PDA

Bekijk de volledige versie : digitaal opnemen, hoe krijg ik dat voor elkaar?



poesjkin35
12-10-2006, 21:10
Hoi allemaal,

Ik heb een Sony harddiskrecorder gekocht van 160 gb. Nu wil ik digitaal opnemen via een decoder van Samsung. Ik ontvang digitale televisie van Casema.
Zelf krijg ik het niet voor elkaar en uit de handleiding word ik niet wijs.
Kan ik iemand mij helpen????
Please!


groetjes,
Poesjkin35

poesjkin35
13-10-2006, 12:28
Krijg ik nog antwoord van iemand?
Kan je uberhaupt wel digitaal van scart opnemen met een nieuwe Sony harddiskrecorder?

Mr_Parker
13-10-2006, 13:18
Ik geloof dat je een beetje ongeduldig bent....

Sluit de scart van de decoder aan op je recorder.
Programeer je recorder met als keuze voor de externe ingang waar je de decoder op hebt aangesloten (bijv EXT2).
Zet je decoder op tijd aan op de gewenste zender.

Klaar

Nathan Strik
13-10-2006, 16:47
Even voor de duidelijkheid. SCART is een analoge verbinding. Je kunt er dus nooit digitaal mee opnemen, ook al ga je op je kop staan. ;)

Maar ik neem aan dat jij bedoelt of je het signaal vanuit je digitale settopbox kunt opnemen via een analoge SCART aansluiting? (Goede vraagstelling is wel belangrijk.) En ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

Zie dus de post van Mr_Parker hierboven voor een optie die volgens mij zou moeten werken.

Lambda
15-10-2006, 20:08
Ik denk dat poesjkin bedoeld of de setupbox ook automatisch omschakeld naar het gevraagde kanaal.
Bij mijn JVC DRM 100 in elk geval nog niet

groetjes,

Jan

DVDProfilersFilmgek
16-10-2006, 12:40
Ik denk dat poesjkin bedoeld of de setupbox ook automatisch omschakeld naar het gevraagde kanaal.
Bij mijn JVC DRM 100 in elk geval nog niet

groetjes,

Jan

poesjkin moet opschrijven wat het bedoeld.

Er zijn er hier genoeg die komen mekkeren dat ze iets niet snappen, maar te lui zijn om zelf wat te proberen of de gebruiksaanwijzing eens wat dieper te bestuderen.

Als je een DVD recorder hebt gekocht, dan heb je een apparaat gekocht met heel veel mogelijkheden, deze kun je alleen te weten komen door de gebruiksaanwijzing serieus door te nemen.

quote;

Kan ik iemand mij helpen????

end quote.

Mijn advies is dat poesjkin de hulp vraagt van een geduldige buur die wel een beetje handig is op dit gebied. Als je de gebruiksaanwijzing al niet begrijpt, hoe moeten we hier dan van een afstand al kunnen bepalen wat er wel en niet lukt, moeten we het modelnummer ruiken, en zien hoe het aangesloten is.

Als je begrijpt wat ik bedoel.

En met een kist bier erbij, wil ik als buur best zo iemand wel helpen :wink: