PDA

Bekijk de volledige versie : HDMI



pascal b
15-10-2006, 21:17
Hallo laat ik beginnen met dat ik al de zoekfunctie heb gebruikt en niets gevonden over mijn probleem.
Ik heb mijn dvd speler via de bijgeleverde HDMI kabel rechtstreeks op mijn tv aangesloten en nu heb ik dus bij films blokjes op de achtergrond bij de wat donkerder scenes.
Nu is mijn vraag of dit door de bijgeleverde HDMI kabel komt of door het upscalen naar 1080i door de dvd speler.
Alvast bedankt voor eventuele tips

R Klemkerk
16-10-2006, 01:31
het zou beiden kunnen zijn.

Om te kijken of het je dvd speler is, is het slim om hem terug te zetten naar de normale dvd resolutie en te kijken of hij het nog steeds geeft. Is het effect daarna nog steeds aanwezig dan is het een grote kans dat het aan de kabel ligt.

joostpolletje
16-10-2006, 06:59
En wat voor bron gebruik je?

pascal b
16-10-2006, 09:12
wat bedoel je met bron,de kabel loopt van dvd naar plasma en upscalen heb ik op 1080i gezet.

R Klemkerk
16-10-2006, 10:07
met de bron bedoelt hij wat voor type dvd speler je gebruikt.

pascal b
16-10-2006, 11:01
Ik gebruik sony dvp-ns76h

pascal b
19-10-2006, 10:05
Ik heb nu een duurdere hdmi kabel van profigold gekocht en het beeld is beter maar heb bij sommige scenes toch nog blokjes in de achtergrond.
Is dit niet gewoon compressie foutjes of hoe je dit ook noemt,wat gewoon aan de dvd zelf ligt,want dit is niet constant aanwezig maar bij af en toe in een scene.En nog een vraag waar kan ik de dvd-speler nu het beste op zetten op 720p of 1080i.

R Klemkerk
19-10-2006, 10:09
Bij 1080i is de beeldblokvorming het grootst omdat hij maximaal moet upscalen.

Het beste is om hem op 720p te zetten mocht je toch willen upscalen.

pascal b
19-10-2006, 10:15
Bedankt voor de snelle reactie.En daar komt dus ook die blokvorming weg,geloof dat ze dat compressie foutjes noemen of heb ik het weer mis.

DVDProfilersFilmgek
20-10-2006, 15:09
Bedankt voor de snelle reactie.En daar komt dus ook die blokvorming weg,geloof dat ze dat compressie foutjes noemen of heb ik het weer mis.

De bron is in dit geval de software die je afspeelt :roll:

Een goede kwaliteit DVD, zoals bijvoorbeeld I Robot, daar zul je het verschijnsel blokvorming niet in tegen komen, net als bij de meeste goed originele DVD's, en het maakt ook niet uit of je hem op 720p of 1080i zet, dit als het tenminste een beetje fatsoenlijk speler is, 720p of 1080i kies je zelf, dit door te kijken wat bij jouw combinatie van TV/dvd speler het voor jou mooiste resultaat geeft. :idea:

Is de bron een zelfgebrande DVD die verder gecomprimeerd moest worden om op een enkellaagsschijfje te passen, ja dan kun je gewoon blokvorming verwachten, in dit geval is de bron (de zelf gebrande DVD) de oorzaak. Ook matige DivX en Xvid bestanden die ze met zo'n camera in de bioscoop hebben opgenomen zijn berucht voor hun slechte beeldkwaliteit, en verschrikkelijk veel blokvorming in het beeld. :shock:

Verwacht niet dat je via de HDMI op 1080i een mooi beeld krijgt als je er bagger instopt, troep blijft troep. :!:

Je vermeld niet wat voor een TV je gebruikt, de wat ouder LCD schermen vind ik er zo wie zo al niet uitzien, ook hadden die wat oudere LCD's wat mindere beeldverwerking chips, bij de huidige generatie is dat allemaal weer verbeterd. 8)

Blokvorming in beeld, dat krijg je zelfs op een analoog scherm als de bron slecht is. Draai maar eens een paar knappe DVD's als je dan nog steeds blokvorming hebt, dan is er echt wat mis met je apparatuur.

Dus goede bron, goed beeld, bagger als bron.... baggerbeeld, je kan nooit een beter beeld krijgen dan de bron geeft, als er al blokvorming bij de bron is(kun je ze zelfs op een analoge tv zien) dan rekent de upscaler er keurig nog wat extra blokjes bij. :!:

R Klemkerk
20-10-2006, 21:31
Bedankt voor de snelle reactie.En daar komt dus ook die blokvorming weg,geloof dat ze dat compressie foutjes noemen of heb ik het weer mis.

De bron is in dit geval de software die je afspeelt :roll:

Een goede kwaliteit DVD, zoals bijvoorbeeld I Robot, daar zul je het verschijnsel blokvorming niet in tegen komen, net als bij de meeste goed originele DVD's, en het maakt ook niet uit of je hem op 720p of 1080i zet, dit als het tenminste een beetje fatsoenlijk speler is, 720p of 1080i kies je zelf, dit door te kijken wat bij jouw combinatie van TV/dvd speler het voor jou mooiste resultaat geeft. :idea:

Is de bron een zelfgebrande DVD die verder gecomprimeerd moest worden om op een enkellaagsschijfje te passen, ja dan kun je gewoon blokvorming verwachten, in dit geval is de bron (de zelf gebrande DVD) de oorzaak. Ook matige DivX en Xvid bestanden die ze met zo'n camera in de bioscoop hebben opgenomen zijn berucht voor hun slechte beeldkwaliteit, en verschrikkelijk veel blokvorming in het beeld. :shock:

Verwacht niet dat je via de HDMI op 1080i een mooi beeld krijgt als je er bagger instopt, troep blijft troep. :!:

Je vermeld niet wat voor een TV je gebruikt, de wat ouder LCD schermen vind ik er zo wie zo al niet uitzien, ook hadden die wat oudere LCD's wat mindere beeldverwerking chips, bij de huidige generatie is dat allemaal weer verbeterd. 8)

Blokvorming in beeld, dat krijg je zelfs op een analoog scherm als de bron slecht is. Draai maar eens een paar knappe DVD's als je dan nog steeds blokvorming hebt, dan is er echt wat mis met je apparatuur.

Dus goede bron, goed beeld, bagger als bron.... baggerbeeld, je kan nooit een beter beeld krijgen dan de bron geeft, als er al blokvorming bij de bron is(kun je ze zelfs op een analoge tv zien) dan rekent de upscaler er keurig nog wat extra blokjes bij. :!:

jij gaat er dus vanuit dat de TS bagger/kopietjes gebruikt voor zijn dvd speler, terwijl dit helemaal niet aan de orde is..

Jouw verhaal is me logisch maar niet aan de orde in dit verhaal.

pascal b
20-10-2006, 22:52
Ik gebruik geen gebrande bagger dvd's.
Ik heb een plasma scherm van samsung ps42e7h.
De blokvorming viel me op tijdens een scene van lotr fellowship en wel de scene waar gandalf op de toren zit met dat vlindertje in zijn hand en dan in de donkere achtergrond,verder viel mij dit op tijdens het draaien van wat oudere films.
Maar wat ik nu uit de verhalen begrijp is dat dit niet aan de apparatuur ligt maar aan de dvd's zelf,dit ook omdat dit niet een constante blokvorming is maar in sommige scenes op de achtergronden.

R Klemkerk
21-10-2006, 06:55
Met de opnamekwaliteit van LOTR is niks aan de hand.

Ik denk dat het aan je kabel ligt, of aan je upscaling.

pascal b
21-10-2006, 07:20
bij lotr is het ook alleen maar in deze ene scene(en minimaal) verder is het beeld van lotr perfect.

DVDProfilersFilmgek
21-10-2006, 17:35
Bedankt voor de snelle reactie.En daar komt dus ook die blokvorming weg,geloof dat ze dat compressie foutjes noemen of heb ik het weer mis.

De bron is in dit geval de software die je afspeelt :roll:

Een goede kwaliteit DVD, zoals bijvoorbeeld I Robot, daar zul je het verschijnsel blokvorming niet in tegen komen, net als bij de meeste goed originele DVD's, en het maakt ook niet uit of je hem op 720p of 1080i zet, dit als het tenminste een beetje fatsoenlijk speler is, 720p of 1080i kies je zelf, dit door te kijken wat bij jouw combinatie van TV/dvd speler het voor jou mooiste resultaat geeft. :idea:

Is de bron een zelfgebrande DVD die verder gecomprimeerd moest worden om op een enkellaagsschijfje te passen, ja dan kun je gewoon blokvorming verwachten, in dit geval is de bron (de zelf gebrande DVD) de oorzaak. Ook matige DivX en Xvid bestanden die ze met zo'n camera in de bioscoop hebben opgenomen zijn berucht voor hun slechte beeldkwaliteit, en verschrikkelijk veel blokvorming in het beeld. :shock:

Verwacht niet dat je via de HDMI op 1080i een mooi beeld krijgt als je er bagger instopt, troep blijft troep. :!:

Je vermeld niet wat voor een TV je gebruikt, de wat ouder LCD schermen vind ik er zo wie zo al niet uitzien, ook hadden die wat oudere LCD's wat mindere beeldverwerking chips, bij de huidige generatie is dat allemaal weer verbeterd. 8)

Blokvorming in beeld, dat krijg je zelfs op een analoog scherm als de bron slecht is. Draai maar eens een paar knappe DVD's als je dan nog steeds blokvorming hebt, dan is er echt wat mis met je apparatuur.

Dus goede bron, goed beeld, bagger als bron.... baggerbeeld, je kan nooit een beter beeld krijgen dan de bron geeft, als er al blokvorming bij de bron is(kun je ze zelfs op een analoge tv zien) dan rekent de upscaler er keurig nog wat extra blokjes bij. :!:

jij gaat er dus vanuit dat de TS bagger/kopietjes gebruikt voor zijn dvd speler, terwijl dit helemaal niet aan de orde is..

Jouw verhaal is me logisch maar niet aan de orde in dit verhaal.

Ik ging niet van zelfgebrande en slechte kwaliteit DVD's uit, maar gaf het aan als een mogelijke oorzaak :!:

De bron is waar je uit put..... de dvd speler put(nl) zijn input(en) uit de software die op de DVD staat, de output is afhankelijk van de input :!:

Ik gaf als 2e oorzaak een mogelijk wat mindere kwaliteit van wat oudere beeldverwerkingschips van de wat oudere generatie digitale TV modellen.

Wat wel en niet aan de orde is wordt bepaald door degene die het bericht leest.

Edit;
wat overtollige tekst verwijderd...

TB88
28-12-2006, 12:58
Kan iemand mij vertellen wat nou een goede hdmi kabel is om een dvdspeler aan te sluiten op een hdtv? Is dit bijvoorbeeld te goedkoop en dus een te slechte kabel waardoor er blokvorming ontstaat? :
http://www.allekabels.nl/na/0/1302/Hdmi-Kabel.html