PDA

Bekijk de volledige versie : Marantz SR7000 vs. SR7400



Rob Eric Blank
14-10-2006, 07:15
Ik vroeg mij af of de stap van een SR7000 naar een SR7400 een grote zal zijn. En als ik een SR7400 zou aanschaffen of ik dan nog met mijn monoblokken zou moeten gaan draaien.
Ik zoek vooral een muzikale verbetering.

R Klemkerk
14-10-2006, 07:34
Voor muzikale verbetering zou ik toch echt afstappen van de Marantz versterkers. Ik denk dat je met een upgrade van je versterker niet veel winst zult behalen.

Rob Eric Blank
14-10-2006, 08:10
Daar ben ik idd ook wel bang voor, dat het niet zo veel veel beter is alleen dan de SR7400 wat betrere decoders aanboord heeft.

Alexander D
14-10-2006, 08:35
Ik denk dat dat niet zo'n heel grote stap zal zijn.

Je geeft aan vooral in het hifigedeelte te willen investeren. Dan zou ik voor een goede stereoversterker gaan en de 7000 voorlopig laten staan. In ieder geval tot er wat meer duidelijkheid is over het inburgeren van de nieuwe geluidsformaten die gaan komen met de hd schijven.

Daarbij zijn die monoblokken gewoon goed. Als je toch wil upgraden zou ik die monoblokken verkopen en die Arcam FMJ A32 kopen op het htforum. Dan ben je voorlopig klaar. :wink:

Rob Eric Blank
14-10-2006, 11:28
Die FMJ A32 is zeker een top ding, wel net een tikje boven het budget.

R Klemkerk
14-10-2006, 18:08
Die FMJ A32 is zeker een top ding, wel net een tikje boven het budget.

Bij mij precies hetzelfde!!

Ik wil toch ook nog een keer wat beters dan wat ik nu heb. Iets meer dynamiek en meer power. Dus ik denk ook dat ik naar de FMJ serie moet gaan kijken een keertje.. :)

zo blijf je bezig ;)

Alexander D
14-10-2006, 18:31
Die FMJ A32 is zeker een top ding, wel net een tikje boven het budget.

Tja, nu denk je over kleine misschien zelfs wel marginale stappen die redelijk wat geld kosten voor hetgeen je erop vooruit gaat.

Misschien dat die FMJ te vroeg komt maar door je 7000 te behouden en je monoblokken te verkopen maak je wel meteen een grote stap!

Johan van den D.
14-10-2006, 19:06
Die A32 staat met enige regelmaat te koop zoals ook nu.

R Klemkerk
14-10-2006, 19:35
Die A32 staat met enige regelmaat te koop zoals ook nu.

Toch zijn ze weinig tekoop voor een goede prijs!!

Johan van den D.
14-10-2006, 20:58
De prijs is een ander verhaal maar denk wel dat ze het waard zijn met de gemiddelde prijs die ik zie.

Alexander D
15-10-2006, 08:38
De prijs is een ander verhaal maar denk wel dat ze het waard zijn met de gemiddelde prijs die ik zie.

Gezien de leeftijd en de garantie op het apparaat waarover we nu spreken vind ik het bijna een koopje!

R Klemkerk
15-10-2006, 09:53
De prijs is een ander verhaal maar denk wel dat ze het waard zijn met de gemiddelde prijs die ik zie.

Gezien de leeftijd en de garantie op het apparaat waarover we nu spreken vind ik het bijna een koopje!

Als ik het geld had, had ik ook zeker niet getwijfeld over de aanschaf! Prachtversterker die ik ook wel op ten duur zou willen hebben. 8)

Gerco Stuivenberg
15-10-2006, 15:56
Daar ben ik idd ook wel bang voor, dat het niet zo veel veel beter is alleen dan de SR7400 wat betrere decoders aanboord heeft.

Als je alleen een andere receiver wil vanwege de decoders. Zou ik het gewoon zo laten. De formaten die de SR7400 aankan verschillen niet zo veel met die van de SR7000. Daarnaast worden de nieuwere formaten nauwelijks bij DVD's toegepast. Het grote verschil is te zien aan de achterkant. De SR7400 ziet volgens mij er meer discreet uit dan de SR7000.

Rob Eric Blank
16-10-2006, 09:13
Die decoders zijn niet zo belangrijk. Mn monoblokken verkopen en daarvoor een andere stereo versterker is ook zeker een optie. Waarschijnlijk wordt het dat tzt. Maar met een SR7400 schiet ik dan dus te weinig op (heb dat de verkopende partij ook medegedeeld en hou mijn SR7000-tje).

joostpolletje
16-10-2006, 11:46
Marantz SR7500 bij stassen voor €769,-

mark_a
16-10-2006, 12:40
Ik heb de SR7500 voor 699 gezien bij Saturn in Rotterdam. Dit is 1 week geleden.

R Klemkerk
16-10-2006, 13:10
Die decoders zijn niet zo belangrijk. Mn monoblokken verkopen en daarvoor een andere stereo versterker is ook zeker een optie. Waarschijnlijk wordt het dat tzt. Maar met een SR7400 schiet ik dan dus te weinig op (heb dat de verkopende partij ook medegedeeld en hou mijn SR7000-tje).

Ik denk dat het verkopen van je mono blokken en deze vervangen voor een stereo versterker de beste weg is om te bewandelen.

Met een surroundversterker (hoger model) zal het verschil in muzikaliteit kleiner zijn, dan als je een stereo versterker aanschaft.

op eBay in engeland staat er nu een leuke Arcam A80 tekoop met doorlink mogelijkheid voor een surround amp. ;)

Rob Eric Blank
16-10-2006, 13:28
Ik zal ff zoeken op e-bay.

R Klemkerk
16-10-2006, 13:54
Ik zal ff zoeken op e-bay.

Zeker de moeite waard! 8)

Gerco Stuivenberg
16-10-2006, 20:43
Ik denk dat het verkopen van je mono blokken en deze vervangen voor een stereo versterker de beste weg is om te bewandelen.

En dan iedere keer stoeien met de volumeregeling van de stereo versterker omdat hierop de analoge uitgangen van de DVD/(SA)CD speler aangesloten zijn? Lijkt mij niet handig. Dan zou toch liever kiezen voor een stand-alone audio installatie waarbij ik dan daarvoor ook de DVD/(SA)CD speler als bron zou kunnen gebruiken.

Zie ook deze topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46915

R Klemkerk
17-10-2006, 00:02
Ik denk dat het verkopen van je mono blokken en deze vervangen voor een stereo versterker de beste weg is om te bewandelen.

En dan iedere keer stoeien met de volumeregeling van de stereo versterker omdat hierop de analoge uitgangen van de DVD/(SA)CD speler aangesloten zijn? Lijkt mij niet handig. Dan zou toch liever kiezen voor een stand-alone audio installatie waarbij ik dan daarvoor ook de DVD/(SA)CD speler als bron zou kunnen gebruiken.

Zie ook deze topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46915

Ik dacht dat er bij de Arcam een processor in zat die het volume automatisch regelde. Geloof dat ik het een keer gelezen had. 100% zeker ben ik er niet van.

Rob Eric Blank
17-10-2006, 07:41
Je heb idd bij sommige versterkers een speciale ingang voor HT. Dan gebruikt deze versterker zich als eindversterker met een vast uitgangs volume.
De Marantz PM7001 KI heeft dit dacht ik niet, die staat ook op de kandidaten lijst.

Alexander D
17-10-2006, 08:31
Je heb idd bij sommige versterkers een speciale ingang voor HT. Dan gebruikt deze versterker zich als eindversterker met een vast uitgangs volume.
De Marantz PM7001 KI heeft dit dacht ik niet, die staat ook op de kandidaten lijst.

Er zijn genoeg versterkers die dat wel hebben dus er blijft nogal wat keuze over. :wink:

Rob Eric Blank
17-10-2006, 10:51
Je heb idd bij sommige versterkers een speciale ingang voor HT. Dan gebruikt deze versterker zich als eindversterker met een vast uitgangs volume.
De Marantz PM7001 KI heeft dit dacht ik niet, die staat ook op de kandidaten lijst.

Er zijn genoeg versterkers die dat wel hebben dus er blijft nogal wat keuze over. :wink:Een functie als deze lijkt mij iig wel erg handig, anders blijft je met de volume knop spelen en dat werkt gewoon niet echt ideaal.

Rob Eric Blank
17-10-2006, 11:13
Op e-bay zag ik nu ook een MM9000 eindversterker van Marantz. Volgens mij zijn dit betere versterker trappen dan de Ma500. Misschien is dit nog een optie.

Alexander D
17-10-2006, 14:18
Op e-bay zag ik nu ook een MM9000 eindversterker van Marantz. Volgens mij zijn dit betere versterker trappen dan de Ma500. Misschien is dit nog een optie.

Het blijft betalen voor een kleine verbetering (en een oud apparaat).

Geduld is een schone zaak. :wink:

Rob Eric Blank
17-10-2006, 14:33
Toevallig die niet geworden, ik bood tot 390 euro (en ging weg voor 420).
Misschien dat het nu een marantz PM7001 zou kunnen worden, niet via ebay maar iemand die ik ken wil van stereo weer terug naar HT.
Kijken wat hij voor die versterker wil, dan heb je wel een goeie voor en eindversterker trap voor HT en stereo.

Gerco Stuivenberg
17-10-2006, 23:07
Ik dacht dat er bij de Arcam een processor in zat die het volume automatisch regelde. Geloof dat ik het een keer gelezen had. 100% zeker ben ik er niet van.
Ik denk dat dit een soort niveau regeling van voorversterker ingang is. De zorgt er volgens mij voor dat de gevoeligheid aangepast wordt aan het niveau van het binnenkomende geluidssignaal. Deze vermindert de ruis bij lage niveaus en voorkomt oversturing bij hoge niveaus.

Rob Eric Blank
18-10-2006, 07:31
De kans wordt steeds groter dat mijn monoblokken eruit gaan (na heerlijk gespeeld te hebben) en er een stereo versterker binnenkomt.

Alexander D
18-10-2006, 08:44
De kans wordt steeds groter dat mijn monoblokken eruit gaan (na heerlijk gespeeld te hebben) en er een stereo versterker binnenkomt.

Dan zou ik die FMJ zeker niet laten lopen......... :wink:

Rob Eric Blank
18-10-2006, 09:11
De kans wordt steeds groter dat mijn monoblokken eruit gaan (na heerlijk gespeeld te hebben) en er een stereo versterker binnenkomt.

Dan zou ik die FMJ zeker niet laten lopen......... :wink:Net iets boven mijn budget.
Mogelijk de Marantz PM7001 KI die is bij Correct te R'dam zeer aantrekkelijk geprijst.

Alexander D
18-10-2006, 09:18
De kans wordt steeds groter dat mijn monoblokken eruit gaan (na heerlijk gespeeld te hebben) en er een stereo versterker binnenkomt.

Dan zou ik die FMJ zeker niet laten lopen......... :wink:Net iets boven mijn budget.
Mogelijk de Marantz PM7001 KI die is bij Correct te R'dam zeer aantrekkelijk geprijst.

Ik kan natuurlijk niet in je budget kijken dus het is klote als het niet overbrugbaar is maar waarom kijk je niet eens rustig op de tweedehands markt? Er staat met regelmaat genoeg moois op hifi.nl en hififorum en htforum. Dan koop je veel voor weinig en kun je nog wat sparen. :wink:

Rob Eric Blank
18-10-2006, 09:21
De kans wordt steeds groter dat mijn monoblokken eruit gaan (na heerlijk gespeeld te hebben) en er een stereo versterker binnenkomt.

Dan zou ik die FMJ zeker niet laten lopen......... :wink:Net iets boven mijn budget.
Mogelijk de Marantz PM7001 KI die is bij Correct te R'dam zeer aantrekkelijk geprijst.

Ik kan natuurlijk niet in je budget kijken dus het is klote als het niet overbrugbaar is maar waarom kijk je niet eens rustig op de tweedehands markt? Er staat met regelmaat genoeg moois op hifi.nl en hififorum en htforum. Dan koop je veel voor weinig en kun je nog wat sparen. :wink:Dat hou ik ook zeker in de gaten, misschien een PM17.
Ik kan die monoblokken voor een schappelijke prijs wegdoen en met wat extra's een leuke stereo versterker aanschaffen en zodoende geldsparen voor de Elac FS127 of Dali Ikon 5/6.

En mijn budget.......wordt verdeeld over fotografie en HT....dus eigenlijk weinig en als Promovendus verdien je ook niet echt veel, helemaal niet nadat je een universitaire studie gedaan hebt. Maar het is wel een geweldige baan en uiteindelijk staat er dr. voor mijn naam.

Alexander D
18-10-2006, 09:30
8) (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49067.0)

Please klick emoticon

Rob Eric Blank
18-10-2006, 09:45
8) (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49067.0)

Please klick emoticon
Ik zag ook nog een leuke
Vincent (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47215.0), want volgens mij is die AVI alleen een eindbak. Dit is ook een eindbak Rotel (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50674.0) en ik vind sommige Rotels erg lekker en andere juist weer niets. Ik ben lekker bezig met orienteren.

Rob Eric Blank
18-10-2006, 16:30
Toevallig een aantal uurtjes vrij gehad vandaag en naar de HiFi boer geweest (Raf Utrecht, niet mijn favo). En daar mijn issue neergelegd. Ik zou of een SR9600 kunnen kopen, maar zelfs dan hoeft de stereo prestatie nog niet eens zo goed te zijn in vergelijking met een redelijk stereo versterker.
Marantz Pm7001 en de Pm7001 KI werden mij aangeraden met het oog voor een homogeen geluid tijdens surround en toch een aanzienlijke verbetering van de stereo weergave.
Ook Arcam kwam ter sprake en de A65+ viel af, vanwege net een tikje minder vermogen en dit zal de homogeniteit van mijn set toch een stuk minder maken. Arcam werd wel aangeraden als een erg lekker merk wat gewoon net een tandje hoger is dan de reguliere Marantz serie, deze kun je beter vergelijken met de Premium serie van Marantz. De A80 stond er ook en is ook wel een redelijke optie.
De Cambridge Audio 640A wordt vooral in engeland zeer geprezen om zijn kwaliteiten, alleen zal klanktechnisch niet zo lekker met Elac matchen vanwege het redelijke koele karakter. Ook Rotel stond op de plank en is misschien een redelijke optie, maar als ik mijn set homogeen wil houden EN op stereo vooruit wil gaan kan ik het beste in de richting van een Marantz shoppen. Ik hou mijn ogen open en ik kon mijn speakers eens meenemen naar Raf om te luisteren wat nu de meest plezierige versterker is.

R Klemkerk
22-10-2006, 21:18
Ik heb nu voor de 2de keer een cambridge audio apparatuur gehoord, en ben niet overtuigd over de kwaliteiten ervan. Ook vond ik de apparatuur van dichtbij ook niet zo mooi ogen helaas.

Al met al ben ik enorm tevreden met mijn arcam setje :)

Johan van den D.
22-10-2006, 21:28
Ik heb nu voor de 2de keer een cambridge audio apparatuur gehoord, en ben niet overtuigd over de kwaliteiten ervan. Ook vond ik de apparatuur van dichtbij ook niet zo mooi ogen helaas.

Al met al ben ik enorm tevreden met mijn arcam setje :)Weet je nog met welke speakers Robbert ?

R Klemkerk
22-10-2006, 21:30
Ik heb nu voor de 2de keer een cambridge audio apparatuur gehoord, en ben niet overtuigd over de kwaliteiten ervan. Ook vond ik de apparatuur van dichtbij ook niet zo mooi ogen helaas.

Al met al ben ik enorm tevreden met mijn arcam setje :)Weet je nog met welke speakers Robbert ?

Ja, dat was met de Dali Helicon speakers. het geluid kon me inieder geval niet bekoren.

Rob Eric Blank
23-10-2006, 07:34
Cambridge Audio zal waarschijnlijk ook afvallen.
Vrijdag een eerste luistertest gedaan en het zalde Marantz Pm7001 of PM7001 KI worden en mijn nieuwe fronts de Elac FS127 of Elac FS207.2 of de Dali Ikon6.

joostpolletje
24-10-2006, 09:53
Rob, Ik ben twee daagjes niet geweest vanwege ziekte..
Ik zie dat je alles al verkocht heb.
En al zo goed als nieuw spul heb.

Rob Eric Blank
24-10-2006, 09:54
Rob, Ik ben twee daagjes niet geweest vanwege ziekte..
Ik zie dat je alles al verkocht heb.
En al zo goed als nieuw spul heb.Ik verkoop alleen mijn Marantz remote nog.
Voor de rest is alles rond.

Alleen de koop van nieuwe dingen wordt wat moeilijker omdat de Elac FS127 nog moeilijk te verkrijgen is. Ik kan deze pas in week 47 in de buurt beluisteren. Helemaal naar Apeldoorn voor een luistersessie vind ik net te ver.

R Klemkerk
24-10-2006, 16:06
Rob, Ik ben twee daagjes niet geweest vanwege ziekte..
Ik zie dat je alles al verkocht heb.
En al zo goed als nieuw spul heb.Ik verkoop alleen mijn Marantz remote nog.
Voor de rest is alles rond.

Alleen de koop van nieuwe dingen wordt wat moeilijker omdat de Elac FS127 nog moeilijk te verkrijgen is. Ik kan deze pas in week 47 in de buurt beluisteren. Helemaal naar Apeldoorn voor een luistersessie vind ik net te ver.

Dan koop je toch een setje sonus faber's om die tijd te overbruggen ;) :twisted:

Rob Eric Blank
24-10-2006, 17:01
Nou ik heb dus gekozen voor de Marantz PM7001 KI.

Alexander D
24-10-2006, 18:34
Nou ik heb dus gekozen voor de Marantz PM7001 KI.

Proficiat, mooie aankoop. 8)

Heeft deze ook pre-outs om aan te sluiten op je 7000?

Rob Eric Blank
25-10-2006, 07:38
Nou ik heb dus gekozen voor de Marantz PM7001 KI.

Proficiat, mooie aankoop. 8)

Heeft deze ook pre-outs om aan te sluiten op je 7000?Deze heeft Pre-outs, maar ik ga ze juist NIET aansluiten aan de 7000. De SR7000 sluit ik aan op de eindverstreker trappen van de pm7001.
De pm7001 kan je nl. alleen als voorversterker gebruiken, als eindversterker en als geïntergreerde bak.

Komen Elac FS127 speakers bij om het compleet te maken.

Gerco Stuivenberg
25-10-2006, 20:52
Deze heeft Pre-outs, maar ik ga ze juist NIET aansluiten aan de 7000. De SR7000 sluit ik aan op de eindverstreker trappen van de pm7001.
De pm7001 kan je nl. alleen als voorversterker gebruiken, als eindversterker en als geïntergreerde bak.

Komen Elac FS127 speakers bij om het compleet te maken.

Wat bedoel je nou eigenlijk?

Ga je de PM7001 als voortrap, eindtrap(i.p.v. de losse eindversterkers) of geintegreerd gebruiken?

Rob Eric Blank
26-10-2006, 07:26
Deze heeft Pre-outs, maar ik ga ze juist NIET aansluiten aan de 7000. De SR7000 sluit ik aan op de eindverstreker trappen van de pm7001.
De pm7001 kan je nl. alleen als voorversterker gebruiken, als eindversterker en als geïntergreerde bak.

Komen Elac FS127 speakers bij om het compleet te maken.

Wat bedoel je nou eigenlijk?

Ga je de PM7001 als voortrap, eindtrap(i.p.v. de losse eindversterkers) of geintegreerd gebruiken?De PM7001 zal als eindtrap gaan fungeren voor het HT gebeuren en zal als geintergreerde versterker diens doen als ik mijn CD-speler of iPod als bron zal gaan gebruiken.

Alexander D
26-10-2006, 08:55
Deze heeft Pre-outs, maar ik ga ze juist NIET aansluiten aan de 7000. De SR7000 sluit ik aan op de eindverstreker trappen van de pm7001.
De pm7001 kan je nl. alleen als voorversterker gebruiken, als eindversterker en als geïntergreerde bak.

Komen Elac FS127 speakers bij om het compleet te maken.

Wat bedoel je nou eigenlijk?

Ga je de PM7001 als voortrap, eindtrap(i.p.v. de losse eindversterkers) of geintegreerd gebruiken?De PM7001 zal als eindtrap gaan fungeren voor het HT gebeuren en zal als geintergreerde versterker diens doen als ik mijn CD-speler of iPod als bron zal gaan gebruiken.

Dat bedoelde ik. :wink:

Rob Eric Blank
26-10-2006, 09:12
Deze heeft Pre-outs, maar ik ga ze juist NIET aansluiten aan de 7000. De SR7000 sluit ik aan op de eindverstreker trappen van de pm7001.
De pm7001 kan je nl. alleen als voorversterker gebruiken, als eindversterker en als geïntergreerde bak.

Komen Elac FS127 speakers bij om het compleet te maken.

Wat bedoel je nou eigenlijk?

Ga je de PM7001 als voortrap, eindtrap(i.p.v. de losse eindversterkers) of geintegreerd gebruiken?De PM7001 zal als eindtrap gaan fungeren voor het HT gebeuren en zal als geintergreerde versterker diens doen als ik mijn CD-speler of iPod als bron zal gaan gebruiken.

Dat bedoelde ik. :wink:haha, maar iemand vroeg er even om. Dus dat verduidelijk ik graag even!

Gerco Stuivenberg
26-10-2006, 21:51
De PM7001 zal als eindtrap gaan fungeren voor het HT gebeuren en zal als geintergreerde versterker diens doen als ik mijn CD-speler of iPod als bron zal gaan gebruiken.
Aha, op die manier.

Ik ben alleen bang dat er nog 1 probleempje is.

Als je de PM7001 als geintegreerd wil gebruiken, moet volgens mij de "pre out" met de "main in" verbonden worden. Hiermee koppel je dan volgens mij de voorversterker aan de eindversterker. Wanneer je dan de PM7001 als eindversterker wil gebruiken, zou je deze verbinding moeten verbreken. Of sluit je de "pre out" van de SR7000 aan op 1 van de source-ingangen?

Rob Eric Blank
27-10-2006, 07:59
De Pre out en de main van de PM7001 zijn intern reeds met elkaar verbonden.
Maar misschien is het wat midner makkelijk en zal ik deze idd in een source moeten gaan prikken. I will see.