plaatsen, maar eerst moet ik nog een beamer zien te kopen...Johan heeft een zeer goede beamer te koop staan voor een meer dan schappelijke prijs. Ik kan alleen neit in jouw portemonne kijken, maar ik denk dat je voor dat geld weinig beters gaat vinden :wink: .

olemla
18-10-2006, 09:49
Hallo Edgar,
Welke beamer heeft Johan te koop?
Waar kan ik dat lezen?

Albert Kostwinder
18-10-2006, 09:58
Bedoel je die mitsubishi crt met scaler op htforum.nl voor 2000 Edgar? :wink:

Johan van den D.
18-10-2006, 16:13
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik zal zeker binnenkort (als alles af is) een aantal foto's op dit forum plaatsen, maar eerst moet ik nog een beamer zien te kopen...Johan heeft een zeer goede beamer te koop staan voor een meer dan schappelijke prijs. Ik kan alleen neit in jouw portemonne kijken, maar ik denk dat je voor dat geld weinig beters gaat vinden :wink: .Beter ga je inderdaad niet vinden voor deze prijs, alleen de scaler was al €3000,- nieuw en alle bonnen zijn aanwezig.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49240.0

olemla
18-10-2006, 21:52
Bedankt Johan voor de tip, maar dat bedrag is echt te hoog voor mij...
Ik geloof best dat het in verhouding niet duur zal zijn maar de helft is voor mij het maximum... Dus kijk ik nog even verder...